Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 10:53
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 ARO m461, 2 prevodovky 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Sob, 13.05.2017, 21:35
Príspevky: 4
Bydlisko: Snina
Odpoveď s citáciou
Zdarec chlapi,
som tu nový a potreboval by som poradiť ohľadom môjho emka :). Dúfam že dostanem potrebnú pomoc od skúsených machrov. Mojím problém je že potreboval by som poradiť ako spojiť 2 prevodovky konkrétne prevodovku origo emka m461 a prevodovku z peugeota 405. Keďže emko bude používane v teréne tak by som preferoval spojenie cez kardaň, len žiaľ neviem ako upevniť prevodovky keďže mi stále to vychádza pod veľkým uhlom. Dôvod zmeny motore je jednoduchý na pôvodom 2,5L nissane mi rupol blok motora poškodenie je také veľké že oprava neprichadza do úvahy. A od fanúšikov Emka som počul že popularné motory su pegueot 1,9 no žiaľ ja sa bojím o silu keďže planujem voziť cca 500-700 Kg v terene. Ak by sa tu našiel niekto má takto upravené emko a zverejnil fotografie bol by som veľmi rád. Postačia aj postrehy a nápady o upevnenie.


Sob, 13.05.2017, 22:00
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
No neviem,ci ta 1.9 nebude prislaba...ja mam zatial 2.5td z pajera a nieje to bohvieco.
Kardanom tie 2 prevodovky spojit nieje dobry napad,lebo ti bude vylamovat predlohovu hriadel.Vystup prvej prevodovky musis natvrdo a v osi spojit so vstupom tej arovej,alebo potom na arovu predlohu musis dat este 1 lozisko,aby ti ju nevylamalo.Aj krutak na tu druhu prevodovku uz bude o dost(nasobne) vyssi.....mozno by bolo lepsie dat tam prevodovku uz s redukciami,napr.z pajera,ci jeepa.Alebo z ara240ky,ci redukcnu z gaza 69ky,ale zas musis otacat napravu.


Sob, 13.05.2017, 23:44
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 13.05.2017, 21:35
Príspevky: 4
Bydlisko: Snina
Odpoveď s citáciou
Čavte chlapi už som našiel jedneho čo to má takto spravené len namiesto kardaňa využil polosu cez homokinetické kĺby podľa mňa celkom šikovné to vymyslel. Ak by niekto ešte uvažoval o prestavbe tak tu bude mať fotky ako to. Plus mohli by ste sa vyjadriť o tomto nápade ? A ozaj peugeot motor má len o 7 koní menej ako origo benzín ale keďže nemá taký moment a predsa ani taky objem tak pre zredukovanie a o zvyšenie sily predraďujem prevažne planujem chodiť na 5 prevodovom stupni peugeot a riadiť na aro prevodovke a ak by som potreboval zvyšiť moment tak by som tam hodil 4 a nebodaj aj 3 ale pochybujem že sa niekedy stretne 1:1 to by bol až priveľke zredukovanie otačiek. Skúsené oko postrehne že ide o motor z citroena ale keďže citron a peugeot su bloky skoro rovnaké tak tam by nebol problém.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Ned, 14.05.2017, 8:48
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 04.06.2014, 23:25
Príspevky: 82
Bydlisko: Stará Ľubovňa
Odpoveď s citáciou
Nebolo by menej prace s mercedesackym motorom a prevodovkou ktora ma vyvod vzadu?


Ned, 14.05.2017, 14:54
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 13.05.2017, 21:35
Príspevky: 4
Bydlisko: Snina
Odpoveď s citáciou
Možno áno ale mál som doma prevodovku aj motor takže nič ma to nebude stáť len čas :)


Ned, 14.05.2017, 15:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Takto sa to robi na traktory a nie na auta.Ta arova prevodovka nieze dostane na prdel...ta bude mat priam popici :mrgreen: .Ked uz,tak tam dat prvu prevodovku zo zadohrabu.Jedine co tam ma dobre urobene je to,ze ma podoprety vstupny hriadel do tej arovej prevodovky.Pouzitie homokynetaka je ok,ja tak mam vyvod na predok na are....nahradil som tym 2kriz.


Ned, 14.05.2017, 15:45
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 13.05.2017, 21:35
Príspevky: 4
Bydlisko: Snina
Odpoveď s citáciou
Nevidím dôvod prečo by mala rupnuť prevodovka keďže ja to planujem použivať do terenu a nie na cesty a v terene rychlo nepôjdeš ak si ceníš zdravie a emku :) keby že to berem ako auto tak by som ten mali blok motora dal priamo na prevodovku z emka. No ja mám skôr o offroad + prevoz ťažkych veci tak ma zaujíma skôr moment ako rychlosť.

PS: Po úprave ukážem fotečky emka


Ned, 14.05.2017, 16:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
No,ten dovod je jazda v terene,vozenie tazkych veci a hlavne minimalne 3x vecsi krutak na vstupe do druhej prevodovky,nez na aky je stavana :wink: .Ten jeden klinok na predlohovom koliesku nebude moc rad :wink:


Ned, 14.05.2017, 19:27
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: