Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 moje skusenosti s terennymi autami   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 abacad 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						počas posledných 5 rokov som vystriedal 5 terennych aut, každé malo svoje pre i proti. 
 
 tu je súhrn mojich postrehov:
 
 1. vozidlo
 suzuki jimny, rv 2005, 1,3l benzín
 skvele autíčko, šikovné spolahlivé, najazdil som s nim cez 20 tisíc km najrozmanitejšími terénmi , vôbec som ho nešetril... po vybratí zadných sedaciek je vhodné i na dlhsie cesty. V zime sa velmi rosí inerier, pokial nemá klímu.
 na aute som mal pneu BF goodrich mud terrain215/75R15, čo nebola v kombinácii s vozidlom bohvieaká výhra.
 seriový podvozok je velmi uskákany, nedobrý, OME +5cm bol ovela lepší.
 auto má po zaradení redukcie a vačšom obutí málo sily, treba točiť, točiť....potom ide.
 závady
  okrem radenia 4x4 nebolo treba opravovať nič.
   myslím, že po správnych úpravách a vhodnom obuti je to auto na zdolávanie najextrémnejších terénov a zároveň sa dá na ňom i cestovať.
 
 2.vozidlo
 nissan patrol 2,8td, krátky,rv 1998
 
 je to vozidlo s iným charakterom ako jimny. velké, relatívne pohodlné, velký nizkootáčkový motor. Je vhodné na cestovanie po asfalte i mimo, zvláda dosť ťažký terén, pre fakt náročný terén sa moc nehodí, ťažké, chcelo by to silnejší motor.
  gumy BF Goodrich MT rozmeru 265/75R16,ktoré som mal obuté, hodnotím  v teréne ako priemerné, v zime na snehu  slabšie.
 
 závady
 
 s autom som bol v rumunsku, na ukrajine, najazdil som 9000 km, zvačša v teréne,prakticky bez závad
 
 je to auto pre expedicie, hlavne typ wagón kde je dosť miesta.
 
 3.vozidlo
 landrover defender 110, 2,4 tdi rv 2008
 
 tak tato ikona terénnych aut bola pre mna najvačším sklamaním, nedalo sa naštartovať ked klesla teplota pod -5 stupňov,občas nešlo turbo,občas zablbla elektronika,fuka doň, zateká...je to taká luxusná praga V3S. auto malo full vybavu včetne etc, tam kde som sa s patrolom trápil defender prešiel bez zaváhania aj na seriových pneumatikách.
 prejazdnosť brutálna, spolahlivosť malá, konfort nízky.
 s autom som vela nenajazdil, bal som sa, čo sa kedy pokazí a kde ostanem visieť.
 v maroku  som jazdil s 30 ročným landroverom, ten budil viac dôvery ako tento s fordovým motorom 
 
 4.vozidlo
 Isuzu D max 2,5 tdi, rv 2008
 
 pick up pre ktorý som sa rozhodol po landroveri, je taký jeho protipol, nie je ich tu, nik ich moc nepozná .nemeckí uživatelia si ich spolu s landcruisrami nevedia vynachváliť. do 200.000 km nik nemal závadu zo všetkých, ktorí písali na "testberichte" de recenzie. 100% majitelov by si kupili isuzu opať.
 vozidlo prekvapí podvozkom i motorom. podvozok je konfortný ako na osobáku a motor pri rozumnom jazdení si nepýta ani 8 l nafty.prevodovka je trocha do rýchla, auto ma menej sily pri jazde do kopca alebo pri studenom motore, ale zrejme preto je spotreba oproti toyote výrazne nižšia.zato redukčná prevodovka má sily aj do rezervy.
 auto hodnotím ako velmi vydarené, maximálne spolahlivé, za 34.000  prejdených km som menil iba olej a jednu žiarovku,pri dobrom obutí prejde až neuveriteľne veľa terénom, limutujúci je prejazdový uhol, zadný previs a dĺžka.na výlety do prírody, expedicie skvelý výber, s hardtopom a strešným stanom sa da ist až na kraj sveta a v peňaženke neurobí prievan
 este jeden rozdiel oproti toyote: motor nie je vraj  tak náročný na kvalitu paliva, vraj-sam som to nezistil.
 
 5. vozidlo
 suzuki samuraj 1,3 benzín rv 1996.
 
   kto hladá jednoduchosť, maximálnu prejazdnosť terénom, spolahlivost, nech si poriadi samuraja.
 je nepohodlný ,malý, tvrdý,ale ide ako čert-samozrejme nie seriový... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 11:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 VOJTO PO 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Štv, 29.03.2007, 16:15 Príspevky: 179 Bydlisko: Prešov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Konečne normálna téma     
					
						 _________________ OFF ROAD? OFF COURSE! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 12:19 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 RADOFFROAD 
				Nikdy nespokojny úpravca 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4322 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Trochu sa chcem zastať patrola, suzuki si hodnotil upravené, patrol nebol upravený ? Veľkým handicapom patrola je, že sa ludia boja, že mu ublizia, vo väčšine situácii, kde sa vyššia hmotnosť javí ako neprekonateľná nevýhoda, stačí pridať plyn, alebo vojsť do prekážky väčšou dynamikou... Vydrží to...
 
 Samozrejme idealne je aspoň zmeniť čerpadlo na mechanické, 2,8 s elektronickým je niekedy fakt des... 
					
						_________________www.allmetal.sk       www.madoffroad.sk
kontakt:  allmetal@allmetal.sk , 0905658233 
 Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt    
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 13:41 | 
			
				
					 
					
					 
				      
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 abacad 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						ak by som patrola upravil tak ako samuraja  /rozšitené nápravy,ARB uzávierka predok zadok/plus zvýšil výkon motora, potom by to bola iná káva. ja prihliadam i na ekonomiku, lebo každý deň môžem auto prevrátiť,ak otočím na strechu maličké suzuki, nič sa nedeje, oprava ma stojí par sto eur, diely zoženiem za facku.v Čavoji sa prevratil dlhy patrol na strechu a až pred týždňom ho opravil mechanik. a zohnať blatník či čelne sklo na patrola alebo suzuki je dosť rozdiel v cene i čase.
 na samuraji si možem omnoho viac dovoliť ako s patrolom.prevratený patrol 2 autá stavali na kolesa a tri ho vyťahovali hore kopcom, aj to ledva ledva..samuraja vytiahne hore patrol aj len so zadným náhonom.
 a ďalsia vec, u nas sú lesy, v lese stromy, kde prejdem so samurajom sa s patrolom často ani len nezmestím.
 ak chcem niekde v zahraniči naozaj pojazdiť ťažšie terény, s patrolom mám strach,skoro sa prevráti doboku, samuraj-jeden stane na nášlapy vystrčí zadok a patrolista može smutne kukať ak nemá  aspon dvoch stokilových na nášlapoch.
 ale isť do chorvatska na samuraji by som nechcel...každe je na čosi iné, dobré su obe...to je môj názor 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 14:08 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 abacad 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27 Príspevky: 121 Bydlisko: Trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 v zahraničí sú recenzie aut od ich uživatelov velmi oblubené, často rozhodujú o tom, či si kupim dané auto alebo nie. landrover som kupil, lebo som si recenziu neprečítal isuzu zasa preto, že som si ju prečítal.ak by bolo recenzií od uživateľov na každé auto aspoň zodesať, mnohí z nás by iste ušetrili peknú kôpku peňazí. Recenzie novinárov, ktorí na aute prešli 500 km alebo len pať su na dve veci... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 14:14 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bull4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 patrol sa skor prevrati? tak to tazko
 
 este dodam k tomu jimnimu a samuraju, chlapi z jednej nemenovanej, donedavna statnej firmy maju tie auta, ako sluzobne na vyjazdy k stoziarom
 tam, kde my vyjdeme na terrane s bfg at, oni len smutne hrabkaju, staci jeden strmy vyjazd vysypany macadamom a jeho kratky razvor sa hned da o sebe vediet
 
 terrano ma v sucasnosti len tlmice XT, struny su von a BFG AT 245/75 - trochy vyssie oproti zakladu 
					
						_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60   TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 14:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pavol2078 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						chalani stop o hadani o patroloch konecnce tema snapadom    tato tema nahradi tie caste temy AKE AUTO DO TERENU ? AKY PRV OFF? tak k veci    dalej bull co sa tyka elektrikarov ona jimny je dobry a casto zavisi od vodica ked som videl co nemozu zvladnut z hilaxami chytal som sa za hlavu    
					
						_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom   OFFROAD CLUB LÚKY 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 14:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bull4x4 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 nejedna sa o elektrikarov 
					
						_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60   TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon  
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 14:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Jojdo 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						neviem, no ale porovnavat trola so samom... Asi nema zmysel...      
to je ako keby poviete, ze traktor vynde vsade... to sa jednoducho porovnat neda. Kazdemu podla jeho gusta a financnej situacie     
					
						 _________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 15:28 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 matino 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42 Príspevky: 99 Bydlisko: MT
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 a tiež ide o to že jimny a spol. autá sú hrozne malé. aj krátky patrol je malý čo sa týka vnútorného priestoru/kufra takže pre nás čo potrebujeme voziť dosť vecí a autá využijeme aj na prácu sú takéto autá na h... 
					
						 _________________ GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 16:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jenki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No, on to zakladateľ vlákna až tak neporovnával, napísal svoje vlastné skúsenosti. Napísal svoje skutočné postrehy. Podľa mňa je to výborný nápad a výborná téma.          
Ja tému podporím časom tiež (trošku chýba čas) a dám svoje skúsenosti s Pajerom I, Pajerom II (2,5TD aj 3,5V6), Patrolom Y61 TD6 a s Jimnym v gréckych horách. 
 P.S.
 A dá sa to čítať, je to bez preklepov     
					
						 _________________ Jenki
  Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 19:50 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Pronto 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 19.07.2009, 9:45 Príspevky: 576 Bydlisko: BA/Zvol.Slatina
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 tiež zajtra prispejem ohľadom vlastných skúseností s Cherokee XJ 2.5TD, Grand Cherokee WJ 2.7CRD, Nissan DoubleCab 2.5TDi a Mitsubishi Pajero II 3.0 24V.
 
 Žiadne potrehy známych, žiadne "jedna babka povedala" toto sa mi páči ! 
					
						 _________________ Pajero Wagon 3,0 V6 24V - 35x13,5R15 Maxxis Mudzilla, Superwinch 12000, CB Intek, Sirio 1000  + LPG STAG Stavba - Nissan Patrol K160, 3.3TD, OME podvozok, ARB vzadu+kompresor, 36" SuperSwamper TSL, Warn winch, Tripmaster, CB, klietka... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 06.12.2012, 23:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rastojusko 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Štv, 17.11.2011, 19:51 Príspevky: 88 Bydlisko: Kapušany
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Toto je fakt vyborne vlakno, hlavne pre niekoho co nevie co kupit. Ziadna znacka neni preferovane, objektivne vlastne skusenosti atd. Velmi dobry napad    
					
						 _________________ RastoJusko
 
 Mitsubishi Montero Sport Limited 3,5 V6 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.12.2012, 1:33 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 finder 
				Support 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6667 Bydlisko: PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 No teraz som na vazkach, ako to abacad myslel. Zacalo to v Moj offroad (ako sukromna vec, zda sa, ze to pochopil akurat Jenki), ale zeby sme z toho spravili s abacadovym dovolenim nieco vseobecne ? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.12.2012, 8:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KIRA 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Sob, 14.05.2011, 7:40 Príspevky: 285 Bydlisko: TT kraj stred
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						No ja som zo samuraiom maximalne spokojný.
 
Oproti tažkým autám, čo neprejde to preskáče, na dobrých gumách ani uzávierka neni životne nutná. No ked je niekto blbec zapadne aj z tankom.
 Diely sú pomaly za cenu dielov z feldy. Opravy aj [pravy sa dajú zmáknut doma. Auto je stelesnená jednoduchost (mimo karburator). Čo nemá to sa nepokazí, ale to čam je sa malokedy pokazí. Znese aj drsnejšie zaobchádzanie.
 Jazda po ceste je podobne nepohodlná jak v rozheganom favorite. Pri vyšších rychlostiach je na ceste nervozne. Pri 100km/h už točí okolo 3tis otačok na 5tke. Čo nemá na ceste, to v pohode dožene v teréne.
 Kufor je nulový ked sú tam zadné "sedačky". vojdu tam tak 4pivá deka a batoh. Auto je aj v techničáku len pre 4 osoby. Po vyhodení zadných sedačiek je to porovnatelné z priemerným kombíkom, ale ked sa chce dá sa tam toho narvat dost        
 
Neni to auto na dlhé trasy, výbava je tiež len základná. Čo sa kúpy tíka osvedčilo sa mi zobrat pôvodný kúsok za lacnejšie a postupne si robím všetko sám. lepšie než niekomu preplatit narychlo poopravany kus. Robit na tom 200km denne si nedokážem predstavit. Ja to mám na domace roboty a ako koníček či už v garáži alebo hlavne za volantom. Auto sa dá využiť na vela sposobov. toto je jeden z mojich najoblubenejších.
  
         
					
						 _________________ Samurai 88: motor G16A (Vitara) + servo Mazda 3 Z6 2007
  rozpredávam vitaru 1,6 16V 5D 97 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.12.2012, 9:42 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |