4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

olej v sani
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=24&t=11353
Stránka 1 z 2

Autor:  MIREC [ Pia, 27.08.2010, 9:00 ]
Predmet príspevku:  olej v sani

potreboval by som poradit !na frontere 2.8 tdi rv96!mizne mi olej z motora a tiekol okolo toho drzaka olejoveho filtra to som opravil a mizne furt!a prisiel som na to ze ho tlaci do sania cez odparovanie cez vicko ventilov a je dost velke mnozstvo!!keby niekto vedel mam s toho hlavu v smutku :smt130

Autor:  pejo [ Pia, 27.08.2010, 9:06 ]
Predmet príspevku: 

asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor.

Autor:  marisko [ Pia, 27.08.2010, 11:52 ]
Predmet príspevku: 

je to jasné, vybehaný motor
pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty

Autor:  MIREC [ Pia, 27.08.2010, 14:25 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
asi netesnosť spaľovacích priestorov, pravdepodobne piestne krúžky. Zmeral by som tlaky v jednotlivých valcoch-najlepšia a najlacnejšia diagnóza. Olej do sania sa dostane aj cez opotrebovaný turbokompresor.

z turba to neni lebo ten olej je v hadici od odparovania a tak sa dostane do sania!!som si myslel keby bol vybehany tak by dobre nestartoval ale on startuje najednickua cez zimu v mrazoch v pohode!!

Autor:  MIREC [ Pia, 27.08.2010, 14:27 ]
Predmet príspevku: 

marisko píše:
je to jasné, vybehaný motor
pravdepodobne bude tlačiť aj cez guferá kľuky lebo tlak uniká pod piesty

on sa nejako nefuci ked strhnem hadicu odparovania a cim vic mu pridam tak tim menej!!

Autor:  marisko [ Pia, 27.08.2010, 15:19 ]
Predmet príspevku: 

zmeraj kompresné tlaky a uvidíš
diesel viacej dýcha za tepla ako za studena

Autor:  efendi [ Pia, 27.08.2010, 17:59 ]
Predmet príspevku: 

nuz urob ako ti uz pisali,, je mozne ze mas v tahu kruzky a prepustaju tlak vo valci a tym padom vznika velky tlak v priestroroch olejovej vani, a karterove plyny, formou olejovych vypar sa dostavaju do sacieho potrubia,,tiez moze byt aj ta skutocnost, ako uz bolo pisane, ze olejove vypary z turba,,neni vylucene..

Autor:  MIREC [ Štv, 07.10.2010, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

uz som na to prisiel preco ten olej tlaci cez odparovanie do sania mam pretentovane tesnenie pod hlavou!dokonca idu bublinky z peravej strany!
ale mam problem pri neviem ktore tesnenie tam patri v autokelly maju tri druhy akosi tomu nerozumiem!!jedno dierove dvoj a troj
to nechapem podla coho to mam zistit ani v atokelly nevi!!

http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-00

http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-10

http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... 1-52675-20

Autor:  MIREC [ Štv, 07.10.2010, 12:39 ]
Predmet príspevku: 

alebo neviete mi poradit kde by som zohnal to tesnenie ale nie z oplu lebo tolko € nemam!!

Autor:  romo11 [ Štv, 07.10.2010, 13:19 ]
Predmet príspevku: 

podľa typu motora a kódu čo je v TP to nevedia zistiť? Potom už ostáva len zhodiť hlavu a podľa starého tesnenia ísť kupovať :roll:

Autor:  marisko [ Štv, 07.10.2010, 20:38 ]
Predmet príspevku: 

to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri.

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 07.10.2010, 21:00 ]
Predmet príspevku: 

marisko píše:
to by som nepovedal že také isté. Keď zhodí hlavu, určite ju treba dať zrovnať a tým pádom bude potrebovať hrubšie tesnenie. To je to odlišovanie hrúbky - jedna-dve-tri dierky. Niekedy aj štyri.


to s tym nema nic spolocne

hrubka tesnenia je dana tym o kolko pretrcaju vlozky y bloku a ako hlboko je piest pri hornej uvrati.
takze tam patri taka hrubka tesnenia, aka tam bola predtym.

inak ten motor je isuzu 4jb1t (GM , Cummins) a tesnenie je zhodne s motorom 4j1a (2,5 Isuzu diesel a tusim aj opel campo )

hlava by sa tam rovnat mala max o 0,3mm a u TD verzie dokonca vobec nie. Aspon tak to tvrdia sudruhovia od Isuzu. kdesi som mal na ten motor aj nejake papiere

Autor:  wori [ Štv, 07.10.2010, 21:16 ]
Predmet príspevku: 

Ked budes mat dole hlavu tak rovno vymen gufera ventiloov.

Autor:  marisko [ Pia, 08.10.2010, 5:59 ]
Predmet príspevku: 

Palo.
aftermarket robí aj hrubšie tesnenia pod hlavy pretože sa uvažuje že niekto zbrúsi hlavu aj viac krát (alebo o viacej ako pripúšta výrobca), alebo súčasne nechá zrovnať dosadaciu plochu na bloku. Ubratý materiál sa kompenzuje hrubším tesnením.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 08.10.2010, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

2marisko:

4jB1T je klasický vložkovaný motor. Vložky sa lisujú a ustavuje ich výška v bloku pomocou vymedzovacích podložiek. Piesty NIKDY nevylezú von z vložky. Hrúbka tesnenia je počítaná ako rozdiel výšky, o ktorú trčí vložka von z bloku a hĺbky o ktorú je "utopený" piest vo vložke.
Ak chceš zrovnávať blok, tak musíš vylisovať vložky. A ked ich lisujež nazad, tak musíš nanovo nastaviť ich výšku.
Blok sa dá zrovnať iba o určiú hodnotu. Ak to nejde, tak výmena. Hlava valcov má takisto svoj daný rozmer (+/- tolerancia na zrovnanie - v tomto prípade max 0,3mm). Ak to nejde= výmena

Takže výrobca aj aftermarket vyrábajú 3 hrúbky tesnenia,ale nemá to nič spoločné so zrovnávaním hlavy alebo bloku

Obrázok

samozrejme že sa dá vyrobiť tesnenie alebo medzikus "na mieru", ale to je nad rámec bežnej opravy.
Samo-domo medzikusy pod hlavu sa používajú u veľa motorov napríklad na zníženie kompresie - ak chceš jazdiť na podradný benzín.
Videl som to napríklad v Rusku - Golf GTI s podloženou hlavou jazdiaci na 87 oktánový "normal" :-D :D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/