Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 15.06.2025, 1:41
Dnes je nedela 15. júna 2025, meniny má Vít a zajtra Blanka




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Oplati sa este stale LPG ? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tepes píše:
marisko to je z netu
- celý čas tu vystupujem ako učeň a ten čo potrebuje poradiť
- nakoľko mám firmu a kopec starostí a povinností, rád nechám kalkulácie a vzorce rozpisovať odborníkom


ospravedlňujem sa že som bol ironický

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 14.02.2013, 6:55
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 316
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V pohodičke marisko
- spajky69...na ten drôtik si pamätám...dokonca si pamätám, že ked sa jazdilo s otvoreným poklopom v daždi, všetko vo vnútri bolo mokré a tá sviňa guma na rýchlostke sa skoro každému vytrhla a pekne si na periskope roztrhol pravý ukazovák...do dnes mám jazvu
- Milan...tak to vypadá, že pri 200Atm asi bude stačiť ako pohon ten samotný stlačený vzduch :-D
- no všetko to nasvedčuje tomu, že jazdiť na CNG sa neoplatí a hlavne nie firme
- volal som za LPG...cena cca. 1200 € s dokladmi a prihlásením na doprave
- cena LPG 0,7€ ... tu sa chcem opýtať
- ten merač v stojane na čerpačke meria litre, či kg ?


Štv, 14.02.2013, 10:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na stojane to počíta v litroch

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 14.02.2013, 10:56
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan píše:

Len ti vysvetlujeme ze doma natlacit do niecoho 200 Atm je nerealne.


Milan a prčo preboha ? A potápačské "fľašky" si fúkame ústami nie ?

Kompresor na 200-250 Atm (alebo po novom 20-25 MPa) nie je nič nezvyčajné. Benzínový, elektrický ..... vyber si.
A nie je to nijak zvlášť veľké. Najmenší je asi ako malá elektrocentrála

Milan píše:

1 velky piest tlaci do 2 piesta maleho a ten uz tlakuje.Natlacit jednu prazdnu flasu mi trva 45 min 5 kW kompresor a to je polovicna oproti druhej.


klasický viacstupňový princíp. Nenapísal si objem fľaše. Ale asi máš pomalý kompresor. Ja 15ltr na 220 nafúkam za 15 min :-D
čo to máš zač? STARIIB ?

Milan píše:

Z kompresora sa odparuje olej ked je oprskany a neudrzis na nom ruku.


Ruku na ňom priamo neudržíš, ale olej sa neodparuje. Také horúce to zasa nie je aen olej je na to postavené. A to málo, čo prejde okolo piestov, tak na to je tam 3 stupňový filter s aktívnym uhlím a silikagelom. Predsa len, kto by chcel dýchať olej, všakáno? Ale to sa týka vzduchu.

Domáce plnenie CNG možné je, a nie je to vo svete nič neobvyklé má to ale dve ale.

1. Ak máš malú "domácu" plničku, tak to trvá 6-10 hodín a lacné to tiež nie je
napríklad: http://www.gasfill.com/

alebo: http://greenlinefuelcorp.com/page4/page5/index.html

2. Ak chceš niečo rýchlejšie, tak si postav adekvátny priestor a nachystaj si niekoľko 10 000€

http://greenlinefuelcorp.com/page4/page7/index.html

http://www.cngpump.com/shoppingcart/categories/CNG-FUELING-STATION/





2tepes:
v BVP a v tankoch boli tlakové fľaše na 150Atm, kompresor bol
AK -150 (kedysi obľúbená vec na domácu výrobu kompresorov na plnenie potápačských fliaš) a okrem iného tam bola aj taká vec, čo sa volala ZP-10M a slúžilo to ako potápačský prístroj na opustenie potopeného tanku pri brodení z hlbky cca 7-10m

Obrázok

tiež to bolo na 150Atm. A ak by niekto chcel, jeden mám aj s origo obalom :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 14.02.2013, 12:12
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tu si môžeš orientačne vyrátať návratnosť:
http://www.mpgas.sk/index.php/vypoet-na ... -prestavby

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Štv, 14.02.2013, 12:17
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 316
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ako to pekne pokračuje táto téma :-D
- ten potápačský prístroj venuj tejto vydrbanej vláde s ich ozdravnými programami a ničením podnikateľov, ale z takej hĺbky rite do akej tento štát dostali sa nedá výjsť ani na ponorke
- nikto nechce sedieť na časovanej bombe aby ušetril, ale ľudia už nevedia kam z konope a hľadajú alternatívy...žiaľ akýkoľvek produkt ktorý má ušetriť ľuďom peniaze ale na opačnej strane kazí biznis nadnárodným korporáciám bude vždy tak drahý, že ľudia ostanú radšej tam kde sú
- keby sa to dalo, ľudia by už boli schopní si do nádrže naprdieť len aby mali lacný pohon


Štv, 14.02.2013, 12:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3299
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="palo-cherokee"

Nenapísal si objem fľaše. Ale asi máš pomalý kompresor. Ja 15ltr na 220 nafúkam za 15 min :-D
[/quote]
To mas pravdu.Ja na z tych flias startujem masinu.1 flasa ma 300 L a 2 flasa ma 600 L.
Vzduch staci cca na 6 startov.
Palo,nikto tu nepovedal ze sa to neda.Ale ked zratas za a proti,vide ti to drahsie ako benzin plus robota a riziko ze ti to niekde jebne.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 14.02.2013, 18:40
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron