4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

povrchova uprava diskov
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=1230
Stránka 1 z 3

Autor:  kamzik [ Uto, 06.03.2007, 18:24 ]
Predmet príspevku:  povrchova uprava diskov

Hrdzaveju mi disky (chromove Mangelsy) a kedze pojdu na ne nove pneu, potrebujem ich osetrit. Chcel by som sa preto poradit, aku povrchovu upravu je najrozumnejsie pouzit. Po opieskovani dat zinok, komaxit, cim nalakovat? Iste mate bohate skusenosti. Pripadne kto, kde, a za kolko realizuje tieto prace (najlepsie v blizkom okoli). Dakujem.

Autor:  DanoDEF [ Uto, 06.03.2007, 18:46 ]
Predmet príspevku:  Re: povrchova uprava diskov

kamzik píše:
Hrdzaveju mi disky (chromove Mangelsy) a kedze pojdu na ne nove pneu, potrebujem ich osetrit. Chcel by som sa preto poradit, aku povrchovu upravu je najrozumnejsie pouzit. Po opieskovani dat zinok, komaxit, cim nalakovat? Iste mate bohate skusenosti. Pripadne kto, kde, a za kolko realizuje tieto prace (najlepsie v blizkom okoli). Dakujem.


V podstate to tak je...opieskovat, nazinkovat, nakomaxitovat a nalakovat ale ani taka povrcova ti nezaruci dlhu trvacnost a hlavne ak sa jedna o offroad.

Mam niekolko sad diskov, ktore boli niekolkokrat povrchovo upravovane.

- mal som disky, ktore boli zinkovane a komaxit opadaval

- mal som disky, ktore v skarach zacinali hrdzaviet pre nedostatok farby

- posledna sada bola navyse aj nalakovana tak uvidim aku bude mat zivotnost



- pieskovanie - ak nemas disky postihnute hlbokou koroziou tak najlepie najst niekoho kto pieskuje jemnym kremicitym pieskom. ak uz korozia postipila do hlbky tak zvolit iny sposob pieskovania

- zinkovanie - najlepie je zinkovanie konzultovat s tym kto bude komaxitovat nie kazdy ma rad nazinkovane polotovary

- komaxitovanie - treba najst niekoho kto to robi fakt poctivo...praskova farba nie velmi zachadza di skar na diskoch...takze sa moze stat, ze vysledok nebude velmy povzbudivy. navysa sa moze vyskytnut problem ked farba hlavne biela zmeni odtien resp farbu...vtedy moze byt problem v zinkovani alebo pieskovani...hlavne cim to bolo robene.



Akokolvek budu upravene v terene ak chytis zapal off tak je to jedno...ci budu lestene alebo hrdzave. Njhorcie je to v strku...tam to krasne skrabe.

Autor:  Martin 4 [ Uto, 06.03.2007, 20:01 ]
Predmet príspevku: 

....čo takto nazinkovať šopovaním (striekaním).

Kus vedla Novej Bane je firma Zin (Milan BB tam bol... vie kde) kde majú velké vane na zinkovanie ponáraním.

Autor:  TOM [ Uto, 06.03.2007, 21:27 ]
Predmet príspevku: 

hlavne skus to pieskovanie. ak ma ten mangels chrom vsetky vrstvy co ma mat dekorativny chrom tak ta bude pieskovac preklinat aj ked pouzije korund. vypyta si moc + co ta budu stat nove povrchy.. treba pocitat ci sa to oplati.

Autor:  DanoDEF [ Uto, 06.03.2007, 21:36 ]
Predmet príspevku: 

TOM píše:
hlavne skus to pieskovanie. ak ma ten mangels chrom vsetky vrstvy co ma mat dekorativny chrom tak ta bude pieskovac preklinat aj ked pouzije korund. vypyta si moc + co ta budu stat nove povrchy.. treba pocitat ci sa to oplati.


No musim povedat, ze lacne to nie je...a stoji to viac ako 1000 na jedno koleso. Podla stavu pred a zelaneho po...kludne aj 2000na ks.

Autor:  DanoDEF [ Uto, 06.03.2007, 21:38 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
....čo takto nazinkovať šopovaním (striekaním).

Kus vedla Novej Bane je firma Zin (Milan BB tam bol... vie kde) kde majú velké vane na zinkovanie ponáraním.


...no len zo srandy skus ziarove zinkovanie ... :-D

Autor:  TOM [ Uto, 06.03.2007, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
TOM píše:
hlavne skus to pieskovanie. ak ma ten mangels chrom vsetky vrstvy co ma mat dekorativny chrom tak ta bude pieskovac preklinat aj ked pouzije korund. vypyta si moc + co ta budu stat nove povrchy.. treba pocitat ci sa to oplati.


No musim povedat, ze lacne to nie je...a stoji to viac ako 1000 na jedno koleso. Podla stavu pred a zelaneho po...kludne aj 2000na ks.


osobne som si raz na stavbe chcel opieskovat chrom. koleso na motoveterana a pieskom to vobec neslo..a to som isiel na velky cestny kompresor a 9mm trysku..taky chrom ktory je na nikle a medi to je sila, aj ked hrdzavie napr. vo falcoch

Autor:  ivanbb [ Uto, 06.03.2007, 22:07 ]
Predmet príspevku: 

Ja som generálkoval elektróny ,tak hodím ceny bez práce:
pieskovanie 1500sk -nie každý chce pieskovať elektróny nechce íst dolu origo lak
lak 1200sk-základ epoxidový plnič + vrchný autolak .
Koľko vydrží to poviem až po sezóne :lol:

Autor:  pneukaktus [ Str, 07.03.2007, 2:25 ]
Predmet príspevku: 

Podla tych cien, co hovorite, sa oplati asi kupiť nove disky :shock: .V lete som kupoval 8"Mangels na rezernu a nevysiel ma ani 3.000,-sk.Kupoval som ho v CZ Mikona, lebo moj dodavatel ho prestal minuly rok voziť na slovensko.Nemaju ich uz ani v SK Mikone.Ja ked striekam disky, pouzivam poliuretanovu farbu, mam snou celkom dobre skusenosti.

Autor:  biker [ Str, 07.03.2007, 2:44 ]
Predmet príspevku: 

pneukaktus píše:
Podla tych cien, co hovorite, sa oplati asi kupiť nove disky :shock:.


:smt151 jj presne tak. ked si spocitas kolko das za kupu starych a dat ich do super stavu tak to vyjde drahsie. ak uz ich mas tak jedine si po znamych najst ludi co ti to spravia za par korun. inak by som si to robil doma a nech to vydrzi kolko chce :-D

ja som si renovoval elektrony na medu sam.nechcel som kupovat ziadne nove 16" 17" .... :roll:
dlho som zhanal take povodne co sa na to auto davali od vyroby.zohnal som ich z jednej buracky v prahe na vrakaci ale v strasnom stave :? cele som ich rucne-flexou obrusil, potom smirgel, dal do plnica,prebrusil,zase plnic,zakladka a dal nastriekat autolakom-najhrubsie zrno striebornej metalizy. :-D a boli krasne 8) pred dvoma rokmi,ako nove. dnes su doskrabane od obrubnikov poriadne ale lak stale pekne drzi,ked sa umyju tak vyzeraju super :wink:

Autor:  HONZA.S [ Str, 07.03.2007, 8:05 ]
Predmet príspevku: 

Jedině komaxit.

Autor:  DanoDEF [ Str, 07.03.2007, 9:22 ]
Predmet príspevku: 

biker píše:
pneukaktus píše:
Podla tych cien, co hovorite, sa oplati asi kupiť nove disky :shock:.


:smt151 jj presne tak. ked si spocitas kolko das za kupu starych a dat ich do super stavu tak to vyjde drahsie. ak uz ich mas tak jedine si po znamych najst ludi co ti to spravia za par korun. inak by som si to robil doma a nech to vydrzi kolko chce :-D


ciastocne mate pravdu ale fakt len ciastocne... :-D

nie kazde nove disky su za 2-3tis...

a co ked uz ich mas nejaku sezonu...co stare vyhodim a kupim nove ?...

Autor:  kamzik [ Str, 07.03.2007, 12:11 ]
Predmet príspevku: 

Vdaka za rady. Pieskovat urcite budem. Su uz dost hrdzave a pieskovac povedal, ze chrom nevadi. Brusenie by trvalo dlho. Mam firmu co pieskuje a zinkuje sopovanim a dalsiu co nepieskuje a zinkuje ponaranim (na ziarove zinkovanie som v okoli nikoho nenasiel). Aky je rozdiel medzi sopovanim a elektro-ponaranym zinkovanim, co je lepsie na disky?
Dilema je ci po opieskovani:
1, Dat komaxit bez zinkovania (zinok je vraj krehky a moze opadat?)
2, Dat zinkovat (sopovanim/elektro) a rovno farbu a lak, bez komaxitu.
Variant zinok + komaxit sa mi zda prilis drahy. :cry:
Mne zatial vychadza najrozumnejsia alternativa pieskovat + sopovat + farba a lak bez komaxitu.

Autor:  janotoyotak [ Str, 07.03.2007, 13:17 ]
Predmet príspevku: 

Tiež mám pár skúseností s viacerými sadami diskov.

-opieskovanie a napráškovanie. Disky aj po 4 rokoch a veľa km (aj po viacdňovom jazdení v Tagliamente, kde boli otĺkané hrubým štrkom) slušné, ale v škárach sa začína objavovať hrdza. Nie veľa, ale predsa.

-opieskovanie, žiarové pozinkovanie, napráškovanie. Komaxit ZLE DRŽÍ na zinku. Už pri obúvaní prvých pneu (hnusne tvrdé protektory) sa začala farba odlupovať. Odlupuje sa aj pri takom malom zaťažení, ako je natĺkanie závažia ! Hrdza sa objavuje v škárach a kde-tu aj na hranách. Je možné, že ten zinok lepšie chytá na plochy, horšie na hrany a do škár sa nedostane skoro vôbec.

-opieskovanie, napráškovanie, konzervácia rezistinom. Tú konzerváciu mi poradili vo firme, kde práškujú. Disky som položil naplocho na zem v garáži a do škár som opatrne nastriekal rezistin (alebo nejaký iný podobný vosk). Dosť ho vtieklo až medzi plechy. Po pár hodinách zopakovať a pred úplným zaschnutím zotrieť prebytočný vosk handrou (aj odspodu, kam ho dosť zatečie). Keď sa to dobre utrie, tak skoro nič nevidno. Zatial asi najlepšie riešenie. :-D


Že vraj pri práškovaní (komaxitovaní) sa prášková farba elektrostaticky nanáša na striekaný predmet a potom vypáli pri vysokej teplote, kde sa prášok roztaví a zleje. Lenže do úzkych škár sa ten prášok vôbec nedostane, pretože je elektrostaticky pritiahnutý na plochy pred škárou :smt017 .

A ešte jeden názor: Stále viac sa mi na offe páčia disky nastriekané tmavosivou, čiernou, alebo dokonca tmavoolivovou farbou. U mňa to bude až tá ďalšia sada

Jano

Autor:  DanoDEF [ Str, 07.03.2007, 15:18 ]
Predmet príspevku: 

[quote="kamzik"
...na ziarove zinkovanie som v okoli nikoho nenasiel...[/quote]

...no ziarove by som ti ani neodporucal...jednak to urobi hrubu vrstvu zinku stekance a zamasa diery a navyse ide to do vysokej teploty...casto dochadza k deformacii tenkych ploch...

...ak chces antikoroznu upravu po opieskovani porad sa tam kde komaxituju aj oni maju svoj sposob, ktory vyhovuje komaxitu...ak to das zinkovat a dojde k nejakemu problemu s komaxitom tak sa potom vyhovaraju... ak im das ciste opieskovane disky tak sa nemaju naco vyhovorit...

...moze nastat este jeden problem ak pieskuju nejakym sajrajtom...a tem sa natrepe do zeleza...pri komaxitovani a naslednom vypalovani v peci sa to rozpusta a komaxit zvykne bublinkovat alebo menit farbu...

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/