4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Pruziny na mieru http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=15445 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | spin [ Uto, 28.08.2012, 18:57 ] |
Predmet príspevku: | Pruziny na mieru |
Co si myslite o vyrobe pruzin na mieru ? Su firmy, ktore tocia pruziny na zakazku - s roznymi materialmi, vlastnostami, vytlacnou silou, atd. Akurat su to neni original pruziny do auta. Ale sak ja si myslim, ze znackove autopruziny tocia take iste firmy, len sa to bali a predava, ako original do auta. Jedna sa mi o to, ze by som si chcel nakonfigurovat vlastne pruziny. S dlhsim vinutim [pridat asi 6-7cm] a zaroven by som chcel makksie - teda trochu by to pridvihlo aj auto [mozno 3-4cm], mohol by som vybrat podlozky a pruziny by viac pracovali, ako tieto tvrdsie, co tam su. Na moj styl jazdenia by som uvital radsej makke pruziny, ktore by zaroven mali vacsi pracovny zdvih. Predok mam uz zatazeny, dost klesol, pricom su tam podlozky - ale to je len take p*ca riesenie, lebo pracovzny zdvih to neprida, len dvihne celkovo kasnu od pruzin samotnych :( A zase zadok je povacsine vkuse prazdny a totalne tvrdy, tam by som chcel ubrat na tvrdosti. Snad som sa ako laik vykoktal dobre. Nasiel som dost firiem, ktore pruziny vytocia presne na mieru, lenze kazda pracuje len z materialom do 10-12mm a ja potrebujem asi 15mm. Jedinu firmu som nasiel, ktora toci za tepla pruziny az do 45mm materialu, ale zase oni nechcu vyrabat pruziny "do auta" :) Teraz viem, ze ma zasypu hlasky typu "preco tam nedrbnes Ironman, Old Man Emu, ale ine znackove veci" o ktorych si myslim, ze su okrem peknej krabice niesu o nic viac, ako material natoceny v original slovenskej pruzinarskej dielny. Chcel by som len pocut nazory, je to zatial len taka experimentalna uvaha a mozno sa to otestuje na pokus ;) |
Autor: | Little PEPE [ Uto, 28.08.2012, 19:12 ] |
Predmet príspevku: | |
lukas4x4 si daval tocit pruziny na jeho Jeepa 4.0 ked sa mu bude chciet on ti napíše vo co gou a kde. |
Autor: | efendi [ Uto, 28.08.2012, 20:01 ] |
Predmet príspevku: | |
skus sa obratit na Dado z RS, on ma tiez robene predne spruziny na mieru na svojho granda ZJ cko stvorlitraka,,a je s tym spokojny, aspon neviem o tom ze by na ne nadaval,, a ak ma pamat nem klame, roby to daka ista ceska firma za dobry krestansky penáz.,. |
Autor: | spin [ Uto, 28.08.2012, 20:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Ajaaaj, toto som chcel pocut ! :D Aspon viem, ze som neni jediny "nenormalny", koho napadlo nadimenzovat si vlastne pruziny namiesto tych v americkych krabiciach za americke ceny :) S dvoma ludmi uz komunikujem, co to riesime. Cena za jednu pruzinu mi orientacne vychadza na 30-50 Eur. Ale o cenu by sa mi ani tak nejednalo, ako si to nakonfigurovat podla vlastnej potreby - predok zvlast, zadok zvlast. |
Autor: | efendi [ Uto, 28.08.2012, 20:16 ] |
Predmet príspevku: | |
tiez nie som zastancom kupovat na auto same drahe veci kadeakych znaciek, ked posluzia aj lacnejsie vyrobky a plnia ten isty ucel,,,oldman emu a pod,. |
Autor: | spin [ Uto, 28.08.2012, 21:39 ] |
Predmet príspevku: | |
v podstate neodsudzujem vyrobky znackovych distributorov. vyrobcami ich nenazvem, lebo to sami nevyrabaju urcite. heslo old man emu je napriklad: zabezpecit, aby sa vyrobok vyrobil v australii. cize uz samo o sebe vypoveda, ze to nevyrabaju, len to davaju dakomu natocit. znackove veci su nieco ako ked ide clovek do restauracie a objedna si co chce, donesu mu to hotove, nemusi nic riesit. stoji to svoju cenu. pokial clovek ma cas, bavi ho to, tak si vie iste veci sam pozhanat, alebo nachystat - podla mna casto aj ovela kvalitnejsie, ako keby si to kupil hotove a drahe. s tymi pruzinami to bude podobne. v Brezovej pod Bradlom bola volakedy velka pruzinaren, teraz tam zostali firmy, tkore si tento kseft prebrali a podla mna ked je to seriozna slovenska dielna, tak to cinske k*k*tiny schova do vrecka lavou zadnou :D ale zatial nic nove neviem, zbieram informacie dalej... |
Autor: | efendi [ Str, 29.08.2012, 10:11 ] |
Predmet príspevku: | |
kuk sem, maju tu zaujimave aj cenovo,, http://www.offex.pl/ |
Autor: | Dado1 [ Str, 29.08.2012, 10:12 ] |
Predmet príspevku: | |
www.invelplus.cz |
Autor: | KING-SIX [ Str, 29.08.2012, 10:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Par rokov dozadu ked som mal este 4runnera viem ze chlapci z ceskeho 4R klubu si davali pruziny tocit tuna http://www.invelplus.cz/cz/uvod/ Kedze na 4runneroch bol bezny problem ze sadal zadok. Tiez som nad touto moznostou uvazoval. Vyzera to ale tak ze pruzinu si musis dobre sam nakreslit a hlavne spocitat aka ma byt dlha z akeho drotu si ju dat a kolko zavitov ma mat lebo chlapik si dal o 9cm dlhsiu pruzinu a dvihlo sa mu to len o 3 cm. Tu je nieco malo co som este na fore nasiel skus hladat http://www.4runnerclub.org/phpBB2/viewt ... ight=invel A hlavne daj vediet ak nieco podobne najdes aj na slovensku. |
Autor: | RADOFFROAD [ Str, 29.08.2012, 11:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže takto, čo sa offex týka, rovnaký sortiment za podobne alebo rovnaké peniaze nájdeš u nás a nemusíš riešiť dopravu, sú tam kity a komponenty s dobrym pomerom.cena vykon Www.offex.sk Čo sa vyrábaných týka, nie je to zďaleka o tom , kto to vyrába, totiž výrobca pruzin chce odteba logicky parametre a tu nastáva problém, v bežnom.svete samodomo upravcov neviem o nikom, kto by to dokázal natypovat na daný typ auta, osobne som skúšal na mojho patrola asi 15 rôznych strun, z toho asi 6 bolo vyrábaných, podotýkam firmou, ktora uz na také auto struny robila, výsledok je taký, že mám po roku testovania celý podvozok ironman, ale je pravda, že zadné struny sú vyrábané (ale na 4ty pokus ) ide aj o to, že vela upravcov si myšli, treba riešiť zvlášť zadok a zvlášť predok, to je obrovský omyl, hmotnosť vozidla je rozdelená pomerom a preto sa tvrdosť predku a zadku navzájom ovplyvňujú... ...a preto sú vo fachu ladici podvozkov, ktorý sa živia skusanim, pocitanim, testovanim atď, samozrejme žiadny normalny užívateľ takúto službu nedokáže zaplatiť, ale závodné tímy a výrobcovia podvozkov áno a tu sa dostávame k znackovym výrobkom ako napríklad ironman, ome, trial master atď atď, Osobne nepoznám nikoho, kto by si relevantne dokázal natypovat a dať vyrobiť struny na mieru s pozitivnym výsledkom , ak samozrejme neberiem do úvahy firmy, ktoré to robia na par typov áut, ale vždy vychádzajú z poznatkov užívateľov, takže buď máš na výber z niečoho, čo už je na trhu vyskusane, alebo skrátka pokus omyl, ked zratam cenu značkových strun versus vyrábaných , máš financny priestor na cca 2-4 omyly, čo zas nie je tak vela... Čiže týmto príspevkom ladenie podvozkov neodsudzujem, naopak je mi veľmi sympatické , ak sa bežný užívateľ vydá touto cestou, ale určite nejde o to ušetriť... ...samozrejme teraz by som mal napísať dve strany o vplyve tlmicov, ale to určite chápete, celé je to silná veda.. Prezradim, že momentálne staviame špeciál , ktorý sa okrem iného používa na testovanie podvozkov a momentálne je na ňom podvozok, ktorý este nikto v EU ne používa a testujeme ho, zatial vsak len "tajne pre ucely firmy" spomínam to preto, lebo tento podvozok pochádza práve z ladicskej dielne z opačného konca sveta, testovacie vozidlo je upravený odlahceny patrol GR Y 61 vagón, ktorý budete mať možnosť vidieť budúci rok na akciach |
Autor: | Milan FI [ Str, 29.08.2012, 12:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Rado nie je tá Y 61 od nás s tými siedmimi K ? Len ma to zaujíma a som zvedavý čo s toho stvoríš. |
Autor: | dado [ Štv, 30.08.2012, 8:09 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja mam na ZJ vpredu urcene pre XJ pre 4 " lift s progresivnou charakteristikou. Na ZJ to sadlo na 3,5 " . Som s tym spokojny. Firma invelplus z CZ. Myslim ze aj vykres niekde este mam. Pred 7-mimi rokmi mali na Jeep 2 druhy pruzin, treba tam volat nie e-mail !!! ( vseobecne v z CZ mam len zle skusenosti z e-mailami) Inak pruziny sa daju pekne natypovat a vypocitat. Samozrejme netrva to 2 hod. treba vazit odpruzene hmoty neodpruzene, zatazenia atd. Idealne ist niekde na univerzitu a tam si to dat spravit v ramci vyucby. ![]() |
Autor: | visby [ Štv, 30.08.2012, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | |
dado píše: Otazkou je ci sa niekto zmesti do ceny fabrickych. myslim, ze sa clovek nezmesti ale vysledok potom stoji za to;-) |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 30.08.2012, 11:15 ] |
Predmet príspevku: | |
nie je to ten od vas, ten som trochu porobil a dal manzelke namiesto RAVky ![]() ten od vas bol zeleny, special je modry... |
Autor: | Milan FI [ Štv, 30.08.2012, 12:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Dík za odpoveď. Ja len preto, že tu po okolí s ním mechanici maturovali hodný čas. Ale na ten špeciál som aj tak zvedavý. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |