4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

šport Jana JP
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=2013
Stránka 3 z 4

Autor:  DanoDEF [ Str, 27.06.2007, 9:13 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
2 Dano - pekne si opancieroval to ťažné, dobrý nápad


...bohuzial nutnost...inak to bola kotva...teraz to sice da pecku ale sklzne to po plechu a to som chcel...tazne sem tam potrebujem.

Autor:  Jano JP [ Str, 27.06.2007, 9:24 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
Jano JP píše:
2 Dano - pekne si opancieroval to ťažné, dobrý nápad


...bohuzial nutnost...inak to bola kotva...teraz to sice da pecku ale sklzne to po plechu a to som chcel...tazne sem tam potrebujem.

poznám tú ranu, raz som neodhadol hĺbku zarastenej garády vedľa cesty a vychádzajúc doterénu som celou váhou auta švacol ťažným o okraj asfaltky...rana, akoby som roztrepal kus auta a ono si to odniesla len výstuž na guľu...dakedy ho vylepším obdobne ako ty

Autor:  MilanBB [ Štv, 28.06.2007, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

"...tak tomuto si dovolim oponovat. Koniec koncom ak budes "brucho" driet po kamenoch vo vode tak zdries aj tu farbu. (prosim neber to ako pohrdanie farbou)"



Dano, poriadne si prečítaj ešte raz môj príspevok! Napísal som tam niekde, že zinok zodrieš a farba sa nezodrie? Nenapísal! Nepodceňujem zinok a už vôbec nie žiarový samozrejme. Sám ho mám na nárazníku a nemám problém ( galvanický zinok ). Tu šlo čisto o to, že krycie plechy podvozku sú vo výške povedzme 25-30cm na zemou ( nezávisle zavesený predok ) a teda vždy keď vbehneš do hlbšieho blata, alebo pôjdeš cez primrznutý závej, resp. podobné situácie budeš direť silnejšie, alebo slabšie práve tým nájazdovým plechom, teda prvým a druhým. Uznaj, že pri bežnom jazdení v teréne je to častejšie, než chytíš ťažné. Samozrejme by žiarový zinok odolával dlhšie, to je bez debaty, ale po nejakom čase by bol výsledok aj tak rovnaký. Hrdza a okolo nej zinok, alebo v prípade gumoasfaltu to bude hrdza a okolo nej zvyšok gumy...

Inak, len pre zaujímavosť. Môj krycí plech rozvodovky keď mi ho IvanBB vyrobil, sme nijak povrchovo neupraviuli, lebo na to nebol čas. To značí, že kde tu je ešte zvyšok základnej farby a kde tu nejaká tá čierna gebuzina z pôvodného plechu ( upravoval sa ), no ale aj keď to začne hrzdavieť a je to už celé v nádychu oranžovej, stačí jedno prevetranie niekde v teréne, blate, alebo preisť po lúke s vyššou trávou a pliešok je opäť bez hrdze a čistučký :-D

Rekapitulácia : žiarový zinok - jednoznačne áno !!! ak sa do toho človeku chce investovať a má niekde po ruke zinkovňu. Je to však viac-menej na tento účel len kozmetika, lebo aby prehrdzavel 5mm hrubý plech treba večnosť. Gumoasfalt je lacná alternatíva, ktorá síce nevydrží zdaleka toľko ako zinok, no nevyzerá zle a plní účel. A nemusíš nikoho nikde prosiť a žiadať a ísť kilometre do zinkovne. Teda v mojom prípade. Ešte k tomu je ľahko opraviteľná.

Autor:  DanoDEF [ Štv, 28.06.2007, 11:53 ]
Predmet príspevku: 

...no konecne Milan reagoval... :D Ja uz to dalej nebudem rozvadzat kazdy ma svoju pravdu.

MilanBB píše:
Uznaj, že pri bežnom jazdení v teréne je to častejšie, než chytíš ťažné.


no bohuzial to tak nie je aspon v mojom pripade...najcastejsie je prave to tazne. ( myslene chytanie sutrov a podkladu )

Autor:  Jano JP [ Štv, 28.06.2007, 14:31 ]
Predmet príspevku: 

chlapci vitajte u mňa v sekcii šport a ostaňte tu čo najdlhšie, mám vás rád :lol: a myslím to vážne :smt039

Autor:  DanoDEF [ Štv, 28.06.2007, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
chlapci vitajte u mňa v sekcii šport a ostaňte tu čo najdlhšie, mám vás rád :lol: a myslím to vážne :smt039


...ved uz je klud... :-D ...na vecna casy a nikdy inak

Autor:  mirko [ Pia, 29.06.2007, 10:32 ]
Predmet príspevku: 

keď je už debata o krycích plechoch, tento je od Rada, je z duralu a nie je tu problém ani so zinkom ani s farbou, pričom nebol vôbec drahý.
Obrázok

Autor:  MilanBB [ Ned, 01.07.2007, 17:04 ]
Predmet príspevku: 

Z duralu, alebo bežného hliníkového plechu? Aký je hrubý?

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 01.07.2007, 22:17 ]
Predmet príspevku: 

4 + 1,5 mm , cize 4 mm plech a 1,5 mm vystupok a je to dural AlMg3

odolny voci morskej vode

pevnost v tahu 180-240 MPa

tvrdost 45-60 HB



keby si tomuto povedal "hlinik" asi by si ho dost urazil :lol:

Obrázok

Obrázok

akurat tu cenu trochu Miro zahmlil :lol:

Autor:  DanoDEF [ Ned, 01.07.2007, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
keby si tomuto povedal "hlinik" asi by si ho dost urazil :lol:


dural s vyzorom hlinika... :-D ale ste sa nazvarovali.

Autor:  Jano JP [ Ned, 01.07.2007, 22:31 ]
Predmet príspevku: 

ha - mám čerstvú skúsenosť s IM podvozkom
dnes som si dal jeden fakt pekný nový výjazd po neznámej zvažnici, pomohol som stavať jeden medvedí posed, ale predchádzala tomu rýchla jazda (keďže som meškal) a nechcený skok na asfaltke...
...teda vo chvíli, keď som si uvedomil, že tá asfaltka má pekný skok vzhľadom na moju rýchlosť, bola somarina pokúsiť sa niečo s tým urobiť a tak som čakal, čo to spraví...poviem vám, mal som pocit, že som dosť dlho všetkými štyrma v lufte...pristátie bolo nad moje očakávanie hladké bez citelného nárazu a hlavne bez následného prepruženia a rozhádzania, dokonca ani neupevnené veci v kufri nikam necestovali...
...nemienim tým autom bežne skákať, ale určite viem, že mu prípadný skok neublíži, pokiaľ ho ja zvládnem...

Autor:  mirko [ Pon, 02.07.2007, 8:52 ]
Predmet príspevku: 

akurat tu cenu trochu Miro zahmlil :lol:[/quote]



Cena bola nakoniec taká akú som si predstavoval a ja mám teda veľmi náročné predstavy o cenách :wink:
Ale aby som teda moc nezahmlieval, za 2 plechy Radooofroad ca. 2/3 ceny 1 kusu plechu od Asfiru. Tých dobrých cien už bolo viac, takže by sme to mali ísť spečatiť Rado :smt146

Autor:  MilanBB [ Pon, 02.07.2007, 11:40 ]
Predmet príspevku: 

[quote="RADOFFROAD"]4 + 1,5 mm , cize 4 mm plech a 1,5 mm vystupok a je to dural AlMg3

odolny voci morskej vode

pevnost v tahu 180-240 MPa

tvrdost 45-60 HB



Ďakujem za vysvetlenie, síce nie som strojár a tak celkom nerozumiem tým údajom, rozumiem však údaju 4+1,5mm a to mi celkom stačí. Ja osobne by som si však dal na auto radšej železo :wink: Ale koľko ľudí toľko názorov. Inak, pekná práca Radko.

Autor:  PEŤO [ Uto, 03.07.2007, 17:19 ]
Predmet príspevku: 

Dava sa medzi ochrany krit a nosniky ci ram v mieste srobu nejake podlozky alebo rovno plech na plech. Mislim nejaku tvrdu gumu, silon, perove podlozky alebo podobne. :smt139

Autor:  Jano JP [ Uto, 03.07.2007, 17:24 ]
Predmet príspevku: 

MilanBB píše:
...Ďakujem za vysvetlenie...

...a na môj skok nič nepovieš, chrústik? :lol:

2 Paco: netreba tam nič strkať

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/