Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Dreamer 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Tak Vas vsetkych zdravim 
 zaradim sa do davu a zverejnim tu par zaberov a geneziu miernych uprav Nasho rodinneho drobca 
 .. cca pred rokom a pol padlo rozhodnutie , ze si takeho dobca zadovazime (rozhodnutie rozumej , ze sa mi podarilo prehovorit manzelku ...      )
 ... vyber skoncil na modelovom roku 2004-2005 a v nemecku sme po dlhsom vybere jeden vhodny aj nasli 
 ... kriteria boli 4x4 , 5,7 Hemi a LPG
 ... po kratkom dohadovani sa s Helmutom sme spolu s panom z firmy Autonazelanie.sk vyrazili niekde k Hannoveru urobit pokus o zakupenie toho drobca . Aj vdaka skusenostiam Nasho sprievodcu sa Nam to uspesne podarilo 
      
... po par mesiacoch jazdenioa Nam (mne) auto trochu zovsednelo a zacali sme (som) premyslat , co by sa s tym dalo robit 
 ... prvy napad bol ochrannym ram za kabinu na korbu s nejakymi pridavnymi svetlami 
    
.. a takto to vypalilo po nalakovani 
    
... neskor som sa rozhodol pre ine gumy , ktore by ma bez strachu pustili aj do lahsieho terenu , volba padla na BF-G atr 315/70 R17 TA/KO a koli nim bolo treba vyrobit rozsirovacie podlozky s hrubkou cca. 45 mm a namontovat rozsirene lemy blatnikov 
 ... takto to dopadlo :
      
.. a celkovy pohlad : 
    
... po tomto zasahu sa prejavila nizka stavba auta  ... chytalo to podblatniky pri kazdom prepruzeni a aj pri prudsom zatacani , takze logicky musel prist na rad lift podvozku 
 ... po dlhsej dobe a debatach s mechanikmi a firmami zaoberajucimi sa upravou off-roadov padla volba na Cesku firmu Goldservis , s kotrymi som sa asi najlepsie pochopil , co vlastne chcem 
 .. poziadavka bola 12 - 15 cm lifting so zachovanim vlastnosti , ktore to auto malo pred tym , cim som myslel tvrdost a komfort pri jazde 85% po ceste , co sa im vynikajuco podarilo 
 ... auto sa im zaviezlo v jednu nedelu a na dalsiu stredu bolo hotove 
 ... 15cm vzadu , 13cm vpredu a vlastnosti pri jazde vynikajuce , za co im musim verejne podakovat - odviedli naozaj vybornu odbornu pracu 
      
... celkovo som s tymto autom po roku a pol jazdenia velmi spokojny , prinieslo mi to presne to , co som ocakaval a mozno mimo spotreby nemam ziadne vyhrady voci nemu 
 ... a ak to niekoho bude zaujimat , tak spotreba bola 16 - 17 l Lpg pred upravami a cca 19 l Lpg teraz po upravach , pricom auto jazdi primarne po cestach a len sporadicky vo velmi lahkom terene 
 ... tak nejako takto  
    
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 ´05
 Faber suae quisque fortunae 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 15.10.2011, 22:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 YJ KAO 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27 Príspevky: 383 Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Popravde velmi môžem tieto autá, tak to asi nebude uplne objektívne, ale pokúsim sa.....
 
 
 Mno velmi pekné aj tá spotreba je milo prekvapujúca, by som to nečakal na takú váhu a silu použitého železa (5,9HEMI) a najmä účelovosť vozidla - narvi tam 2tony a žiaden problém !!! 
 Ja teda mám LPG vo Wranke (1700kg) a zatial to len testujem, ale musím priznať že na 4,0 L mám na jednu nádrž (cca 60L) aj s hodinovým jazdením v teréne a dosť mesto spotrebu 16,5 L na LPG tak v reále na ceste cca 13-15L podľa nohy. Klobúk dole ja by som mal na tom motore minimálne 30L
 
 Ten lift - nie som celkom zastáncom (pramení to z nie celkom dobrých predošlích skúseností a toho čo mám možnosť pozorovať), ja by som ho nedvíhal je pekný taký aký je, ale keď musíš tak musíš.... podľa mňa to nieje off v pravom zmysle slova, je to primárne tvrdý  pracant .... do terénu by som volil niečo iné ako druhé auto-ale proti gustu žiaden dišputát. 
 
 Kápni božskou aké tam sú nápravy. jedného času som to chcel kúpiť aj ja v singlecup verzií s 5,2L ale nedohodol som sa a to malo v predu Danu 60 a v zadu Danu 80- čo je velmi zaujímavé z titulu dlhodobého používania. A taktiež ma zaujíma pohodlie interiéru. 
					
						 _________________ všetko čo má kolesa, pásy, nohy ....... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 15.10.2011, 23:31 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dreamer 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						... ja vzadu vozim motorky , takze ked dve , tak max 250kg , co auto prakticky neciti , jedine musim ist pomalsie koli tomu , aby mi z korby nevyleteli     
... spotrebu som dal objektivnu , podla litrov a poctu km , prepocitavam to zo zaujmu stale 
 ... lift a prakticky vsetky upravy boli podriadene tomu , ze som to jednoducho chcel a paci sa mi to tak      bez ohladu na vyuzitie v terene , kam aj tak velmi nechodim a ked , tak len velmi lahky 
 ... vzadu naprava neviem ci je Dana , ale pravdepodobne nie , aspon to na nej nieje napisane a vpredu to ma dve trojuholnikove ramena , tuha naprava dopredu sa dava az od verzie 2500 a hore 
 ... a do ineho motora ako 5,7 Hemi by som nesiel , skusal som diesel 5,9 Cummis tento rocnik , ale bolo to ako traktor , s tymto motorom a tymto vykonom je to relativne zive a celkom to reaguje na nohu 
 ... co sa tyka pohodlia , tak nemam ziadne vyhrady , sedacky posobia jednoducho , ale su vynikajuc pohodlne , posed je skor vyssi , co ja preferujem , vydrzim v tom cestovat okolo 8 hodin uplne v pohodicke , trasy , kde ma v Oktavke po hodine islo porazit a mam tam povodny vyfuk , co ani menit nebudem - je tvovnutri neuveritelne ticho , nepocujes nic , co je problem , ked v meste ide sanitka , pocujemm ju pomerne neskoro  ... inak maximalna spokojnost  
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 ´05
 Faber suae quisque fortunae 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 16.10.2011, 0:17 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 laci73 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ak si skusal dodge s Cummins motorom, tak to musela byt 2500 alebo 3500. tie maju obe napravy tuhe. V zavislosti na rocniku moze byt 5,9 12v, alebo 5.9 24 v alebo 6.7 tiez 24 ventil. 
 
 Na svojom mas napravu Dana 44 myslim, dana 60 a 80 sa davala do 2500 a 3500.
 
 cummins motor je podstatne vykonnejsi ako hemi, a ovela lepsi na spotrebu, ak neratame prestavbu na plyn. Jeho opravy su vsak drahe. je hlucnejsi, ale ma ovela vacsi tah hlavne do kopcov s tazkym privesom, nie zeby hemi netahal dobre, ale cummins potiahne viac a za menej penazi.
 
 tento rocnik co mas bol posledny s dobrych 1500, posledny model 2009-2012 uz ma na ( y ) podvozok. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 16.10.2011, 9:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOJO2105 
				Čumil 
				
					 Registrovaný: Pon, 09.04.2012, 20:53 Príspevky: 2 Bydlisko: Šurany
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Veľmi pekné auto, keď to prebehne po našej ulici, nedá sa prehliadnuť, tá veľkosť, a hlavne ten zvuk motora. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 09.04.2012, 21:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 09.04.2012, 22:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dreamer 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						FOGY , treba kupit     
JOJO dik , mne sa zase zda  , ze to znie ako vysavac a ide to velmi potichu ... ale premyslam momentalne o nejakej uprave palivovej mapy v kombinacii s nejakym rozumnym hardware , pretoze ako som cca o 12% zvycsil priemer kolies , tak nie celkom idealne to radi ... nieco hadam vymyslim , alebo vypatram  
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 ´05
 Faber suae quisque fortunae 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 16.04.2012, 23:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja som teraz zainvestoval do nového wranglera JK, ale ten Fordík je neskutočný. To s tými kolesami treba poriešiť preprogramovaním automatu alebo skrátením prevodu. Aj ja som musel kôli kolesám skracovať , hoci mám manuál. Niektorí dajú na automatoch velké kolesá a potom im to jazdí celý čas na 4ke a ani o tom nevedia.
 S palivovou mapou to asi neporiešiš 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 17.04.2012, 11:39 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						treba upravit shift points prevodovky - prekalibrovat software na vacsie gumy. palivovu mapu by som moc nemenil
 a ka sa ti to zda tiche, tak Flowmaster to poriesi   
A ak sa ti to zda moc tiche, tak glasspack od RedHots. Ale to uz je na cestu na moj vkus trochu dost. A znie to takto:
 http://www.youtube.com/watch?v=XqDEhth6eQE 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 17.04.2012, 11:46 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dreamer 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 hm  ... on ten zvukovy prejav urcite nieje priorita a jeho zmena by bola nanajvys dosledok pripadnych uprav , ktore by smarovali k nejakemu zvyseniu vykonu 
 ... ano , ak by som sa dostal k rozumnej uprave shift points (rozumnej ako ze to pochopim aj ja , ze co sa tam bude diat) bol by som rad , ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo 
 ... ale toto by bolo na dlhsiu diskusiu , pretoze zatial netusim , ake su moznosti 
 ... kazdopadne zatial dakujem za rady 
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 ´05
 Faber suae quisque fortunae 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 17.04.2012, 17:49 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pablo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Dreamer píše:  ale kazdopadne stale premyslam nad mozno aspon 10%-nou upravou vykonu - nechcem ist do kompresora aby som nemusel menit pol auta , ale nieco , po com by sa laicky povedane motoru lepsie dychalo  ...   
čo tak niaky set od K&N  http://www.knfilters.com/ 
					
						 _________________ ~`<| _________ oooo __  ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
  Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 17.04.2012, 18:03 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 laci73 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 KN alebo cold air intake ti vela veci neporiesi, ale skus si kupit performance chip, s nim okrem upravy vykonu motora a krutiaceho momentu si upravis aj shifting points, speed limiter, conventor lock. v neposlednom pripade, si skontroluj ake mas prevody na diferaku, robili sa ramky s 3,55 ale aj s 3,92.
 Ak mas velke kolesa stalo by za zvazenie riesit prevody, aby si neporiesil uz aj tak poddimenzovanu prevodovku. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 18.04.2012, 6:13 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 gargamel 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						  dnes okolo piatej som isiel za tebou    a nesvieti ti prave brzdove svetlo   
inak je to riadna opacha    som sa citil asi takto 
 http://www.svorka-disney-dogs.estranky. ... -psik.html
ale hned by som menil    
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 23.04.2012, 21:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Dreamer 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 31.05.2010, 22:13 Príspevky: 45 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						   cau  ... hadam som nezazeral , ak ano m to ja mam len taky xicht     
.. hej , o tom svetle viem , musim rozobrat tu plastovu somarinu , co su v nej ziarovky , tam bude njaky kontakt vysypany , lebo ziarovky su ok a stava tam ide , len si s tym davam nacas     
... inak po necelych dvoch rokoch co to mam som vyslovene spokojny a keby som si teraz mal nieco kupovat , zase kupim to iste  ... vyhovuje mi to po vsetkych strankach a ked spriemerujem doterajsie naklady vratane paliva a prepocitam na kilometer , tak niesu ovela vyssie , ako na beznych autach  
					
						 _________________ Dodge RAM 1500 ´05
 Faber suae quisque fortunae 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 24.04.2012, 19:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 gargamel 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Sob, 03.09.2011, 17:23 Príspevky: 63 Bydlisko: ZM a BN
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 24.04.2012, 20:09 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |