Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 0:14
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 new L200 s pevnostnym naraznikom 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
[... aj bruchoplazy majú prednú priečku rámu hodne masívnu. A videl som napr. nárazník zo Saabu, ktorý bol tvorený dosť brutálnym duralovým profilom (hrúbka steny tak 4 cm) zaliatym v PUR pene a na povrchu bol plastový dekel. Verím, že taký nárazník by si s ocelovým ARB v ničom nezadal...


No hej niektoré najme severské autá naproti tomu niektoré iné su robené asi z hajzel papieru, onehda dávnejšie ked som pomáhal kamošovi v servise tak tieto fasa priečky napr. na honde sa dali ohýbať rukov :?

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 09.12.2008, 12:24
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
.... A aby nebolo omylu... aj bruchoplazy majú prednú priečku rámu hodne masívnu. A videl som napr. nárazník zo Saabu, ktorý bol tvorený dosť brutálnym duralovým profilom (hrúbka steny tak 4 cm) zaliatym v PUR pene a na povrchu bol plastový dekel. Verím, že taký nárazník by si s ocelovým ARB v ničom nezadal...


é si si istý tým? Nie mm? :smt139

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 09.12.2008, 12:25
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin píše:
é si si istý tým? Nie mm? :smt139


... som ... bolo to také zvláštne, dva krát ohnuté účko a tie 4 cm (40 mm) to malo. A bol to dural tvrdý jak fras. Vo dverách boli tak zvláštne, niekoľko krát zalomené duralové profily a tie mali tiež tak 2 až 3 cm hrúbky. Fábija má na tom mieste trubku s 1 mm stenou tuším...

Inak, bol to SAAB 9000 turbo.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 09.12.2008, 12:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
uhm.., videl som na bmw 7, prednu priecku uchytenu o ram stovrcovym profilom s prelismy na kazdej strane. funguje to ako harmonika pri stlaceni. na novu A4 sa robia dokonca s rozdielnou hrubkou steny na zaciatku a na konci smerom ku kabine hrubne.

_________________
Patrol 3,0 TDi


Uto, 09.12.2008, 13:21
Profil
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Musím uznať že ten nárazník na tú L200 moc nepasuje.Je to naozaj dosť predsunuté.Nová L200 má dosť úzky predok a toto tam je ako bradavica! :lol: Ale ako píšu JanoJP: proti gustu žiaden dišputát! :lol:

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Uto, 09.12.2008, 13:27
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 - Tak nič potom, ja že je to preklep :oops:

Tak ale to je vážne hrubé :shock:
Napr. na Wolf Póle je taký tiež poohýbaný možno 2 mm hrubý plech, ktorý je hneď za extra ohybným :shock: predným plastovým nárazníkom. Pri náraze sa nárazník odtrhol, deformoval ale nič sa mu nestalo :-D , naozaj pružný materiál..

K tým deformačným zónam, od neviem ktorého roku sa robý konštrukcia takým spôsobom, že pri náraze sa nosná konštrukcia v motorovom priestore podsúva pod konštrukciu kabíny a tým zmierňuje vtlačenie plechov do priestoru nôh, aj kabíny..aj keď neviem či to platí aj u všetkých OFFov, hlavne keď majú rám :roll:

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 09.12.2008, 13:29
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neplatí . A preto sú offy starej koncepcie pri vážnom náraze pre svoju posádku nebezpečnejšie, ako kdektorý moderný bruchoplaz :?

To je do istej miery vyvážené geometrickou výhodou. Veľký off pri stretnutí s bruchoplazom má výhodu výšky. Pri čelnom náraze zrazí bruchoplaza pod seba, pri bočnom ide hlavný úder do rámu a prahu budky (nie do boku posádky, ako u bruchoplaza).

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 09.12.2008, 13:53
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
neplatí . A preto sú offy starej koncepcie pri vážnom náraze pre svoju posádku nebezpečnejšie, ako kdektorý moderný bruchoplaz :?

To je do istej miery vyvážené geometrickou výhodou. Veľký off pri stretnutí s bruchoplazom má výhodu výšky. Pri čelnom náraze zrazí bruchoplaza pod seba, pri bočnom ide hlavný úder do rámu a prahu budky (nie do boku posádky, ako u bruchoplaza).


Tak to áno, ale pri strete so stromom je výhoda jasná..Ono pri tom bočnom náraze by možno ani nevadila určitá deformácia (ktorá energiu pohltí), ide o tú silu ktorá ti pleskne hlavu o stredový stĺpik, prípadne do okna..
A OFF je aj ťažší, takže bruchoplaza "pretlačí" a zneužije aj jeho deformačné zóny :?

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Uto, 09.12.2008, 14:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže platí: Blíž, Bože k Tobě, blíž... :-)

To o tom vyššom aute.... :-D

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Naposledy upravil Martinoff dňa Uto, 09.12.2008, 14:17, celkovo upravené 1



Uto, 09.12.2008, 14:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
A OFF je aj ťažší, takže bruchoplaza "pretlačí" a zneužije aj jeho deformačné zóny :?


V tomto niečo pravdy bude. Niekde som čítal, že Nemci spravili nárazový test Q7 s 3mi hviezdičkami s nejakým 5 hviezdičkovým krpatým francúzom. Výsledok zrážky bol jasný: posádka Q7 takmer žiadne zranenia, frantíci na sračky...

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 09.12.2008, 14:17
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to ano ... z tohoto pohľadu je ideálne bezpečné auto Tatra 148 naložená štrkom...

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 09.12.2008, 14:22
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
musim vas trochu poopravit, ARB nie je predsunuty koli deformacnym zonam a ak to niekto niekde pise, tak len machruje...

ziadn pevnostny naraznik ani nas ani ARB ani Aarn nema deformacne zony v pravom slova zmysle...

ako tu uz napisal Martin, prvy clen potencialneho narazu je potrebna mat co najpevnejsi a deformacie sa riesia az za nim (vid napr. Jimny, a niektore novsie SUV maju na sasoch v mieste uchytu naraznika pokrceny plech predpripraveny na deformaciu...

samozrejme tym netvrdim, ze narazniky ARB aj nase a ine pohltia urcitu cast energie narazu, ktore ako, je uz n konstrukterovi samotnom...

hlavnym dovodom predsunutia je ako spravne poznamenal Michi aby tam voslo vsetko co treba a vole okolo navijaka atd. su pomerne velke hlavne u ARB, pretze tieto narazniky musia pasovt aj na auta, ktore maju chladic klimy, serva a ine haraburdie pred prieckou chladica, tak aby nebolo xxx typov na auto s takou vybavou a onakou, robia sa vole väcsie a nase narazniky su predsunute menej, pretoze mame k dispozicii vzdy auto a vieme to napasovat na milimetre, pripadne prerobit uchyty chladicov, poposuva atd. - a tu vznika problem pripadnej deformacie, pretoze zas musime ratat s tym aby sa hned neposkodili veci pod naraznikom...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 09.12.2008, 14:30
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rozsekol som tuto temu, aby sme to tu nezasierali hollymlovi (dufam, ze som to spravne vysklonoval) debata uz smerovala mimo L200 tak som to o bezpecnost presunul sem :

viewtopic.php?t=6350

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 10.12.2008, 6:36
Profil ICQ WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03
Príspevky: 240
Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
hollymlovi


To sa ti naozaj podarilo. :lol:

Citam co nove sa dozviem o deformacnych zonach. Myslim si, ze vsetci mame trochu pravdy. Auta co maju ramovu konstrukciu nemaju deformacnu zonu riesenu ako auta zo samonosnou karoseriou. Stare OFFy s ramom nemali velmi riesene deformacne zony. Napr. nova L200 ich ma riesene stensenymi a profilovanymi miestami v prednej casti ramu.
ARB narazniky maju tiez urcité deformacne zony hlavne k spomaleniu narazu, aby bol predlzeny cas a tym aj slabsia sila ktora pride k deformacnym zonam auta. deformacne zony ARB naraznikov niesu priamo v narazniku, ale v jeho uchyteni.

Ako tak citam vacsine z vas sa na novej L200 ARB-cko nepaci. Je na tom nieco pravdy, ze ARB narazniky patria hlavne na klasicke hranate offroady medzi ktore nova L200 urcite nepatry. No porovnaval som konkurenciu a jednoznacne nova L200 je najterennejsi pick-up na trhu.

_________________
http://www.pajero-club.sk http://www.rcepedition.sk http://www.hmsro.sk http://www.hmsro.mitsubishi.sk
L200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko)
OME, Asfir kryty podvozku
pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17


Str, 10.12.2008, 20:57
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D napisal som najskor hollymilovi a sa mi to nejako nezdalo :-D

tu debatu kam som to presunul vidis, ci nie ? lebo finder to z urcitych dovodov (asi ma aj pravdu) posunul este inde...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 10.12.2008, 21:18
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: