4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Palubný ampérmeter - ako?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=6767
Stránka 2 z 2

Autor:  rado nd [ Str, 21.01.2009, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

shaman píše:
Provedl jsem na Tvou radu praktickou zkousku a hlasim vysledky :

Obvod zapojen presne podle nakresu.



Zjisteni (namerene veliciny) :

Voltmetr zapojeny mezi minusovy pol baterie a karoserii neukazal zadny prochazejici proud.


:-D


No, ja by som s tým nebol tak rýchlo hotový.

Tak, ako to popísal Tunki, by to s vhodnými prístrojmi ozaj meralo.

Len si musíš uvedomiť, že tým voltmetrom nemeriaš prúd, ale úbytok napätia na tom kúsku kábla. A ten úbytok bude pri obrovských prúdoch (stovky ampér, a myslím, že navijak si kvôli tomu neštartoval ) rádovo v desiatkach mV.

Autor:  Tunki [ Str, 21.01.2009, 21:51 ]
Predmet príspevku: 

Zmeriaš to aj Avometom, ak je tam prepojka aspoň 30cm.

Autor:  fajer [ Str, 21.01.2009, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

nooo krasna tema.... mozno sa casom pripojim aj ja do mojeho vedneho odboru tuna u vas.. :-D :-D :-D

PS: AMPERE sa nedaju zmerat !!!

je to skutocnost , nemelte okolo toho...
da sa zmerat vylucne pre tento ucel potencial napatia na bocniku... (hoci 30tke medi o kostru v uV, ale presne az do momentu zlej vodivosti - "spatna kostra") ... len pre neelektrikarov :D

isteho casu padla otazka na maturite : tak kade tecie ten prud??
odpoved studenta : keby tak bol ten prud ruzovy......

shaman mrzi ma , ale tunki ma holu pravdu. akurat barani s kliestovym "ampermetrom".

Autor:  rado nd [ Str, 21.01.2009, 22:26 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
je to skutocnost , nemelte okolo toho...
da sa zmerat vylucne pre tento ucel potencial napatia na bocniku...

Stav sa ráno na malú menštruáciu, trochen odborne podrastieš.

Autor:  palo-cherokee [ Str, 21.01.2009, 23:18 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
fajer píše:
je to skutocnost , nemelte okolo toho...
da sa zmerat vylucne pre tento ucel potencial napatia na bocniku...

Stav sa ráno na malú menštruáciu, trochen odborne podrastieš.


aj ja sa môžem? lebo priznám sa, už som veľa pozabúdal....

ale pamätám si ešte, že prúd (ako veličina) je definovaný ako derivácia Q lomeno derivácia t, kde Q je celkový náboj častíc ktoré prejdú prierezom vodiča v jednom smere za jednotku času t
a 1 ampér je definovaný ako stály prúd, ktorý pri prechode dvoma priamymi rovnobežnými nekonečne dlhými vodičmi zanedbateľného prierezu, umiestnenými vo vákuu vo vzájomnej vzdialenosti 1 m, vyvolá medzi týmito vodičmi silu s veľkosťou 2 . 10-7 N na 1 m dĺžky vodiča

takže sa to merať dá

(aj keď, keby sme to obrátili naopak, tak vlastne ide o nepriame meranie)

ale k veci - 2RadoND

teoreticky by to šlo napríklad vyriešiť nejakým prevodníkom (icl7107??) a sieťou bočníkových odporov. Akurát vhodne napočítať tie odpory.
Predpokladám , že ti ide skôr o meranie orientačné (hore-dole 500mA) a nie laboratórne, takže také veci ako zvodové odpory, elektrickú priepustnosť izolantov podobné blbostii zanedbáme :-)

Autor:  fajer [ Str, 21.01.2009, 23:57 ]
Predmet príspevku: 

:-D dobre som sa pobavil... pekne si to ocitoval , pred pol hodkou som pisal radovy ze je to mozne este teoreticky "tvojou" metodou = v jednoduchosti pocitat pretecene elektrony a nasobit to ich energetickou hondotou , zabudol som na cas :-D

fakt je ze ide o orientacne meranie , ktore zbehlemu povie vela aj ked bude v tolerancii 10A a nezainteresovanemu to nepomoze ani v podobe palubneho PC s casovym hormonogramom a zaznamom.

Autor:  shaman [ Štv, 22.01.2009, 0:10 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
PS: AMPERE sa nedaju zmerat !!!


No ja proud normalne merim (proud=AMPERE).


Obrázok

Autor:  fajer [ Štv, 22.01.2009, 4:24 ]
Predmet príspevku: 

shaman, nebudes mi verit, ale merias napatovie. Presnejsie napatovy potencial , ktory vznika pri indukcii v polovodicovom prechode snimaca hallovej sondy.

Autor:  dado [ Štv, 22.01.2009, 6:55 ]
Predmet príspevku: 

Ja som ampermeter mal v Nive, rucickovy. Zapojeny tak ako popisuje Palo Cherokee. Akurat tahanie hrubych kablov od baterky bolo hrozne. A bolo to dost nepresne, ale pomohlo to pri hladani problemu.

Autor:  PavelP [ Pia, 23.01.2009, 23:00 ]
Predmet príspevku: 

Tunki píše:
Dalo by sa to urobiť aj takto. Teda to obyčajné meranie prúdu s použítím prepojky akumulátora a kostry motora ako prúdového bočníka....
Potrebný je voltmeter s nulou uprostred a presnejší kliešťový ampérmeter.

Zapojiť podľa obrázku , a dvojlinkou priviesť na palubovku neni problém. Treba to ale nastaviť potom podľa kliešťáku. Tento spôsob je ala najjednoduchší.


takle by to slo ale...
ubytek napeti bude podle prudu 1-100 A radovo 1mV az 100mV nepresnost dle teploty bude tak cca +/-1desetina zvodovy proudem podobne /zanedbatelne/ ale ruseni od zapalovani a od spotrebicu radia ap bude vetsi problem,.......a ale bude sa merat spotreba z baterky a nabyjaci prud baterky pro merani pri bezicim motoru bude treba merat na uzemneni alternatoru , zvolil by som aj nelinearni stupnicu aby sa nemuseli prepinat rozsahy

Autor:  Tunki [ Sob, 24.01.2009, 1:12 ]
Predmet príspevku: 

Ak teda mám robiť nejakeé pokusy s bočníkom, tak začnem s týmto.

viewtopic.php?p=107994#107994

Potom sa uvidí . :)

Autor:  fajer [ Sob, 24.01.2009, 8:41 ]
Predmet príspevku: 

Tunki , UUUPlne na jednicku. Presnost nebude vobec mala . Presne takyto som chcel zmontovat na testy, ale kedze to mas hotove a zjavne aj ociachovane , poprosim ta o info kde sa da taketo zohnat.

DAKUJEM. UKAZKOVA PRIPRAVA.

Autor:  rado nd [ Sob, 24.01.2009, 15:06 ]
Predmet príspevku: 

Už som to našiel. 562,-Kč plus DPH v r. 2006.

Autor:  fajer [ Sob, 24.01.2009, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

takze je to metra blansko comuz plne doverujem, dobra sprava je ze ma rozsiahle zastupenie aj na slovensku. takze nakup nebude problem.

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/