4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Jeep XJ- bateria, kolesa...
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=33&t=7466
Stránka 1 z 1

Autor:  gatier [ Pia, 20.03.2009, 19:28 ]
Predmet príspevku:  Jeep XJ- bateria, kolesa...

Caute! cosi o baterkach som tu precital ale kedze elektrika nie je mojou silnou strankou, chcel som sa opytat, aku bateriu jazdite v Jeep a ako vykonna by mala/ moze byt. tuna som nasiel udaje ako 865 CA a 700 CCA tak neviem ci je to dost/ moc a ci potrebujem vediet udaj o Ah. pripadne ci sa to da vycitat z tych cisiel co som napisal. dik!

a este, ako porovnat/ konvertovat ET a BS pri kolesach? bo tu sa udava pri diskoch iba BS- back spacing. chcem nove disky, no neviem ci nebude 4" BS privela a nebude to skriet. takze zatial mam v oku rozmer 15/8 4.5" BS co by bolo 1" (2.52cm) viac do sirky ako original.
takze tak :roll:

Autor:  efendi [ Pia, 20.03.2009, 20:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Jeep XJ- bateria, kolesa...

[quote="gatier"]Caute! cosi o baterkach som tu precital ale kedze elektrika nie je mojou silnou strankou, chcel som sa opytat, aku bateriu jazdite v Jeep a ako vykonna by mala/ moze byt. tuna som nasiel udaje ako 865 CA a 700 CCA tak neviem ci je to dost/ moc a ci potrebujem vediet udaj o Ah. pripadne ci sa to da vycitat z tych cisiel co som napisal. dik!



no spytam sa na to kamarata, on sa zaobera autobateriami,,, bo ak dobre viem,,,,, uvas je insia norma a baterie sa oznacuju ianaksie ako aj ich kapacita,,co vsak je zrejma uvedene v tabulkach predajcov autobaterii.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 20.03.2009, 21:05 ]
Predmet príspevku: 

máš benzín, takže startuješ "lahšie" ako diesel
Takže v podstate pre bežnú prevádzku akákoľvek baterka, ktorá spĺňa parametre určené výrobcom, je dobrá.
Mala by mať minimálne 65 Ah (ampérhodín), a štartovací prúd minimálne 300A podľa ISO.

Za mlákou sa to označuje trochu ináč, tam sa píše CCA (cold cranking amps), to je prúd, ktorý je baterka schopná dodávať pri teplote 0°C (32°F) po dobu 30 sekúnd a pritom si udržať napätie aspoň 1,2Voltu na článok
Takže minimum by bolo niečo, čo má aspoň 550 CCA


Lenže my nepoužívame autá štandardným spôsobom, všakáno.

môj názor je, že do 4.0 je najlepšia voľba malá Optima Red Top

ak máš naviják, tak malá Optima Yellow Top

Ak chceš heavy-duty riešenie, tak veľká Optima Yellow Top, ale to už sa nezaobíde bez výroby custom battery tray, pretože je oveľa vyššia ako štandardné baterky.


Prečo optima? Pretože napriek svojej relatívne malej kapacite v Ah poskytuje vysoký štartovací prúd, rýchlo sa dokáže regenerovať a dobiť, je bezúdržbová, odolná voči poškodeniu, pri prieraze z nej nič nevytečie...

A prečo žltá? lebo žltá je tzv. deep-cycle, to znamená že znáša aj hlboké vybitie.

to len tak v skratke

(nie, nepracujem pre optima batteries ani pre jonhson controls ani nie som dealerom)

Autor:  marcek4x4 [ Pia, 20.03.2009, 21:08 ]
Predmet príspevku: 

CA-cranking ampere to jest hodnota štartovacieho prúdu
CCA-cold cranking ampere hodnota štartovacieho prúdu za studena/udáva sa pri nejakej mínusovej teplote neviem akej/
údaje čo udávaš približne sedia na 80Ah štandardný akumulátor,alebo 55Ah gélovú optimu

Autor:  marcek4x4 [ Pia, 20.03.2009, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

som bol dosť pomalý :D

Autor:  gatier [ Pia, 20.03.2009, 21:41 ]
Predmet príspevku: 

marcek: diky prave toto porovnanie ma zaujimalo. problem je v tom ze maju dva druhy Energizer baterii, pricom ta vykonnejsia aj kvalitnejsia je v akcii za rovnaku cenu ako vyrobcom predpisana pre moje auto. a tu nastava stred zaujmov z predajcom- nechcu mi dat zaruku na bateriu, ktora sa mi "paci" ale iba na tu, ktora je predpisana vyrobcom heh. takze musim vymysliet nejaku fintu na nich. pretoze aj zaruka je rozdielna- pri predpisanej dva roky a pri tej lepsej 3.
Optimy su drahe, navijak nemam a ziadne prierazy a prevracanie sa konat nebude :roll:

Autor:  rado nd [ Pia, 20.03.2009, 21:48 ]
Predmet príspevku: 

gatier píše:
pretoze aj zaruka je rozdielna- pri predpisanej dva roky a pri tej lepsej 3.

To máš skoro fuk, aj tak ti odíde týždeň po záruke

Ozaj, a vitaj.

Autor:  gatier [ Pia, 20.03.2009, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
gatier píše:
pretoze aj zaruka je rozdielna- pri predpisanej dva roky a pri tej lepsej 3.

To máš skoro fuk, aj tak ti odíde týždeň po záruke

Ozaj, a vitaj.


hej, nazdar :-)
no je to rozdiel ci mi odide tyzden po dvojrocnej alebo tyzden po trojrocnej. aj tak sa nebojim ze by sa mala bateria pokazit a ze by som zaruku potreboval, no ked uz tam ta skusenost je...

Autor:  BBMiso [ Pia, 20.03.2009, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

Mne odisla Motorcraft na Forde po dvoch tyzdnoch a druha po pol roku. Ta tretia drzi uz 5rokov. Bateriu bez zaruky nebrat.

Autor:  dado [ Sob, 21.03.2009, 6:50 ]
Predmet príspevku: 

To je nejaka hovadina s tou zarukou.
Ked kupujem baterku tak mi daju blocek a nikto sa nepyta do akeho auta to pojde. A zaruka plati a dokonca baterku aj vymenili ked po 4 mesiacoch zacala blbnut.

Autor:  tibik [ Sob, 21.03.2009, 8:10 ]
Predmet príspevku: 

presne tak dado ako pises-len tie amerikanskie zakony su neake divne :-D :-D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/