Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 11:20
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 podhustenie pneumatiky... 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 30.11.2008, 17:15
Príspevky: 280
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Dobry den
Mam na Vas jedenu otzku...Uz velakrat som pocul o podhustovani pneumatik pri makkom podklade ale este nikdy som to neskusal...preto prosim tych ktory s tym maju skusenosti aby ma trosku oboznamili s tym ake to ma vyhody,nevyhody... a samozrejme asi najdolezitejsia informacie je na kolko atmosfer/barov odporucate pneumatiky podhustit...
Ja mam na pajere rozmer 265/70 r15.vzor T3-ak to zalezi
Za vsetky odpovede vopred dakujem.

_________________
Mitsubishi Pajero 2,5td, T3


Pia, 09.10.2009, 19:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Negio, skúsim.

podfúknutie pneu slúži k zlepšeniu jej trakcie, zväčšením styčnej plochy a pri niektorých vzoroch k zapojeniu bočných fragmentov do trakcie.

A v neposlednom rade k zvýšeniu jazdného komfortu a lepšiemu pohlcovaniu nerovností terénu. Keby si napr. valil 60 km/hod na pneu nafúkaných na cestu napr. na 2,2 atm, po kamenistej ceste, tak Ti možno aj vypadajú staršie amalgánové plomby. Ale na pofúknutej pneu je to znesitelnejšie. :roll:

Ale prioritne pre zlepšenie trakcie. :!:

To, na koľko podfukovať je individuálne. Závisí od značky pneu, šírky disku, na ktorom je pneu obutá, váhy auta. Nedá sa to generalizovať. Treba to na vlastných gumách odskúšať . Postupne dávať menej a menej až nájdeš hranicu, kedy cez ráfik disku odfukuje alebo má tendenciu sa vyzuť .

Zo skúsenosti Ti viem povedať len:

BFG MT /starý vzor/ má veľmi mäkkú bočnicu a dá sa na 1,1-1,0 atm.
BFG MT /nový vzor/ má tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,6 atm
GY Wrangler MTR má ešte tvrdšiu bočnicu a dá sa aj 0,5 atm
Simex ET má úplne tvrdú bočnicu a dá sa aj na úplne prázdnej, resp. 0,3 atm.

Pozor! Z podfukovaním protektorov opatrne, /a to je asi aj Tvoj prípad/ aby nedošlo k odtrhnutiu novo navulkanizovaného behúňa od základu. :!:

Ešte väčší pozor! Nesmieš zabudnúť , že podfúknutá pneu sa na asfaltke správa nie najlepšie a po výjazde na ňu bez dofúkania treba mať toto na pamäti. :!: :!: :!:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 09.10.2009, 20:57
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 30.11.2008, 17:15
Príspevky: 280
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Ano moj pripad su protektory...Este maly dotaz je to zvysenie trakcie az take rapidne ze sa s tym oplati zdrzovat sa?...
tak po tvojich radach to asi ani nebudem skusat-necem pokazit pneu.koli podhusteniu...dakujem

_________________
Mitsubishi Pajero 2,5td, T3


Pia, 09.10.2009, 21:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na najdolezitejsie si zabudol - zvysenie samocistiacej schopnosti! Rapidne. Samozrejme pri vhodnej pneu

_________________
zelena mrdka


Pia, 09.10.2009, 21:59
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a zníženie merného tlaku na terén - váha sa rozloží na väčšiu plochu a auto sa menej borí.

Negio - ak si si niekedy na fotkách (najmä amerických) terénnych špeciálov všimol, že majú na kolách také kruhy prušroubované mnohými skrutkami - tak tomu sa hovorí beadlock a učelom tohože je zabrániť vyzutiu podhustenej pneumatiky z disku.

Podhustená pneumatika sa nadmerne zahrieva, preto sa s takým môže len v teréne = pomaly a na krátku vzdialenosť.

Divy robí aj podhustenie zimných pneu v snehu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 10.10.2009, 7:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
netreba zabúdať este na širkovy rozmer disku mam bfg-km 32" a sfuknute na 0,4 bez problemu . zalezí aj na disku nesmie byt moc siroký oproti gume.

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Sob, 10.10.2009, 7:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som T3 podhustil najmenej na 1,2 Atm a rozdiel bol dosť citelný :!:
A aj kamene boli mäkučké :smt044

A ešte som podhusťoval na bruchoplaze, len už neviem na koľko, tuším tiež 1,2 ale to bolo na snehu a mal som letné gumky :smt083 ale trochu to pomohlo :D

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Pia, 16.10.2009, 13:05
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ja MT BFG podhusťujem do extrémneho terénu, lebo bez toho to nejde vôbec. Taký najnižší tlak okolo 0,4 . Terz už sfukujem podla oka.
Rozdiel v podhustenej pneumatike je 200 a jeden.

Ovšem treba dávať potom pozor, hlavne u kamenistých podkladov na prieraz, kedy je podhustená pneu ovela viac zranitelnejšia, pri väčších šupách na preseknutie diskom a taktiež pri bočných nárazoch náchylnejšia na vyzutie, a to je potom otrava....

Som teraz zažil riadny extrém, kedy som v sobotu podhusťoval na piesočných dunách a o 4 dni zase v snehových závejoch. A bez podhustenia by som tam bol ešte teraz.

-Pozor, pri zimnom podhusťovaní si radšej vypnite motor /aby ste počuli.../, lebo pri rýchlom odpúšťaní sa urobí na ventile ľad a ventil potom môže púšťať. Ja som tak šiel úplne na prázdnej.....
-A taktiež bez kompresora radšej nesfukovať!
-A do zásoby pribaliť nejaký náhradný ventilček /lahko sa stratí /, čepičku a nejaký šikovný šrobováčik na ventilčoky.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 16.10.2009, 13:20
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 13.10.2006, 18:15
Príspevky: 174
Bydlisko: skalica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo je presnejsi ako Michl.
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...
Ja podhustujem BFG a Wissenta na 1.2 bar v makksim terene, ked som v blate ci bazine, tak idem na 0.6 az 0.8 / to po tazkom useku dofuknem kompresorom.
V piesku to nad 1.5 bar vobec neide, v pusti davam 1.0 az 1.1 a na kameni dofuknem na 2.5 bar... no na fes fes das 0.5 a modlis sa , ze nezastavis.

Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...

_________________
Defender 90 Td5 170k Old Man Emu,Warn 8274,Warn CE-M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel, MT Matador Wisenta 235x85x16,Pewag A 84SV, Roll Cage,2xARBuzaverky,CB,Garmin nuvi 660 ...
Discovery 3 ,bez skrabancu


Pia, 16.10.2009, 16:12
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
čepičku kovovú! V prípade potreby udrží vzduch ak sa ventil zasekne/zamrzne.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 16.10.2009, 21:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59
Príspevky: 586
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...

Erik, nexcem byť nezdvorilý, ALE toto čo píšeš nem pravda!!!. Obyčajnou opravnou sadou opravíš aj bočný prieraz na 2 prsty. Myslím, že M4NR to ako člen vulkanizačného TEAMu na poslednom Štefánskom pojazdení môže potvrdiť. Drží to dodnes a bez pefukovania.

_________________
Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem.
Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! :-)
ex. Lada Niva 1.6


Pia, 16.10.2009, 22:07
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: ty na tom ešte jazdíš ??? :shock:

niekde by mala byť fotka ako sme vulkanizovali :-D

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 16.10.2009, 22:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sem s ňou


Pia, 16.10.2009, 23:04
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
erik píše:
Na kameni nafuknut, nie podhustit-bo defekt zboku uz neopravis...


Tiež nemôžem súhlasiť. Onehdá v RO som prerazil bok, čo na BFG naozaj nie je problém, oprava v Mikone a rok a pol už na tej gume jazdím.

erik píše:
Na podfuknute gumy sa na disky proti vyzutiu pouzivaju aj specialitky...


Áno, beadlock. Ale to už je a inom.

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 16.10.2009, 23:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1052
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rozdiel v pneu na videu http://www.youtube.com/user/Hasicina#p/u/2/XyIFiXaZank od času 03:30 a ten biely Nissan zdolal kopec asi na 5x až po podhustení pneu. 4x neúspešný pokus som vystrihol.

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik


Sob, 17.10.2009, 10:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: