4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Ford Explorer V6 4.0 SOHC
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=13990
Stránka 4 z 7

Autor:  VladoKE [ Uto, 11.12.2012, 9:39 ]
Predmet príspevku: 

Teším sa na ten deň :-D

Ešte mi v chodbe na zemi leží krabica s navijakom, snáď do konca roka bude nahodený, garáž nemám vyhrievanú takže motivácia trošku tažšia :(

Autor:  marisko [ Uto, 11.12.2012, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

menil si prevody alebo nechal si pôvodné ?

Autor:  VladoKE [ Str, 12.12.2012, 6:29 ]
Predmet príspevku: 

Nemenil ale pravdu povediac ani sa UŽ nechystám.
Ak náhodou predsa, tak až vtedy keď budem riešiť uzávierky. Ale tiež ešte neviem či automatické alebo elektrické :-)

Autor:  marisko [ Str, 12.12.2012, 6:33 ]
Predmet príspevku: 

no lebo ja mám zo série (31") na 33" čo je asi 17% pocit že je to max čo prevodovka znesie a ty si prešiel z nejakých 30" na 35" ? To sa mi zdá priveľa
Máš automat ? v tom prípade prevodovka onedlho zbohom buď :)
alebo si daj poriadny prídavný chladič na ATF

Autor:  VladoKE [ Str, 12.12.2012, 8:34 ]
Predmet príspevku: 

Sa mii zdá že podceňuješ Bronco :cry:
Máš fullsize a tam 33" je bežné minimum. Tachometer ti predpokladám ukazuje na 33" práve presný údaj o rýchlosti. Alebo?
Na Explorer 35" sú bežné za morom.
O prevodovku sa nebojím, tá si pýtala repas už pred troma rokmi, prešmykovala. Potom som riešil výkon motora a prevodovka odvtedy neprešmykla ani raz. A s autom chodím denne zhruba tú istú trasu.
Ale už je v poradí, ale kým ide, nešahám na to.
Prevodovka 5R55E je ozaj skvelá a teraz ma zase príjemne prekvapila. Po zmene kolies na 35" v meste jazdím na 3-ke 1500ot, mimo mesta 4-ka 1800ot a za štyri dni bola raz aj päťka zaradená. Na cestu proste prevody nevidím zatiaľ dôvod riešiť keďže je päťkvalt.
Chladiče mám hlavný aj prídavný a ešte je miesto na jeden prídavný ale zatiaľ nevidím dôvod. Mám už aj sadu na meranie teploty automatu, keď budem riešiť naviják tak to urobím - miesto na pripojenie je práve tam.
Skôr očakávam že sa ozvú poloosi s homokineťákmi no a vtedy prídu heavy-duty :lol:

Autor:  RENSO [ Str, 12.12.2012, 8:37 ]
Predmet príspevku: 

tie prevody by som riešil určite, či už tam je automat alebo nie. automat z toho zblbne totálne a nebude to ono. Spotreba tym padom ukrutne hore. Ked je ttam manual, tak spojka dostane dobre zabrať, nehovorím v teréne na tých pneu.

Autor:  VladoKE [ Str, 12.12.2012, 8:50 ]
Predmet príspevku: 

Renso, ešte pred pár rokmi by som neváhal a urobil ako píšeš. Avšak v lete jazdím na 3-kvalte a spotreba je dobrá. A za štyri dni čo jazdím automat raz nezaváhal - myslím že je to hlavne kvôli tomu, že na preradenie berie do úvahy vždy AJ % zaťaženia motora a nielen otáčky a preto sa chytil hneď od začiatku. Tento týždeň sa chystám ešte ťahať 3-tonový vlek tak som zvedavý ako bude radiť :shock: A prvých 500 metrov je prudký výjazd po poľnej ceste, tam bude redukcia, teším sa keďže to bude po snehu :-D

Autor:  marisko [ Str, 12.12.2012, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

práveže mi ukazuje tacho o 20 % menej lebo je ciachované na 31" alebo na 235/80/15 (podľa výbavy/verzie/roku výroby)
vyskúšaš dlhšie a uvidíš

Autor:  VladoKE [ Sob, 22.12.2012, 19:18 ]
Predmet príspevku: 

Došlo na ťahanie 3-tonového prívesného vozíka. Keďže nové 35" Silverstony museli ostať v garáži, lebo po pripojení vozíka ostala prvá náprava vozíka vo vzduchu, musel som dať malé kolesá so 7-ročnými zimnými Yokohamami :(
Po naložení som si na prvom úseku veril, po rovine, síce na redukcii ale dali sme sa na snehu do pohybu.
Neskôr, z nuly, prišiel prudký výjazd po poľnej ceste, prvých desať metrov rovinka a potom už len hore. Na rovinke som sa plánoval rozbehnúť ale z rozbehu bola na zimných slikoch sotva kroková chodza, otáčky 5-tisíc ale išli sme. V polke kopca som tam dal aj dvojku a systémom skákajúcej lopty sme sa vydriapali hore. V duchu som si povedal že ak by som mal 3 pokusy, tak z nich by bol len tento úspešný. :oops: V ostatných dvoch by ma vozík stiahol dole a to si nechcem ani predstaviť, keďže to je riadna dolina.
Takže vyšlo z toho hneď niekoľko ponaučení:

1. Na druhý deň dostal Explorer nové zimné gumy NOKIAN WR, vraj sú najrýchlejšie - http://vianor.sk/tyre_details?id=112307 ... =Nokian+WR

2. Nutne vyriešiť pripojenie vozíka na 35" kolesá

Skúsil som hľadať riešenie s autocar.sk avšak po prediskutovaní možných riešení, nemajú v ponuke nič čo by sa hodilo na moje ťažné - chcel som prerobiť guľu typu "D" na domček, kde by som vedel zasunúť guľu podľa potreby zníženú alebo normálnu.
Takže včera mi plazmou vypálili plechy a dnes som to pozváral.

Na malé kolesá potrebujem zníženie o 6 cm a na veľké potrebujem zníženie o 15 cm. Keďže vozík občas požičiavam, chcel som zachovať univerzálnosť, takže za 10 minút je možné nasadiť ľubovoľnú úpravu - 0, 6 a 15 cm.

Tu je výsledok - zvary prosím nehodnoťte, po včerajšku sa mi ruky triasli a pod kuklou som tiež veľa nevidel :-D V lete to vytmelím a strieknem :roll:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Tu je kaslík 15 cm, zbokov strieknuý na strieborno:
Obrázok

Obrázok

A tu je výkres ak by niekto potreboval:
Obrázok

Autor:  VladoKE [ Štv, 28.02.2013, 11:46 ]
Predmet príspevku:  Cúvacie svetlá

Explorer dostal nové cúvacie svetlá, sú to klasické hmlovky 55W, ale zúžené a vošli mi presne na ťažné zariadenie, kde vzniklo miesto po bodylifte.

Obrázok 

a takto to svieti:

Obrázok 

Konečne už niečo uvidím, nakoľko každý deň cúvam v slepej ulici a štrikujem sa medzi stojacími autami :smt007

Autor:  mito.al [ Štv, 28.02.2013, 15:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Dal si to cez nejake relatko ? Ak je to priamo zapojene k bežnym cuvačkam čidlo spiatočky v prevodovke tie prúdy dlho nevydží :/

Autor:  ManoM [ Štv, 28.02.2013, 16:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

a potom to dalsie relatko kam pripojit do serie zo svetlom ?

Autor:  bull4x4 [ Štv, 28.02.2013, 16:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

mano, vies, ako funguje rele?

Autor:  ManoM [ Štv, 28.02.2013, 19:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

viem ako funguje ale mozes ho pripojit ku svetlam potom by zapinalo dalsie svetla ci tak by to nefungovalo ? :)

Autor:  tomasb [ Štv, 28.02.2013, 20:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Ford Explorer V6 4.0 SOHC

relatko sluzi na spinanie velkych prudov, cize na relatko privediet + a - a uz len privod od cidla spiatocky, cize od spiatockovej lampy, a na druhy das nove svetielka a uz to svieti. len pozor musi to byt spinacie rele ....

Stránka 4 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/