4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
olej v sani http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=24&t=11353 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | MIREC [ Pia, 27.08.2010, 9:00 ] |
Predmet príspevku: | olej v sani |
potreboval by som poradit !na frontere 2.8 tdi rv96!mizne mi olej z motora a tiekol okolo toho drzaka olejoveho filtra to som opravil a mizne furt!a prisiel som na to ze ho tlaci do sania cez odparovanie cez vicko ventilov a je dost velke mnozstvo!!keby niekto vedel mam s toho hlavu v smutku |
Autor: | pejo [ Pia, 27.08.2010, 9:06 ] |
Predmet príspevku: | |
asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor. |
Autor: | marisko [ Pia, 27.08.2010, 11:52 ] |
Predmet príspevku: | |
je to jasné, vybehaný motor pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty |
Autor: | MIREC [ Pia, 27.08.2010, 14:25 ] |
Predmet príspevku: | |
pejo píše: asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor. z turba to neni lebo ten olej je v hadici od odparovania a tak sa dostane do sania!!som si myslel keby bol vybehany tak by dobre nestartoval ale on startuje najednickua cez zimu v mrazoch v pohode!! |
Autor: | MIREC [ Pia, 27.08.2010, 14:27 ] |
Predmet príspevku: | |
marisko píše: je to jasné, vybehaný motor pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty on sa nejako nefuci ked strhnem hadicu odparovania a cim vic mu pridam tak tim menej!! |
Autor: | marisko [ Pia, 27.08.2010, 15:19 ] |
Predmet príspevku: | |
zmeraj kompresné tlaky a uvidíš diesel viacej dýcha za tepla ako za studena |
Autor: | efendi [ Pia, 27.08.2010, 17:59 ] |
Predmet príspevku: | |
nuz urob ako ti uz pisali,, je mozne ze mas v tahu kruzky a prepustaju tlak vo valci a tym padom vznika velky tlak v priestroroch olejovej vani, a karterove plyny, formou olejovych vypar sa dostavaju do sacieho potrubia,,tiez moze byt aj ta skutocnost, ako uz bolo pisane, ze olejove vypary z turba,,neni vylucene.. |
Autor: | MIREC [ Štv, 07.10.2010, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
uz som na to prisiel preco ten olej tlaci cez odparovanie do sania mam pretentovane tesnenie pod hlavou!dokonca idu bublinky z peravej strany! ale mam problem pri neviem ktore tesnenie tam patri v autokelly maju tri druhy akosi tomu nerozumiem!!jedno dierove dvoj a troj to nechapem podla coho to mam zistit ani v atokelly nevi!! http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-00 http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-10 http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-20 |
Autor: | MIREC [ Štv, 07.10.2010, 12:39 ] |
Predmet príspevku: | |
alebo neviete mi poradit kde by som zohnal to tesnenie ale nie z oplu lebo tolko € nemam!! |
Autor: | romo11 [ Štv, 07.10.2010, 13:19 ] |
Predmet príspevku: | |
podľa typu motora a kódu čo je v TP to nevedia zistiť? Potom už ostáva len zhodiť hlavu a podľa starého tesnenia ísť kupovať |
Autor: | marisko [ Štv, 07.10.2010, 20:38 ] |
Predmet príspevku: | |
to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri. |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 07.10.2010, 21:00 ] |
Predmet príspevku: | |
marisko píše: to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri. to s tym nema nic spolocne hrubka tesnenia je dana tym o kolko pretrcaju vlozky y bloku a ako hlboko je piest pri hornej uvrati. takze tam patri taka hrubka tesnenia, aka tam bola predtym. inak ten motor je isuzu 4jb1t (GM , Cummins) a tesnenie je zhodne s motorom 4j1a (2,5 Isuzu diesel a tusim aj opel campo ) hlava by sa tam rovnat mala max o 0,3mm a u TD verzie dokonca vobec nie. Aspon tak to tvrdia sudruhovia od Isuzu. kdesi som mal na ten motor aj nejake papiere |
Autor: | wori [ Štv, 07.10.2010, 21:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Ked budes mat dole hlavu tak rovno vymen gufera ventiloov. |
Autor: | marisko [ Pia, 08.10.2010, 5:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Palo. aftermarket robí aj hrubšie tesnenia pod hlavy pretože sa uvažuje že niekto zbrúsi hlavu aj viac krát (alebo o viacej ako pripúšta výrobca), alebo súčasne nechá zrovnať dosadaciu plochu na bloku. Ubratý materiál sa kompenzuje hrubším tesnením. |
Autor: | palo-cherokee [ Pia, 08.10.2010, 10:11 ] |
Predmet príspevku: | |
2marisko: 4jB1T je klasický vložkovaný motor. Vložky sa lisujú a ustavuje ich výška v bloku pomocou vymedzovacích podložiek. Piesty NIKDY nevylezú von z vložky. Hrúbka tesnenia je počítaná ako rozdiel výšky, o ktorú trčí vložka von z bloku a hĺbky o ktorú je "utopený" piest vo vložke. Ak chceš zrovnávať blok, tak musíš vylisovať vložky. A ked ich lisujež nazad, tak musíš nanovo nastaviť ich výšku. Blok sa dá zrovnať iba o určiú hodnotu. Ak to nejde, tak výmena. Hlava valcov má takisto svoj daný rozmer (+/- tolerancia na zrovnanie - v tomto prípade max 0,3mm). Ak to nejde= výmena Takže výrobca aj aftermarket vyrábajú 3 hrúbky tesnenia,ale nemá to nič spoločné so zrovnávaním hlavy alebo bloku samozrejme že sa dá vyrobiť tesnenie alebo medzikus "na mieru", ale to je nad rámec bežnej opravy. Samo-domo medzikusy pod hlavu sa používajú u veľa motorov napríklad na zníženie kompresie - ak chceš jazdiť na podradný benzín. Videl som to napríklad v Rusku - Golf GTI s podloženou hlavou jazdiaci na 87 oktánový "normal" |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |