Dnes je sobota 21. decembra 2024, meniny má Bohdan a zajtra Adela
Americké srdce: 5,7l benzín / 6,2l a 6,5l diesel
Autor |
Správa |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
... pri sliedení na nete som viackrát narazil na Chevrolet Blazer, Chevrolet Suburban a celkovo ameriky a zaujali ma motory 6,2l 6,5l v naftovom prevedení.
avšak angličtinu som sa nikdy neučil a translátor veľakrát preložil také hovadiny, že som sa nevedel vysomáriť čo je tam vlastne písané a preto otázka do pléna:
aké sú to motory, skúsenosti, poprípade kto mal Blazer-Suburban aké sú to autá ................. a všeeeeeeeeeetko čo Vás napadne vrátane spotreby
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
Naposledy upravil Fefe dňa Pia, 27.11.2009, 21:12, celkovo upravené 1
|
Pia, 27.11.2009, 19:55 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1806 Bydlisko: SE
|
100 bodov.To zaujima aj mna.
To 603ojka.To by mohla byt Tvoja parketa???
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 27.11.2009, 20:01 |
|
|
zapar
Koumák
Registrovaný: Sob, 06.12.2008, 18:35 Príspevky: 171
|
bude to trochu od veci ale výstižné, v USA sú PH takmer o polovicu lacnejšie, benzín a nafta tam stáli na naše koruny nie viac ako 10 - 15sk/l a čo viem tak pri šrotovnom dostávali veľmi zaujímave bonusy,dotácie a zľavy práve na nákup takýchto veľkých oblúd, a načo je to dobré?
|
Pia, 27.11.2009, 20:06 |
|
|
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1806 Bydlisko: SE
|
ARO 10,4, ARO243, samuraj 413SJ, niva 1,6 LPG, vitara 1,6 JLX cabrio
Tak do tohoto asi nééééé
_________________ Bývalý offroadak
|
Pia, 27.11.2009, 20:15 |
|
|
pfka1
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38 Príspevky: 284 Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
|
naftovy motor v americkom aute je preto,lebo aj americky vodic kamionu ked ukradne zamestnavatelovi naftu ju potrebuje niekomu predat ..... PS-motor ma dobry tah od spodu ale u nas ta rozumnejsie v penazenke bude boliet benzinovy s plynom.....
_________________ ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')
|
Pia, 27.11.2009, 21:00 |
|
|
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
cena PHM v USA ma teraz vôbec nezaujíma tak ako v RUS.
- celkovo čo som sa dočítal tak aj Hummer by mal mať takýto motor
- benzínové motory 5,7l som tiež našiel aj v plyne
v skratke ma to začalo zaujímať ( nie kúpiť ameriku ) a zbieram informácie
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Pia, 27.11.2009, 21:10 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
čo sme mali v robote 5,7 v blazeri, tak to malo liatinove hlavy aj blok. Bolo to veeľmi pohodlne, krasny zvuk automat. Veeelke to bolo....
|
Pia, 27.11.2009, 21:51 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
no... aj ja sice pasiem po benzine V8 ale aj taky cummins diesel by som prekusol...hlavne ze to ma nad 5 litrov
lenze novy diesel narvany elektrikou to zas nene... neni nad stare naftaky
|
Pia, 27.11.2009, 23:34 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
to by ma zaujimalo komorkovy diesel nad 5 litrov aku tak moze mat spotrebu?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pia, 27.11.2009, 23:54 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Laci má asi čo k tomu povedať...
laci73 píše: este aby som dodal, pozor na americke diesly....ak chces dobry diesel tak jedine Cummins 5,9 radovy 6 valec....V8 od forda a chevy nie su az take spolahlive a navyse maju vacsiu spotrebu....este dobry motor od forda je 7,3 D ale tych je malo.
ak benzinovy hemi 5,7 l tak jedine od roku 2005 a vyssie, maju \Mds system , ale ten najdes len v dodge ram 1500, v 2500 nie je mds system.
velmi dobre vybavene auto do terenu je dodge ram power wagon, skoda ze sa robi len s 5,7 hemi, ale ma tuhe napravy, uzavierky, navijak uz od vyrobcu.
dobry trvacny work horse je ford f150, ale je lenivsi ako ostatna konkurencia, mozno vdaka tomu trvacnejsi. tam kam som na f150 na zadny nahon tundra mala problemy so 4x4...obaja na AT a troska blata a piesku.
chevy...zivy, dobra prevodovka, ale nedajboze zaparkujes do zaveja, odchadzas bez naraznika a mozno aj bez blatnikov..nema moje sympatie.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Sob, 28.11.2009, 0:13 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1239 Bydlisko: Senica
|
romo11 píše: to by ma zaujimalo komorkovy diesel nad 5 litrov aku tak moze mat spotrebu?
to je jedno...
ale asi tak isto ako benzin. off the road mozno aj 10 na hodinu.
v tomto ma zas vyhodu LPG.
ale kto ma na 5 litrovu opicu musi mat aj na vagon bananov
|
Sob, 28.11.2009, 0:24 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
biker: presne to som si myslel aj ja, ze je to asi zajedno so spotrebou...ale este otazocka: ako je to s vykonom a krutakom 5l diesel(TD)versus 5l benzin?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Sob, 28.11.2009, 0:35 |
|
|
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
# Motor RPO kódy: LH6 ( 'séria C', s EGR) a LL4 ( 'séria J')
# Displacement: 6.2L / 379 cu in Zdvihový objem: 6.2L / 379 cu v
# Bore x Stroke: 3.98 in × 3.80 in (101 mm × 97 mm) Vŕtanie x zdvih: 3,98 × 3,80 v v (101 mm × 97 mm)
# Block / Head: Cast iron / Cast iron Blok / Head: liatina / liatina
# Aspiration: Natural Ašpirácie: Prírodné
# Valvetrain: OHV 2-V Ventilový rozvod: OHV 2-V
# Compression: 21.5:1 Kompresie: 21.5:1
# Injection: Indirect Injekcia: Nepriame
# Horsepower / Torque (at start): 130 hp (97 kW) @ 3,600 rpm / 240 lb·ft (325 N·m) @ 2,000 rpm Konská sila / krútiaci moment (na start): 130 hp (97 kW) @ 3600 ot / min / 240 lb · ft (325 N m) @ 2000 ot. / Min
# Horsepower / Torque (at final): 143 hp (107 kW) @ 3,600 rpm / 257 lb·ft (348 N·m) @ 2,000 rpm Konská sila / krútiaci moment (v konečnom znení): 143 PS (107 kW) @ 3600 ot / min / 257 lb · ft (348 N m) @ 2000 ot. / Min
# Max RPMs: 3,600 Max RPM: 3600
# Idle RPMs: 650 + or - 25 Idle RPM: 650 + alebo - 25
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
# Motor RPO kódy: 49, L56, L57, L65, LQM, a LQN.
# Displacement: 6.5L / 395 cu in Zdvihový objem: 6.5l / 395 cu v
# Bore x Stroke: 4.06 x 3.82 (in.) Vŕtanie x zdvih: 4,06 x 3,82 (palcov)
# Block / Head: Cast iron / Cast iron Blok / Head: liatina / liatina
# Aspiration: Turbocharged (Borg-Warner GM-X series) Also available naturally aspirated. Ašpirácie: turbodúchadlom (Borg-Warner GM-X series) K dispozícii aj s atmosferickým nasávaním.
# Valvetrain: OHV 2-V Ventilový rozvod: OHV 2-V
# Compression: GM Early 21.3:1, GM Late 20.3:1, AMG/GEP Marine 18:1 Kompresia: GM Čoskoro 21.3:1, 20.3:1 GM Neskoré, AMG / GEP morské 18:1
# Injection: Indirect Injekcia: Nepriame
# Power / Torque (lowest): 180 hp (134 kW) @ 3,400 rpm / 360 lb·ft (488 N·m) @ 1,700 rpm Výkon / krútiaci moment (najnižšia): 180 k (134 kW) @ 3400 ot / min / 360 libier · ft (488 N m) @ 1700 ot. / Min
# Power / Torque (highest): 215 hp (160 kW) @ 3,200 rpm / 440 lb·ft (597 N·m) @ 1,800 rpm Výkon / krútiaci moment (najvyššej): 215 hp (160 kW) @ 3200 ot / min / 440 libier · ft (597 N m) @ 1800 ot. / Min
# Max RPMs: 3,400 Max RPM: 3400
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Sob, 28.11.2009, 1:20 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
len tak zbezne...diesla som zatial nemal, ale tieto auta tahaju podstatne inak ako ste nauceny z patrola.....to ide. nakoniec samotna hmotnost brzdeneho privesu niekde na hranici 8 ton hovori sama za seba.
Bavil som sa z dealerom z john deere...taha bage, traktory a podobne...ford 350 4x4, 6,4 biturbo....po 112 ts, km kompletna vymena zadnej napravy...bola v zaruje...cena dielov 8000$. ak taha viac ako 300 km na jednu nadrz neurobi...165 l. ale pozor...dialnica v kanade ma 12% stupanie uplne bezne...inak vravi ze jazdit s tym je ozaj zabava.
kamos ma dodge ram 2500, 5,7 hemi...zive, ma ho 7 rokov ziaden problem okrem vymeny 16 sviecok a brzd.....bolenie hlavy ma z jazdy v meste...25l/100
mam f150, 4,6 V8.......lenive, ale urobi pracu...posledne tankovanie...pod 15 l na 100km.....okrem rozbiteho okna a brzd zatial nic....
dalsi kamos...dodge ram 2500 diesel...spotreba na dialnici okolo 13, v meste viac, ale tu to nik nerata, nakolko ides tam kam musis a ak take auto chces alebo potrebujes nic ineho ti neostava.
benzinovy motor po generalke cca za 2500$
ale kto vela jazdi, vela taha tazke privesy sa diesel urcite oplati, uz len koli tomu ze lepsie taha.
dolezita vec....rebuild diesel....cca 10 tisic dolarov....takze na generalku si prichystajte veela love.
chevy, gmc ma motory duramax undurable) diesel, benzinove vortec
ford ma Powerstroke( powerjoke), benzinove triton
dodge ma cummins a a benzinove hemi a magnum
|
Sob, 28.11.2009, 9:22 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
este som zabudol dodat, ze novy 6,7 l cummins diesel ma aj motorovu brzdu.
parametre presne neviem, nechce sa mi snorit na nete, ale urcite to bude cez 400 HP a okolo alebo cez 1000NM . Osobne by som siel do dodge, nakolko ako jediny z americkych dieslov je radovy 6 valec.
spotrebu velmi nerieste, pre 400 koni treba vela kosit, ale aj tak su podla mna uspornejsie ako male dieslaciky, vzhladom na pomer spotreby a vykon.
|
Uto, 29.12.2009, 4:30 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|