4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Prevodnik na pneumatiky v palcovych rozmeroch
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=116
Stránka 1 z 1

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 17:10 ]
Predmet príspevku:  Prevodnik na pneumatiky v palcovych rozmeroch

Janci ,daj sem prosim ta ten prevodnik co si daval na stare forum

alebo niekto iny ,kto to ma

dik

Autor:  palo-cherokee [ Str, 18.10.2006, 18:06 ]
Predmet príspevku: 

myslíš toto ?

http://www.dakota-truck.net/TIRECALC/tirecalc.html

Autor:  Jano JP [ Str, 18.10.2006, 18:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Prevodnik na pneumatiky v palcovych rozmeroch

RADOFFROAD píše:
Janci ,daj sem prosim ta ten prevodnik co si daval na stare forum

alebo niekto iny ,kto to ma

dik


ok, takže treba vedieť, že:
1) 1 palec = 2,54 cm (25,4mm)
2) u európskeho značenia napr. 265/70 R 16
- prvé číslo = šírka pneu v mm
- druhé = pomer šírky a výšky pneu od ráfika po dezén v %
- tretie = vnútorný priemer v palcoch (priemer disku)
prepočet na palce (pozor, dosadzovať v rovnakých jednotkách):
265:25,4 = 10,43 zaokrúhlene 10,5" (šírka)
70% z 265 je 185,5x2=371mm :25,4(palec)=skoro 15" + 16"=31"(výška - priemer pneu)
3)u amerického značenia napr. 31.10,5 R15
prvé číslo je výška (priemer pneu v palcoch, vynásobením x2,54 víde výška v cm
druhé číslo je šírka pneu v palcoch, vynásobením x2,54 víde šírka v cm (vynásobením x25,4 víde v milimetroch)

POZOR -kým u amerického číslovania sú u rovnakých prvých dvoch číslach pneu rovnako vysoké (celkový priemer) aj široké bez ohľadu na vnútorný priemer (priemer disku), u európskeho výšku (priemer)poskladáme dokopy z dvojnásobku výšky časti pneu od ráfika po dezén a pripočítaním vnútorného priemeru pneu (disku), teda čím väčšie R, tým vyššia pneu pri rovnakých ostatných číslach...

sú na to aj prepočítavacie šablóny, ale kto si zapamätá princíp, kedykoľvek prepočíta rozmer na kalkulačke mobilu, ktorý dnes všetci nosíme so sebou (ja dva :lol: ) abo s kusom papiera a ceruzou...

keď bude čas, nakreslím to a hneď to bude zrozumiteľnejšie - ono komplikuje to nie rozdiel medzi cm a palcom, ale blbé európske značenie používajúce zmes absolútneho čísla v mm, relatívneho čísla v % a absolútneho čísla v palcoch na rozdiel od amíkov používajúcich len absolútnečísla a len v palcoch, vďaka čomu okamžite u ich číslovania vieš, na čom si...no nie sme my európania drbnutí?
:lol: :lol: :lol:

Autor:  Jacko [ Str, 18.10.2006, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

no rád by som si to pozrel,ale "stránka sa nedá zobraziť" :cry:

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 19:42 ]
Predmet príspevku: 

hm, ta stranka nejde ani mne

to co si napisal sa urcite nejednemu zide ,preto som vytvoril tento thread

ale je tu jedno ale : mam tu akurat auto s gumami MICKEY THOMPSON

a tam je
Obrázok

tak kolko je teda palec :lol:

asi v emerige nevedia :shock:

ALEBO ??

Autor:  Jano JP [ Str, 18.10.2006, 20:36 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
hm, ta stranka nejde ani mne

to co si napisal sa urcite nejednemu zide ,preto som vytvoril tento thread

ale je tu jedno ale : mam tu akurat auto s gumami MICKEY THOMPSON

a tam je
Obrázok

tak kolko je teda palec :lol:

asi v emerige nevedia :shock:

ALEBO ??


čítam - 325/65 R 18; malo by to byť - ak dobre napísali, hihi asi takto:
šírka behúňa 32,5cm čo je 32,5:2,54=13palcov (zaokrúhlene)
65% z 325 krát dva je 42,25 cm, čo je zaokrúhlene 17 palcov;
mno a súčet 17 + 18 (R-18 ) je 35palcov...a to je výška (priemer pneu) rovnajúca sa 89cm, čo môže byť pri slušnom dezéne aj viac, nehovoriac o tom, čo s tým urobí disk a vzduch...čo Ty dobre vieš z vlastnej skúsenosti :lol:

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 21:15 ]
Predmet príspevku: 

a teraz si prerataj tu sirku opacne ,aby ti vysli z palcov milimetre ,aky je to rozdiel , kua :shock:

Autor:  Jano JP [ Str, 18.10.2006, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
a teraz si prerataj tu sirku opacne ,aby ti vysli z palcov milimetre ,aky je to rozdiel , kua :shock:

-no opačne to víde nie 325, ale 330mm, čo je pol centimetríka, teda zanedbateľné - kôli predchádzajúcemu zaokrúhleniu (13x 25,4=330,2 mm =33 cm)

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 21:50 ]
Predmet príspevku: 

bud mas zlu kalkulacku alebo si si to zle z tej fotky precital :lol:

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

aha uz vidim v tej zatvorke ,tak si si to zle precital :wink:

je tam 13,5 " x 2,54 = 342,9 mm :wink:

to uz nie je pol centimetrika ale skoro 2 centimetriky 8)

Autor:  Jano JP [ Str, 18.10.2006, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

Sorry, ja som si nevšimol ten ich alternatívny údaj v palcoch...
- na vine nie je matematika, ale ich údaje, ktoré sú dobré cól sem-cól tam a ako vieme, cól je palec, čiže známych 2,54...
- inak táto skúsenosť sa dá zovšeobecniť, každý výrobca pneu robí svoju vlastnú modifikáciu oficiálne udávaného rozmeru a preto je najpresnejšie odmerať priemer nafúkanej pneumatiky a určite je iný, ako matematický výpočet...ale na orientáciu to stačí
(pamätáš, že ktosi písal, že vraník T3, ktorý sa robí najviac v 31" má za nova priemer blízko 33"? -ja tomu verím, je to nahnané hlavne hrúbkou protektorovaného dezénu, ktorý je nadštandardný...a u origo pneu to tiež hore-dole kolíše)

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 18.10.2006, 22:15 ]
Predmet príspevku: 

a vo tom to je :lol:

a potom sa na nieco spolahni :?

Autor:  Jano JP [ Str, 18.10.2006, 22:19 ]
Predmet príspevku: 

Ale aspoň sme si precvičili počty a ak to niekto vládal s nami sledovať, naučil sa presný prepočet, pomocou ktorého dospeje k nepresnému rozmeru... :lol: :lol: :lol:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/