4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

RR uz som na nervy
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=23&t=6938
Stránka 2 z 2

Autor:  bull GR [ Ned, 08.02.2009, 17:37 ]
Predmet príspevku: 

podľa správania to odhadujem na vadný chip riadiacej jednotky, mal by si vyskúšať druhú ....

Autor:  efendi [ Ned, 08.02.2009, 18:36 ]
Predmet príspevku: 

bull GR píše:
podľa správania to odhadujem na vadný chip riadiacej jednotky, mal by si vyskúšať druhú ....


keby to bol chip, tak to robi aj za studena,,kuk sa na volu ventylov,, ak nie su hydraulicke, a ak je to OK tak potom mozes mat problem v zapalovani, :smt017

Autor:  peterB [ Ned, 08.02.2009, 19:13 ]
Predmet príspevku: 

Proste nespekuluj a skus vymienat kus po kuse vsetko - a kontrolovat vsetko - najlepsie ak si pristavis take iste auto a mas vacsinu veci za pol dna otestovanu.

Autor:  Igor_SB [ Ned, 08.02.2009, 21:51 ]
Predmet príspevku: 

peterB píše:
Proste nespekuluj a skus vymienat kus po kuse vsetko - a kontrolovat vsetko - najlepsie ak si pristavis take iste auto a mas vacsinu veci za pol dna otestovanu.

Súhlasím aj ja, veď aj servis to tak robí, ale si aj za to naúčtuje :D .
Skús niekoho zohnať ako to vraví Peter.

Autor:  dzordzo [ Ned, 08.02.2009, 22:57 ]
Predmet príspevku: 

len malokto ma k dispozicii dve identicke auta na tento sposob opravy. ja by som to tipoval na niektory so senzorov. diagnostika by mozno aj vedela ktory je to konkretne. tu by som asi aj mohol doma mat ked bude treba.

Autor:  multipla [ Sob, 28.02.2009, 20:10 ]
Predmet príspevku: 

fireman podla toho co si pisal co ti to auto robi nie su to ani ventily nakolko ty tam mas hydrostely nebudu to ani cidla ale na 99percent je to riadaica jednotka motora uz som nieco taketo riesil. este jednu otazku mam na teba. pri upravach zvaranim odpajali ti aj baterku a riadiacu jednotku?? lebo pri zlom ukostreni pri zvarani je to dost pravdepodobne.

Autor:  palo-cherokee [ Sob, 28.02.2009, 20:20 ]
Predmet príspevku: 

ak to robí len po zohriatí, tak by som s kľudom tipoval lambda sondu(y)
Keď je motor studený, tak je v "sytičovom " režime - režim "open loop"
Vtedy sa lambda neuplatňuje. Po zohriatí motor prejde do režimu "closed loop" a začne sa uplatňovať lambda regulácia. Tá je potom aktívna počas celej doby behu, OKREM naplno otvorenej škrtiacej klapky - plný plyn.
Lambde vadí napríklad aj deravé a podfukujúce zberné potrubie.
Vplyv na to má ešte aj čidlo teploty motora, čidlo teploty nasávaného vzduchu, čidlo otvorenia škrtiacej klapky a čidlo podtlaku v sacom potrubí, inak aj MAP senzor.

Autor:  multipla [ Sob, 28.02.2009, 20:39 ]
Predmet príspevku: 

kludne by to mohlo mat na to vpliv ale lamda sondy by som vylucil a to z toho lebo samotna labda reguluje bohatost zmesy pre idealne spalovanie. lebo ked mu to striela do vyfuku a j do sania to bude na beton vypadok zapalovania ako som hore pisal na 99percent je to riadiaca jednotka a to jedno percento este necham na vase nazory

Autor:  palo-cherokee [ Sob, 28.02.2009, 20:51 ]
Predmet príspevku: 

2Multipla:
samotná lambda nereguluje NIČ! Tá len meria a dáva signál ďalej :wink:
Ak niekto niečo reguluje, tak je to riadiaca jednotka. A tá to robí na základe vstupov z jednotlivyých čidiel, vrátane lambdy.

Nerobím síce RR ale Jeep, takže je možné, že u RR je to ináč, (o čom pochybujem), ale mal som tu pár V8 motorov s podobnými príznakmi a bola to tá lambda. Prejavovalo sa to presne takto. Nastudeno OK, po zohriatí ťažko do otáčok, strieľanie do výfuku, žiadny výkon...
Ak sa ho podarilo dostať do WOT, tak zasa išiel v pohode.

Netvrdím, že to nemôže byť riadiaca jednotka. Možné je všetko. Ale zo skúsenosti viem, že riadiace jednotky sú pomerne "odolné" voči zlému zaobchádzaniu.

98 používa GEMS - riadiacu jednotku od Lucas-u, s procesorom Motorolla. Tu máš návod ako "prečítať" chybové kódy bez diagnostického prístroja.
http://www.roversnorth.com/web/download ... Ifault.pdf

a na V8 sú tie lambdy 2 (ak je to US verzia tak 4)

Autor:  marisko [ Sob, 28.02.2009, 23:24 ]
Predmet príspevku: 

má ten motor rozdeľovač a jednu cievku alebo zapaľovacie moduly pre každý valec resp. dvojicu valcov?

Autor:  RISO [ Sob, 28.02.2009, 23:34 ]
Predmet príspevku: 

Zapalovacie moduly

Autor:  marisko [ Sob, 28.02.2009, 23:43 ]
Predmet príspevku: 

pretože ak je to tak, je to možná príčina, zažil som že modul za studena pracoval ako mal a po zohriatí došlo pravdepodobne ku medzizávitovému skratu a už sa to sralo. Po vychladnutí zase všetko super ale len po nárast teploty. Boli to síce raz punto a raz mazda 323 ale princíp je rovnaký.

Autor:  fireman [ Ned, 01.03.2009, 11:24 ]
Predmet príspevku: 

Dik Chalani za rady celkovo kazdy z vas mal neaku pravdu. Po tyzdni v jednom servise kde z auta islo milion kablikov a osciloskopov a kyslikovych sokov zistili ze na vine je riadiaca jednotka. neake koncove suciastky ktore sa nabiju a davaju impuz cievkam. oni by mali dat jeden impulz ale oni tych impulzov davaju viac cize aj ked je piest v hornej aj dolnej uvrati. cize nie je to teplom ako som si myslel ale je to tym ze oni davaju impulz v kuse a potom uz je ta jednotka tak vyflusana ze dava tak slabe impulzy ze tu zmes ta sviecka neodpali a nasledne motor kolabuje.

Autor:  fireman [ Pia, 20.03.2009, 10:24 ]
Predmet príspevku: 

Takze prisla mi druha riadiaca jednotka a chcel by som sa vys opytat ci nemate niekoho kdo by ju vedel preprogramovat aby bol funkcny IMM?

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/