Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						zdeno píše: Fogy, prečo si myslíš, že tá náprava je tak namáhaná na krut, že by sa mala zlomiť? O nejakom krútení pri krížení nemôže byť ani reči, resp. určite nie o takom, ktoré by mohlo pevnostne ohroziť nápravu na lom. náprava sa nezlomí, je pevná. Lámať sa môžu úchyty - ako pandíkovy, alebo ten protichodný krut požerú gumené silentbloky /sériový trol vpredu/  
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 zdeno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 760 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						FOGY píše: A problém je pri krížení, lebo ramená majú snahu s ňou točiť každé opačným smerom. Znova sa pýtam - aká že to pôsobí v tých ramenách sila, ktorá by mala tú nápravu krútiť?    .  
					
						 _________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 zdeno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 20.07.2008, 22:26 Príspevky: 760 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Si ma predbehol s odpoveďou     - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu!  
					
						 _________________ Ex: Nissan Patrol GR Wagon, Ironman Foam Cell "C" + 40 mm podložky, Fedima Sirocco 35x10,5 R16, WARN M8274-50, hi-lift Nissan Patrol GR Y60 SWB v celkom slušnej výbave 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:53 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						mirkokos píše: Mna by len zaujimalo začo platia konštruktérov v suzuki ked to maju "takto" odfušované a zazvárané a ked  už 17rokov u jimnka kruti a láme nápravy    na sériovkách s malým krížením to môže tak pracovať, lebo oceľ nie je skala a má určitú pružnosť a sú tam aj silentbloky. Ale kto chce veľké kríženie, bude mať s tým problém.  
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:55 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						zdeno píše: Si ma predbehol s odpoveďou     - lenže Ty si písal, že mu stále bude lámať nápravu! lámať nápravu som nemyslel, že sa zlomí tuhá náprava, ale úchyty, zvary, najslabšia časť, nie hrubá rúra  
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:57 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OFFroad4wd 
				Pandík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						mna by len zaujimalo kto je taky frajer za obrazovkou a komu neda hned nekomentovať čo sa da aj na bazoší      http://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail ... meno=Tibor 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 0:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 pandík, ja som v brezne nebol, nechcel som si zablatiť moju leštenku, a to že si zváral nápravu som videl na fejsbúku 
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 1:04 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 mirkokos 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 16:44 Príspevky: 60 Bydlisko: Liptovský Mikuláš
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No chlap nemau potešenie no, asi chceu onanuvať šiel preto do brezna a nič,       , z toho si nič nerob ludom vážne jebe, podaktorým    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 1:06 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 19:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OFFroad4wd 
				Pandík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 nepovedal by som že je to take nachylne na skrut ved to je akokeby boli len 2 ramená na 1 náprave, veď cele to je akože napevno tam nemá prečo krutiť to skor pri 4 linku by mi vychadzalo krútenie ak by neboli rovnaké dĺžky ramien a tak že jednu stranu zatlačí (horné rameno tlačí nápravu dozadu) a odlahčená strana zas ťahá nápravu dpredu, píšem o horných ramenách 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 19:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 dúfam, že už je všetkým jasné / aj radovi / o akom namáhaní na krut hovorím, a keď nie, kľudne sa ma opýtajte.
  tak, ako to máš pandík pozvárané, to môže fungovať len vtedy, keď dáš makké a veľké silentbloky, ktoré budú eliminovať snahu ramien krútiť s nápravou pri krížení 
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 19:30 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 FOGY 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 22.03.2012, 23:30 Príspevky: 428 Bydlisko: Rožňava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 pandík, pozri na tú kocku, čo je akože rúra tuhej nápravy. Na jednom konci ju natáča rameno jedným smerom a na druhom konci opačným 
					
						_________________ARO 10,ARO 10, Asia Rocsta, JEEP YJ, TJ, JK https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5400496177 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 19:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Iron Uaz 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58 Príspevky: 1210 Bydlisko: Púchov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ale fogy ma pravdu ja som nad tim rozmyslal ties a ak mas mäkke a velke gumy v ramenach tak tedy je to realne ale ak mas male a mas tam ešte nebodaj trubečku tak to  roby blbost !!! lebo chce to skucat napravu alebo ramena !  
					
						 _________________ Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo OFFROAD CLUB LÚKY 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 19:45 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 preboha, kaslite uz na to,  napravy sa krutia a namahaju, aj so 4linkom, ked to na trole vykrizim, je problem pohnut ramenom, co ma kludne centimeter volu...
  jasne , ze to ma ciastocnu logiku, ale 70% konstrukcych rieseni na aute je o kompromisoch, toto je standardny sposob ulozenia, polemika nad tym ake vole su v silentblokoch a puzdrach je dalsia debata...
  Fogy par stran dozadu sa docitas, ze aj s povolenymi zavitmi sa to skusalo, aj s unibalmi, rozdiely boli zanedbatelne, bez ohladu na to, co si vypocital...
  presne toto, len v opacnom garde sa uz roky skusa na trole, vpredu pridat priecne puzdro koli lepsej krizivosti, ale zas sa to neda poriadne udrzat na ceste... 
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 20:10 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Macej 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 545 Bydlisko: Vchod Záhoria
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Toto je silný technický oriešok pretože väčšina offov nemá iné limity kríženia okrem dlžky tlmičov a brzdových hadíc že? To je predsa samozrejmé. U bežného offu stačí dať 30" tlmiče a kým stačí drážkovanie kardanu a brzdové hadičky tak to vôbec nieje problém a ten podvozok využije celú dlžku tlmičov. Jedine Pandíkové držiaky na náprave sa potrhajú a napriek tej brutálnej váhe celej Pandy ktorá na to tlačí... A teraz vážne. Nikto z vás Einsteini nikdy neriešil to, že mu pri chode náprav bránili púzdra/uloženia (a podobná háveď)? Ak sú držiaky dostatočne predimenzované (čož musia lebo musia vydržať v prípade skoku niekolkonásobok váhy auta) tak jednoducho iba dvihne koleso do vzduchu a nevyužije celú dlžku tlmiča lebo niečo obmedzí jeho chod. Málokedy sa stáva, že sa niečo utrhne pretože od výroby (ak to auto neni z blata) to vydrží a tunajší majstri ako napr. Pandík alebo Cechto (dúfam že som to napísal správne    ) vedia že matroš stačí ale predsa trochu pridajú a bliknú COčkou ešte zo5 razy navyše takže to drží a jediné čo niaky ten zlý "výpočet" dráhy, alebo malá pružnosť púzdier alebo všetko naraz prípadne niečo čo ma teraz nenapadne, kazí je len a len kríženie. Ak by bola pravda to, že "krútenie" nápravy vždy niečo pri krížení zlomí, tak mám na oboch autách polámané rámy úplne na prach. pretože jak je možno z teorie známo, tak Land Rovery nemajú vrchné uloženia ramien otočné čapy alebo púzdra. Sú to iba konce ramien prepichnuté cez silentbloky v držiakoch na ráme. Česť výnimkám ktorý to dokázali ulomiť ale to už sa nejedná o bežne zaobchádzanie pri niakom tom obyčajnom extrem offroade   Rado je rýchlejší než ja a vie dodať aj odhadovú štatistiku ale už sa mi tento moj výplod nechce mazať a už ma to tu rozčuluje, tak si dovolím....     
					
						 _________________ Range Rover Classic - One is not enough 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.03.2013, 20:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |