Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Lada - NIVA - Ako Pat a Mat naviják montovali ...
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
čau, Paťo, ja som nemyslel nasunúť na tie pôvodné ruské, ale na tie vodárenské, čosú na fotkách
ja viem, že to zmáknete tak, že to bude fungovať ako má, len ma tiež baví zaké vymýšľanie rôznych variant a potom tu mudrujem
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pia, 16.11.2007, 15:15 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Jano JP píše: čau, Paťo, ja som nemyslel nasunúť na tie pôvodné ruské, ale na tie vodárenské, čosú na fotkách ja viem, že to zmáknete tak, že to bude fungovať ako má, len ma tiež baví zaké vymýšľanie rôznych variant a potom tu mudrujem
Caw Jano,
Aaaaaha, čeče, tak to som ťa potom akosi nepochopil, ale teraz už hááápem .... Noo tak potom je tu ešte otázka váhy ... každý gram navyše pri Nive zaváži, ale to sa uvidí až v praxi, a to ukáže len čas ...
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pia, 16.11.2007, 16:10 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Part II:
Zhrnutie terajsej prace:
Vyrezali sme z predneho cela(v podstate plechy, ktore sme aj tak chceli opravovat/vyvarat), koli zapusteniu navijaka, aj ked ani neviem ako som Pata nahovoril - asi ho presvedcili cisla - keby sme navijak opreli o celo bez zapustenia, museli by sme naraznik posunut dopredu asi o 5cm oproti normalu. Teraz sa nam to podarilo tak paradne, ze nie ze sme ho neposuvali do von, ale este sme ho dali o 2,5cm blizsie ku karoserii nez bol povodne! Z naraznika akurat vystupuje rolna aj to nie cela, cize najazdovy uhol sa este zlepsil.Montaz je skoro hotova, zostava dorobit ovladanie(do mot.priestoru), dovarit uchyty na sekle a uchyt na hak, pripadne este 2 vyztuhy od napravnice, aby to bolo odolnejsie na pacenie. Predok uz takto ztuhol a spekulacie ze to vytrhne su neopodstatnene, povodny nivacky ram sme vyztuzili pasovinou, Niva na tom moze hoci aj visiet na strome. Pokracovanie, zas ked bude cas
|
Pon, 11.02.2008, 13:17 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7923 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
[quote="Majo"]Part II:
Zhrnutie terajsej prace:
Vyrezali sme z predneho cela(v podstate plechy, ktore sme aj tak chceli opravovat/vyvarat), koli zapusteniu navijaka, aj ked ani neviem ako som Pata nahovoril - asi ho presvedcili cisla - keby sme navijak opreli o celo bez zapustenia, museli by sme naraznik posunut dopredu asi o 5cm oproti normalu. Teraz sa nam to podarilo tak paradne, ze nie ze sme ho neposuvali do von, ale este sme ho dali o 2,5cm blizsie ku karoserii nez bol povodne! Z naraznika akurat vystupuje rolna aj to nie cela, cize najazdovy uhol sa este zlepsil.Montaz je skoro hotova, zostava dorobit ovladanie(do mot.priestoru), dovarit uchyty na sekle a uchyt na hak, pripadne este 2 vyztuhy od napravnice, aby to bolo odolnejsie na pacenie. Predok uz takto ztuhol a spekulacie ze to vytrhne su neopodstatnene, povodny nivacky ram sme vyztuzili pasovinou, Niva na tom moze hoci aj visiet na strome. Pokracovanie, zas ked bude cas [/quote
cauko, pekna pracicka,,, ale chcem sa spytat ze ten material co si pouzil je dost pevny?? nechcem ti do teho mudrovat ale toho casu ked som aj ja montoval navyjak na jeep, som viacej dni vysel na internete a sledoval som ako sa montuju, ako sa a ake konstrukcie sa robia a hlavne z akeho materialu,,a to je jeden zo zakladov,, ja viem ze pisal si ze ceny su ako keby boli pozlateneee,, ale,,,uvazuj nad tym ze ten navyjak montujes raz a v pripade ked ho pouzijestak aby bol pevny a neohybal sa drziak na com mas navyjak, a taktiez ta dosadacia plocha na com mas ten navyjak sa mi zda byt kusok tenka, odporuca sa minimalne 8 az 9 mm,,aby sa pri zatazi neotacala, teda neskrutila ani kusok, bo to moze dojst k poskodeniu navyjaka,ja taktiez som pouzil material zo srotoviska, ale mal som stastie a a mali tam platnu aku som hladal,, 9mm. ak ti mozem majko poradit skus to vsunut blizsie ku chladicu ak sa da,inac mas pravdu ze kazdy sa uci, aj ja, a vies ako sa poveda, ,,ze po vojne je kazdy general,,,prajem ti dobru pracu achuit do dalsich uprav off, cauko.
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pon, 11.02.2008, 17:45 |
|
|
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
efendi ma pravdu... taky plech som daval na fronteru pod navijak a naozaj bol tenky...
pokrutilo ho a musel som davat 8mm.
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Pon, 11.02.2008, 19:01 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pohoda, vydrzi. Videl som navijak namontovany priamo na hlinikovy naraznik a pohoda. Tymi zvarmi si sice nie som celkom isty. Preco ste to davali tak komplikovane ? A neuchitili ste platnu priamo zospodu na tie rury?
|
Pon, 11.02.2008, 19:37 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Milí Pat a Mat, dúfam, že keď budete používať toto dielko na vytiahnutie poriadne zapadnutej Nivy, budem čo najďalej, aby som nedošiel k úrazu.
Sorry, ale toto vyzerá ako zlepenec, kde sa čo pritrafilo (ale dobre schovaný pod nárazníkom) z veľmi subtílneho materiálu.
Ale držím vám palce.
|
Pon, 11.02.2008, 21:29 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Hugo píše: efendi ma pravdu... taky plech som daval na fronteru pod navijak a naozaj bol tenky...
pokrutilo ho a musel som davat 8mm.
Hi ALL,
Vyjadrujete sa tu poväčšine bývalí NIVKári, AVŠAK si treba uvedomiť, že NIVA má LEN cca 1300 kg a nie cez 2t ako iné autá a platňa cca 7mm určite vydrží.
To Dado: nie celkom chápem ako to myslíš - platňa odspodu. Kvôli zapusteniu do masky a lícovaniu s nárazníkom to nám takto vyšlo najlepšie.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Pon, 11.02.2008, 21:29 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
nuz, hrubka materialu je myslim uplne postacujuca, kedze niva nema ram ako taky a to co sa tvari ako integrovany ram je z 2mm plechu.
Ten nas "zlepenec" je najsilnejsou castou uchytenia navijaku, keby sa to malo vytrhnut tak jedine aj s kusom auta(ramu). Detaily zvarov sme nefotili, nie su sice zrovna vhodne na vystavu, no kedze sme to zvarali COckou nastavenou na cca 240A, tak to pretavilo tak ze na zvaroch to urcite nepovoli. No uvidime....
Dado: dali sme to tak komplikovane prave koli tomu, ze to nie je zaroven zo spodkom tych rur, ale posunute este vyse 2cm nizsie. Keby sme to chytali naspodku bolo by to privarene na 1 mieste o tie rury, takto su zvary odvrchu i odboku rur....
Efendi - Niva je to Patova, nie moja a navijak uz blizsie ku chladicu neposunieme, kedze je on oprety
|
Pon, 11.02.2008, 22:39 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
vzadu je pasovina rovnako ako vpredu, ibaze ta je privarena napevno k ramu auta a platna je k nej sroubovana zatial len dvomi pevnejsimi M8, co zaroven drzia aj ochranny plech. Este tam pribudnu dve pevnostne M12, ktore budu drzat vyztuhy, co pojdu od napravnice, len to sme uz teraz nestihli.... Je to v podstate uzavreta vanicka
Bruzdal som po nete aby som nasiel nejaku montaz, ktora by vyhovovala predstavam o dobrej montazi, bohuzial na Nive som nic take nenasiel. Pre ilustraciu prikladam par fotiek:
ved ked na to pozeram, tak mi pomaly ako najlepsia montaz navijaka vychadza toto:
no aby sa nepovedalo, jednu relativne peknu som nasiel
viac na:
http://www.parque4x4.com.ar/preparaciones/ladaluismerlo/index.html
ale podla toho ako vyzera zadny ani to nebude bohvieco, len je to vpredu pekne zamaskovane pevnostakom. A to bude aj u Pata origo naraznikom.
Ak niekto mate fotky nejakej rozumnej montaze navijaka na Nivu sem s nimi.
PS: kde zmizol Gabov prispevok, na ktory som reagoval tym mojim prvym odstavcom?
|
Pon, 11.02.2008, 23:40 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
To zmiznutie je moja nešikovnosť, keď som chcel ešte dopísať svoju myšlienku, omylom som ho zmazal.
No čo sa týka tej výstuhy za navijákom, tak tá je určite práve najdôležitejšia, keďže tam je snaha navijáku vytrhnúť sa smerom hore. Ja som to vystužil ako z vrchu, tak aj zospodu za navijákom podobne pasovinou.
No určite ta posledná montáž do pevnosťáka je fakt super, hlavne ten rám, takto si tuším prerobím aj na mojom. 8) 8)
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 12.02.2008, 0:59 |
|
|
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
ja berem vsecko co ste napisali... ved aj ja som bol nivkar a aj ja som bol tvrdohlavy
ak je ten plech 7mm (nie vratane tych vystupkov, ci vzoru na plechu) tak oki... len jednu vec si treba uvedomit, a to ze navijak je tymi spodnymi 4ma srubami nielen uchyteny k vozu, ale ho to aj drzi pokope.
ked sa budes navijat zo slabou platnou, tak ju bude pacit velmi velkou silou, ktorej platna 5mm urcite neodola ani pri nivkinej malej vahe a sa ohne. (nie otrhne) to moze viest k poskodeniu navijaku
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Uto, 12.02.2008, 1:19 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Ja mám navijak uchytený na 3mm platni už asi 7 rokov a ťahal som pár krát okrem seba v závese ešte jedno auto takže spolu cca. 4 t pohotovostnej hmotnosti a k žiadnej deformáci nedošlo, bohate stačí ak je natej platni nejaký profil. Takže ak má platňa profil tvaru L, U alebo pod. na tú dĺžku to bohato stačí.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 12.02.2008, 9:15 |
|
|
Pato Zvolen
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 28.12.2006, 18:59 Príspevky: 586 Bydlisko: Zvolen
|
Tomrs píše: Ja mám navijak uchytený na 3mm platni už asi 7 rokov a ťahal som pár krát okrem seba v závese ešte jedno auto takže spolu cca. 4 t pohotovostnej hmotnosti a k žiadnej deformáci nedošlo, bohate stačí ak je natej platni nejaký profil. Takže ak má platňa profil tvaru L, U alebo pod. na tú dĺžku to bohato stačí.
Caw kolego,
Ďakujeme kolego za podporu, čo sa čísiel týka . Ale vážne teraz. Ja som najskôr zabezpečil rovnú 4mm platňu, bohužiaľ , tá sa nám na dĺžke navijáka začala prehýbať, tak sme zháňali niečo hrubšie a zároveň ešte prijateľné pre hmotnostnú kategóru daného povozu. Nejde tu teraz o to, že sa budeme tešiť z toho že sa použil tenký a tým pádom ľahší materiál, ale kolegovia NISSANisti a ostatní ťažkotonážnici by už konečne mohli brať do úvahy aj hmotnosť tohoto light OFFu. Vážne nevidíme dôvod drbať tam platne hrúbky 10 a viac, keď je to navyše zosilnené niekoľkými rôznymi výstuhami a pri tejto montáži sme ešte nepovedali posledné slovo.
To Hugo: aktuálna platňa má cca 6,2 mm bez tých protišmykových výstupkov.
To ALL : Tak isto nás teší váš záujem o naše zdravie a bezpečnosť, ale môžete si byť istí, že tak ako vy ani my nemáme záujem na tom, aby sa či už nám alebo autu niečo stalo a k predmetnej záležitosti pristupujeme max. zodpovedne čo sa konštrukcie samotnej, ale aj zvarov týka. Ak by sa už nedajbože aj niečo utrhlo, tak to "zobere" so sebou 1/2 auta a tam to už bude aj tak jedno.
_________________Z prúseru sa vytiahnem, po "svojich" však vždy domov dôjsť xcem. Nikdy nesúťažte s debilom! Stiahne vas na jeho úroveň a tam vás prevalcuje svojimi skúsenosťami! ex. Lada Niva 1.6
|
Uto, 12.02.2008, 9:49 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Majo píše: Dado: dali sme to tak komplikovane prave koli tomu, ze to nie je zaroven zo spodkom tych rur, ale posunute este vyse 2cm nizsie. Keby sme to chytali naspodku bolo by to privarene na 1 mieste o tie rury, takto su zvary odvrchu i odboku rur....
Myslel som si len som si nebol isty, z fotky to nebolo uplne jasne.
Nedajte sa znechutit pochybovanim o sile materialu. Ked, tak spravte test a skuste nivu vytiahnut napr na strom do vzduchu.
|
Uto, 12.02.2008, 10:01 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|