4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Pneumatika - fučí
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=5557
Stránka 2 z 4

Autor:  rado nd [ Uto, 09.09.2008, 16:08 ]
Predmet príspevku: 

pneukaktus píše:
cafte zufalci! :-D

Sajrajt vam predaju kde kade, kde nakupuju od TIP TOP remy. Má to dva háčky, prvý je ze fakt nemôžte pouziť vyvazovací prach, a druhý, že sa neodporúča chodiť večšou rýchlosťou ako 80km/h. Inak funguje bezvadne, ja som to použil do štvorkolky , kde mi dve kolesa fučali a je pokoj. Samotnú gebuzinu som otestoval aj na samotnej plastovej flaši od gebuziny, ktorú som natlakoval na 1 atm a rozpichal ju klincom, pokial v mieste vpichu bol sajtajt, okamzite sa diera zapchala, a flaša je už asi týžden natlakovana.

K Tomrsovmu spominanému problemu, treba kolo nafukať a ponoriť ho na niekolko hodín do vody, aby sa dokonalo zmáčalo a potom určite najdeš kade fučí, niekedy ho nechavam aj 24hod, ak nič nenajdeš, skus ho nafuknuť na 0,8-1 atm a proces zopakuj. Ak nič nenajdeš môžeš mat v kolese tŕň z nejakej dreviny, tá vie narobyť galimatiáž. A popozeraj, či ti neopravil už niekedy predtým niekdo defekt takou plstennou oranžovočervenou šnurou, ta niekedy luby potroche púštať

Len nie dušu, dnes už nepouživa okrem motoriek a rusov dušu nič, ani traktor nie.Zistilo sa že bezdušova pneumatika je omnoho bezpečnejšia ako dušova.Ak date dušu do bezdušaku, je vysoka pravdepodobnost defektu aj bez priepichu iným predmetom, tak ako písal kapo, plašte maju vo vnutri bočnice rebrovanie a toto vie spolahlivo dušu poprerezávať, a taktiež drobné zrnko piesku, či hrdze mezi dušou a plaštom vie dušu spolahlivo prepichnúť. A to že dušu do offroad plaštov je problem zohnať ani nehovorím, každý tam nacpe dušu z osobáku, a tá po prepichnutí klincom vyfučí (ak nepraskne) omnoho rýchlejšie. V bezdušovej pneumatike klinec púšta velmi pomali, a kolkokrat sa dá s klincom odjazdiť aj niekolko dní.

To by už asi stačilo mudrovania :roll:
No dobre, dáme to do richtiku, kam s tým mám presne prísť?
Dušu tam mám preto, že u nás mi povedal:"To fučí tak málo, že to ani nenájdem."
A Kapo bol ďaleko, aby mu to dal vyžrať.

Autor:  marcus [ Uto, 09.09.2008, 16:39 ]
Predmet príspevku: 

Pneukaktus ma pravdu treba to dofukať a ponoriť a nechaj ponorené ale ak nič tak by som to dofukal aj na 2,5 až 3,00.
Ja pracujem s polnohspod.plášťami a tam keď je taký problém tak hustím na max. Na každom plášti máš napísané max možné hustenie.
A treba sledovať a pozorovať a sledovať...
Ono sa to ukáže.

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 09.09.2008, 17:59 ]
Predmet príspevku: 

ono k tým dušiam do bezdušoviek:

či sa to má alebo nemá, smie alebo nesmie , o tom teraz polemizovať nebudem

ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše. Jazdil som s tým skoro 2 roky, podhusťoval som až na 0,8 a čuduj sa svete - nestalo sa nič :shock:
Vnútorné rebrovanie gumy nijako nepoškodilo dušu .

Je pravda, že ak je nejaký defekt (klinec a pod.) tak je to horšie, pretože sa to nedá opraviť priamo na mieste knôtom. Ale bolo aj také, že defekt (klinec) a aby som vôbec niekam došiel tak nebolo inej možnosti, ako do duše natlačiť taký ten spray na defekty a čuduj sa svete - pomohlo to duša-neduša.

Takže aj keď duša do bezdušovk nepatrí, tak zo skúsenosti viem, že to
funguje celkom úspešne.

Autor:  teslo [ Uto, 09.09.2008, 18:01 ]
Predmet príspevku: 

Mne fucia 3 zo 4 -och pneu. Priebezne to dofukujem. Do jednej som pokusne nastriekal taky sajrajt co sa predava aj na pumpach akoze na opravy defektov pri osobakoch a na dojazd. Uz je to tam niekolko mesiacov a tato pneu ako jedina nefuci.

Autor:  diesel [ Uto, 09.09.2008, 18:54 ]
Predmet príspevku: 

Palo ono je to s tými dušami a vlastnými skúsenosťami relatívne. :wink: Mne v tisovci 08 opravili T3ku tým že mi tam dali dušu. Večer na MUráň som dorazil za sykotu...a jak som tátoša odstavil za pár sekúnd lahol na ráfik. :-D

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 09.09.2008, 19:25 ]
Predmet príspevku: 

schvalne som cakal, ci s tym niekto pride :wink:

jeden test (dost dolezity) som sa nedocital, ze si robil = prezut na iny disk

nehladajte zazraky treba ist vylucovacou metodou, prasknuty disk nie je ziadna vynimocnost ani pri plechovych ani pri alu...

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 09.09.2008, 20:17 ]
Predmet príspevku:  blatko v rafe ...

Este jednu skusenost mam z posledneho obdobia. Od vecera do rana vyfucane koleso... 33x12,5x15 na nulu ... Jasne , ze navsteva v pneuservise a cuduj sa svete bublalo to pri rafe = tak sme sa domnievali ze udereny raf... A nie. V jednom pripade som z rafu (z vnutra ) po vyzuti vbral za hrst kamienkov cca 10mm v priemere a v druhom pripade bol na vnutornej bocnej strane rafu na jednom cca 30cm useku pekne nabity pas blata ...
Zaver ? Ak sa jazdi na aj mierne podhustenej gume tato zbiera pod seba z okolia bordel a ten sposobi nasledne netesnost. Teraz uz ked aj lepim ozajstny defekt VZDY pozorne prezriem celu vnutornu cast rafu a uprimne povedane vzdy je co cistit... Najsor to rozrypem tvrdou drevenou ruckou z drotennej kefy a potom tou kefou docistim (s citom) do cista... A drzi :-) !

Autor:  bull4x4 [ Uto, 09.09.2008, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

nedavno som mal podobny problem na osobaku, niekedy koleso spustilo do rana na 1, niekedy za dva dni nic a podobne.
v pneuservise mi chlap dvakrat rozobral koleso, vymenil dva ventily, vystriekal pomaly dva spreje na hladanie diery a nic, nakoniec ma tiez zacal presviedcat, ze to musi fucat niekde cez disk.
ukecal som ho, aby to poriadne natlakoval, neviem na kolko a dal do vody, kde napokon nasiel dierocku vo vonkajsom rohu gumy, ktora ledva bublinkovala
nechcel to opravovat knotom, aby neposkodil kord, tak tam dal len nejaku zaplatu - zatial to drzi

Autor:  pneukaktus [ Uto, 09.09.2008, 22:31 ]
Predmet príspevku: 

no jo, ale Tomrs tvrdil, že mu to v pneuservise dvakrat rozobrali, dokonca zababrali tmelom pätku pneumatiky, takže s blatom pod rafikom nepočítam (snad mu ho opucovali aspom kartacom). ale je dost možne že tam bude hrdza, a ta vie robiť podobne frky. A dosť casto ked sa pneumatika nafuka na prevadzkový alebo výšší tlak, vtedy to nefučí. Tak preto som písal podhustit na 0,8-1 atm. Ak je disk hrdzavý tesniaca čierna hmota na utesnenie pomaha len zdanlivo na chvilu. Treba ho dať bud opieskovať (zvyčajne su na tom všetky rovnako) alebo to robím tak, že obrúsim karbinou so šmirglovím hrubozrným (40) kotucikom obydve dosadacie plochy disku a natriem farbou A takto sa dosiahne 100% tesnosť medzi diskom a pneu. Spravil som tak asi 200 - 300 diskov a je klud.

Ak by bol praqsknutý disk, vo vode sa to hned ukáže. Zväčša je to u aludiskov z dôvodu neodborneho upnutia disku z vnutra. Alu disk neni stavaný na tlak z vnutra. A vtedy lúby prasknuť. Mal som s tým česť, naštastie nie mojou vinou.

A Palino tým dusiam, nie každá je vždy dorezana, ale dost často sa s tým stretavam, takže neodporučam ale ani nezakazujem. Každý si je strojcom svojho štastia 8)

Autor:  PALOLOSONEC [ Uto, 09.09.2008, 23:25 ]
Predmet príspevku: 

mal som aj ja podobny problem len to tak richlo nefucalo natlakoval to na 3,5 a potom to ponril a bollo to medzirafom a gumoou lebo kek som zahucal do blata tak som to dostal medzi ocisti obrusil a stale drzi

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 10.09.2008, 7:37 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
nakoniec ma tiez zacal presviedcat, ze to musi fucat niekde cez disk


no, nepresviedcam, len dalsia moznost...

Citácia:
Ak by bol praqsknutý disk, vo vode sa to hned ukáže


sorry, ale nemas pravdu, pouzivali sme kapilarne spreje a velakrat nebolo vidno vo vode a pri kapilarnej skuske sa ukazalo az po 12-20 hod. (za svoju eru sme opravovali cca 3000 roznych diskov a minimalne 50 ks bolo takto jemnulinko prasknutych )

Autor:  DanoDEF [ Str, 10.09.2008, 8:01 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
....ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše.



... som rad, ze niesom jediny kto ma takuto skusenost... :-D

Autor:  Tomrs [ Str, 10.09.2008, 8:06 ]
Predmet príspevku: 

Disky sú AL takže hrdza nie, ani nič iné dosadacia plocha je ako nová, iba ak tá prasklinka, no dúfam, že nie, skúsim to prehodiť na diskoch a uvidí sa.

Autor:  palo-cherokee [ Str, 10.09.2008, 8:47 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
palo-cherokee píše:
....ale ke´d mi onoho času pred asi 2 či 3 rokmi dobrý sused prepichol všetky 4 úplne nové BFG AT, a do každej pekne po 5 dierok šidlom zboku tesne vedľa pätky, tak som tam dal duše.



... som rad, ze niesom jediny kto ma takuto skusenost... :-D



VITAJ V KLUBE :smt156

Autor:  Martin 4 [ Str, 10.09.2008, 10:02 ]
Predmet príspevku: 

keď už o dobrých susedoch ... v starých BFG MT na 16" disky som mal v jednej 5 a druhej 3 diery šidlom. Napriek viacnásobnému prierazu nespustili a vlastne som si to všimol až keď som videl že susedom sedia autá na ráfkoch. Dofúkal som gumy kompresorom a ako jediné pojazdné auto som viezol všetkým susedom z okolia na privese kolá do pneuservisu.

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/