4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

podložky pod disky
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=26&t=927
Stránka 1 z 3

Autor:  Jano JP [ Sob, 03.02.2007, 13:12 ]
Predmet príspevku:  podložky pod disky

podložky pod disky - je téma na tomto fóre načatá v sekcii mitsubishi;
- keďže viem, že na fóre ste niektorí, čo máte osobné skúsenosti s podložkami, ale nereagovali ste na diskusiu okolo vyváženosti podložiek vyvolanú našim kamarátom Mirkom, bol by som veľmi rád, keby ste premohli aj svoj prípadný odpor k značke mitsubishi :lol: a pripísali svoje osobné skúsenosti;
určite to bude zaujímať mnohých, hlavne tých, čo používanie podložiek zvažujú...a keďže sa to týka všetkých áut bez rozdielu značky, pozrite si to v mitsubishi, ale reagujte tu v tejto novozaloženej téme
vrelá vďaka, priatelia :wink:

Autor:  diesel [ Sob, 03.02.2007, 17:23 ]
Predmet príspevku: 

Ja s podložkami nemám žiaden problém. Mám 2.5" ocelové s vystreďovacím krúžkom továrenské. Inému materiálu by som moc neveril v kombinácii s ťažkým offroadom. Pre žehličkové autá kludne ale offy majú podstatne večšie zaťaženie spoja koleso-náboj. Hlavne podložky treba po prvom namontovaní a pojazdení znovu dotiahnuť, lebo si sadnú. S vyvážením nemám problém...keď sú kvalitné podlozky ich namontovaním sa vyváženosť nesmie zmeniť.

Autor:  Jano JP [ Sob, 03.02.2007, 17:58 ]
Predmet príspevku: 

dieselko, ozaj 2,5" a nie 2,5 cm? (sa len uisťujem, to by si mal hrubšie ako Martin, ten má pokiaľ viem 5 cm...)

- absolútne sa stotožňujem s Tvojim názorom na materiál ;-) (a teším sa prvému príspevku, v ktorom s podložkami nie sú problémy...)

Autor:  diesel [ Sob, 03.02.2007, 18:23 ]
Predmet príspevku: 

hups :shock: samozrejme 1" resp 2,5cm. :-D

a čo sa týka namáhania...všetko sa zvýšene namáha rovnako ako pri použití diskov zodpovedajúceho ET. Jediný rozdiel je vo večšej hmotnosti(a teda zotrvačnosti) čo je ale pri tuhých nápravách zanedbatelný nárast. Handycap ťažkej nápravy kompenzujú správne nahustené "balóny", ktoré absorbujú aj to, čo už pri nízkoprofilových pneumatikách bruchoplazov musí "spracovávať" pruženie.

Autor:  KOŤO [ Ned, 04.02.2007, 1:50 ]
Predmet príspevku: 

Ja mám 3 cm oceľové z CB ONE. Nemám žiaden problém, len musím vyrezať kúsok z nárazníka, lebo predné kolesá mi píšu väčšiu kružnicu na náboji. Čo sa týka namáhania: keď si niekto dá disky s ET o 25 menšie, tak sa nikto nad tým nepozastavuje. Keď si dáš podložky 25 alebo 30mm už by mal byť nejaký problém? Keď použiješ značkové tak problém s nimi určite nebude.

Autor:  Jano JP [ Ned, 04.02.2007, 11:41 ]
Predmet príspevku: 

KOŤO píše:
Čo sa týka namáhania: keď si niekto dá disky s ET o 25 menšie, tak sa nikto nad tým nepozastavuje. Keď si dáš podložky 25 alebo 30mm už by mal byť nejaký problém? Keď použiješ značkové tak problém s nimi určite nebude.

- to máš pravdu s tým namáhaním, akurát že pri disku s rôznym ET ide stále o ten istý origo spoj medzi nábojom a diskom, pri podložkách sú spoje dva a namáhanie prechádza cez cudzí predmet medzi nábojom a diskom - podložkou....ale v zásade súhlasím, nemal by v tom byť problém a aby som mal dobrý pocit, že niet prečo mať zlý pocit, preferujem oceľové podložky... :wink:
(a dík za príspevok, potešil)

Autor:  TOM [ Ned, 04.02.2007, 12:36 ]
Predmet príspevku: 

chalani ja nemam podlozky na aute ale musim sa zastat duralu :-) na podlozky je podla mna urcite vhodnejsi ako ocel. podlozka je tlak, krut.. za predpokladu ze je na licovanych skrutkach s predpatim tak MUSI STACIT.. z vostinoveho duralu sa robia lietadla a to sa lepia!! ,nakoniec aj lepsie disky ..
neodpruzena hmota na offe ..zhladiska tlmicov sa mozno moze zanedbat, ale zas nieje jedno ci je blizsie k tazisku, napr. v diferaku alebo na pake na konci napravy a hlavne za krizom, prip. homokinetakom. tam moze ta mala cinka so zeleza posobit dost velkym momentom. je to ako zotrvacnik na jednom lozisku..alebo by som to prirovnal k efektu -rozdielu ked mate v karbobruske brusny a rezny kotuc. preto je problem to aj dobre vyvazit + sa tam spocitaju vyrobne nepresnosti, suosost atd.
..urcite hlasujem za dural :D aj ked tie velke auta znesu vela
jedina nevyhoda ..ta cena :?

Autor:  Rudi [ Ned, 04.02.2007, 12:41 ]
Predmet príspevku: 

V piatok som volal do čiech do jednej firmy kde robia podložky z duralu a pýtal som sa na cenu za 2,5cm.Povedali mi cenu 560Kč za kus.Pýtal som sa na podložky na Pajero.Neviem ale tá cena sa mi zdá dobrá,čo na to poviete?

Autor:  Xader [ Ned, 04.02.2007, 12:55 ]
Predmet príspevku: 

Rudi píše:
V piatok som volal do čiech do jednej firmy kde robia podložky z duralu a pýtal som sa na cenu za 2,5cm.Povedali mi cenu 560Kč za kus.Pýtal som sa na podložky na Pajero.Neviem ale tá cena sa mi zdá dobrá,čo na to poviete?


Cena je dobra. Mne povedali , ze podlozky 25mm na Leona by ma vysli 10 tisic od firmy HR ... :shock:

Autor:  TOM [ Ned, 04.02.2007, 12:57 ]
Predmet príspevku: 

to je cena ako z dreva :-D
a maju svoje skrutky?

Autor:  Rudi [ Ned, 04.02.2007, 13:21 ]
Predmet príspevku: 

Já práve neviem ,mne sa to zdá tiež nejako moc lacné.Já som chcel dávať dlhšie štifti,takže len jedny diery a dlhší štift.Budem tam musieť asi ísť osobne,potom dám vedieť čo a ako.

Autor:  finder [ Ned, 04.02.2007, 13:29 ]
Predmet príspevku: 

Rudi píše:
V piatok som volal do čiech do jednej firmy kde robia podložky z duralu a pýtal som sa na cenu za 2,5cm.Povedali mi cenu 560Kč za kus.Pýtal som sa na podložky na Pajero.Neviem ale tá cena sa mi zdá dobrá,čo na to poviete?

Ja ked som chcel si dat robit podlozky nad pruziny (kvoli vyske), tak tiez to vyslo tak nejak ...

Autor:  kixoO. [ Ned, 04.02.2007, 13:54 ]
Predmet príspevku: 

ja mam na samiku 10cm podlozky z ocele kazda ma asi 7 kilov a este mam aj otocene disky takze je to okolo 14 cm na kazdej strane :) a jazdim s tym uz 3 roky po hore a zatial je vsetko ok len jedine co sa mi zda ze sa zmensil raid ale na to si clovek casom zvykne a etse ked dava clovek kola dole tak sa naskrutkuje :X

Autor:  Jano JP [ Ned, 04.02.2007, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

Rudi píše:
Já práve neviem ,mne sa to zdá tiež nejako moc lacné.Já som chcel dávať dlhšie štifti,takže len jedny diery a dlhší štift.Budem tam musieť asi ísť osobne,potom dám vedieť čo a ako.

Rudi,
ak dobre chápem, zlikvidoval by si origo štifty na nábojoch a nahradil ich štiftami prechádzajúcimi cez podložky, takže jednými šróbami by držal disk aj s podložkou?
Ja by som do origo riešenia nezasahoval, dakedy človek môže mať dôvod vrátiť sa k origo riešeniu - napr. pri získaní vhodných diskov s iným ET...
-a nejak sa mi vidí dôverihodnejšie prikrútiť najprv podložky a na ne disk...
- a tá cena je tak rozprávkovo nízka, až by som mal obavy (origo stoja cez 9 000,-sk)

chalani - čo skúsenosti s vyvažovaním???

2 TOM - už som písal, verím, že aj dural stačí, pre seba však preferujem oceľ - verím jej viac

Autor:  Rudi [ Ned, 04.02.2007, 15:46 ]
Predmet príspevku: 

Jano stále bádam,ako som už písal aj pri navijáku(a ten mám už vďaka tomu vyriešený), dávam si ešte dva týždne čas na naberanie nových informácií a Já si nechám poradiť.Ako mám aj v motte:Každý raz začínal.A Já teraz naozaj začínam a učím sa.A nezavrhol som ani oceľ na podložky.Len hľadám ideálne riešenie.Tak chlopi píšte čo najviac vlastných skúseností nech neurobím nejakú chybu ako Vy.Nechcem sa učiť na vlastných chybách,ale na Vašich :-D :-D .

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/