4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

SIROKE CI UZKE
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=3432
Stránka 3 z 5

Autor:  RENSO [ Str, 11.03.2009, 20:13 ]
Predmet príspevku:  úzke vs široke

čo sa týka jazdy na ceste:
- široka (myslim tym širky ako 11,5 až xx,x palca) da sa s tym jazdit ale nie extremne, vaha sa pri širokej pneu rozloži a tym padom sa viac šmyka aAJ na suchej ceste. spotreba rastie, vačši hluk(podla vzoru a opotrebenia)
-úzka (od bruchplaznych rozmerov do cca 255) na ceste presny opak toho hore uvedeho.

čo sa týka jazdy v terene:
-široka guma je použitelna v ktorych kolvek podmienkach len je doležity vzor, a hlbka, pretože guma MT ktora je na konci svojej kariery a ma aky taky vzor už v blate velmi nepojde, ale pojde podla mna viac ako nove ATčko ktore sa hned zanesie. čiže samočistenie, aby sa guma mohla čistit aj v hustom blate (vzor napr T3, T4), na blate sa da pod plynom s rozbehom prehenut po vrchu tak aby sa guma nezaborila, nevíhoda širokej gumi je stabilita v naklone kde sa nevie udržat a zošmyka ju. vela krat sa mi na 12,5-kach staloí že na ceste ktora bola naklonena som celou stranou prešiel po stome kde ma zošuchlo.
-úzka je dobra v naklone (udrží si stopu), mnohokrat sa v blate pretlači dolu na pevny podklad a prejde tam kde široka ostane hrabat. pekny priklad bol uvedeny niekde hore P-V3S na uzkych šipoch vs IFA na balonoch.

Autor:  Jano JP [ Str, 11.03.2009, 21:17 ]
Predmet príspevku: 

a všimol si si, že posledný príspevok tu bol pred rokom?
a to čo píšeš, niekedy je a niekedy zas nie je pravda - vždy to závisí od konkrétnych podmienok...

Autor:  IvoLUCKY [ Str, 11.03.2009, 21:53 ]
Predmet príspevku: 

Janko - téda taký veľký chlapec ! A takto sa dá nachytať !
Ale priznám sa = tiez som chcel reagovat :-) .

Takze aby moj prispevok nebol iba nahananie aktivity dam realnu skusenost z weekendu. Luka , sklon cca 25°, 20 cm uplne totalne topiaceho sa snehu a pod nim podmoceny travnaty svah (ked som stupil spod nohy sa tlacila voda), Patrol 2,5tony (mozno viac) BFG AT ... Skusil som sto krat osvedcene = tocit kolesa aby sa Atcko cistilo . No , hehe, kolesa sa tocili, blatol ietalo,ale Patrol stal a ani sa nepohol. Ked som dal dole nohu z plynu kolesa sa zotrvacnostou dokrutili a tesne pred ich zastavenim sa auto pohlo :shock: :shock: :shock: ... Thunder , ktory tam bol, okamzite pochopil o co sa jedna a ukazoval mi ze POMALY! Jemne som hladkal plyn a cuduj sa svete ten 500metrovy vyjazd som krokom pomaaalicky vysiel !!! Keby som to nezazil neuverim, ze AT toto dokaze . Po mne taktiku opakoval na takych istych ATckach 33x12,5 Thunder a uspesne ! Tie gumy boli UPLNE nabite blatom a sli !
Zaver :
Vsetky teorie su na HOVNO!!!

Autor:  RENSO [ Str, 11.03.2009, 22:01 ]
Predmet príspevku: 

chalani, ja často nepozeram na to kedy je napisany posledny prispevok... prave naopak, snažim sa sem tam oživit temu nech sa v nej pokračuje, prečo nie?
Jano JP: samozrejma vec. všetko zaleži od okolnosti, to nepopriem ale pisal som moje postrehy k širokym a uzkym pneu.

IvoLUCKY: moj prispevok nieje iba na nahananie aktivity. myslim si že prispevky typu : pekne, gratulujem, pripajam sa... su skor na nahananie aktivity a nie "takmer slohova praca" odomna

Autor:  pejo [ Str, 11.03.2009, 22:03 ]
Predmet príspevku:  široké-úzke?

porovnávať V3S na 10 kolesách a IFU na 4 kolesách je dosť scestné. Porovnať by sa to dalo, keby na IFU dali 4 kolesá z V3S. Ja viem o prípade, kde na V3S dali 6 kolies 12,00-20 zo ZILa a v blate išla neporovnateľne lepšie. Na ceste zase motor ledva utiahol 4°, lebo je tam o 15cm väčší priemer. Úzke pneu môžu ísť lepšie len na spevnenom povrchu, na ktorom je nejaká vrstva blata.

Autor:  IvoLUCKY [ Str, 11.03.2009, 22:05 ]
Predmet príspevku: 

4RENSO = uff ak si to bral osobne , tak vedz , ze Tvoj prispevok VOBEC nebol ten ,na ktory som narazal !!! SORRY ak som sa Ta dotkol = vobec to nebol umysel...
Ivo

Autor:  Milos [ Str, 11.03.2009, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Vsetky teorie su na HOVNO!!!


tak. ono totiz kazda situacia je niecim ina, zvlastna, vynimocna. tych aspektov je xxx

Autor:  Jano JP [ Štv, 12.03.2009, 0:13 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
...Jemne som hladkal plyn a cuduj sa svete ten 500metrovy vyjazd som krokom pomaaalicky vysiel !!! Keby som to nezazil neuverim, ze AT toto dokaze... ...Vsetky teorie su na HOVNO!!!

...to čo si popísal, Ivko, je jeden zo základov rozumného jazdenia na šmykľavom podklade; najlepšie to funguje na krátkej dvojke, keď motor od nízkych otáčok skoro skapína; nie vždy to ide, ale medzi skapaním motora a hladkým chodom je malinký priestor, pri ktorom kolesá ešte nepreklzujú na mieste a zaberajú a motor kokce ale neskape...jednotka aj s koktavým plynom obyčajne nefunguje, lebo tá je už len o sile (dvojka je aj o zotrvačnosti) a sila s veľkou hmotnosťou na šmykľavom väčšinou nefunguje...

mne je omnoho bližšia takáto technika jazdenia ako používanie sily, preto sa mi častejšie stáva, že musím z niečoho vycúvať a opakovanou jazdou preraziť - lebo mám tendenciu najprv to skúsiť "podobrotky" :wink:

he, ako pekne oživlo zdochnuté vlákno :twisted:

Autor:  masurko [ Štv, 12.03.2009, 9:30 ]
Predmet príspevku: 

To Jano JP: dobre hovoris, suvisle :-) ja pouzivam rozbiehanie na dvojke na osobaku ked to na jednotke len hrabe a vela krat to dost pomoze :-)

Autor:  IvoLUCKY [ Štv, 12.03.2009, 9:37 ]
Predmet príspevku: 

nuz chalci naozaj pekne pisete (jednotka, dvojka a dokonca skapina) ... ale ja som tam mal FURT iba akési písmeno = že "D"
motor mi este neskapal = nikdy ( kua cim to bude :roll: )

Autor:  masurko [ Štv, 12.03.2009, 9:47 ]
Predmet príspevku: 

mas ho pokazene :? mne to tiez nejde na jeepe spravit asi je tiez pokazeny :?

Autor:  RENSO [ Štv, 12.03.2009, 17:07 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
4RENSO = uff ak si to bral osobne , tak vedz , ze Tvoj prispevok VOBEC nebol ten ,na ktory som narazal !!! SORRY ak som sa Ta dotkol = vobec to nebol umysel...
Ivo
pohodka.. ale tak to vyznelo :D :wink:

Autor:  Jano JP [ Štv, 12.03.2009, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

jáááj Ivko, prepáč - ja som zabudol na tvoj automat... no, tak toto je asi jediný prípad vyspelého automatu, že nevie, že tam má vraziť koktavú dvojku... :D

aj za takýmto účelom špekulujem nemenovaný automat obohatiť o možnosť predvolenia kvaltu tlačítkom

Autor:  TomasBA [ Štv, 12.03.2009, 23:29 ]
Predmet príspevku: 

Teraz mozno budem za hlupaka, ale na tom automate sa neda namiesto D zaradit 2? A ked nahodou da, tak je problem takto zaradit pomalu 2? :roll:

Autor:  Andrej [ Štv, 12.03.2009, 23:35 ]
Predmet príspevku: 

Zaradiť sa dá aj 2 aj 1 redukciu radíš zvlašť.

Apropo ale pri normálnom jazdení aj tak máš D a trandíš akurát pri schádzani z kopca mu manuálne podradíš a na volnobehu sa spustíš dole.

Stránka 3 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/