4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Ford Explorer V6 4.0 SOHC
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=13990
Stránka 1 z 7

Autor:  VladoKE [ Ned, 20.11.2011, 20:23 ]
Predmet príspevku:  Ford Explorer V6 4.0 SOHC

Mal som trošku času konečne a tak som to teda zobral od podlahy:

Takto vyzerali podbehy resp. to čo z nich zostalo:
Obrázok

Tu je výkres pre výrobu podbehu, je zhodný pre ľavú aj pravú stranu ak bude niekto potrebovať:
Obrázok

Takto to vyzeralo v zakladnom natere:
Obrázok

A tokto to vyzera nakoniec:
(doplním neskôr, neviem nájsť fotku, v tom čase mi odišla karta v telefóne :()

Ešte dobrá rada pre Explorery - ak sú ešte zdravé podbehy, treba ich URČITE vystriekať, výrobca na to myslel, aj nechal gumové zátky a iné prístupy, len o tom nikto nehovorí a nepíše - ušetrí sa kopec roboty pri zbytočnej výmene !!!

Potom prišiel komplet repas predných aj zadných bŕzd, kotúče som dal presústružiť, výmena aj hlavného brzdového valca:
Obrázok

Potom výmena oleja, dostal Shell Helix Ultra 5W40, na obrázku je lacnejšia náhrada filtra:
Obrázok

Aby som nezabudol, ešte predtým dostal nové platinové sviečky a káble :smt023

Potom prišla výmena oleja v rozvodovke, vyzeralo to všeljak ale určite nie ako zdravý olej :shock:
Obrázok

Kľuč na otvorenie zátok pasuje presne štvorhran 3/8", ja som kúpil redukciu gola z 1/2" ma 3/8" za 3 eurá :-D

Nasledovala výmena oleja z zadnom dife, použil som aj prísadu Motorcraft pre samosvorné diferenciály - limited slip, olej v dife vyzeral ako nový čo som určite nečakal a magnetická zátka bola čístá - žiadne oceľové piliny :smt041
Obrázok

Konečne poriadny vzduchový filter:
Obrázok

a takto vyzeral už na mieste:
Obrázok

Príšla montáž SuperCharger-a :roll:
Obrázok

a tu je celkový pohľad:
Obrázok

Na rad prišiel Throttle Body Spacer :wink:
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Podľa návodu kryt už nemal ísť späť nakoľko došlo k posunu ovládania škrtiacej klapky a tempomatu aj konektora - po drobných úpravách sadol presne ako som si predstavoval:
Obrázok

A na záver dňa ešte čerešnička na torte - Volo Performance čip:
Obrázok

Ešte pred čipom som ho bol prebehnúť, pôvodne 9,5 sek a potom:
Obrázok

Verím že čas sa ešte zlepšil po namontovaní čipu, len už som neskúšal, až neskôr keď sa k tomu zase dostanem, teraz trebalo voziť hnoj aby bola pekná úroda :smt125
Obrázok

Autor:  romo11 [ Ned, 20.11.2011, 20:55 ]
Predmet príspevku: 

ten supercharger má ako fungovať? resp. čo to robí?
Ešte by ten fordík zniesol nejaké rozširovacie podložky a bude to super.

Autor:  laci73 [ Ned, 20.11.2011, 22:00 ]
Predmet príspevku: 

je to v podstate elektricky ventilator, ktory vhana vzduch do dania, robi pri tom vysoky piskajuci zvuk, akoze nahrada turba.

Normalny supercharger je pohanany remenom od motora, moze byt viacstazovy, oproti elektrickemu......niekolko stonasobne drahsi. Myslim ze kit stoji okolo 6-7 tisic dolarov, elektricky za par supek.

neviem aky je rozdiel vo vykone, avsak normalny supercharger ak je na to motor stavany je riadna pecka.

Co vsak urobi troska divy s tym autom je chip, ak ma moznost ovladania nie len motora ale aj prevodovky, da sa s tym troska pohrat, zmenit radiace body prevodovky, uzamykanie menica, obmedzovac otacok...atd.

Autor:  romo11 [ Ned, 20.11.2011, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

kedysi sol Laci videl to čo popisuješ, supercharger poháňaný remeňom na motor WJ 4,7 a písali tam výkon tuším 350 alebo 400 koní. ALe cena bola dosť vysoká a kto vie čo by na to povedali piesty,ojnice a pod. A druhá vec, turbomotory majú všeobecne menší kompresný pomer ako atmosféry. Fakt by som rád videl čo dokáže toto elektrické čudo.

Autor:  dado [ Pon, 21.11.2011, 8:12 ]
Predmet príspevku: 

A kde si ten " supercharger " kupoval ?

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 21.11.2011, 12:20 ]
Predmet príspevku: 

romo11 píše:
kedysi sol Laci videl to čo popisuješ, supercharger poháňaný remeňom na motor WJ 4,7....


myslíš toto? (LPG si odmysli :-) )


Obrázok

Autor:  jenki [ Pon, 21.11.2011, 18:47 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
A kde si ten " supercharger " kupoval ?

toto zaujíma aj mňa...a či je to len na tento voz alebo aj na niečo iné, trebárs japonské...

Autor:  Pronto [ Pon, 21.11.2011, 19:16 ]
Predmet príspevku: 

Tiež ma táto hračka zaujala :) Ak to reálne aj prinesie výkon...

Autor:  VladoKE [ Pon, 21.11.2011, 22:03 ]
Predmet príspevku: 

"Supercharger" ktorý som tam dal - podľa mňa - neprinesie žiaden výkon. :roll:

To čo zase - podľa mňa - prinesie výkon je Throttle Body Spacer. :smt041

Ten - stále v úvodzovkách - "supercharger" som tam dal preto, že budem potrebovať v tej časti sania trošku zamiešať obsah aby to nakoniec domiešal a dokončil TB Spacer a tak to išlo potom rovno dnu poriadne zvírené cez "intake manifold" v tvare "O" ked pozrieš na neho zhora, ktorý tomu ešte pridá zvírenie - neviem to inak popísať.

Toto možno pomôže:
Obrázok

edit:
Všetko je z ebay.com :D

Autor:  VladoKE [ Str, 14.12.2011, 6:48 ]
Predmet príspevku: 

Po namontovaní uvedených vecí sa spotreba znížila z pôvodných 13,8 na 12,5 litra na 100 km.
Rovnaké trasy, do práce a po meste.
Zásadná zmena sa udiala, že prevodovka začala radiť 5-ku z pôvodných 105 km/h už pri 85 km/h :!:

Autor:  robin [ Str, 14.12.2011, 10:05 ]
Predmet príspevku: 

čím to že ta prevodovka začala radiť skôr?
Dalo by sa take dačo zohnať na F150ku?

Autor:  jenki [ Str, 14.12.2011, 10:13 ]
Predmet príspevku: 

Ak správne laicky chápem funkciu meniča, tak asi došlo k zmene priebehu (k zlepšeniu priebehu) točivého momentu, či?
To by dávalo zmysel.

Autor:  VladoKE [ Štv, 15.12.2011, 6:43 ]
Predmet príspevku: 

Predpokladám, že softvér prevodovky berie do úvahy údaj o zaťažení motora. Keďže došlo k zvýšeniu výkonu, znížilo sa % zaťaženia, a teda zníženie % zaťaženia potrebné pre zaradenie vyššieho stupňa nastane skôr. Platí to samozrejme pre všetky prevodové stupne.
Kick-down sa nezmenil, ten radí vyšší stupeň pri dosiahnutí obmedzovača tesne pod 6000 rpm.

Autor:  robin [ Štv, 15.12.2011, 13:02 ]
Predmet príspevku: 

vladko daj nejake info

Autor:  VladoKE [ Štv, 15.12.2011, 19:17 ]
Predmet príspevku: 

robin píše:
vladko daj nejake info

A čo ťa konkrétne zaujíma? :smt139

Stránka 1 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/