4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

ARO m461, 2 prevodovky
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=22400
Stránka 1 z 1

Autor:  h3r10s [ Sob, 13.05.2017, 22:00 ]
Predmet príspevku:  ARO m461, 2 prevodovky

Zdarec chlapi,
som tu nový a potreboval by som poradiť ohľadom môjho emka :). Dúfam že dostanem potrebnú pomoc od skúsených machrov. Mojím problém je že potreboval by som poradiť ako spojiť 2 prevodovky konkrétne prevodovku origo emka m461 a prevodovku z peugeota 405. Keďže emko bude používane v teréne tak by som preferoval spojenie cez kardaň, len žiaľ neviem ako upevniť prevodovky keďže mi stále to vychádza pod veľkým uhlom. Dôvod zmeny motore je jednoduchý na pôvodom 2,5L nissane mi rupol blok motora poškodenie je také veľké že oprava neprichadza do úvahy. A od fanúšikov Emka som počul že popularné motory su pegueot 1,9 no žiaľ ja sa bojím o silu keďže planujem voziť cca 500-700 Kg v terene. Ak by sa tu našiel niekto má takto upravené emko a zverejnil fotografie bol by som veľmi rád. Postačia aj postrehy a nápady o upevnenie.

Autor:  bahno [ Sob, 13.05.2017, 23:44 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

No neviem,ci ta 1.9 nebude prislaba...ja mam zatial 2.5td z pajera a nieje to bohvieco.
Kardanom tie 2 prevodovky spojit nieje dobry napad,lebo ti bude vylamovat predlohovu hriadel.Vystup prvej prevodovky musis natvrdo a v osi spojit so vstupom tej arovej,alebo potom na arovu predlohu musis dat este 1 lozisko,aby ti ju nevylamalo.Aj krutak na tu druhu prevodovku uz bude o dost(nasobne) vyssi.....mozno by bolo lepsie dat tam prevodovku uz s redukciami,napr.z pajera,ci jeepa.Alebo z ara240ky,ci redukcnu z gaza 69ky,ale zas musis otacat napravu.

Autor:  h3r10s [ Ned, 14.05.2017, 8:48 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

Čavte chlapi už som našiel jedneho čo to má takto spravené len namiesto kardaňa využil polosu cez homokinetické kĺby podľa mňa celkom šikovné to vymyslel. Ak by niekto ešte uvažoval o prestavbe tak tu bude mať fotky ako to. Plus mohli by ste sa vyjadriť o tomto nápade ? A ozaj peugeot motor má len o 7 koní menej ako origo benzín ale keďže nemá taký moment a predsa ani taky objem tak pre zredukovanie a o zvyšenie sily predraďujem prevažne planujem chodiť na 5 prevodovom stupni peugeot a riadiť na aro prevodovke a ak by som potreboval zvyšiť moment tak by som tam hodil 4 a nebodaj aj 3 ale pochybujem že sa niekedy stretne 1:1 to by bol až priveľke zredukovanie otačiek. Skúsené oko postrehne že ide o motor z citroena ale keďže citron a peugeot su bloky skoro rovnaké tak tam by nebol problém.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Autor:  tapo [ Ned, 14.05.2017, 14:54 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

Nebolo by menej prace s mercedesackym motorom a prevodovkou ktora ma vyvod vzadu?

Autor:  h3r10s [ Ned, 14.05.2017, 15:28 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

Možno áno ale mál som doma prevodovku aj motor takže nič ma to nebude stáť len čas :)

Autor:  bahno [ Ned, 14.05.2017, 15:45 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

Takto sa to robi na traktory a nie na auta.Ta arova prevodovka nieze dostane na prdel...ta bude mat priam popici :mrgreen: .Ked uz,tak tam dat prvu prevodovku zo zadohrabu.Jedine co tam ma dobre urobene je to,ze ma podoprety vstupny hriadel do tej arovej prevodovky.Pouzitie homokynetaka je ok,ja tak mam vyvod na predok na are....nahradil som tym 2kriz.

Autor:  h3r10s [ Ned, 14.05.2017, 16:03 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

Nevidím dôvod prečo by mala rupnuť prevodovka keďže ja to planujem použivať do terenu a nie na cesty a v terene rychlo nepôjdeš ak si ceníš zdravie a emku :) keby že to berem ako auto tak by som ten mali blok motora dal priamo na prevodovku z emka. No ja mám skôr o offroad + prevoz ťažkych veci tak ma zaujíma skôr moment ako rychlosť.

PS: Po úprave ukážem fotečky emka

Autor:  bahno [ Ned, 14.05.2017, 19:27 ]
Predmet príspevku:  Re: ARO m461, 2 prevodovky

No,ten dovod je jazda v terene,vozenie tazkych veci a hlavne minimalne 3x vecsi krutak na vstupe do druhej prevodovky,nez na aky je stavana :wink: .Ten jeden klinok na predlohovom koliesku nebude moc rad :wink:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/