4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Ford Explorer V6 4.0 SOHC http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=13990 |
Stránka 4 z 7 |
Autor: | VladoKE [ Uto, 11.12.2012, 9:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Teším sa na ten deň Ešte mi v chodbe na zemi leží krabica s navijakom, snáď do konca roka bude nahodený, garáž nemám vyhrievanú takže motivácia trošku tažšia |
Autor: | marisko [ Uto, 11.12.2012, 22:24 ] |
Predmet príspevku: | |
menil si prevody alebo nechal si pôvodné ? |
Autor: | VladoKE [ Str, 12.12.2012, 6:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Nemenil ale pravdu povediac ani sa UŽ nechystám. Ak náhodou predsa, tak až vtedy keď budem riešiť uzávierky. Ale tiež ešte neviem či automatické alebo elektrické |
Autor: | marisko [ Str, 12.12.2012, 6:33 ] |
Predmet príspevku: | |
no lebo ja mám zo série (31") na 33" čo je asi 17% pocit že je to max čo prevodovka znesie a ty si prešiel z nejakých 30" na 35" ? To sa mi zdá priveľa Máš automat ? v tom prípade prevodovka onedlho zbohom buď alebo si daj poriadny prídavný chladič na ATF |
Autor: | VladoKE [ Str, 12.12.2012, 8:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Sa mii zdá že podceňuješ Bronco Máš fullsize a tam 33" je bežné minimum. Tachometer ti predpokladám ukazuje na 33" práve presný údaj o rýchlosti. Alebo? Na Explorer 35" sú bežné za morom. O prevodovku sa nebojím, tá si pýtala repas už pred troma rokmi, prešmykovala. Potom som riešil výkon motora a prevodovka odvtedy neprešmykla ani raz. A s autom chodím denne zhruba tú istú trasu. Ale už je v poradí, ale kým ide, nešahám na to. Prevodovka 5R55E je ozaj skvelá a teraz ma zase príjemne prekvapila. Po zmene kolies na 35" v meste jazdím na 3-ke 1500ot, mimo mesta 4-ka 1800ot a za štyri dni bola raz aj päťka zaradená. Na cestu proste prevody nevidím zatiaľ dôvod riešiť keďže je päťkvalt. Chladiče mám hlavný aj prídavný a ešte je miesto na jeden prídavný ale zatiaľ nevidím dôvod. Mám už aj sadu na meranie teploty automatu, keď budem riešiť naviják tak to urobím - miesto na pripojenie je práve tam. Skôr očakávam že sa ozvú poloosi s homokineťákmi no a vtedy prídu heavy-duty |
Autor: | RENSO [ Str, 12.12.2012, 8:37 ] |
Predmet príspevku: | |
tie prevody by som riešil určite, či už tam je automat alebo nie. automat z toho zblbne totálne a nebude to ono. Spotreba tym padom ukrutne hore. Ked je ttam manual, tak spojka dostane dobre zabrať, nehovorím v teréne na tých pneu. |
Autor: | VladoKE [ Str, 12.12.2012, 8:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Renso, ešte pred pár rokmi by som neváhal a urobil ako píšeš. Avšak v lete jazdím na 3-kvalte a spotreba je dobrá. A za štyri dni čo jazdím automat raz nezaváhal - myslím že je to hlavne kvôli tomu, že na preradenie berie do úvahy vždy AJ % zaťaženia motora a nielen otáčky a preto sa chytil hneď od začiatku. Tento týždeň sa chystám ešte ťahať 3-tonový vlek tak som zvedavý ako bude radiť A prvých 500 metrov je prudký výjazd po poľnej ceste, tam bude redukcia, teším sa keďže to bude po snehu |
Autor: | marisko [ Str, 12.12.2012, 8:54 ] |
Predmet príspevku: | |
práveže mi ukazuje tacho o 20 % menej lebo je ciachované na 31" alebo na 235/80/15 (podľa výbavy/verzie/roku výroby) vyskúšaš dlhšie a uvidíš |
Autor: | VladoKE [ Sob, 22.12.2012, 19:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Došlo na ťahanie 3-tonového prívesného vozíka. Keďže nové 35" Silverstony museli ostať v garáži, lebo po pripojení vozíka ostala prvá náprava vozíka vo vzduchu, musel som dať malé kolesá so 7-ročnými zimnými Yokohamami Po naložení som si na prvom úseku veril, po rovine, síce na redukcii ale dali sme sa na snehu do pohybu. Neskôr, z nuly, prišiel prudký výjazd po poľnej ceste, prvých desať metrov rovinka a potom už len hore. Na rovinke som sa plánoval rozbehnúť ale z rozbehu bola na zimných slikoch sotva kroková chodza, otáčky 5-tisíc ale išli sme. V polke kopca som tam dal aj dvojku a systémom skákajúcej lopty sme sa vydriapali hore. V duchu som si povedal že ak by som mal 3 pokusy, tak z nich by bol len tento úspešný. V ostatných dvoch by ma vozík stiahol dole a to si nechcem ani predstaviť, keďže to je riadna dolina. Takže vyšlo z toho hneď niekoľko ponaučení: 1. Na druhý deň dostal Explorer nové zimné gumy NOKIAN WR, vraj sú najrýchlejšie - http://vianor.sk/tyre_details?id=112307 ... =Nokian+WR 2. Nutne vyriešiť pripojenie vozíka na 35" kolesá Skúsil som hľadať riešenie s autocar.sk avšak po prediskutovaní možných riešení, nemajú v ponuke nič čo by sa hodilo na moje ťažné - chcel som prerobiť guľu typu "D" na domček, kde by som vedel zasunúť guľu podľa potreby zníženú alebo normálnu. Takže včera mi plazmou vypálili plechy a dnes som to pozváral. Na malé kolesá potrebujem zníženie o 6 cm a na veľké potrebujem zníženie o 15 cm. Keďže vozík občas požičiavam, chcel som zachovať univerzálnosť, takže za 10 minút je možné nasadiť ľubovoľnú úpravu - 0, 6 a 15 cm. Tu je výsledok - zvary prosím nehodnoťte, po včerajšku sa mi ruky triasli a pod kuklou som tiež veľa nevidel V lete to vytmelím a strieknem Tu je kaslík 15 cm, zbokov strieknuý na strieborno: A tu je výkres ak by niekto potreboval: |
Autor: | mito.al [ Štv, 28.02.2013, 15:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC |
Dal si to cez nejake relatko ? Ak je to priamo zapojene k bežnym cuvačkam čidlo spiatočky v prevodovke tie prúdy dlho nevydží :/ |
Autor: | ManoM [ Štv, 28.02.2013, 16:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC |
a potom to dalsie relatko kam pripojit do serie zo svetlom ? |
Autor: | bull4x4 [ Štv, 28.02.2013, 16:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC |
mano, vies, ako funguje rele? |
Autor: | ManoM [ Štv, 28.02.2013, 19:39 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC |
viem ako funguje ale mozes ho pripojit ku svetlam potom by zapinalo dalsie svetla ci tak by to nefungovalo ? |
Autor: | tomasb [ Štv, 28.02.2013, 20:01 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC |
relatko sluzi na spinanie velkych prudov, cize na relatko privediet + a - a uz len privod od cidla spiatocky, cize od spiatockovej lampy, a na druhy das nove svetielka a uz to svieti. len pozor musi to byt spinacie rele .... |
Stránka 4 z 7 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |