4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Oplati sa este stale LPG ?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=1298
Stránka 1 z 6

Autor:  finder [ Str, 14.03.2007, 10:28 ]
Predmet príspevku:  Oplati sa este stale LPG ?

Napriek snahe EU a nasim zakonodarcom, ktory mlatia hlavou hore dolu, az si bradou vymlatia jamku v hrudi, ze sa zavezuju znizit splodiny CO, legislativa je prudko proti ... Kym v CZ prebehne prestavba za cenu montaze + 20 CZ kolok a maju tam cez 800 povolenych aut, u nas je ich mozno 30, prestavby su pomerne narocne, a niekedy aj zbytocne.
Zdroj.
Dieslaci nesmejte sa ... :evil:

Autor:  patrik [ Str, 14.03.2007, 22:58 ]
Predmet príspevku: 

neoplati aj ked mam lpg namontovane - . velka investicia a pomala navratnost. nepriazniva cena lpg voci cene benzinu . v terene miestami nestiha .

Autor:  Dora [ Štv, 15.03.2007, 7:41 ]
Predmet príspevku: 

zaujímavé..., ja mám na brucholaze plyn a je to super rozdiel v cene jazdenia. Samozrejme ak traba vúčší výkon tak prepínam na benzín, ale príde mi to celkom úšporné riešenie. Plynu mám spotrebu tých 10l/100km, benzínu 8l/100km a cenový rozdiel 38sk a 20sk je značný ....

Autor:  peterB [ Štv, 15.03.2007, 8:17 ]
Predmet príspevku: 

Vsetci pisu ze je rozdiel vo vykonnosti - benzin vs. plyn. Tak ja neviem ale ak by ma niekto posadil do mojho auta a nepovedal mi co mam prepnute tak by som to nezistil. Zrejme to bude tak - ako je to spravene tak to funguje ;)

Autor:  Jano JP [ Štv, 15.03.2007, 9:13 ]
Predmet príspevku: 

Dora, zabudol si na maličkosť - vstupné náklady na montáž a to hlavne na tú oficiálnu...

Autor:  Andrej [ Štv, 15.03.2007, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
Dora, zabudol si na maličkosť - vstupné náklady na montáž a to hlavne na tú oficiálnu...


Janči právda len netréba zabúdať aj na jednu maličkosť a to počet km najazdených za rok. Neviem či by mal LPG (aj ked ja ho kúpil rovno z autom, takže nejaké vstupné investície vypadli) keby som jazdil tak do 10 tisic ročne ale ak človek najazdí od 30 tisíc a viac po cestách, nehovoriac že ja na tom chodím aj v terene tak už naskakujú trochu iné čiselka.

Autor:  Jano JP [ Štv, 15.03.2007, 9:55 ]
Predmet príspevku: 

Jasné, Andrej, ja viem...len som doplnil Doru...
...onehdá som uvažoval o takom riešení a robil som si nejaké prepočty a zistil som, že keď sa to má oplatiť, tak plyn do auta odnova, alebo véééľa km...
...a ešte čosi - nádrž permanentne zaberá inak volné miesto...to len aby sa nezabudlo...
...ale ja to nepíšem preto, žeby sa to neoplatilo, len aby sa to nezjednodušovalo... :wink:

Autor:  Dora [ Štv, 15.03.2007, 10:24 ]
Predmet príspevku: 

to janoJP, jasne kúpil som ho už s namontovaným LPG, dokonca legálnym. Ročne najazdím na ňom tých 25-30tis. km, jedinou nevýhodou je tá nádrž, ja ju volám Little Boy, taký poriadny valec v kufri.

to PeterB: Čo sa týka výkonu, rozdiel je citeľný, ak na to auto poznáš a vieš ako sa správa. Ja mám na plyne priame vstrekovanie, takže je to menej citeľný rozdiel, ale predsa.

No a samozrejme aj prvé poruchy sa hlásia - napr. reduktor mi nestíha pri otáčkach na 4000, takže na to musím dbať pri predmiehaní...

Autor:  patrik [ Štv, 15.03.2007, 13:00 ]
Predmet príspevku: 

to s plynom som pisal ohladne mojho jeepu . mal som feliciu na plyn a isla lepsie na plyn ako na benzin . spotreba okolo 8l plynu a maximalka na plyn 160km/H krutiaci momet na nej bol tiez citelne vecsi.

Autor:  Pato Zvolen [ Štv, 15.03.2007, 14:16 ]
Predmet príspevku:  Rozdiel ....

peterB píše:
Vsetci pisu ze je rozdiel vo vykonnosti - benzin vs. plyn. Tak ja neviem ale ak by ma niekto posadil do mojho auta a nepovedal mi co mam prepnute tak by som to nezistil. Zrejme to bude tak - ako je to spravene tak to funguje ;)


Cawte ALL,

Dovolil by som si súhlasiť ohľadom rozdielu vo výkone LPG vs benzín tuto s kolegom. Pôvodne, pokiaľ sma sa do toho nezačali vŕtať, bolo badať mierne nižší výkon na LPG-hlavne v kopcoch. Teraz, ked je to TIP-TOP zladené a zoštelované, tak isto pokiaľ sa nepozrem na LED-ky tak netuším na čo vlastne idem, keďže mám ešte starý systém bez automatického prepínania do LPG.

Autor:  dado [ Štv, 15.03.2007, 14:35 ]
Predmet príspevku: 

V kazdom pripade sa LPG oplati.
V SR sa vacsinou jazdi na cierno, tzn. ze ked sa zariadenie namontuje niekde v Polsku (ako napr. moje) ta vyjde este aj lacno. Co sa tyka vykonu a vacsej spotreby ....LPG so sekvencnym vstrekovanim to vyriesi. Je sice drahsie....
A ked uz pre nic ine, tak kvoli tomu, ze z LPG sa statu neodvadza taka vysoka spotrebna dan ako z benzinu a nafty. A tento stat si to fakt nezasluzi.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 15.03.2007, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

Odhliadnuc od toho, že benzín a plyn patria do zapalovačov... by na plyn (akýkolvek horlavý) mali jazdiť aj dízle bez nejakej kruto zložitej úpravy.

Nechá sa vstrekovať volnobežná dávka nafty aby sa to zapálilo a zvyšok práce odvedie plyn. Tak by sa aj riadne využili antidetonačné vlastnosti plynu, ktoré benzíňáky pri kompresii okolo 10 nedokážu zužitkovať.

Ale.... keď už... čo takto naučiť stroje jazdiť na drevoplyn. Kedysi tak bolo v časopise Svět motoru popísané ARO 240 ktoré jazdilo na bukové polienka.... :roll: 8)

Ideš lesom... a minie sa palivo palivo... zanadávaš, vytiahneš pilu a sekerku, nakálaš polienko a ideš ďalej :lol: :lol: :lol:

Autor:  Hugo [ Štv, 15.03.2007, 14:58 ]
Predmet príspevku: 

na plyne som jazdil na 13-14litrov / 100 km - 2.2i16v
teraz na diesel jazdim 10 l/100km - 3.0l D-4D

jednoducha matematika vravi ze na plyn ma to stoji (21.90 za 1l LPG) 3,066 Sk a na diesel ma to stoji 3,60 Sk

je to maly rozdiel na to kolko humbuku je kolo plynu. (vstupne naklady atd)
popravde som s plynom nemal problemy, ale bolo citit ze to slo slabsie a este kolo toho sa zral benzin na startovanie a vyhriatie motora do 30°C

takze o nejakej fantastickej uspore sa hovorit neda... diesel sa mi zda byt setrnejsi

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 15.03.2007, 15:46 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
Ale.... keď už... čo takto naučiť stroje jazdiť na drevoplyn. Kedysi tak bolo v časopise Svět motoru popísané ARO 240 ktoré jazdilo na bukové polienka.... :roll: 8)

Ideš lesom... a minie sa palivo palivo... zanadávaš, vytiahneš pilu a sekerku, nakálaš polienko a ideš ďalej :lol: :lol: :lol:


Je to pekná vec, ale má to jedno veľké ALE. A síce drevoplyn je oproti LPG a iným palivám špinavý a korozívny jaxwiňa. Takže ten motour by sa ti asi moc nepoďakoval. Iba že by si tam nejako naimplantoval Stirilngov motor, tomu je čistota paliva ukradnutá. :-) Ale drevoplyn (hlavne z biomasy) má veeeľkú budúcnosť inde. Už sa stavajú prvá kogeneračky na výrobu elektriny a kúrenie. (inak kamarát má také oné samo-domo, že kotol - generátor drevoplynu, k tomu motor (tuším š1000MB alebo Lada) a generátor. Dáva mu to cca 25 kW tepla a cca 16 kW elektriny. :-D

Autor:  Andrej [ Štv, 15.03.2007, 15:54 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
Odhliadnuc od toho, že benzín a plyn patria do zapalovačov...


No zabavili šme še trochu :-D

Myslím každé palivo má svoje pre a proti u každého z nás. Mne osobne nafta smrdí a benzín lial aj do lietadiel :-D takže mi je bližší a tým že mám LPG a pri mojom počte km mi to vychádza stále lepšie ako na diesel a už sa serkať z nejakým talienskym no ani zasvet (dieselko :lol: ). Jedine som bol ochotný akceptovať diesel u trola len nejako nedorástla penaženka naň, ked kupoval auto.

Stránka 1 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/