Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 9:56
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 61 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 romo11 - Galloper 
Autor Správa
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
jo...este som zabudol...vcera som vycistil chladic podla rad ktore som dostal tu na fore v samostatnom vlakne...bolo v nom neskutocne mnozstvo bordelu...vyfukal som ho vzduchom a potom este nasaponatoval a vystriekal vodou..a teraz otazocka: je niekde na motori vypustaci srob na chladiacu kvapalinu? chcem ju totiz komplet vymenit ked uz som do toho zacal vrtat...dik za rady


Pred dvoma tyzdnami som tiez vybral chladic a vycistil ho, pomohlo to tak na 60%, zrejme predsa bude dozivat aj ta viskospojka, ale vdaka vycisteniu je to uz prijatelne. Este pozriem aj termostat, ale teraz to uz neponahla.
Vypustaci otvor na motori nie je. Ani odvzdusnovat po naliati netreba. Cez chladic sice nevytecie vsetko, ale co uz. Treba otvorit kurenie vpredu aj vzadu a tak vypustat.


Pia, 13.06.2008, 8:18
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
najprv som si myslel ze to je kvoli tomu ze je to 7 miestna verzia...ale kedze take struny nik okrem mna nema asi to bude fakt dorabane...kazdopadne ten zadok stoji pekne hore a vyzera to lepsie ako par kusov co som videl ze viseli v zadu ako keby mali nalozenych 500kg cementu :-D ...a kupodivu to ani neskace na ceste...skor predok sa mi zda ako keby si pytal ine tlmice, hlavne mimo cesty sa mi to zda byt dost tvrde


Vpredu je naozaj vhodne vymenit tlmice. Original su take obycajne olejove a nestoja za vela. Ale nepodcenuj zadne. Trochu som s tym experimentoval a pri nevhodnych tlmicoch vzadu to vedelo slusne odskakovat pri trochu rychlejsej jazde po nerovnej ceste. Ta tvrdost je vcelku namieste. Pri makkom nastaveni prednych tlmicov to islo casto na dorazy a zadok zase skakal ako koza. Mam taku testovaciu cestu, kde som na origo tlmicoch mohol ist tak dvojkou, po vymene tlmicov kludne trojkou, len v aute musi byt vsetko priviazane, inak to mam na hlave.


Pia, 13.06.2008, 8:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan: tiez si mal v chladici tolko bordelu? mne sa inak auto zacalo viac zohrievat len pred par tyzdnami a aj to len pri tahani karavanu ked soms iel viac ako 80 alebo do dlhsieho tiahleho stupania...inak na solo sa rucicka teplomera vzdy drzala v strede medzi tymi bielimi bodkami...uvidim co to spravy teraz po vycisteni :roll:
Z chladica mi cez vypustaci ventil vytieklo cca 3 litre kvapaliny preto som dufal ze to ma este daky iny vypustak...na peugeote som mal na bloku taky srobik na vypustanie...
do tej povodnej kvapaliny mi nafukalo sajrajt ked som prefukoval vzduchom ostatne chladice - klimovy, olejovy a intercooler..tak som tam narychlo dolial len cistu vodu z vodovodu s tym ze to hned na druhy den vymenim komplet..len nechcem aby mi tam ta voda zostala - vodny kamen to je previiit :-D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 13.06.2008, 8:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chladic mam spinavy a kaslem nan, musel by som ho cistit asi po kazdej jazde.
ked uz by som sa dal na cistenie, asi by som pred neho natiahol nejaku sietku, nieco ako sa dava na okna proti hmyzu, lebo tam mam vacsinou semena z roznych bylin a hmyz.
ked som mal problem s prehrievanim, nebolo to kvoli chladicu, ale kvoli odidenej viskospojke. da sa rozumne kupit u rudiho, ale skusobne som ju dal napevno a odvtedy sa nikdy teplota ani len nezvysila nad normal, tak som to dalej neriesil. problem by mohol byt akurat vtedy, keby som to pri brodeni ponoril moc hlboko, co nemusim...


Pia, 13.06.2008, 8:45
Profil ICQ WWW
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
Milan: tiez si mal v chladici tolko bordelu? mne sa inak auto zacalo viac zohrievat len pred par tyzdnami a aj to len pri tahani karavanu ked soms iel viac ako 80 alebo do dlhsieho tiahleho stupania...inak na solo sa rucicka teplomera vzdy drzala v strede medzi tymi bielimi bodkami...uvidim co to spravy teraz po vycisteni :roll:
Z chladica mi cez vypustaci ventil vytieklo cca 3 litre kvapaliny preto som dufal ze to ma este daky iny vypustak...na peugeote som mal na bloku taky srobik na vypustanie...
do tej povodnej kvapaliny mi nafukalo sajrajt ked som prefukoval vzduchom ostatne chladice - klimovy, olejovy a intercooler..tak som tam narychlo dolial len cistu vodu z vodovodu s tym ze to hned na druhy den vymenim komplet..len nechcem aby mi tam ta voda zostala - vodny kamen to je previiit :-D


No bordelu som tam mal naozaj dost. Hlavne v klimovom, ved je vpredu. To zohrievanie sa u mna spravalo presne tak, ako u teba. Normalne chodenie v pohode, len ked dostal zabrat v kopcoch alebo s privesom a pod. tak to islo hore, len u mna sa to zacalo postupne prejavovat predminule leto a pomaly sa to zhorsovalo. Ale dost dlho som uz necistil chladic, takze bol uz najvyssi cas. Pri vypustani naspodku chladica mi vytecie tak 5-6 litrov, cela napln je cca 12l zevraj, pretoze pri vymene som tam viac ako 8l nedostal. Mozno ak by sa odpojila hadica zo zadneho kurenia, vytiekol by zbytok ?


Pia, 13.06.2008, 10:23
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
chladic mam spinavy a kaslem nan, musel by som ho cistit asi po kazdej jazde.
ked uz by som sa dal na cistenie, asi by som pred neho natiahol nejaku sietku, nieco ako sa dava na okna proti hmyzu, lebo tam mam vacsinou semena z roznych bylin a hmyz.
ked som mal problem s prehrievanim, nebolo to kvoli chladicu, ale kvoli odidenej viskospojke. da sa rozumne kupit u rudiho, ale skusobne som ju dal napevno a odvtedy sa nikdy teplota ani len nezvysila nad normal, tak som to dalej neriesil. problem by mohol byt akurat vtedy, keby som to pri brodeni ponoril moc hlboko, co nemusim...


Ani ja nie som na to ktovieako citlivy, z travy a pod. sa tam dostane toho dost, to by som kvoli tomu musel vyberat chladic parkrat do roka. Mna skor trapilo blato. Taka dobre rozjazdena kasa v mlake ak sa dostane do zohriateho chladica, uplne ho zabetonuje a nejde za tym vsetkym, co je namontovane pred chladicom, vystriekat.


Pia, 13.06.2008, 10:27
Profil
Učeň

Registrovaný: Str, 29.08.2007, 21:34
Príspevky: 37
Bydlisko: PROVODOV ČR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
Obrázok

takto nejak vyzeraju tie moje zadne pruziny
Ty pružiny tam někdo přidal,dávají se tam například z Favorita.

_________________
Jeep CHerokee lift 4,5"


Pia, 13.06.2008, 10:55
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
presiel som si schemu Pajeroveho motora 4D56 co je obdoba nasho D4BH ale ziadny dzindzik na vypustanie vody som nenasiel. Asi to naozaj ide von len cez chladic.


Pia, 13.06.2008, 12:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
z favorita tie pruziny asi nebudu, to auto bolo dovezene z nemecka asi 3 mesiace pred tym ako som ho kupil ja...a chlapik od koho som kupil sa zaoberal dovozom aut...ele aspon viem ze to tam neni origo

k tomu chladeniu, ak by to bola vyskospojka to mozem spolahlivo zistit az teraz ked je chladic priepustny...v nejakych debatach som tu cital ze ked chladic neprepusti vzduch na viskospojku nema ju co zohriat a teda sa ani nespina tak ako by mala...

a este jedna mala uvaha: pocas jazdy cca 80-90 km/h nestaci na dostatocne chladenie napor vzduchu? keby sa mi to hrialo pri stati na mieste tak by som hned hladal chybu vo ventilatori chladica :smt139

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 13.06.2008, 13:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
... ak by to bola vyskospojka to mozem spolahlivo zistit az teraz ked je chladic priepustny...


to mozes zistit jednoducho kedykolvek:
skus si rukou potocit vrtulou pri vypnutom studenom motore. mala by klast urcity, nie velky odpor.
potom sa chod povozit, zohrej na prevadzkovu teplotu, pripadne jemne prehrej a zastav, vypni a skus pootocit vrtulou zase. mala by klast podstatne vyssi odpor ako pri studenom motore... ak ide zase lahko, pricina je jasna...


Pia, 13.06.2008, 13:32
Profil ICQ WWW
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:

a este jedna mala uvaha: pocas jazdy cca 80-90 km/h nestaci na dostatocne chladenie napor vzduchu? keby sa mi to hrialo pri stati na mieste tak by som hned hladal chybu vo ventilatori chladica :smt139


dobre uvazujes. Ale potom by to uz mohlo znamenat len dozivajuce vodne cerpadlo (mal som kedisy taky problem na inom aute, ze normalne zozrate tie lamely na vodnej pumpe, takze nemalo co hnat vodu) alebo malo otvoreny termostat ?


Pia, 13.06.2008, 13:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder: dik za radu, vyskusam

inak da sa ta viskospojka spojit na pevno aj niekde v terene? ak ano tak ako?

Milan: vo vodnej pumpe by to byt nemalo pretoze ked sa mi to zacalo hriat a otvoril som kurenie a pustil ventilator na plne gule teplota klesla pekne dole na normal...z toho usudzujem ze pumpa tlaci tak ako ma...lenze kto bude v lete kurit ked je vonku skoro 30 stupnov? :-D

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pia, 13.06.2008, 13:52
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36
Príspevky: 184
Bydlisko: SK-Zapad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
romo11 píše:
Milan: vo vodnej pumpe by to byt nemalo pretoze ked sa mi to zacalo hriat a otvoril som kurenie a pustil ventilator na plne gule teplota klesla pekne dole na normal...z toho usudzujem ze pumpa tlaci tak ako ma...lenze kto bude v lete kurit ked je vonku skoro 30 stupnov? :-D


Stara dobra metoda, ako si poradit s prehrievajucou skodovkou


Pia, 13.06.2008, 15:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nehladaj zlozito problem, radsej jednoducho vyskusaj tu viskospojku. na 90% to bude v nej, pretoze sa ti to sprava presne ako mne pred casom.

v terene ju asi napevno len tak jednoducho nedas... mne tam vkladali nejake pliesky a zda sa, ze to drzi... ak chces, pohladam cislo na toho mechanika, co to robil, nech povie presne, ak si to este bude pamatat...

inak, neviem ci by sa tato debata nemala komplet presunut do inej sekcie, nech z toho maju v buducnosti osoh aj ini...


Pia, 13.06.2008, 18:59
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
caute, dnes vyskusam tu viskospojku ako funguje...a ked niekto vie ako na to kludne sa tato debata moze skopirovat inam...zakladal som tusim v sekcii poradna temu o cisteni chladica...tam par ludi radilo ako na to tak mozno tam by sa to mohlo supnut

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Sob, 14.06.2008, 9:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 61 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: