Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 10:28
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 prehrievanie v terene 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Uto, 15.07.2008, 14:44
Príspevky: 3
Bydlisko: Oscadnica
Odpoveď s citáciou
nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD
na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.


Str, 23.07.2008, 15:00
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Si kuruj, že to je tým, pretože nemáš usmernený ťah vzduchu vrtuľou pri malom nápore vzduchu (malej rýchlosti)

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 23.07.2008, 15:32
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano, je to tym...zozen si ten deflektor, alebo vyrob. Taktiez skontroluj si, ci ti spojka na vrtuli dobre funguje.


Str, 23.07.2008, 15:41
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 28.03.2007, 15:50
Príspevky: 116
Bydlisko: PU
Odpoveď s citáciou
a ked to všetko urobiš tak si už aj vypucuj chladič od blata.
inak už sa to tu breberalo niekedy prednedavnom.skus pohladat tak pred týždnom.


Str, 23.07.2008, 15:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 30.11.2007, 22:19
Príspevky: 490
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja neviem mám tam poriadný nárazník nemám ani vetracie diery a pohode.

_________________
Off road Nové Zámky LOSOS http://www.4x4nz.sk/
Mitshubishi L200 zvíšená , navyják,cb,gurtna,šnorchel a iné maličkosti aké majú mat naši miláčkovia.


Str, 23.07.2008, 18:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mám tiež s týmto trochu problém, ale je to dané systémom chladenia, resp. konštrukciou vetráka. Na WJ 2,7 CRD je ventilátor poháňaný hydraulikou, Takže nízke otáčky = nízky tlak oleja = nízke otáčky ventilátora. Proste už viem, že keď sa ručička dotkne 100, treba podradiť, ak je to možné a zvýšiť otáčky na cca 2000 a teplota okamžite klesne. Samozrejme spínač, ktorý aktivuje ventil pohunu vrtule spína pri cca 100.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Str, 23.07.2008, 18:21
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata.
Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu.

_________________
Lestenka


Štv, 24.07.2008, 7:52
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
To je nejake divne. Nemalo by sa to prehrievat v ziadnom pripade - ak mas nizke otacky alebo ak nemas tie plastiky alebo ak mas chladic od blata.
Ak zabera viskospojka musi to uchladit u nas na slovensku aj na volnobehu. Bud je to cele zle nadimenzovane alebo mas nieco upchate , alebo mas prasknutu hlavu.


no ja sa osobne priklanam k tomuto vyssie pisanom vyroku a doplnil by som este,k vyroku, ak je chladic cisty, ,,,nezaneseny,, ani zvonku od blata a roznej necistoty, ani z vnutraaa od vodneho kamena,,,, tak moze byt prasknuta hlava,alebo ti tryska cuuura,,lopata vo vodnej pumpe, moze byt rozozrata,,stretol som sa uz aj s takym prypadom,aleboo este som sa stretol s prypadooooom ked gumena hadica bola z vnutra stiahnuta a branila dokonalej cirkulacie,, z vonku bola OK ale z vnutra biola stiahnuta,,, pac sa sklada z dvoch vrstiev,,,, ale najskor, to bude asi hlava,,alebo nespravne nastavene zapalovanie a pri zatazeni sa prehrieva znacne,, u dieselov...

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 24.07.2008, 9:36
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 15.07.2008, 14:44
Príspevky: 3
Bydlisko: Oscadnica
Odpoveď s citáciou
[quote="marky"]nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD
na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q
uote
]
--------------------------------------------------------------------------------------------
chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat.
skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat


Štv, 24.07.2008, 14:17
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
marky píše:
marky píše:
nazdar borci kto mi poradi? moj troper sa v terene prehrieva je to 2,2TD
na chladici nemam kryt vrtule moze to byt tym? pri jazde po ceste tento problem nemam.[/q
uote
]
--------------------------------------------------------------------------------------------
chladic je cistyaj z vnutra to bolo prve co som urobil a vyhodil termostat.
skusim tu viskospojku dam to napriamo ak to tesnenie pod hlavou alebo hlava tak to ma chvilu odstavy. vdaka budem to skusat


Ak je to tesnenie pod hlavou či hlava - mohol by ísť olej do vody, voda do oleja ale určitě by ti aj tlakovalo chladiaci systém a vyhadzovalo vodu :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 24.07.2008, 15:38
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati :(( ale oleja kolko bolo pri vymene tolko je stale, nedolievam... a nechce sa mi rozoberat motor :(

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Ned, 27.07.2008, 21:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
lumenos píše:
ja mam podobny problem motor sa mi "nejak extra nehreje" normalne tak medzi 80-90 ale ked idem do kopca tak mi zacne trochu stupat cez 90 az ku 100 ale nie cez a ked idem dole tak v pohode alebo ked ako bolo pisane vyssie podradim tak trochu klesne ale zaroven sa trati voda cez expanznu nadrzku nie nejak strasne ale trati :(( ale oleja kolko bolo pri vymene tolko je stale, nedolievam... a nechce sa mi rozoberat motor :(

To bude zrejme prasknuta hlava. Mal to kamarat a robilo to presne to iste - vyhadzovalo vodu von a ked bolo malo vody cidlo bolo prehriate lebo nebolo "oblievane" vodou - ked si podradil tak cerpadlo zacalo viacej tlacit - osplechlo cidlo a hned bola teplota normalna ...

_________________
Lestenka


Pon, 28.07.2008, 8:09
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, niekedy môže byť na vine aj chybné viečko na expanzke-chladiči, ktoré má úlohu pretlakového ventilu.

Lumenos, a ty tam máš el. saharu? To by potom mohlo byť normálne, hlavne, ak by ju čidlo spínalo až pri tej stovke. Že vraj sa do rovnakých aut montovalo aj viac druhov čidiel, podla toho, do akej krajiny bol plánovaný vývoz.

/Skús motor zahriať, a sledovať, kedy sa zapne/

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 28.07.2008, 9:48
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19
Príspevky: 304
Bydlisko: PO-UBLA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
podla doterajsich skusenosti to je ako hovoris-nikdy mi teplota nepresiahne 100 doteraz a to som siel aj po dialnici 120 plne nalozeny...ked bolo chladnejsie az tak som si to nevsimol...ale od zaciatku to natomto aute fungovalo rovnako,len som si myslel ze to unika cez popraskane hadice od radiatora, lebo bola mokra a teraz som to spozoroval ze expanzka...sem tam som pocul aj nejake sicanie ked som motor vypol tak par sekund sssssssssssa potom ticho ale ziadna voda-myslel som e klima. prave som vyhodil ten teplodekel spod kapoty a z vonku ocistil chladic od musiek(bolo ich dost) tak posledejum dalej a dam vediet.....ten unik vody je mozno liter liter a pol za mesiac dva....ked idem po meste a po rovnom tak nic...

_________________
Land Rover Discovery 2, 2,5 TD5, lift 2" OME, Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03,

EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296, 2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb


Pon, 28.07.2008, 10:15
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ludia preboha :shock: ... na nejaké sssssss alebo bublanie v tichu po vypnutí motora pozor :!: To može znamenať, že sa v hlave varí voda. Keď zastane motor, ustane aj cirkulácia vody v systéme. Čím sa prestane odvádzať akumlované teplo najmä z hlavy a lokálne začne rásť teplota. Čo je spoľahlivá cesta k prasknutiu. Po velkom záhule keď teplota vylezie povážlivo k červenému v žiadnom prípade nevypínať motora ! Otvoriť všetky okná, pustiť naplno kúrenie, otvoriť kapotu a nechať motor bežat na zvýšený volnobeh (tak 1000 ot) kým teplota neklesne. Ak je po ruke voda, tak polievať chladič (nemusí z neho tiecť... stačí keď je vlhký a vrtula cezeň ťahá vzduch).

Preto pri prekonávaní horských prechodov po ceste nie je žiadúce na vrchu postáť "na ochladenie motora". Žiadne také ... pekne sa zase spustiť na druhú stranu na rýchlosti a ochladiť motor jazdou. Je to ovela účinnejšie.

Rýchla indikácia nebezpečnej teploty - napluť na víko ventilov. Ak pluvane len uschne, je to OK, ale ak sa začne variť, je zle.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 28.07.2008, 11:00
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 34 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: