4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

moje skusenosti s terennymi autami
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=16228
Stránka 1 z 3

Autor:  abacad [ Štv, 06.12.2012, 11:51 ]
Predmet príspevku:  moje skusenosti s terennymi autami

počas posledných 5 rokov som vystriedal 5 terennych aut, každé malo svoje pre i proti.

tu je súhrn mojich postrehov:

1. vozidlo
suzuki jimny, rv 2005, 1,3l benzín
skvele autíčko, šikovné spolahlivé, najazdil som s nim cez 20 tisíc km najrozmanitejšími terénmi , vôbec som ho nešetril... po vybratí zadných sedaciek je vhodné i na dlhsie cesty. V zime sa velmi rosí inerier, pokial nemá klímu.
na aute som mal pneu BF goodrich mud terrain215/75R15, čo nebola v kombinácii s vozidlom bohvieaká výhra.
seriový podvozok je velmi uskákany, nedobrý, OME +5cm bol ovela lepší.
auto má po zaradení redukcie a vačšom obutí málo sily, treba točiť, točiť....potom ide.
závady
okrem radenia 4x4 nebolo treba opravovať nič.
myslím, že po správnych úpravách a vhodnom obuti je to auto na zdolávanie najextrémnejších terénov a zároveň sa dá na ňom i cestovať.

2.vozidlo
nissan patrol 2,8td, krátky,rv 1998

je to vozidlo s iným charakterom ako jimny. velké, relatívne pohodlné, velký nizkootáčkový motor. Je vhodné na cestovanie po asfalte i mimo, zvláda dosť ťažký terén, pre fakt náročný terén sa moc nehodí, ťažké, chcelo by to silnejší motor.
gumy BF Goodrich MT rozmeru 265/75R16,ktoré som mal obuté, hodnotím v teréne ako priemerné, v zime na snehu slabšie.

závady

s autom som bol v rumunsku, na ukrajine, najazdil som 9000 km, zvačša v teréne,prakticky bez závad

je to auto pre expedicie, hlavne typ wagón kde je dosť miesta.

3.vozidlo
landrover defender 110, 2,4 tdi rv 2008

tak tato ikona terénnych aut bola pre mna najvačším sklamaním, nedalo sa naštartovať ked klesla teplota pod -5 stupňov,občas nešlo turbo,občas zablbla elektronika,fuka doň, zateká...je to taká luxusná praga V3S. auto malo full vybavu včetne etc, tam kde som sa s patrolom trápil defender prešiel bez zaváhania aj na seriových pneumatikách.
prejazdnosť brutálna, spolahlivosť malá, konfort nízky.
s autom som vela nenajazdil, bal som sa, čo sa kedy pokazí a kde ostanem visieť.
v maroku som jazdil s 30 ročným landroverom, ten budil viac dôvery ako tento s fordovým motorom

4.vozidlo
Isuzu D max 2,5 tdi, rv 2008

pick up pre ktorý som sa rozhodol po landroveri, je taký jeho protipol, nie je ich tu, nik ich moc nepozná .nemeckí uživatelia si ich spolu s landcruisrami nevedia vynachváliť. do 200.000 km nik nemal závadu zo všetkých, ktorí písali na "testberichte" de recenzie. 100% majitelov by si kupili isuzu opať.
vozidlo prekvapí podvozkom i motorom. podvozok je konfortný ako na osobáku a motor pri rozumnom jazdení si nepýta ani 8 l nafty.prevodovka je trocha do rýchla, auto ma menej sily pri jazde do kopca alebo pri studenom motore, ale zrejme preto je spotreba oproti toyote výrazne nižšia.zato redukčná prevodovka má sily aj do rezervy.
auto hodnotím ako velmi vydarené, maximálne spolahlivé, za 34.000 prejdených km som menil iba olej a jednu žiarovku,pri dobrom obutí prejde až neuveriteľne veľa terénom, limutujúci je prejazdový uhol, zadný previs a dĺžka.na výlety do prírody, expedicie skvelý výber, s hardtopom a strešným stanom sa da ist až na kraj sveta a v peňaženke neurobí prievan
este jeden rozdiel oproti toyote: motor nie je vraj tak náročný na kvalitu paliva, vraj-sam som to nezistil.

5. vozidlo
suzuki samuraj 1,3 benzín rv 1996.

kto hladá jednoduchosť, maximálnu prejazdnosť terénom, spolahlivost, nech si poriadi samuraja.
je nepohodlný ,malý, tvrdý,ale ide ako čert-samozrejme nie seriový...

Autor:  VOJTO PO [ Štv, 06.12.2012, 12:19 ]
Predmet príspevku: 

Konečne normálna téma :smt023

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 06.12.2012, 13:41 ]
Predmet príspevku: 

Trochu sa chcem zastať patrola, suzuki si hodnotil upravené, patrol nebol upravený ? Veľkým handicapom patrola je, že sa ludia boja, že mu ublizia, vo väčšine situácii, kde sa vyššia hmotnosť javí ako neprekonateľná nevýhoda, stačí pridať plyn, alebo vojsť do prekážky väčšou dynamikou... Vydrží to...

Samozrejme idealne je aspoň zmeniť čerpadlo na mechanické, 2,8 s elektronickým je niekedy fakt des...

Autor:  abacad [ Štv, 06.12.2012, 14:08 ]
Predmet príspevku: 

ak by som patrola upravil tak ako samuraja /rozšitené nápravy,ARB uzávierka predok zadok/plus zvýšil výkon motora, potom by to bola iná káva. ja prihliadam i na ekonomiku, lebo každý deň môžem auto prevrátiť,ak otočím na strechu maličké suzuki, nič sa nedeje, oprava ma stojí par sto eur, diely zoženiem za facku.v Čavoji sa prevratil dlhy patrol na strechu a až pred týždňom ho opravil mechanik. a zohnať blatník či čelne sklo na patrola alebo suzuki je dosť rozdiel v cene i čase.
na samuraji si možem omnoho viac dovoliť ako s patrolom.prevratený patrol 2 autá stavali na kolesa a tri ho vyťahovali hore kopcom, aj to ledva ledva..samuraja vytiahne hore patrol aj len so zadným náhonom.
a ďalsia vec, u nas sú lesy, v lese stromy, kde prejdem so samurajom sa s patrolom často ani len nezmestím.
ak chcem niekde v zahraniči naozaj pojazdiť ťažšie terény, s patrolom mám strach,skoro sa prevráti doboku, samuraj-jeden stane na nášlapy vystrčí zadok a patrolista može smutne kukať ak nemá aspon dvoch stokilových na nášlapoch.
ale isť do chorvatska na samuraji by som nechcel...každe je na čosi iné, dobré su obe...to je môj názor

Autor:  abacad [ Štv, 06.12.2012, 14:14 ]
Predmet príspevku: 

v zahraničí sú recenzie aut od ich uživatelov velmi oblubené, často rozhodujú o tom, či si kupim dané auto alebo nie. landrover som kupil, lebo som si recenziu neprečítal isuzu zasa preto, že som si ju prečítal.ak by bolo recenzií od uživateľov na každé auto aspoň zodesať, mnohí z nás by iste ušetrili peknú kôpku peňazí. Recenzie novinárov, ktorí na aute prešli 500 km alebo len pať su na dve veci...

Autor:  bull4x4 [ Štv, 06.12.2012, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

patrol sa skor prevrati? tak to tazko

este dodam k tomu jimnimu a samuraju, chlapi z jednej nemenovanej, donedavna statnej firmy maju tie auta, ako sluzobne na vyjazdy k stoziarom
tam, kde my vyjdeme na terrane s bfg at, oni len smutne hrabkaju, staci jeden strmy vyjazd vysypany macadamom a jeho kratky razvor sa hned da o sebe vediet

terrano ma v sucasnosti len tlmice XT, struny su von a BFG AT 245/75 - trochy vyssie oproti zakladu

Autor:  pavol2078 [ Štv, 06.12.2012, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

chalani stop o hadani o patroloch konecnce tema snapadom :) tato tema nahradi tie caste temy AKE AUTO DO TERENU ? AKY PRV OFF? tak k veci :) dalej bull co sa tyka elektrikarov ona jimny je dobry a casto zavisi od vodica ked som videl co nemozu zvladnut z hilaxami chytal som sa za hlavu :)

Autor:  bull4x4 [ Štv, 06.12.2012, 14:35 ]
Predmet príspevku: 

nejedna sa o elektrikarov

Autor:  Jojdo [ Štv, 06.12.2012, 15:28 ]
Predmet príspevku: 

neviem, no ale porovnavat trola so samom... Asi nema zmysel... :roll:

to je ako keby poviete, ze traktor vynde vsade... to sa jednoducho porovnat neda. Kazdemu podla jeho gusta a financnej situacie :wink:

Autor:  matino [ Štv, 06.12.2012, 16:43 ]
Predmet príspevku: 

a tiež ide o to že jimny a spol. autá sú hrozne malé. aj krátky patrol je malý čo sa týka vnútorného priestoru/kufra takže pre nás čo potrebujeme voziť dosť vecí a autá využijeme aj na prácu sú takéto autá na h...

Autor:  jenki [ Štv, 06.12.2012, 19:50 ]
Predmet príspevku: 

No, on to zakladateľ vlákna až tak neporovnával, napísal svoje vlastné skúsenosti. Napísal svoje skutočné postrehy. Podľa mňa je to výborný nápad a výborná téma. :smt023 :smt023 :smt023
Ja tému podporím časom tiež (trošku chýba čas) a dám svoje skúsenosti s Pajerom I, Pajerom II (2,5TD aj 3,5V6), Patrolom Y61 TD6 a s Jimnym v gréckych horách.

P.S.
A dá sa to čítať, je to bez preklepov :wink:

Autor:  Pronto [ Štv, 06.12.2012, 23:32 ]
Predmet príspevku: 

tiež zajtra prispejem ohľadom vlastných skúseností s Cherokee XJ 2.5TD, Grand Cherokee WJ 2.7CRD, Nissan DoubleCab 2.5TDi a Mitsubishi Pajero II 3.0 24V.

Žiadne potrehy známych, žiadne "jedna babka povedala" toto sa mi páči !

Autor:  rastojusko [ Pia, 07.12.2012, 1:33 ]
Predmet príspevku: 

Toto je fakt vyborne vlakno, hlavne pre niekoho co nevie co kupit. Ziadna znacka neni preferovane, objektivne vlastne skusenosti atd. Velmi dobry napad :)

Autor:  finder [ Pia, 07.12.2012, 8:33 ]
Predmet príspevku: 

No teraz som na vazkach, ako to abacad myslel. Zacalo to v Moj offroad (ako sukromna vec, zda sa, ze to pochopil akurat Jenki), ale zeby sme z toho spravili s abacadovym dovolenim nieco vseobecne ?

Autor:  KIRA [ Pia, 07.12.2012, 9:42 ]
Predmet príspevku: 

No ja som zo samuraiom maximalne spokojný.

Oproti tažkým autám, čo neprejde to preskáče, na dobrých gumách ani uzávierka neni životne nutná. No ked je niekto blbec zapadne aj z tankom.

Diely sú pomaly za cenu dielov z feldy. Opravy aj [pravy sa dajú zmáknut doma. Auto je stelesnená jednoduchost (mimo karburator). Čo nemá to sa nepokazí, ale to čam je sa malokedy pokazí. Znese aj drsnejšie zaobchádzanie.

Jazda po ceste je podobne nepohodlná jak v rozheganom favorite. Pri vyšších rychlostiach je na ceste nervozne. Pri 100km/h už točí okolo 3tis otačok na 5tke. Čo nemá na ceste, to v pohode dožene v teréne.

Kufor je nulový ked sú tam zadné "sedačky". vojdu tam tak 4pivá deka a batoh. Auto je aj v techničáku len pre 4 osoby. Po vyhodení zadných sedačiek je to porovnatelné z priemerným kombíkom, ale ked sa chce dá sa tam toho narvat dost :-D :-D

Obrázok

Neni to auto na dlhé trasy, výbava je tiež len základná. Čo sa kúpy tíka osvedčilo sa mi zobrat pôvodný kúsok za lacnejšie a postupne si robím všetko sám. lepšie než niekomu preplatit narychlo poopravany kus. Robit na tom 200km denne si nedokážem predstavit. Ja to mám na domace roboty a ako koníček či už v garáži alebo hlavne za volantom. Auto sa dá využiť na vela sposobov. toto je jeden z mojich najoblubenejších.

Obrázok

:smt162 :smt144 :smt125

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/