Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 1:40
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 spotrebny material a nahradne diely 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
povedzme že priemerná rýchlosť auta je 40 km/mh. V tom je odhadnuté aj státie na križovatkách, posúvanie sa po meste a pod.

10 000 km / 40 = 250.

Takže 10 000 km by mohlo byť tak 250 motohodín. Ak by bol priemer vyšší (auto jazdí väčšinou mimo mesto), bude to menej.

Druhá vec je, že lodné motory pracujú za podstatne lepších podmienok ako autové. Bežia v ideálnych otáčkach a studené štarty sú zriedkavé


Štv, 01.03.2007, 19:44
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To vychadza az 120 000 km na 3 000 mt/h.No neviem, :smt139 Fakt je ten ze v zime sa predohrievaju aby sa mohla po chvili slahnut na maximal.Ale zas ked sa islo caz Madarsko masiny slapu na plny vykon 24 hod.dva dni v kuse. :smt028

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 01.03.2007, 20:08
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
teda bez urazky chlapi ,ale jak tu pisete : "mam dobre skusenosti s olejom...) a hned za tym je napisane ...brzdove platnicky som este nemenil

to by ma fakt zaujimalo ako dokazete (pokial ste nerozobrali zo 20 motorov atd) toto posudit

ja som par motorov rozobral aj videl vnutri ,aj ked priamo motory neopravujem (necitim sa odbornikom na motory) ,ale pocas jazdy a pouzivania si netrufnem povedat ktory olej je dobry a ktory zly ,jednoducho verim predajcom a kamaratom mechanikom ...

ak ma niekto posudit olej ,tak asi jedine labak :roll:


no, ked si myslel mna, tak platnicky som remsa :smt078 , ale s nimi som neubrzdil :smt022 , takze neodporucam. na druhom som mal originalne od bmw, takze neviem. co mam znamych v predaji, chvalili textar. s olejmi som cosi robil, aj som cosi poskusal. do t613 som lial madit, ale do bavorakov som daval elf syntetiku aj polo, auta chodili potichu, jemne, dobre startovali, neprehrievali sa, olej nemizol.
co sa tyka castrola, ti co o tom cosi vedia tomu hovoria tuzexovy olej. castrol nema vlastnu rafineriu, nakupuje olej kadetade (poslednou dobou vraj v madarsku), asi nieco primiesaju a precapuju a predavaju. v embecke mam teraz shell, kara huci, ale neviem, ci je to shellom, alebo embeckou ;-)


Štv, 01.03.2007, 22:31
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
teda bez urazky chlapi


myslel som to vseobecne ,vratane seba !, myslim ,ze je to zrejme z mojho prispevku :wink:

Citácia:
teda bez urazky chlapi


to je to ,co som vravel ,nemame sancu to posudit ,lebo nedokazeme objektivne porovnat ,teda neamme co porovnat

musel by si na jednom motore najazdit xxx km a potom rozobrat ,skontrolovat opotrebenie ,zohladnit vykon ,hlucnost atd, atd

a potom dalsi taky isty novy motor a pouzit iny olej a znovu to iste ...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 01.03.2007, 23:04
Profil ICQ WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
absolútna pravda, Radko, len by som ešte dodal, že dnes už ťažko možno deliť oleje na nekvalitné a kvalitné, správnejšie je vhodnejšie a menej vhodné, alebo doporučované a nedoporučované...a serióznejšie od výrobcu je napísať požadované parametre oleja, ako napísať rovno nejakú konkrétnu značku, potom si zákazník myslí, že každý iný nie je dosť dobrý, pritom môže byť aj lepší...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 01.03.2007, 23:11
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dávnejšie som sa raz na výstave Incheba bavil s chlapíkom od jednej známej olejárskej spoločnosti na tému rôznych zázračných prísad do olejov. Povedal mi, že oleje od rôznych výrobcov sú si velmi podobné (podla špecifikácie), sú tam použité skoro tie isté aditíva a keď príde jeden výrobca s nejakou novinkou, tak tí ostatní to odskúšajú a viac-menej okopírujú. Ale všetky tie superprísady sú vlastne len podvod. Keby sa čokolvek z nich osvedčilo, tak to už dávno pridávajú do oleja všetci veľkí výrobcovia. Pre auto je najlepšie, keď sa používajú kvalitné značkové oleje (vôbec to nemusia byť tie drahé) a keď sa pravidelne menia. Napríklad pri stredne ojazdenom motore je rozumnejšie dať tam dobrý minerálny olej každých 10000 km, ako liať tam drahú syntetiku a potom jazdiť na ňu 20000 km.
Do prevodovky patri olej takej špedifikácie ako predpisuje výrobca auta. Možno pri starších autách, ktoré už majú určitú vôlu v prevodovke je lepšie dať trochu hustejší olej. Ja aj do prevodovky dávam len značkový olej. Madit za značku nepovažujem. Ten používam len ako preplachový olej (napríklad keď sa dostane voda do diferáku).
Čo sa týka rôzneho spotrebného materiálu (filtre, brzdy, čapy .....) kvalita od neoriginálnych dodávateľov môže značne kolísať. Napríklad čap od jedného výrobcu je dobrý a o rok už môže byť vyrábaný v inej fabrike a kvalita môže značne klesnúť (ale aj stúpnuť). Ostáva len kúpiť a vyskúšať.
Ložiská na moju Toyotu kupujem len originálne, aj keď sú svinsky drahé. Už som odskúšal rôzne značky (aj SKF a pod.), ale nevydržali ani 1/10 toho čo originálne.


Štv, 01.03.2007, 23:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja vam k tomu mozem povedet jednu pikosku, co mi hovoril kamarat.Robi v jednej firmicke udrzbara, a jedneho pekneho dna za nim prisli akysi pankovia z nejakej "olejovej" firmi :smt025 ze by mu chceli ponuknut ich "najkvaitnejsi" olej a hned nanaho vybalili skusacku olejov (akesi klzne lozisko sa skusali zadret pomocou vysokeho tlaku) .Tak mu tam vysvetlovali a predvadzali ako je ten ich kvalitny olej super, predvadzali mu ho s provnanim inych kvalitnych značiek (sehll a pod.).Samozrejme ten ich bol naozej najlepsi. Potom sa ich Juzepe opýtal ze ci mozu skusit aj ten olej co on pouziva do svojho arka, nejaky obycajny madit.Pankovia suhlasili a naliali.Po chvili ked prekonal ten olej aj ten ich superolej :shock: boli trosku nemilo prekvapeny, nevien uz isto ale zda sa mi ze sa im to nepoderili ani zadret :D .Opytam sa ho len tak zo srandy.

Takze nekedy zdani klame, a kvalita moze byt negde inde.A samozrejme zalezi aj na trvacnosti olejov pri ich tepelnom zaťazení, pankovia skusali oleje nove, a dobry olej musi mazat dobre aj po "zivote", ked sa vypusta.Ja pouzivam madit a funguje mi to.Raz som dokonca nalial do diferaku repkovy olej (bola to len z nudze cnost) ale neviem, neviem ci tam nebol lepsi ako PP-cko

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pia, 02.03.2007, 0:58
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže v mojom aute je predpísaný olej Shell 10W40. Teraz, ako sa rozoberá, tak chalani krútia hlavou prečo tam je predpísaný takýto typ oleja. Veď to auto je zaťažované v teréne a minerál alebo polosyntetika tam horí. Oni odporúčajú jedine plnú syntetiku, ktorá nestráca viskozitu ani pri vyšších teplotách. Ako dôkaz slúžia tri stredné piesty, ktoré vyšúchali vo valcoch ryhy pri prehriatí, keď som stratil vodu. Chlapi povedali, že keby tam bola syntetika, tak toto by sa nestalo. Takže dávam za pravdu Radovi, že olej treba voliť jednak na základe odporučenia výrobci, ale nechať si poradiť od odborníkov podľa spôsobu použitia auta, ktorí s tým majú podstatne viac skúseností ako bežný užívateľ.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Pia, 02.03.2007, 10:26
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 14:19
Príspevky: 205
Bydlisko: Bratislava vidiek
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KOŤO píše:
Takže v mojom aute je predpísaný olej Shell 10W40. Teraz, ako sa rozoberá, tak chalani krútia hlavou prečo tam je predpísaný takýto typ oleja. Veď to auto je zaťažované v teréne a minerál alebo polosyntetika tam horí. Oni odporúčajú jedine plnú syntetiku, ktorá nestráca viskozitu ani pri vyšších teplotách. Ako dôkaz slúžia tri stredné piesty, ktoré vyšúchali vo valcoch ryhy pri prehriatí, keď som stratil vodu. Chlapi povedali, že keby tam bola syntetika, tak toto by sa nestalo. Takže dávam za pravdu Radovi, že olej treba voliť jednak na základe odporučenia výrobci, ale nechať si poradiť od odborníkov podľa spôsobu použitia auta, ktorí s tým majú podstatne viac skúseností ako bežný užívateľ.


problem je, ze v europe sa predavaju ine oleje ako v amerike. aj ked maju rovnake oznacenie a rovnaky obchodny nazov. neviem preco, ale v amerike maju vymenne intervaly smiesne kratke, cca 7-10 tisic km a tomu su prisposobene aj oleje. aj benzin tam je nizsie oktanovy. v europe je bezna norma na vymenu oleja 20 tisic km, ale su aj longlife oleje, ktore to maju natiahnute na 30 tisic (ale znesu aj o dost viac, zalezi od zatazenia). rovnako aj sae specifikacia je v amerike ina ako v europe. amici preferuju olej 10w-30, coz je v nasich podmienkach nie len nezmyselne, ale aj takmer nezohnatelne. pri pouzivani americkych aut je treba samozrejme vediet, co tam bolo, ale na druhej strane je dobre zistit, co ide do porovnatelnych aut europskych ci japonskych a overit si to este u odbornika.
co sa tyka turbodieslov, oleje vyrabane specialne pre td su 10w-40. ale to je vhodne pre bruchoplazy 1.9 a podobne, ktore nemaju dopriaty vybeh mimo cesty. pre bezne pouzivanie v rozmedzi leniveho smradlaka to staci. ale pre vyssie zatazenie by som to nedaval. tazko takto od pasa povedat. kazdopadne, td olej sa dava do td auta "ak mu to staci". takze tolko.


Pia, 02.03.2007, 11:27
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 20.10.2006, 23:35
Príspevky: 38
Bydlisko: vychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ad oleje
janotoyotak píše:
...že oleje od rôznych výrobcov sú si velmi podobné (podla špecifikácie)...

Raz mi poradil clovek co motorom rozmie a vecou sa zaobera, ze dolezitejsie ako znacka je specifikacia. Napr. API specifikacia je oznacna pismenkom Sx pre benzinove a Cx pre naftove motory. Cim vyssie x tym vyssia kvalitka. Radu som si vzal k srdcu a lejem oleje PETRO-CANADA. Do Mazdy lejem plnu syntetiku Europe synthetic 5W40, API SJ/CF a do Pajerka mineral Duron Multigrade specifikacia API tusim tusim SL/CF. Prevodovy v Mazde je tiez P-C a Pajerko caka na vymenu. Jediny problem je, ze sa nam stratil dodavatel v SR. :(
janotoyotak píše:
Pre auto je najlepšie, keď sa používajú kvalitné značkové oleje (vôbec to nemusia byť tie drahé) a keď sa pravidelne menia. Napríklad pri stredne ojazdenom motore je rozumnejšie dať tam dobrý minerálny olej každých 10000 km, ako liať tam drahú syntetiku a potom jazdiť na ňu 20000 km.

Suhlas, najma turbodiesle s EGR su strasne zakarbonizovane. A z tohoto dovodu by som vyslovil pochybnost ci do starsieho motora je rozumne liat syntetiku.
RADOFFROAD píše:
teda bez urazky chlapi ,ale jak tu pisete : "mam dobre skusenosti s olejom...) a hned za tym je napisane ...brzdove platnicky som este nemenil to by ma fakt zaujimalo ako dokazete (pokial ste nerozobrali zo 20 motorov atd) toto posudit
ja som par motorov rozobral aj videl vnutri ,aj ked priamo motory neopravujem (necitim sa odbornikom na motory) ,ale pocas jazdy a pouzivania si netrufnem povedat ktory olej je dobry a ktory zly ,jednoducho verim predajcom a kamaratom mechanikom ...
ak ma niekto posudit olej ,tak asi jedine labak :roll:

V podstate suhlasim, ale myslim si ze aj subjektivne dojmy (zvuk motora, farba, hustota oleja) meratelne nelaboratorne mozu cosi napovedat.
Tolko mi vyplynulo z diskusii s ludmi co sa motormi, autami a v poslednom case najma olejmi zaoberaju.

Ad diely
Tiez preferujem filtre UFI, capy a brzdy Nipparts.
janotoyotak píše:
...kvalita od neoriginálnych dodávateľov môže značne kolísať. Napríklad čap od jedného výrobcu je dobrý a o rok už môže byť vyrábaný v inej fabrike a kvalita môže značne klesnúť (ale aj stúpnuť). Ostáva len kúpiť a vyskúšať.

Ved prave, to riziko tu je, nastastie mame forum a mozeme sa podelit o skusenosti s konkretnymi ND. ;-)

_________________
Mitsubishi Pajero II, SWB, 2,5 TD.


Sob, 03.03.2007, 9:51
Profil
ATOYOT positive
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46
Príspevky: 685
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pre nejake zorientovanie sa v teme olejov sa mozete zahrabat sem: http://www.oleje-maziva.cz/board.php.
je to nazoaj celkom pekne zamotavanie sa v temach fora :smt130
ked som mal fronteru tak som tam nasiel velmi uzitocne informacie (do prevodovky siel motorovy olej mogul racing pro :smt125 )

_________________
Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis


Ned, 04.03.2007, 17:35
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ako to uz byva pri kupe jazdeneho auta, pomalicky sa vynaraju veci ktore traba vymienat, na co samozrejme musime byt pripraveny. Mne sa napriklad pomalicky blizi vymena brzdovych pletniciek, a chcel by som sa troska zorientovat z vasich vlastnych skusenosti podla vecsiny bo vecsina ma vecsinou pravdu :smt139 .( no proste potrebujem tahat rozumi :-D :-D ) Ci davat originali alebo vyrobcou spotrebneho materialu a akych a tak. Kedze je nas tu asi viacej ktory mame vecsinou jazdenky tak taketo veci riesime dost casto, a mozno by nebolo od veci tu dat nieco take ako OPRAVY OFFROADOV a tam by sa to mohlo vsetko sustredit, brzdy, motory, prevodovky a ....... , bo ja ked tu nieco hladam a najdem hned to zabudnem ze kde to bolo a uz to nenajdem :smt130 .A mozno som len tlk zo sklerozou ked si to tu neviem najs a zbytocne otravujem, a teraz ma vsetci doje.... :smt140


Sob, 19.05.2007, 10:45
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: