4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

spotrebny material a nahradne diely
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=1164
Stránka 1 z 2

Autor:  SittingBull [ Str, 28.02.2007, 13:06 ]
Predmet príspevku:  spotrebny material a nahradne diely

neviem, ci uz sa to niekde rozoberalo, ale mam otazku na znacky spotrebneho materialu a nahradnych dielov, ktore pouzivate. mate nejake (urcite ano) preferovane? napriklad oleje, sviecky, filtre, brzdove kotuce, platnicky... a samozrejme aj potom veci priamo na auto ako su klby, capy, tycky, tlmice, chladice a cojaviemco?
ja mam zatial velmi dobre skusenosti s olejom Elf, sviecky NGK a filtrami Knecht/Mahle. Platnicky neviem, pocul som ze Textar su dobre, ale este som nemenil. dalsie veci som nastastie zatial nepotreboval.

Autor:  Andrej [ Str, 28.02.2007, 13:09 ]
Predmet príspevku:  Re: spotrebny material a nahradne diely

No ja mám len skúsenosť z olejovým filtrom Knecht, pohoda je dobrý, plánujem dať KN filter vložku, Olejový filter pre prevodovku bol zatial Mopar. Ostatné zatial neviem bude výmena kotúčov a doštičiek časom.

Autor:  SittingBull [ Str, 28.02.2007, 13:14 ]
Predmet príspevku: 

niekde som totiz cital diskusiu, kde borci spekulovali, ako vymenit poriadny olej za madit a tesili sa, aky je lacny a aky je dobry. neviem, ja by som neriskoval.

Autor:  Andrej [ Str, 28.02.2007, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

SittingBull píše:
niekde som totiz cital diskusiu, kde borci spekulovali, ako vymenit poriadny olej za madit a tesili sa, aky je lacny a aky je dobry. neviem, ja by som neriskoval.


No záleží aké maš auto a kolko KM ja na mojom zatial polosyntetiku od Firmy Divinol su to nemci, možno časom prejdem na ful minerálny ked bdue treba ale akú značku to ešte neviem. Ono celé okolo olejov je to zložité záleží na úžitkovej hodnote a v nekonečnej miere aj na cene, proste nájdeš aj drahé oleje aj rovnáko kvalitné ale lacnejšie

Autor:  SittingBull [ Str, 28.02.2007, 13:24 ]
Predmet príspevku: 

Andrej píše:
Ono celé okolo olejov je to zložité záleží na úžitkovej hodnote a v nekonečnej miere aj na cene, proste nájdeš aj drahé oleje aj rovnáko kvalitné ale lacnejšie


no, pred casom som s tym cosi robil. mne osobne to vyslo s olejom takto. nikdy som ziadny problem nemal, nikto komu som ho doporucil sa este nestazoval. dokonca ked som dal do embecky 120 olej elf mineral do motora, vymenil v prevodovke, dal tam ngk sviecky a knecht a tusim ufi filtre, kara tahala ako diva, nesmrdela, nedymila, startovala na prvu supu, normalen som veril, ze sa z toho stalo nove auto. je sice pravda aj to, ze cena spotrebneho materialu bola asi 20% ceny auta :smt044 , ked som natankoval plnu, tak ako polovica :-D :-D
ale stalo to za to.

Autor:  Martin 4 [ Str, 28.02.2007, 13:55 ]
Predmet príspevku: 

O olejoch bola jedna múdrosť... že nie oleje z ruskej ropy...

Chodím na olej Total (predtým Shevron Texaco), vzduchový filter Green, olejový Fram (už mi za to vynadali), naftový je tuším Ufi, brzdové doštičky origo Nissan, remene Gates, vazelína Shell Retinax, teraz bude nový gulový čap Nipparts.

Autor:  finder [ Str, 28.02.2007, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
olejový Fram [i](už mi za to vynadali)

Kto a preco ? :shock:
Olej plna syntetika Magnatec, olej Fram, vzduch fram (chystam KN), rozvodove remene tiez nieco ako FRAM ...
Ostatne som zatial nemenil, ale kocka (rozumej predajca) mi preverovala tlmice a cuduj sa svete, Nippartsy vysli cenovo najlepsie oproti neviem akym dvom dalsim znackam (nespomeniem si, ale celkom zvucne mena) ...

Autor:  Andrej [ Str, 28.02.2007, 14:25 ]
Predmet príspevku: 

Ono Fram vyšiel v hodnoteniach dosť na posledných priečkach, v mojom bol tiež povodne fram, chcelo by to ešte lepší Harley ma na svojom jeden pekný kúsok :-D typ ale neviem je dvojnásobne väčší ako je fram alebo Knecht.

Autor:  rado nd [ Str, 28.02.2007, 14:29 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
O olejoch bola jedna múdrosť... že nie oleje z ruskej ropy...

Chodím na olej Total (predtým Shevron Texaco), vzduchový filter Green, olejový Fram (už mi za to vynadali), naftový je tuším Ufi, brzdové doštičky origo Nissan, remene Gates, vazelína Shell Retinax, teraz bude nový gulový čap Nipparts.
Prosím ťa, ktorý Retinax presne, u nás majú dva druhy, tuším LX2 a EP.Dík.

Autor:  KOŤO [ Str, 28.02.2007, 18:28 ]
Predmet príspevku: 

Ja tam mám Shell aj motor aj prevodovka (prevodovka je Mercedes a môže tam ísť aj Shell), filer olej a vzduch Bosch, filter palivo Mopar, nemrznúca zmes Shell. Nápravy a prídavna prevodovka len Mopar.

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 01.03.2007, 16:05 ]
Predmet príspevku: 

Oleje ESSO, len v prevodovke Mopar, filtre Purolator, vzduchový filter K&N. Inak zatiaľ "stock as rock"

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 01.03.2007, 17:47 ]
Predmet príspevku: 

teda bez urazky chlapi ,ale jak tu pisete : "mam dobre skusenosti s olejom...) a hned za tym je napisane ...brzdove platnicky som este nemenil

to by ma fakt zaujimalo ako dokazete (pokial ste nerozobrali zo 20 motorov atd) toto posudit

ja som par motorov rozobral aj videl vnutri ,aj ked priamo motory neopravujem (necitim sa odbornikom na motory) ,ale pocas jazdy a pouzivania si netrufnem povedat ktory olej je dobry a ktory zly ,jednoducho verim predajcom a kamaratom mechanikom ...

ak ma niekto posudit olej ,tak asi jedine labak :roll:

Autor:  dado [ Štv, 01.03.2007, 17:59 ]
Predmet príspevku: 

Neda sa povedat, ze ten olej je dobry a ten zly. Napr, Castrol GTX (mineral) vela ludi chvali. Ano, asi je dobry , ale nie do mojho motora. Ked sa zohrial bol velmi riedky, tlak bol nizky,(samozrejme nie pod hranicu udanu vyrobcom)motot bol hlucnejsi. Mimochodom Castrol GTX dopadol v laboratornych testoch dost biedne.
Teraz mam Madit Turbo Plus a som spokojny. Odvazim sa vsak tvrdit, ze vsetci mozme poskytnut len neobjektivne poznatky. Alebo ste robili niekto laboratorne merania :?: Vlastne uz to pisal Radoffroad. :oops:

Sviecky NGK, filter Pulorator (momentalne Made in Home :oops: ), oleje Madit, Mopar, Texaco. LPG -Slovnaft, Benzin - Hypernova

Autor:  ludo [ Štv, 01.03.2007, 19:12 ]
Predmet príspevku: 

Rado ..absolutny suhlas..nikto z nas nemoze posudit kvalitu oleja ...su to viac menej subjektivne pocity a sympatie k znacke......

Autor:  Milan [ Štv, 01.03.2007, 19:16 ]
Predmet príspevku: 

Laboratorne testy sa robia na lodnych pomalootackovych motoroch.Meni sa cca 400-500 L a test vide lacnejsie.Robia to na vecsich bunkroch a faxom pride vysledok.Akurat pravidelne sa cistia olejove adasty a odstredivky.Neviem ci sa to da preratat na km ale nedavno sme menili olej az po 3 000 motohodinach.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/