Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 2:27
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 PATROL VERSUS INE 
Autor Správa
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
Podľa môjho názoru by mal mať offroad tuhé nápravy.

dosť nerád čítam tieto porovnávačky a škatuľkovačky, ale teraz urobím výnimku a zamudrujem si aj na takúto tému:

nato, aby sa dalo posúdiť, či platí tvoj výrok všeobecne a univerzálne - ako si to napísal, by sa najprv muselo povedať čo je to offroad a zistili by sme, že má niekoľko kategórii.

Väčšina z nás jazdí na upravených autách pôvodne a väčšinou aj po prestavbe štandardnej konštrukcie a v tejto kategórii tuhé nápravy majú nesporne významné výhody.
Ale zober si napr. také pretekárske špeciály ala Paríž-Dakar a s tuhými nápravami môžeš ísť k dinosaurom.

Dovolím si ešte jednu malú poznámočku v tejto vznešenej debate: na solídne zdvihnutie difu nad povrch u tuhej nápravy treba veľké (ťažké) koleso a ak to má byť ešte lepšie, reduktory na konce náprav(ďalšia váha) a výsledkom je mastodont;
pri nezávislej napriek jej záporom stačia dlhé ramená s vhodným uhlom a dif je pri nízkej hmotnosti nápravy a malých ľahkých kolieskach rovnako vysoko aj vyššie ako u nadupane nadvíhanej tuhej a je jasné kto prejde viac a rýchlejšie...

a výroku "Postaviť terénne auto na nezávisle zavesené nápravy je cesta smerom k SUV." nejak nerozumiem, Pejko, lebo prakticky všetky offy v štandardnom pôvodnom vyhotovení sú SUV a hranice medzi SUV a offroad sú relatívne ťažko definovateľné (ja napr. nemám ani SUV, ja mám na fedimách postavené osobné auto - limuzínu a nejak mi to nevadí... :smt035

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Pia, 28.11.2008, 10:36, celkovo upravené 2



Pia, 28.11.2008, 0:03
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, už tu bolo povedané aj potárané asi všetko. Tak len toko, že:

Offroad by sa dal rozdeliť na mnoho skupín a podskupín. Napr.:
1. univerzálne
2. špeciálne

Potom by sa dalo vyberať auto podla toho, na čo ho potrebujeme. Napr.:
1. Ťahanie. Ako ťažné vozidlo.
2. Zásobovanie v nedostupných podmienkach
3. Expedičné-turistické vozidlo
4. Montážne-servisné vozidlo. Špeciálene nádstavby a vybavenie
5. Výkendové vyžitie. Offroad, ryby, polovačky, paragliding, diskotéky...
6. Rodinné auto, do blata i na chatičku
7. Na zvoz palivového dreva z lesa
8. Vyberanie výpalného
9. ....

Potom, čo od vozidla očakávame. Aké vlastnosti ocenujeme. Napr.:
-spolahlivosť
-cena
-výbava
-výkon
-poistka
-škála doplnkov a úprav
-komfort pri dlhých cestách
-velkosť priestoru pre posádku a materiál
-odpočet DPH
-servis
-jazdné vlastnosti v sérii
-image
-.......

No, a je jasné, že ideálne auto skrátka neexistuje. A vždy si človek musí vybrať to, čo je pre neho najdôležitejšie a čo je priorita.
Samík vám nebude ťahať podvalníky po európe, ani vozík z koňmi na dostihy, ani nebude ideálne rodinné auto, a nebude vhodné ani na daleké expedície.
Ale za to trhne v sériovom stave bárz ktorého offroad giganta z niekolko sto koňmi. Dokonca vie aj makať. Napr. bežne v rakúsku vybavený radlicou na sneh a sypačom udržiava zimné cesty a chodníky.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 28.11.2008, 1:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A kdyz mas Toyotu, tak jenom jezdis a uzivas......


Pia, 28.11.2008, 1:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pekne pises Kapo... ako tak citam hned to konfrontujem s tym mojim a v duchu si vravim ano ano ano ano ano ano ano ano ano ano hmmmmmm vykon.... ale inac isto pises o patrole... teda vypalovat som este nebol na nom ale nehanbil by som sa...
... mozno aby rec nestala by bolo prinosne napisat ake auto by som mal keby som nemal to svoje.
asi by som uvazoval:
o samiku koli trejlom
o dacom takom ako ma sakal lebo ta budka z 69 je krasna.
o defenderi lebo sa da za rozumny peniaz upravit a opravit a tiez sa mi paci.

_________________
GR Y60 W IM C BFG MT HiLift IM Spulka


Pia, 28.11.2008, 1:22
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
Podľa môjho názoru by mal mať offroad tuhé nápravy. Výnimky sú H1 a Pinzgauer. Majú zase kolesové redukcie.


Dobrý definíció... :-D A že tam nemáš na začátku PV3S :smt162 - šecky tuhé a ešte s reduktormi (výkon občas síce hľadáš aj pod sedadlom)

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 28.11.2008, 7:31
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07
Príspevky: 165
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
S jedným suhlsím, OFF by mal mať rám, to je základ.možno NIVA je výnimka potvrdzujúca pravidlo OFF

_________________
Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL


Pia, 28.11.2008, 7:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne pride aj cherokee ako offroad :wink: a ram nema alebo ma nieco ako ram za co sa vedia posmievat patrolisti :? podla mna zase offroad musi mat motor :twisted:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Naposledy upravil masurko dňa Pia, 28.11.2008, 8:56, celkovo upravené 1



Pia, 28.11.2008, 8:47
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MAKLER píše:
S jedným suhlsím, OFF by mal mať rám, to je základ.možno NIVA je výnimka potvrdzujúca pravidlo OFF


... a rozprudil si dalsiu debatu... :D Niva ma ram, vstavany, tak isto ako Jeep XJ, ZJ, WJ ....

(Masurko ma predbehol)

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pia, 28.11.2008, 8:47
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rám nerám, je to jedno, ale ide o to, ako je oný vehícule postavený/konštruovaný... tvrdá mechanika s mechanickým ovládaním je menej naáchylná na kolaps v ťažkých podmienkach ako jemná mechanika doplněná prípadným elektrickým ovládaním :-D

-ka-

PS: porádný rám pod zadkom je fajn :-D :-D :-D

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 28.11.2008, 8:59
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.04.2008, 8:06
Príspevky: 407
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja ako prosty amater by som povedal asi tak:
vlani som isiel tisovec na pozicanej nive - bez uprav;
tento rok som isiel na vlastnom cherokee v serii bez uprav

mozem povedat ze obidvoje malo aj pro aj proti.
vysledok bol ze som si po dva roky dobre zajazdil: plny dojmov :-) troska adrenalinu, troska hrdosti ze sa mi podarilo bez ujmy prezit
a o tom je myslim offroad. aspon v moich predstavach


Pia, 28.11.2008, 10:08
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
moja prvá reakcia bola preto, aby sme sa tu náhodou neposrali z toho, aká úžasná je tuhá náprava, keďže sa to dokola omiela

a keď sa teda stále točíme kolo odolnosti tuhej nápravy, tak nie je problém vyhotoviť aj poriadne odolnú nezávislú, to vás nenapadlo? - akurát že načo, keď je menej vystavená ranám ako tuhá, že...

takže serme už na tie drísty a užívajme si našich offov kým nie sme tuhí my...
(Kapo dobre si to)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pia, 28.11.2008, 10:17
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 12.09.2008, 7:07
Príspevky: 165
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Presne kaslime na to, vidim ze som zabrdol do nie vhodnej temy
Kazde OFF ma za a proti, zalezi kto a ako ide a kto startil pud sebazachovy

_________________
Nissan PATROL GR Y60
Patrol je PATROL


Pia, 28.11.2008, 10:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, možno sa po predchádzajúcich príspevkoch niekto rozhodne pri stavbe špeciálu vymeniť tuhé nápravy za nezávislé a vymeniť veľké kolesá za menšie. Doteraz sa to robilo opačne.


Pia, 28.11.2008, 10:52
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
No, možno sa po predchádzajúcich príspevkoch niekto rozhodne pri stavbe špeciálu vymeniť tuhé nápravy za nezávislé a vymeniť veľké kolesá za menšie. Doteraz sa to robilo opačne.


Moc dobrý príspevok :roll: :smt023 :smt122

a najlepšie nápravy dez uzávierok ale samosvory - ARB bude nepredajné :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 28.11.2008, 11:05
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4306
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no to aby som si teda postavil niečo vo veľkosti Patrola alebo dlhého Defíka, s reduktormi s Lapplandera prekopanými na nezávislé zavesenie, motorom a interiérom s Jeepa.....

no a samozrejme by to celé malo byť bukové a odolné tak ako V3S, cena náhradných dielov by mala byť na úrovni Lady (škodlivky, Jeepa...), v teréne by to malo mať schodnosť jak tank,na ceste sedieť jak ferrari
spotrebu by to malo mať jak ochcafka v tédéíčku...

a aby sa ostatné značky neurazli, tak z každej by som tam namontoval aspoň jeden vypínač alebo hadičku.

no a potom by to bol ideálny off a už by ostalo len porovnávať tie ciciny :-D

otázka je, že načo by to bolo dobré, keď by to aj tak všetci volali Džíp

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pia, 28.11.2008, 12:13
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron