Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 10.07.2025, 16:01
Dnes je štvrtok 10. júla 2025, meniny má Amália a zajtra Milota




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 349 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Ďalší
 WRANGLER by RENSO 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.01.2010, 22:27
Príspevky: 383
Bydlisko: TRENČÍN, LIPTOV
Odpoveď s citáciou
Renso daj detail foto na húpačky/otázka správneho pracovania pier/ môže to byť aj jeden z dôvodov, že to je zbytočne tvrdé. Ak sú krátke nemajú kam pustiť pero na jeho prácu, tým pádom dôjde k skráteniu dráhy pohybu pera a spätnému odrazeniu.Potom je nutné zvoliť správne dĺžky dorazov. Neposlednom rade je dôležité aj správne hustenie pneu. Ja som to držal na 3atm.(podľa rád od ostatných ofroudákov) a po prepočítaní na váhuauta (je to uvedené na pneumatike) mám mať 1,97Atm. Hustím na 2Atm.. Je to citelný rozdiel na tvrdosti a taktiež sa menej opotrebuvávajú pneu.
Kríženie je tiež závislé od práce pier /ich pohybu koľko pustia húpačky/ a dĺžky tlmičov. Samozrejmä to nesmieš prepáliť až na opačný ohyb pier.
Nechcem hrať múdreho je tu veeeľa skúsených konštruktérov a je sa s kým poradiť.
Foto pribalím keď sa k tomu dostanem.

_________________
všetko čo má kolesa, pásy, nohy .......


Sob, 31.07.2010, 1:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tlak mám aj ja vždy 2.0 a húpačky mám upravené tak aby ich chodu nič nebránilo :wink: no proste tvrdé to je a kríženie som skúšal aj bez tlmičov a riť palová... dnes som vybral motor z cheera von... no celý den roboty na tom a ked si predstavím čo všetko ma ešte čaká :roll: :twisted:

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Sob, 31.07.2010, 20:31
Profil ICQ
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RENSO , bracho ti to napisal tak trochu vseobecne,
pre upresnenie :
DORAZ sluzi na to , aby sa v danej CFG sustava pier neprehla nadmerne stredom hore a nesposobovalo to poskodenie s prepruzenia pier
TLMIC okrem jeho standartnej funkcie tlmenia chodu sa zvacsa pouziva aj ako spodny doraz = konecna poloha vysunuteho systemu
HUPACKA by mala mat hladku drahu chodu v rozmedzi , ked je pero uplne bez zatazenia a teda v plnom "vykrizeni" az po polohu v rovine
hupacky som okukaval u pala - chera , mal tam podla mna super model s mazanim cez srobenie.
Sustava PIER je min. 2 a viac pier s postupne mensou dlzkou, pricom netreba zabudat na ich udrzbu(cistenie a mazanie klznou hmotou, najcastejsie uhlikovou vazelinou) a samozrejme trecie plochy.

ked je vsetko ako ma, potom system na perach funguje super a neni dovod na uvahu o ramenach, pokial samozrejme nespekulujete o longarmoch

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Sob, 31.07.2010, 21:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fajer píšete mi tu základy ako škôlkarovi, aj ked vekom som nie daleko :-D
tak dnes som založil motor do šasi a celkom pohoda, zajtra ma čaká homemade SYE a uchytenie prevodovky do povodného skydplate, dalšia vec kde som zastal bola tá že wraník má chladič úzky a vysoký oproti XJ na ktorom je vrtula uchytená na osobitnej remenici ktorá je dosť bokom a pri zanechaní chladiča z YJ by mala znížený účinok a asi by mi tam ani nevošla, tak zajtra hodím foto ako som to poriešil ale zo starej vodnej pumpy som použil úchyt so štyrmi štifami na ktorý sa povodná vrtula s visko pripojí, medzi tento úchyt a remenicu vodnej pumpy som dal vysústružiť presnú prírubu tak aby som nemusel zvárať v blízkej tesnosti od ložísk vodn. pumpy a vrtula mi bude takmer na centimeter v strede chladiča :wink:

dalej zháňam dvojvrtulu pred chladič (čiže tlačiacu) s rozmermi prijatelnými pre chladič s rozmermi v45xš50cm

prevarené úchyty
Obrázok

a motor na svojom mieste
Obrázok
Obrázok

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Sob, 07.08.2010, 18:05
Profil ICQ
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
AT1: :-D vek, skusenosti a matka mudrosti - opakovanie,
RENSO ja osobne ta poznam len po telefone = teda ci ty mas 17 alebo 67 netusim, kazdopadne ja uz mavam hosipu a tak si to radsej pisem a opakujem, no v ziadnom pripade ta tym nechcem urazit.
AT2: ja by som pri takejto prekopavke VISKO vobec neriesil, pouzil by som front/rear chladica elektriku odpojitelnu s kabiny , dovod - brod.
taktiez by som si nasadil skid pre motor , malo kto to riesi, ale ked si predstavim 100st. motorovu vanu ako dostava supu od 18st. vody a blata, nechcem vediet co sa deje ked taky prudko schladeny olej prebehne loziskom na kluke a ojnici.
ten skid pod motorom to predsa len trochu vymedzi, ale vznika potom dalsi problem, JEEP ma chladenie motoroveho priestoru postavene prave na mohutnosti viskochladenia a kope miesta okolo motora. takze by si musel zabojovat trochu aj so smerom prudenia vzduchu prip. nuteneho obehu.

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Sob, 07.08.2010, 20:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer píše:
AT2: ja by som pri takejto prekopavke VISKO vobec neriesil, pouzil by som front/rear chladica elektriku odpojitelnu s kabiny , dovod - brod.
popíš mi k tomu niečo viac, mojou velkou chybou je že neviem až tak anglicky a nevenujem sa článkom z USA a pod. čiže sa ochudobnujem o všeliake vychytáky a to čo si na Jeepke robím si robím sám a nemám ani nikoho kto by mi poradil, preto dám na každú radu skúsenejších, sčítanejších, a k veku len tolko že mám 21 a na Jeepke sa stále niečo učím :wink:

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Sob, 07.08.2010, 21:06
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25
Príspevky: 713
Bydlisko: Namestovo
Odpoveď s citáciou
neboj sa nic...vsetci sa ucia cely zivot...nikto mudri z neba nespadol...a ku wrane len tolko ze uz to nabera smrc...4.0 automat to je proste pecka...:Ddufam ze ma zase povozis:D

_________________
JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,


Sob, 07.08.2010, 21:10
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Renso
1. mas zle pridavku, pretoze je moc natocena
2. ak si pouzil motor z RHD XJ, tak chladenie a vedenie remena treba prerobit vratane druhej vodnej pumpy a napinania remena
3. ak tam chces dat servopumpu s XJ, tak ti nebvudu sediet hadice a budes musiet pouzit iny filterbox
4. chyba ti SYE

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 08.08.2010, 11:18
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pali to natočenie má aký zmysel? na predok ide dvojkríž plus natočenie nápravy so zanechaným záklonom zvislých čapov.

vedenie remena treba prerobit vratane druhej vodnej pumpy a napinania remena...... hore píšem že si to robím zatial po svojom tak uvidíme čo ako, popíš mi k tomu niečo viac prosím ťa, prečo druhú vodnú pumpu? kvoli remenici?

k servu som sa ešte nedostal, no rád by som zanechal toto takže hadice prisposobím nejaké iné alebo uvidím ako sa mi to bude ukazovať až to budem riešiť.
SYE taktiež ešte nemám ale vyššie som popísal k tomu

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Ned, 08.08.2010, 13:03
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palo použil som left hand drive, poraďte mi, bude dostačujúce použiť pred chladič dve vrtule a za jednu namiesto origo na viskospojke?

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Naposledy upravil RENSO dňa Pon, 09.08.2010, 13:36, celkovo upravené 1



Pon, 09.08.2010, 12:55
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem ci rozumiem ale chces tam 3 el. vrtule lebo origo visko vrtula z RHD je trochu do strany a nebude to chladit (myslis si)?


Pon, 09.08.2010, 13:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sorry sekol som sa, nemám agregát z angličáka ale z LHD a chytám sa Kajovej myšlienky tak aj preto a tuším by mi vrtula ktorá je uchytená na osobitnej kladne pod klímou ani do wranglera nevošla je to tam vpradu už trochu užšie, tak preto ju bud dám dostredu na kladku vodnej pumpy alebo ju nedám

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Pon, 09.08.2010, 13:39
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
1. pridavku treba natocit kvoli tomu, ze inak bude zavadzat predny kardan a nebude pasovat silentblok. Nema to nic spolocne so SYE. SYE riesi zadny kardan. Takisto to nema nic spolocne so zaklonom ani dvojkrizmi.
YJ ma uplne iny spodny plech ako XJ

RHD ma inak chladenie a pohon agregatov, viskovrtula je posunuta do strany a teda nebude v strede chladica. Skratka tam nezapasuje.
Takze treba skombinovat agregaty medzi RHD a LHD.

Dalsia vec je elektrika - to je uplne samostatna kapitola

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 09.08.2010, 13:40
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
motor bol vybratý z lavostranneho vozidla a vrtula je bokom aj tak
Obrázok

spodný plech a silentblok upravím tak aby som nemusel natáčať rozvodovku
a elektriku posuniem ludom od toho, ja som na to malá rybka

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Pon, 09.08.2010, 13:48
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a teraz co s tym snorchelom
:smt132


Pon, 09.08.2010, 14:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 349 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: