4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=3&t=20459
Stránka 1 z 1

Autor:  peter2804 [ Pia, 03.07.2015, 10:58 ]
Predmet príspevku:  Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Zdravím. Prosím vysvetlite my rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením. Čítam tu na fóre že každý uprednostňuje vpredu aj vzadu pevnú nápravu, ale ja mám s mojím pajerom zatiaľ takú skúsenosť že moja zadná pevná náprava ma vždy ťahá tam kam nechcem ísť. Ja osobne by som bral, alebo sa inšpiroval pajerom evolution, benzín 3.5 v6 a obe nápravy nezávislé zavesenie.

Autor:  Andrej [ Pia, 03.07.2015, 12:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Definuj: zadná náprava ma ťahá tam kde nechcem ísť???

Každé zavesenie je vhodné alebo vhodnejšie na niečo iné, najmä ak sa bavíme o bežných autách nie špeciáloch typu baja,dakar a pod.

každopádne tuhé - menej komfortu, ale menej náchylné na poruchy vzhľadom na minimalizáciu klbov a uložení, to predovšetkým pri riadení, pri tuhej je kríženie limitované konštrukciou zavesenia nápravy (3-link, 5 -link, priame alebo A-rameno) limitujúcim faktorom je možnosť pohybu predného kardanu, veľkosť priesturu pre umiestnenie tlmičov strun, coiloverov. vždy svetlú výšku limituje aj vzdialenosť od diferenciálu po zem.
nezávislá - komfortnejšie pri jazde, ale náročnejšie na údržbu a pri bežných autách aj na výdrž (nebavíme sa o bežnej ceste) Výkyv obmedzený skoro vždy limitom poloosí (nerátam extrémne poloosi). na prerobenie trochu zložitejšie ako tuhá náprava. väčší priestor pod diferenciálom.

Je jedno či budeš mať tuhú nezávislú, akonáhle zapneš uzávierky tak je to náchylné ísť si svojou cestou ako niekedy chceš Ty.

A.D.

Autor:  Janciak [ Pia, 03.07.2015, 14:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

u tychto aut pajero patrol a takmer vsetky offroady je zadok dost lahky a ma tendenciu trsosku utekat... aspon tot moja skusenost... ja osobne po skusenostiach s autami co mali predok nezavisli zadok tuhu alebo obe tuhe by som do narocneho terenu jednoznacne volil obe tuhe pre ich odolnost.... pre jazdenie po cestach a miernom terene by som volil nezavisle pre lepsi komfort kontrolu....

Autor:  peter2804 [ Pia, 03.07.2015, 15:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Tým že zadná náprava ma ťahá myslím to že, ak idem cez mokrý podklad (väčšinou blato) tak predok drží stopu a zadok stiahne dolu. Ešte jeden prípad, ak idem po koľaji po nejakom lesnom stroji a chcem prejsť po vytlačenej zemine, čiže vrchom, predok ide pekne a zadok troška mimo a už je dolu. Moje poznatky môžu byť mylné, lebo zatiaľ mám skúsenosti len s pajerom druhej generácie.

Autor:  Tomrs [ Pia, 03.07.2015, 16:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

to čo popisuješ nemá nič spoločné s tým, že či tuhá, alebo nezávislé zavesenie. Zadok ti bude týmto spôsobom utekať vždy, pretože je to neriadená náprava.

Autor:  peter2804 [ Pia, 03.07.2015, 16:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Ahaaa, tak už to všetko dáva zmysel. :smt133 Ak by som niekedy staval závodný špeciál, dám mu riadené oba nápravy. :smt023

Aby to nebolo len o blbých otázkach, už sa niekto zaujímal ako dvihnúť predok pajera ak je už na dorazoch? Videl som že dávajú niečo takéto: Obrázok Už ste sa s tým stretli?

Autor:  ManoM [ Pia, 03.07.2015, 17:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

videl som to, ale aj tak s tym nevznikne svetla vyska pod napravou, viac menej tam bude rovanak vyska, skor ide o to potom tam dat vacsie kolesa .. ale to iste ziskas aj tym ze das kasnu vyssie od ramu ..

Autor:  peter2804 [ Pia, 03.07.2015, 19:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Tieto pajerá sa aj tak dajú dvíhať iba väčšími kolesami, vzadu limituje diferenciál a vpredu dorazy.

Autor:  ManoM [ Pia, 03.07.2015, 19:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

len vacsie kolesa.. na to treba mat aj motor :)

Autor:  JOE66 [ Pia, 03.07.2015, 19:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

Neako zbytocne to dramatizujes :-) Pajera sa dvihaju najlepsie -aspon wagony-vpredu dosponujes torzky+ mozes doladit geometriu a vzadu das na wagona pruziny z patrola wagona na kratasa das pre zmenu pruziny z pajera wagon+ predlzis brzdovu hadicku a das 33 a jazdis a seriove veci ako diferencialy a pridavna prevodovka neriesis a auto funguje.a skus podvysovat landrover,jeep alebo inu znacku a uvidis,ze tam treba riesit viac veci a to uz na obycajne 31pneu co na pajere mas 31seriovo a na vacsie pneu ako 33 uz pajero nie je stavane aj tie 33 su skor do terenu a nie na cestu

Autor:  ManoM [ Pia, 03.07.2015, 21:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

a citas aj co pise ? pytal sa ci sa da este dako podvihnut ked uz je na dorazoch ... nic nedramatizujeme tak klud

Autor:  JOE66 [ Pia, 03.07.2015, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozdiel medzi pevnou nápravou a nezávislým zavesením.

ManoM citam :)

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/