4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
prosim o radu pri kupe http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=25&t=672 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | sani01 [ Uto, 09.01.2007, 16:05 ] |
Predmet príspevku: | prosim o radu pri kupe |
Ahojte, rozmyslam nad kupou ,,noveho" off-roadu. mam doma 2 starsie pajera jedno vyrobene 88 druhe 89, no chcel by som nieco novsie nakolko budem cestovat na dlhsie trasy a budem za sebou tahat lod. nemam k dispozicii vela financnych prostriedkov chcel by som auto tak do 240tis. neviete mi s niecim poradit, popripade na co si mam dat pozor? vyhliadol som si Pajero Wagon 2.8 TD GLS Combi rok vyr 1996 a nabehane 229tis km. len neviem ci je to vela, ci sa mi to oplati a ci mi na tom bude furt nieco odchadzat ked to ma tolko nabehane ![]() Sani |
Autor: | Andrej [ Uto, 09.01.2007, 16:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: prosim o radu pri kupe |
Každopádne sa zameraj na motor prevody, diferaky, kedže chceš ťahať lod äzáleží akú velkú respektíve ťažkú) To auto dostava zabrať. Doležité je poznať aj minulosť auta, kde jazdilo servisovalo a podobne. Osobne by bral radšej bud pajerko alebo Terano, samozrejme zaleží čo od toho očakavaš celkovo. |
Autor: | Milan [ Uto, 09.01.2007, 17:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som mal na motori 296 000 km ked som to kupil,ale vedel som ze to nabehali len po dialniciach.A masina slape perfektne.A zisti si aka ta lod je tazka,aby si na to tahanie nepotreboval vodicak na privesy-navesy. |
Autor: | Jano JP [ Uto, 09.01.2007, 19:45 ] |
Predmet príspevku: | |
- rada na diaľku je vždy problematická, ale všeobecne - to auto za tú cenu vyzerá na dobrú kúpu...tie km nech Ťa nemýlia - všetko záleží od toho, ako a kde sa na tom jazdilo...a ak je v dobrom stave, vôbec ma neprekvapí, keď sa na ňom bez vážnej závady najazdí raz toľko... - zober so sebou na obhliadku niekoho, kto sa vyzná, nezabudni pozrieť aj odspodu... - všeobecne - ojazdené radšej kupujem von, jazdia po lepších cestách a offy skoro nikdy terén, menej tam podvádzajú ako slovač (odpustte mi, slovenskí voliči), napriek tomu aj tu môžeš kúpoť dobre... ...prajem šťastnú ruku, aby si sa z neho netešil dvakrát - keď ho kúpiš a keď sa ho zbavíš... ![]() |
Autor: | finder [ Uto, 09.01.2007, 20:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Mnooo.... PAjero isto nie je zla volba, isto ocenis superselect II. (permanetny 4x4 na asfalte pri zatazi) Do akej miery je spolahlive. Do takej miery ako sa on niekto staral ... Pajera - vseobecne spolahlive, dostupne nahradne diely, viac menej negarazovane auta okolo roku 92 trpia na koroziu v oblasti blatnikov (da sa vizualne skontrolovat) ... Pocitaj s tym ze 2.8 je mierne nenazrata (11.5 bude tvoj priemer). |
Autor: | KAKTUS [ Str, 10.01.2007, 2:01 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Mnooo.... PAjero isto nie je zla volba, isto ocenis superselect II. (permanetny 4x4 na asfalte pri zatazi) Do akej miery je spolahlive. Do takej miery ako sa on niekto staral ... Pajera - vseobecne spolahlive, dostupne nahradne diely, viac menej negarazovane auta okolo roku 92 trpia na koroziu v oblasti blatnikov (da sa vizualne skontrolovat) ... Pocitaj s tym ze 2.8 je mierne nenazrata (11.5 bude tvoj priemer). Pajero 2.8 td je dobra volba, urcite by som nevahal. Fronteru jedine ak to mas ako auto na vikendy a len do terenu ako ja. |
Autor: | jaro [ Str, 10.01.2007, 8:38 ] |
Predmet príspevku: | |
...pridám sa aj ja. Ak mášna výber medzi autom s ťažným a bez ťažného, ber radšej to bez ťažného a ťažné namontuj sám. Je obrovský rozdiel medzi tým, ak má auto 200 000 km sólo alebo ak muselo ťahať veľkú časť týchto km aj ťažký príves. |
Autor: | finder [ Str, 10.01.2007, 9:21 ] |
Predmet príspevku: | |
To co pises ma logiku, na druhej strane, tieto auta mali tazne montovane casto strandardne, takze sa neda jednoznacne povedat, ze auto s taznym aj bolo na tieto ucely pouzivane ... Ale ako tip k vybere auta je to zaujimavy postreh ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 10.01.2007, 9:29 ] |
Predmet príspevku: | |
potvrdzujem Jaro, tiež ma to napadlo, ale rozhodol som sa to nepísať práve preto, čo píše Finder inak, nie žeby to muselo na 100% platiť, ale kto na západe trocha viac ťahá (rozumej bežne počas roka a nie raz za rok na dovolenku), kupuje výkonnejší motor, čo 2,8 TD zrovna nie je... |
Autor: | sani01 [ Str, 10.01.2007, 15:17 ] |
Predmet príspevku: | |
dakujem pekne za rady, vezmem si ich k srdcu ![]() |
Autor: | Andrej [ Str, 10.01.2007, 15:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Radšej to pajo ako galopera ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 10.01.2007, 15:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Andrej píše: Radšej to pajo ako galopera ![]() máš recht ![]() |
Autor: | Jano JP [ Str, 10.01.2007, 16:10 ] |
Predmet príspevku: | |
- inak Šani, pozrel som to tvoje bielomodré pájo a na obrázku vyzerá pekne...neviem, ako dlho si ho mal a v akom stave sa ti dostalo do rúk, ale ak aspoň zo dva tri roky a pohoda, tak sám vieš, čo od pajera čakať...a keďže o pajere uvažuješ naďalej, predpokladám, že si bol spokojný ![]() - tých km sa pri diesli netreba báť, aj keď príjemnejšie by bolo aspoň o polovicu menej, na druhej strane aspoň to vyzerá na poctivý údaj a nie ošib; hlavne si odskúšaj prednú nápravu, ak to pláva, pozor - nutná oprava auto riadne predraží a s autom nebolo zachádzané šetrne...pozri únavu pružín - nemalo by byť vidieť žiadnu, ak hej, často vozilo ťažké náklady a bude unavené nielen na pružinách, pozri či nebolo búrané - zistíš na tesniacich gumách, lemoch a pod... ...a tak ďalej... |
Autor: | pneukaktus [ Str, 10.01.2007, 20:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Rada od kaktusa: -pozri či nebolo burane-skontroluj všetky miesta kde sa lakoš ma problem dostať(falce kolo svetiel miesta pri pantoch kapoty a dvetí,za nárazníkmi,atd.)dosť často tam zostanú škrabance po šmirgli,póry,nedotmelence,"pomaranč po striekaní" -pozri na motore či sú všetky tesnenia, eskapásky, hadice a iné drobmosti orginal -a hlavne skontroluj v akom stave sú pedále, podľa pedálov (plyn, spojka, brzda)zísťíš presne v akom stave je vozidlo-je to ako ludská dlaň-pozri ako sú ošúchané a akú majú vôlu do strán na čapoch,podla toho zistíš kolko, popr. kde vozidlo jazdilo(mesto-dialnica) -a samozrejme celkový vzhlad interieru (sedačky,volant...)prezradí dosť -motor štartuj výhradne (pri kúpe) studený a v zápätí sleduj dym z výfuku-nemal by byť do modra ak to je v poriadku(ono vlastne aj ked nie)sa už musíš rozhodnúť sám! (ja by som asi toho PATROLA) tak nech ti to vide OK! ![]() |
Autor: | finder [ Štv, 11.01.2007, 0:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja este doplnim ku Galopru. Je to kopia Pajera, tzn, ze je to do znacnej miery kompatibilne, a hodne veci z pajera je mozne do galopra strcit a aj to bude fungovat ... Inac chyba mu superselect, dost casto trpi na predne naboje (chyba obsluhy), a tot sused nazorne ukazal ako sa da zavarit v terene .. (predpokladam, ze vedel na co je chladiaca kvapalina a hadam ju tam aj mal, nebol som pri tom, ale uz ho dal prec). Ak od toho necakas zazraky, bude ti sluzit ... |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |