4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

XT Automotive
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=3&t=4693
Stránka 1 z 4

Autor:  MilanBB [ Uto, 20.05.2008, 19:22 ]
Predmet príspevku:  XT Automotive

Takéto som si zaobstaral, sú to kvapalinové tlmiče s veľkým objemom oleja, výrobca je taliansko, dajú sa poslať na repas, resp. pri repase je možné zadať si či chce majiteľ rovnaké ako boli, alebo mäkšie, alebo tvrdšie. Namontoval som ich dnes, prvý test - SUPER, majú certifikát ISO 9001 a tiež spĺňajú TUV. Priemer piestu je 38mm a sú k dostaniu pre rôzne značky a typy offroadov. Predáva Offroad-material.

Autor:  Kapo [ Uto, 20.05.2008, 20:22 ]
Predmet príspevku: 

Ano, všimol som si ich už v Tisovci u Filippa. Ale až na tvojich fotkách je pekne vidieť rozdiel v dĺžke. viewtopic.php?t=4692

Ešte by nám mohol Filippo upresniť ceny týchto tlmičov/som ich v cenníku nenašiel / a poprípade aj kolko by stálo cca naštelovanie tuhosti, či repasu.

Autor:  MilanBB [ Uto, 20.05.2008, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

Mnoooo, takto. Moje tlmiče čo som mal boli dlhšie než sú sériové na patrole, teda keby sa porovnali sériové a tieto XT, bol by rodzdiel ešte väčší. Teraz k cene, struny Dobinsons +100mm a tlmiče XT ktoré patria ku strunám XT, ktoré dvihnú auto o 60mm, stoja dokopy asi 32 000,- s DPH a transportom. Vysvetlím prečo mám tlmiče na lift 60mm a nie na 100mm. Horné uchytenie tlmičov v predu mám ja skrátené o 6cm, takže predné tlmiče mi stačia tieto a efekt je rovnaký - keďže úchyt je o 6cm nižšie. Zadné mám tieto preto, pretože keby som mal tlmiče pre XT 100mm struny ( ktoré sú veľmi dlhé a mäkké - trialové )tak na mojich strunách Dobinsons, ktoré síce dvihnú auto o 100mm, ale nie sú tak dlhé, nakoľko sú tvrdšie, by struna dobinsons v zadu určite vypadla. Takže takto je to. Teraz k cene na nastavenie tuhosti. Toto neviem koľko je, nakoľko sa to robí vtedy ak tlmič potrebuje reparáciu, teda poviem príklad po 50 000 km v teréne. Typujem to na nejaké výmeny tesnení, oleja a podobne. No a predpokladám, že viskozitou oleja menia v o fabrike aj charakteristiku. Takže ak robíš reparáciu a chceš mäkšie ako boli, dajú ti asi redší olej a ak tvrdšie, asi dajú hustejší. Ale to je len môj názor, myslím si, že takto nejak to bude.

Autor:  MilanBB [ Pia, 23.05.2008, 13:53 ]
Predmet príspevku: 

Doplním jedno info, čo som konzultoval s Filippom. Tvrdosť tlmičov pri repase priamo vo fabrike sa neovplyvnuje viskozitou oleja, ale ak som správne pochopil podložkami, ktoré majú v strede direku rôznych priemerov, cez ktoré musí pri činnosť tlmiča pretekať olej. Čiže akoby "priemerom trysky" . A tento repas stojí polovicu hodnoty tlmiča nového.

Autor:  FILIPPO ASQUER [ Pon, 15.09.2008, 15:28 ]
Predmet príspevku:  Set extreme trial Strune aj tlmice +10-12cm XT pre GRY60-Y61

Obrázok
Obrázok
Obrázok
:smt028 :smt028

Autor:  tono [ Pon, 15.09.2008, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

MilanBB píše:
Doplním jedno info, čo som konzultoval s Filippom. Tvrdosť tlmičov pri repase priamo vo fabrike sa neovplyvnuje viskozitou oleja, ale ak som správne pochopil podložkami, ktoré majú v strede direku rôznych priemerov, cez ktoré musí pri činnosť tlmiča pretekať olej. Čiže akoby "priemerom trysky" . A tento repas stojí polovicu hodnoty tlmiča nového.


Už som sa zľakol, že sirupová voda je stlačitelnejšia ako čistá :roll:

Teraz by ma zaujímalo, čo ten extremetrial set povie pri plnom plnučičkom naložení ?

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 15.09.2008, 15:59 ]
Predmet príspevku: 

povie PA PA PAAAAAAAA a klesne k zemi :lol:

nie ze by bol zly, ale kazdy podvozok ma skratka svoje urcenie...


jednoducho zatazovy podvozok bude krizit az ked ho zatazime, pretoze inak samotna vaha auta nestlaci struny na doraz...

trailovy podvozok bude krizit aj pri seriovej hmotnosti, ale neuvezie expedicnu zataz...

jednoduche, logicke a nespochybnitelne :wink:

Autor:  FILIPPO ASQUER [ Pon, 15.09.2008, 17:08 ]
Predmet príspevku: 

Vsetky struny ako listove pera maju svoje cm (kolko zdvihnu auta) a svoje Kg nalozenia.

Napriklad kedy maju struny 5 cm +300kg, bez 300kg mozu zdvihnut aj 8cm, ale fabrika ti povie s 300kg hore mas + 5 cm urcite.

Alebo kedy mas strune ako tieto xt trialove a potrebujes dat 300 kg do auta, staci urobit, alebo kupit struny ako tieto, len s vacsim priemerom.
(Fabrika vie kolko!!)

Je ale potrebne vediet, ze v takom pripade auto krizi len ked ma 300kg hore. Ak nie je nalozene, auto je tvrde a nekrizi tak ako by malo.

V tomto pripade xt konstruuje aj struny na osobne poziadanie.

Autor:  tono [ Pon, 15.09.2008, 17:43 ]
Predmet príspevku: 

No mňa osobne zaujíma funkčnosť a ROZDIELNOSŤ chovania sa podvozku za podmienok 0, alebo + cca 150 kg... buď sú pravidlá, tabuľky,vzorce - alebo metóda pokus/omyl...

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 15.09.2008, 18:59 ]
Predmet príspevku: 

viem na co narazas a je to tak ako aom napisal (a to iste zopakoval Filippo) , skratka ak su zatazve struny napr. +300 kg , potom pri prazdnom aute nekrizia = logicke...

... v tvojom pripade hladame + 200-300 / auto + 5 cm a bude to OK myslim...

Autor:  tono [ Pon, 15.09.2008, 20:35 ]
Predmet príspevku: 

Eee, nenarážam, len so zorientovávam.
Sú kilá, čo po úprave ostávajú trvalo, a kilá čo kolíšu + - .

A som prekvapkaný z toho, že asi žiaden výrobca podvozkov nemá dáku "tabuľku" , napr. : séria xy + 50 kg predok trvalo, + 50 kg zadok trvalo, + cca 100kg akožetrvalo, a + 100kg aby ešte podvozok pracoval.
Jasné že odtiaľ potiaľ, a univerzálne riešenie nieje, ale... ? hmmm

Autor:  Andrej [ Pon, 15.09.2008, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

Hat Tono bolo by to fajn niečo takéto mať, ale mám dojem že ked to niekto nezosumarizuje od ludí čo niečo maju na aute a z akým učelom a čo navešané tak asi sa toho nedočkáme :? A ono defakto aj napr. RE či Procomp rátaju z nejakou tou záťažou (pevnosťáky naviják) ale s tým kolko človek povedzme raz za čas naloží asi moc nie a to su kríživé podvozky. IM je jasné nalož spustu Kg a bude to fungovať.

Autor:  tono [ Pon, 15.09.2008, 20:53 ]
Predmet príspevku: 

Jáááj mvoj zlatý, veď som naložil ... :( ,ale riešime :-) ...

Preto sa pýtam nezáväzne, laicky, aj TU ;-)

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 15.09.2008, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

pokiaľ sa môžem vyjadriť k môjmu RE, tak prevádzkové naloženie
(zatiaľ skúšobne, že ako to bude vyzerať) môj bežný bordel v aute (do 50kg) a k tomu na predku cca 80 kg, vzadu cca 80 kg - na podvozku to nijak závažne nebolo poznať. Na milimetre som to nemeral, určite to o niečo kleslo. Jazdné vlastnosti - bez zmeny.

O RE je inak všeobecne známe (hlavne u lisťákov), že na začiatku (po montáži) je to dosť tvrdé a potom to mierne zmäkne. NEKLESNE, len zmäkne. Prečo, to netuším. Ale 90% ľudí aj z US má takú skúsenosť.

Druhý pokus - bežný bordel v aute, 4 ľudia, na predku nič extra, v kufri cca 400 kg železo, cement... Poľná cesta. Zadok klesol viditeľne o pár cm.
Pri jazde po nerovnostiach bolo cítiť, že je zadok viac zaťažený.
Ale to už bol extrém, na aký to auto postavené nie je

Autor:  Andrej [ Pon, 15.09.2008, 21:29 ]
Predmet príspevku: 

Takže moj postreh

Predok RE 4,5", nevozím nič ale ked si sadnem na kapot cca 85kg živej váhy subjektívne to klesne pár mm, nemeral som zatial. Ale rezerva na pevnosťák a navíjak tam bude zrejme nejaká.

Zadok IM 5,5", heh noo nechal som to tak, pri normápnom bordely rezerva MT, nejaké náradie a haraburdie cca 50kg, trochu klesne od nezaťaženého rádovo do 10mm viac nie. Extrém 600kg dlaždy kleslo to 110mm a bolo cítiť že tam niečo je.
Ináč bez namontovaného ťažneho a krycieho plechu bez rezervi dosť hopsadlo a kozadlo.

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/