Dnes je piatok 17. mája 2024, meniny má Gizela a zajtra Viola
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Autor |
Správa |
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 657 Bydlisko: Bratislava
|
Zdravim vas pani.
Zatial to tu nikde nenachadzam, tak vas chcem poziadat o rady, ako reparovat plastove diely na aute.
Uz sa vam isto stalo, ze na aute praskol, ci sa odlomil nejaky plastovy diel v exterieri, ci interieri a zistili ste, ze vyrobca uz na take "stare" auto konkretny diel nevyraba a v okoli ziaden "zachovaly" vrak... a co teraz?
Cakam ze mi poniektori vtipne poradite, ze "co sa odlomi a z auta odpadne, tak to tam vlastne ani nemalo byt"... Ja by som vsak rad na tom mojom aute tych par "zbytocnych" plastovych dielov este nejaky cas vozil...
Lepenie casto nepomaha a tak hladam nieco ine...
Zatial som sa dozvedel asi tolko, ze su plasty na auta robene povacsine z polypropylenu a ze je dobre zohnat take tycinky ako pridavny material a pomocou teplovzdusnej pistole pri nejakych 300-350 stupnoch diely tavenim spajat...
Co vy na to?
Mate s tym skusenosti?
Iny dobry osvedceny sposob?
Pepo.
|
Pia, 20.07.2012, 0:31 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
v KE to jeden chlapík robí už veľmi dlho. Tých prídavných materiálov tam má kopu. A robí to s nejakou lacnou teplovzdušnou pištolou, ale asi to vie, za tie roky som mu dal zvariť snáď 20 vecí a všetko držalo. Zvyknem sa ho vypytovať, pamätám si že napr. Fordy mali nárazníky ktoré sa nedali zvárať (asi z termosetu/reaktoplastu)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 20.07.2012, 6:24 |
|
|
traktoristaa
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24 Príspevky: 298 Bydlisko: Piestany
|
Pepo: Ak je to polypropylen tak je to bez problemu.
Skus to nahriat teplovzdusnou pistolou a zatlac dieli k sebe.
Plast ty nesmie tiect len musi zmaknut ako zuvacka. Na pistoly si daj nadstavec (redukciu-zuzenie )aby sa ty zohrialo len lepene miesto.
Ak by bolo treba tak este mozes do toho zatlacit (preplatovat) aj pridavny material - polypropylen.
Zvaranie s inymi plastami nemam skusenost.
|
Pia, 20.07.2012, 6:52 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Pepo, ten prídavný materiál si väčšinou mechanici, čo to robia, strihajú zo starých plastových dielov (niekedy dokonca aj z auta tam, kde to nevidieť, keď je zle).
Skúsenosti aj prax so zváraním plastov má napr. Tiboffroad tu na fóre, má karosáreň a robí to často.
Ale fakt je, že nie úplne všetko sa dá zvariť.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 20.07.2012, 10:15 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
zvaranie plastov je ich veľa druhov ak si to nerobil ani neodporučam a hlavne vnútorné plasty /ak tak to daj zavariť človekovi čo to ovláda / ale mam odskušané lepidlo od firmy UNIVERSUM sro brno č.t. +420 608 909 300 mail kontakt@universum-lepidla.cz lepil som s tým veľa rôznych vecí a aj plastov dobré super drži skus ich osloviť ja som to kupil na nejakej výstave - odporučam
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Pia, 20.07.2012, 10:21 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Sorry Tibko, že som ťa natrel ale tak ti treba
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 20.07.2012, 10:27 |
|
|
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 657 Bydlisko: Bratislava
|
Dakujem pani za rady.
Vyskusam a uvidim...
Ak sa mi to podari, mozno sa tu s tym aj pochvalim...
Pepo.
Naposledy upravil pepo_ba dňa Sob, 28.07.2012, 10:53, celkovo upravené 1
|
Ned, 22.07.2012, 12:16 |
|
|
pepo_ba
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 06.06.2011, 11:47 Príspevky: 657 Bydlisko: Bratislava
|
Zdravim Vas pani.
Tak som dal na rady, co-to pozistoval, trochu skusal a nieco sa podarilo.
Riesil som odtrhnutu priehradku na mapy na vnutornom obklade spolujazdcovych dveri. Vsetky upevnovacie vystupky boli poodlamovane.
Predomnou to povodny majitel riesil radikalne - vrutmi. Nepriliehalo to, krutilo sa to a bolo to skarede...
Takto riesi pripevnovanie dielov na zakladny panel vyrobny zavod - tak som to skusil napodobnit.
Zohnal som si teplovzdusnu pistol s regulaciou teploty a prietoku vzduchu, redukcny nadstavec pre zuzenie vystupneho prudu, plastove tycinky PP (polypropylen), ABS a ine...
Po par testoch som zistil, ze na zakladny panel sa da pouzit PP a na priecinok ABS - pouzil som ABS.
Dalej to bolo uz len o odhade casu, zohrievania spajanych dielov.
Ked sa material spojil, stacilo nechat vychladnut a skratit na dlzku potrebnu pre vytvorenie hlavicky - ako pri klasickom nitovani.
Opatrne som zohrieval len samotne ticinky, aby som predisiel deformacii zakladneho panelu. Hlavicky som tvaroval zohriatym koncom skrutky.
Celkovo 10 spojov... nie su sice najkrajsie, ale drzia fest... dobuducna popracujem na estetike... chce to vsak cvik...
A toto je vysledny efekt. Uz len nahodit na dvere...
Snad som niekoho inspiroval...
Pepo.
|
Pia, 27.07.2012, 23:29 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|