Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 15:18
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 rozdielne prevody v diferenciáloch 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Jasné, chápem, ale nedá sa to prirovnávať. Začiatky bývajú pokus-omyl. Som presvedčený o tom, že s rozdielom prevodov okolo 1%, s rýchlejším predným pohonom to pôjde dobre. Opačne by to dobré nebolo.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 24.09.2013, 10:45
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Zopár faktov. Traktory majú rýchlejší prevod prednej nápravy nielen vzhľadom na prevodové pomery, čo je samozrejmosť, ale aj vzhľadom na obvod kolesa. Rozdiel 4 cm na otáčku by bol až pri 50´´ kolesách, pri 33´je to 2,6 cm, v diferenciáli je to na otáčku posunutie o 0,2-0,4 zuba, záleží od toho, či je čelný (viac zubov), alebo kužeľový(menej zubov). Rozdiely v zákrutách sú rádovo vyššie. Aj porovnanie prevodov Patrola nie je namieste. Ten má vzadu 4,625 a rýchlejší je 4,375. Rozdiel je 5,7%. Muselo to ísť naozaj divne. To bola škoda vynaloženej práce. Každopádne, Pablo, musíš sa rozhodnúť sám, komu uveríš :D .

ako si prisiel na to, ze som to zlevyratal? ratal som to na mobile no aj tak sa mi nezda ze by som sa sekol. rozdiel v otocke na obvod kolesa 33" a 32,5" su 4 cm.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Uto, 24.09.2013, 12:04
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Jasné, chápem, ale nedá sa to prirovnávať. Začiatky bývajú pokus-omyl. Som presvedčený o tom, že s rozdielom prevodov okolo 1%, s rýchlejším predným pohonom to pôjde dobre. Opačne by to dobré nebolo.

suhlasim len v pripde ze vozidlo bude pouzite len ako special a nepredpoklada sa ze bude jazdit vyssimi rychlostami.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Uto, 24.09.2013, 12:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
No ja stále nerozumiem pointe .... Prečo robit resp.davat do auta niečo co tam nepatrí a ani sám nevieš co to bude robit najskôr sarapatu...neda sa zohnať originál dif ci?

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Uto, 24.09.2013, 12:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Originál dif DANA 30, 35, alebo 44 s uzávierkou? Rýchlo povedz kde, určite by bolo viac záujemcov.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 24.09.2013, 16:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 12.11.2012, 15:39
Príspevky: 911
Bydlisko: Vranov nad Toplou
Odpoveď s citáciou
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... p+cherokee

tu som zatial zohnal vsetko....

_________________
Toyota Land Cruiser LJ70


Uto, 24.09.2013, 17:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
No popravde ja by som si to na auto nedal z dvoch dôvodov:
1. aj keby to fachčilo ako má, nemal by som z toho dobrý pocit, že tam mám niečo čo tam nepatrí
2. miešať Jeep s dielmi Mitsubisch, tak z toho by som nemal dobrý pocit, že tam mám niečo čo tam nepatrí.

Ale napriek tomu by ma zaujímalo čo to v reále spraví, pretože to 1% sa mi nezdá veľa, ale platí čo som napísal vyššie.


Inak ak nahodíš do stávajúcej nápravy nejakú manuálne ovládanú uzávierku, myslím, že o veľa neprekročíš rozpočet na prerábku spojenú s Mitsubisháckou nápravou a bude to elegantnejšie riešenie

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 24.09.2013, 18:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
starý ford bronco mal vpredu 4.09 a vzadu 4.11 sériovo (nie všetky boli také) a nerobilo to problém, takže ja by som to neriešil a dal to tam, v tomto súhlasím s Pejom, a je pravda že v zákrutách sú väčšie rozdiely, a povedzme si, koľko času z jazdy ideme úplne rovno ?

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 24.09.2013, 20:26
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Už tu bolo spomenuté že takto má nápravu prerobenú Pal tu zo západného slovenska. Jeho auto bolo spropagované a na 4x4názory asi 2 roky dozadu keď tu boli 2 konkurenčné súťaže o najlepšie upravený offroad. Bolo by dobré sa jeho spýtať či mu to ešte stále jazdí. Inak neviem či by nebolo lepšie zvážiť zohnať nápravu Ford, tuším 8,8 ktoré viacero ľudí prerába na jeepky. Do tých náprav aj viacero uzávierok pasuje.

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 24.09.2013, 20:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
romo11 píše:
Inak neviem či by nebolo lepšie zvážiť zohnať nápravu Ford, tuším 8,8 ktoré viacero ľudí prerába na jeepky. Do tých náprav aj viacero uzávierok pasuje.


to by bolo najlepšie (ja ju mám sériovo), ale zoženieš len z explorera a tá je úzka, a myslím že má len 29 drážkové poloosi, 31 drážková je lepšia (kdesi som čítal že je asi o 25% silnejšia ako oceľová D44)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 24.09.2013, 20:36
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
romo11 píše:
Už tu bolo spomenuté že takto má nápravu prerobenú Pal tu zo západného slovenska. Jeho auto bolo spropagované a na 4x4názory asi 2 roky dozadu keď tu boli 2 konkurenčné súťaže o najlepšie upravený offroad. Bolo by dobré sa jeho spýtať či mu to ešte stále jazdí. Inak neviem či by nebolo lepšie zvážiť zohnať nápravu Ford, tuším 8,8 ktoré viacero ľudí prerába na jeepky. Do tých náprav aj viacero uzávierok pasuje.


Najde sa nejaky link? Rad by som to videl....mylsim ten palov jeep

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Uto, 24.09.2013, 20:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
skúste pozrieť tu:
http://www.4x4nazory.sk/diskusia/viewto ... =72&t=1101
dôfam že to nebude proti pravidlám fóra...už som ich 5-6 rokov nečítal :lol:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Uto, 24.09.2013, 20:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1379
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Tomrs píše:

Inak ak nahodíš do stávajúcej nápravy nejakú manuálne ovládanú uzávierku, myslím, že o veľa neprekročíš rozpočet na prerábku spojenú s Mitsubisháckou nápravou a bude to elegantnejšie riešenie


ono elegantnejšie riešenie by bolo ponechať origo nápravu a prdnuť tam niaku uzavierku, lenže náprava Dana 44 na ZJ-čku má obal diferáku hliníkový, a v tom je problém, nejako tomu neverím, mám ju teraz mierne vystuženú 12 mm-vou platňou , ale aj tak,,
neviem ako je natom pevnostne uzávierka v pajeráckej náprave ale PAL to tak má už pár rokov, jazdí rovnaké pneu ako ja ( rozmer aj vzor ) a v pohode,, jeho auto je ako pavúk, :smt162 len on má prevod v predu 4,88 a vzadu 4,9
tuším PAL písal že tá náprava je o 50 mm užšia ako jeepacka, čo je iba velké plus, pretože môžem na ňu dať podložky z menitelnou roztečou, a tým zachovám jeepacku rozteč 5x114,3 ( rovnaký predok aj zadok ))

za ďaľšie, cena tej nápravy vynde na rovnako ako cena novej uzávierky do D44,
prednú nápravu by som chcel ponechať, dôvod ? jednoduchosť,

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Uto, 24.09.2013, 23:27
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
hej ale jeho rozdiel je 0,07 a nie 0,02

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Str, 25.09.2013, 8:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2118
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
pablo píše:
a tým zachovám jeepacku rozteč 5x114,3 ( rovnaký predok aj zadok ))

Len tak medzi rečou nemáš Explorer rovnakú rozteč ako Jeep?

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Str, 25.09.2013, 9:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: