4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Úprava Jeep xj 2.5td 1991
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=24739
Stránka 1 z 1

Autor:  agos [ Ned, 24.09.2023, 21:38 ]
Predmet príspevku:  Úprava Jeep xj 2.5td 1991

Ahojte, stal som sa majitelom XJčka 2.5td rv1991 pred FL. Auto by som chcel trochu porobiť .Moja predstava nie je žiadny extrémny offroad. Skorej niečo čo bude funkčné a zároven aj vyzerať . Chcel by som ho dať na 31 pneu .Čo sa týka podvozku tam je toho po forach kopu no názori sa rôznia - necham si poradiť (oldmanemu,ironman,fox,rc, atd ??? Rozpočet na podvozok cca 2000). Zdvihol by som ho kolko treba na 31pneu. Auto má velmi slušnú karosériu a preto som sa rozhodol ho rozobrat/ošetriť a poskladat. Preto príjmem aj rady ohladom vystužovania náprav , prerábky zadných brzd na kotúče . Stačí seriová Dana 35 na takýto setup? S ostatného by som časom chcel riešiť zadný náraznik s držiakom na rezervu, záhradku, nejaké svetlá a možno stan na strechu (deti by mali radost :) ) .A kedže ho budem rozoberat rovno by som sa pustil asi aj do rozvodovky...je velký rozdiel s rozvodovkou s cestnou štvorkolkou? Jazda mesto zima, časom možno uzavierka. Ak je to možné ideálne všetko zapísať.
Ďakujem za všetky postrehy / skúsenosti s upravami/opravami xj .Auto bude dlhšiu dobu stát tak by som ho pomali porobil.

Autor:  palo-cherokee [ Ned, 24.09.2023, 23:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava Jeep xj 2.5td 1991

agos píše:
Ahojte, stal som sa majitelom XJčka 2.5td rv1991 pred FL.


To asi nie. To by si musel mať nejaké zázračné XJ. Pretože 1. XJ s týmto motorom prišlo na trh až koncom roka 1994 ako XJ model 95.

agos píše:
Chcel by som ho dať na 31 pneu .Čo sa týka podvozku tam je toho po forach kopu no názori sa rôznia - necham si poradiť (oldmanemu,ironman,fox,rc, atd ??? Rozpočet na podvozok cca 2000). Zdvihol by som ho kolko treba na 31pneu.


Na 31" pneu potrebuješ minimálne 3,5" s obmedzeným krížením alebo vyrezanými blatníkmi.
Ak to má byť do terénu, tak 4 až 4,5" OME ani IM takto vysoké podvozky nerobí. Rough Country je síce budget friendly, ale ak to chceš naozaj do terénu a nie pred Tesco na obrubník, tak buď veľa vecí prerobíš a vymeníš alebo to proste nebude fungovať.
K rozpočtu sa nevyjadrujem, to si zisti sám.

agos píše:
Preto príjmem aj rady ohladom vystužovania náprav , prerábky zadných brzd na kotúče . Stačí seriová Dana 35 na takýto setup?


na 31" a výletný offroad tam nič závažné vystužovať netreba. Max držiak horného silentu vpredu a ak chceš tak C-čka.
IMHO zadné kotúče na D35 tak ako to riešia všetci prerábkkou zo ZJ nie sú až taká výhra. Tie bubny brzdia rovnako dobre.
A narozdiel od ZJ funguje na nich aj dospelá ručná brzda. Jediné dve výhody kotúčov sú to že im menej vadí brodenie a že v prípade prasknutej poloosi ti koleso nevylezie von :) Alebo potom to spraviť s úplne iným brzdičom


agos píše:
A kedže ho budem rozoberat rovno by som sa pustil asi aj do rozvodovky...je velký rozdiel s rozvodovkou s cestnou štvorkolkou?


Rozvodovka je niečo iné. Ale ak myslíš prídavnú prevodovku, tak áno je v tom rozdiel. Ale zohnať dnes dobrú NP242 je celkom výzva.

agos píše:
Ak je to možné ideálne všetko zapísať.


To závisí od toho, kto to bude robiť a ako to bude spravené. Doba kedy sa dali pozapisovať nárazníky z lešenárskej rúry je dávno preč.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/