Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
podhustenie pneumatiky...
Autor |
Správa |
negio
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 30.11.2008, 17:15 Príspevky: 280 Bydlisko: Bratislava
|
Dobry den
Mam na Vas jedenu otzku...Uz velakrat som pocul o podhustovani pneumatik pri makkom podklade ale este nikdy som to neskusal...preto prosim tych ktory s tym maju skusenosti aby ma trosku oboznamili s tym ake to ma vyhody,nevyhody... a samozrejme asi najdolezitejsia informacie je na kolko atmosfer/barov odporucate pneumatiky podhustit...
Ja mam na pajere rozmer 265/70 r15.vzor T3-ak to zalezi
Za vsetky odpovede vopred dakujem.
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5td, T3
|
Pia, 09.10.2009, 19:46 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Negio, skúsim.
podfúknutie pneu slúži k zlepšeniu jej trakcie, zväčšením styčnej plochy a pri niektorých vzoroch k zapojeniu bočných fragmentov do trakcie.
A v neposlednom rade k zvýšeniu jazdného komfortu a lepšiemu pohlcovaniu nerovností terénu. Keby si napr. valil 60 km/hod na pneu nafúkaných na cestu napr. na 2,2 atm, po kamenistej ceste, tak Ti možno aj vypadajú staršie amalgánové plomby. Ale na pofúknutej pneu je to znesitelnejšie.
Ale prioritne pre zlepšenie trakcie.
To, na koľko podfukovať je individuálne. Závisí od značky pneu, šírky disku, na ktorom je pneu obutá, váhy auta. Nedá sa to generalizovať. Treba to na vlastných gumách odskúšať . Postupne dávať menej a menej až nájdeš hranicu, kedy cez ráfik disku odfukuje alebo má tendenciu sa vyzuť .
Zo skúsenosti Ti viem povedať len:
BFG MT /starý vzor/ má veľmi mäkkú bočnicu a dá sa na 1,1-1,0 atm. BFG MT /nový vzor/ má tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,6 atm GY Wrangler MTR má ešte tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,5 atm Simex ET má úplne tvrdú bočnicu a dá sa aj na úplne prázdnej, resp. 0,3 atm.
Pozor! Z podfukovaním protektorov opatrne, /a to je asi aj Tvoj prípad/ aby nedošlo k odtrhnutiu novo navulkanizovaného behúňa od základu.
Ešte väčší pozor! Nesmieš zabudnúť , že podfúknutá pneu sa na asfaltke správa nie najlepšie a po výjazde na ňu bez dofúkania treba mať toto na pamäti.
|
Pia, 09.10.2009, 20:57 |
|
|
negio
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 30.11.2008, 17:15 Príspevky: 280 Bydlisko: Bratislava
|
Ano moj pripad su protektory...Este maly dotaz je to zvysenie trakcie az take rapidne ze sa s tym oplati zdrzovat sa?...
tak po tvojich radach to asi ani nebudem skusat-necem pokazit pneu.koli podhusteniu...dakujem
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5td, T3
|
Pia, 09.10.2009, 21:32 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
na najdolezitejsie si zabudol - zvysenie samocistiacej schopnosti! Rapidne. Samozrejme pri vhodnej pneu
_________________ zelena mrdka
|
Pia, 09.10.2009, 21:59 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
a zníženie merného tlaku na terén - váha sa rozloží na väčšiu plochu a auto sa menej borí.
Negio - ak si si niekedy na fotkách (najmä amerických) terénnych špeciálov všimol, že majú na kolách také kruhy prušroubované mnohými skrutkami - tak tomu sa hovorí beadlock a učelom tohože je zabrániť vyzutiu podhustenej pneumatiky z disku.
Podhustená pneumatika sa nadmerne zahrieva, preto sa s takým môže len v teréne = pomaly a na krátku vzdialenosť.
Divy robí aj podhustenie zimných pneu v snehu.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Sob, 10.10.2009, 7:20 |
|
|
Roland
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42 Príspevky: 521 Bydlisko: Nitra
|
netreba zabúdať este na širkovy rozmer disku mam bfg-km 32" a sfuknute na 0,4 bez problemu . zalezí aj na disku nesmie byt moc siroký oproti gume.
_________________R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS
|
Sob, 10.10.2009, 7:31 |
|
|
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Ja som T3 podhustil najmenej na 1,2 Atm a rozdiel bol dosť citelný
A aj kamene boli mäkučké
A ešte som podhusťoval na bruchoplaze, len už neviem na koľko, tuším tiež 1,2 ale to bolo na snehu a mal som letné gumky ale trochu to pomohlo
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3
|
Pia, 16.10.2009, 13:05 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tak ja MT BFG podhusťujem do extrémneho terénu, lebo bez toho to nejde vôbec. Taký najnižší tlak okolo 0,4 . Terz už sfukujem podla oka.
Rozdiel v podhustenej pneumatike je 200 a jeden.
Ovšem treba dávať potom pozor, hlavne u kamenistých podkladov na prieraz, kedy je podhustená pneu ovela viac zranitelnejšia, pri väčších šupách na preseknutie diskom a taktiež pri bočných nárazoch náchylnejšia na vyzutie, a to je potom otrava....
Som teraz zažil riadny extrém, kedy som v sobotu podhusťoval na piesočných dunách a o 4 dni zase v snehových závejoch. A bez podhustenia by som tam bol ešte teraz.
-Pozor, pri zimnom podhusťovaní si radšej vypnite motor /aby ste počuli.../, lebo pri rýchlom odpúšťaní sa urobí na ventile ľad a ventil potom môže púšťať. Ja som tak šiel úplne na prázdnej.....
-A taktiež bez kompresora radšej nesfukovať!
-A do zásoby pribaliť nejaký náhradný ventilček /lahko sa stratí /, čepičku a nejaký šikovný šrobováčik na ventilčoky.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 16.10.2009, 13:20 |
|
|
erik
Koumák
Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15 Príspevky: 174 Bydlisko: skalica
|
Kapo je presnejsi ako Michl.
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...
Ja podhustujem BFG a Wissenta na 1.2 bar v makksim terene, ked som v blate ci bazine, tak idem na 0.6 az 0.8 / to po tazkom useku dofuknem kompresorom.
V piesku to nad 1.5 bar vobec neide, v pusti davam 1.0 az 1.1 a na kameni dofuknem na 2.5 bar... no na fes fes das 0.5 a modlis sa , ze nezastavis.
Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...
_________________ Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu
|
Pia, 16.10.2009, 16:12 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
čepičku kovovú! V prípade potreby udrží vzduch ak sa ventil zasekne/zamrzne.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 16.10.2009, 21:58 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...
Erik, nexcem byť nezdvorilý, ALE toto čo píšeš nem pravda!!!. Obyčajnou opravnou sadou opravíš aj bočný prieraz na 2 prsty. Myslím, že M4NR to ako člen vulkanizačného TEAMu na poslednom Štefánskom pojazdení môže potvrdiť. Drží to dodnes a bez pefukovania.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pia, 16.10.2009, 22:07 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ty na tom ešte jazdíš ???
niekde by mala byť fotka ako sme vulkanizovali
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 16.10.2009, 22:59 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
sem s ňou
|
Pia, 16.10.2009, 23:04 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
erik píše: Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis... Tiež nemôžem súhlasiť. Onehdá v RO som prerazil bok, čo na BFG naozaj nie je problém, oprava v Mikone a rok a pol už na tej gume jazdím. erik píše: Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...
Áno, beadlock. Ale to už je a inom.
|
Pia, 16.10.2009, 23:29 |
|
|
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1052 Bydlisko: Bratislava
|
rozdiel v pneu na videu http://www.youtube.com/user/Hasicina#p/u/2/XyIFiXaZank od času 03:30 a ten biely Nissan zdolal kopec asi na 5x až po podhustení pneu. 4x neúspešný pokus som vystrihol.
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik
|
Sob, 17.10.2009, 10:42 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|