Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 17:31
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 129 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší
 Jeep Cherokee XJ - home made uprava 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Medzikus hotovy:
Obrázok 

cez vikend zaberiem ;-)

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 10.01.2014, 14:14
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.01.2013, 22:59
Príspevky: 40
Bydlisko: Kožany 33
Odpoveď s citáciou
:smt021 No zaber zaber,, už chem počuť zvuk :D ...

_________________
Jeep cherokee xj 4L , 31" T3 , 6 lift ..


Naposledy upravil Mayko dňa Pia, 14.03.2014, 0:08, celkovo upravené 1



Sob, 11.01.2014, 20:03
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
mnoo som strasne zvedavy :smt139 na ten motor a velmi rad by som pocul ten krasny fiatacky zvuk motora ako si pradie pod kapotou a v pohode nesie tu jeepacku kasnu,,v podstate je to dobry motor a vykonny,, a tusim je aj silnejsi ako pajerko,,ten mal tusim 75Kw..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Sob, 11.01.2014, 20:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Nuz nebolo casu ako som predpokladal, ale aspon nieco. S velkou karboskou som odpilil zo starej priruby obruc na motor, aby som mohol vyrobit novu, ktora bude pasovat na terajsiu prevodovku.

Obrázok 

zapotil som sa s velkou karboskou aj pri obrusovani :-)
Obrázok 

poprimeriaval som uz spomenuty medzikus
Obrázok 

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Str, 15.01.2014, 15:05
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
:smt139 jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,, :smt023

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 15.01.2014, 19:30
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27
Príspevky: 163
Bydlisko: P. Polhora (BR)
Odpoveď s citáciou
Vyzerá to pekne. Ja osobne nemám dobré skúsenosti s talianmi :smt011 . Mal som v XJ-čku VM motor. Vždy som musel dávať pozor, aby som to neprehnal a neprehrial ho alebo aby my nevyskočili zdvíhacie tyčky. Ak by som ešte niekedy kupoval Jeep, tak už iba s americkým požieračom pohonných hmot :-D .
Držím palce aby ti ten fiat išiel dobre. Ak to bude stíhať dobre chladiť motor v teréne, tak to bude dobré.

_________________
Y 61


Str, 15.01.2014, 19:36
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
efendi píše:
:smt139 jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,, :smt023

Efendi, totok som potreboval vediet tak cca pred 2 rokmi, ked som prisposoboval prvu prirubu s prevodovkou z pajera, to sa mi podarilo az na 5 krat, vzdy to prebehlo tak ze som vsetko ponavaral, nahodil motor s prevodovkou do jeepa, ponapustal naplne a nikdy mi nefungovala spojka, kedze som nemal prevodovku v osi s klukou :roll: takze zas rozbrat a prisposobovat dalej.
Riesil som to vtedy este tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=77&t=46740
Ono som vsetko urobil spravne no pri zvarani nastala taka deformacia materialu, ze som musel vyrovnavat obe platne na prirube aj prevarit diery a na novo vyvrtat :smt021 ale ja som tvrda palica, nevzdal som to. Po prvej prerabke som povodne planoval Jeepa len odskusat niekde na luke a nakoniec som sa vyvazal zo pol roka bez zavad, vsetko to bolo len tak pobodovane a odflaknute, no teraz k tomu pristupujem uplne inac. Mam uz dalsi pokrok no nemam ziadne fotky takze zajtra na tom zapracujem a pichnem vsetko sem. No tento krat budem prirubu zvarat pomaly a postupne aby ju tak nezdeformovalo ako naposledy, bude to sice casovo narocne ale snad to prinesie dobry vysledok. Momentalne davam prevodovku tak do osi, ze som zvaril lozisko aby tam nebola vola a oska sa pretacala v lozisku (akoby klzne lozisko) no a v polohe kde sa bude hriadel krutit "najlachsie" tak tak to pozvaram dokopy - platnu na prevodovke s platnou na motore. Samozrejme ked to bude hotove, lozisko zamenim za nove :-)

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Str, 15.01.2014, 23:20
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
duskon píše:
Vyzerá to pekne. Ja osobne nemám dobré skúsenosti s talianmi :smt011 . Mal som v XJ-čku VM motor. Vždy som musel dávať pozor, aby som to neprehnal a neprehrial ho alebo aby my nevyskočili zdvíhacie tyčky. Ak by som ešte niekedy kupoval Jeep, tak už iba s americkým požieračom pohonných hmot :-D .
Držím palce aby ti ten fiat išiel dobre. Ak to bude stíhať dobre chladiť motor v teréne, tak to bude dobré.

motor z cromy som si vybral pre jeho dobru cenovu dostupnost a dobry krutiaci moment. Stari fachmani hovoria, ze stare fiatacke motory su sice hrkotaky, ale vydrzia nemozne a to mozem potvrdit. Co je pre mna u tohoto motora obrovske plus je to ze nema takmer ziadnu elektriku, to bolo pre mna smerodatne a pod 2,5 objem som ist nechcel, samozrejme s turbom. tento motor bol pre mna najlespou volbou, aj ked jeho stavbou sa moc do jeepa nehodi, je tam strasne vela prerabaciek, ale to bolo pre mna zaroven vyzva, lebo cim komplikovanejsie, tym vacsia vyzva :-D

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Str, 15.01.2014, 23:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20
Príspevky: 800
Bydlisko: Lednicke Rovne
Odpoveď s citáciou
Jojdo píše:
efendi píše:
:smt139 jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,, :smt023

Efendi, totok som potreboval vediet tak cca pred 2 rokmi, ked som prisposoboval prvu prirubu s prevodovkou z pajera, to sa mi podarilo az na 5 krat, vzdy to prebehlo tak ze som vsetko ponavaral, nahodil motor s prevodovkou do jeepa, ponapustal naplne a nikdy mi nefungovala spojka, kedze som nemal prevodovku v osi s klukou :roll: takze zas rozbrat a prisposobovat dalej.
Riesil som to vtedy este tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=77&t=46740
Ono som vsetko urobil spravne no pri zvarani nastala taka deformacia materialu, ze som musel vyrovnavat obe platne na prirube aj prevarit diery a na novo vyvrtat :smt021 ale ja som tvrda palica, nevzdal som to. Po prvej prerabke som povodne planoval Jeepa len odskusat niekde na luke a nakoniec som sa vyvazal zo pol roka bez zavad, vsetko to bolo len tak pobodovane a odflaknute, no teraz k tomu pristupujem uplne inac. Mam uz dalsi pokrok no nemam ziadne fotky takze zajtra na tom zapracujem a pichnem vsetko sem. No tento krat budem prirubu zvarat pomaly a postupne aby ju tak nezdeformovalo ako naposledy, bude to sice casovo narocne ale snad to prinesie dobry vysledok. Momentalne davam prevodovku tak do osi, ze som zvaril lozisko aby tam nebola vola a oska sa pretacala v lozisku (akoby klzne lozisko) no a v polohe kde sa bude hriadel krutit "najlachsie" tak tak to pozvaram dokopy - platnu na prevodovke s platnou na motore. Samozrejme ked to bude hotove, lozisko zamenim za nove :-)



kde su tie slubovane fotky??,sme zvedaví

_________________
ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe


Štv, 16.01.2014, 20:16
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Jojdo píše:
Citácia:
V

motor z cromy som si vybral pre jeho dobru cenovu dostupnost a dobry krutiaci moment. Stari fachmani hovoria, ze stare fiatacke motory su sice hrkotaky, ale vydrzia nemozne a to mozem potvrdit. Co je pre mna u tohoto motora obrovske plus je to ze nema takmer ziadnu elektriku, to bolo pre mna smerodatne a pod 2,5 objem som ist nechcel, samozrejme s turbom. tento motor bol pre mna najlespou volbou, aj ked jeho stavbou sa moc do jeepa nehodi, je tam strasne vela prerabaciek, ale to bolo pre mna zaroven vyzva, lebo cim komplikovanejsie, tym vacsia vyzva :-D

ň


ono priznavam sa ze ked som zacal uvazovat o vymene motora v mrdke, isty cas som aj ja chcel tam picnut motor z Cromy, bo cenovo bol najpristupnejsi, a aj vykonovo super, ale dako mi to nevyslo,, bo dotycny panko co to predaval,to predal, kym som zohnal peniaze na motor,,,,tie motory su fakt klepátka,, su hlasne, klepuu ale su to z druhej stranky nezmar,, je to motor nieco ako v IFE,, alebo v RTOĆKE :mrgreen: kym je v tom voda a olej, motor neznicis :smt151 ,, a neni predimenzovany elektrikou, cos je v nasom fachu vytane,, bo nema sa co potentokovat :mrgreen:
ono ked som robil tu operaciuu, som mal totis aj dalsi motor z pajerkaa, presnejsie len polomotor teda blok s klukovkou, zapozicany od kamarata Josa z Gbeliec, a ktory som postavil vertikalne cize prednou castou motora k zemi a spojkovou castou k plafonu, a potom nato som polozil prirubu-platnu uz hrubo obrezanuu a dosadaciu plochu uz opracovanu - 28mm hrubu platnu ...potom som nato pustil z hora prevodovku///co som mal v rezerve apouzival som ju ako modlu/// z jeepky a vykreslil potrebny okraj na spojenie prevodovky s motorom a samozrejme ze som vyznacil uz s vopred urobenym pripravkom aj diery potrebne pre sroby,,, , pricom spojkovy domec z boku bol otvoreny, teda urobil som otvor v kupole, aby som videl co a ako zo spojkou..potom na zotrvacnik z pajera som usadil vytlacny tanier z jeepky ako aj lamelu a vsetko sadlo jak zadok na šerbeľ, samozrejma vec ze na zotrvacnik tanier pekne vsadol, nakolko bolo z dosadacej plochy vysustružene cca 3mm, bolo potrebne a tym padom si tam tanier z jeepky vsadol presne a vymerali sa aj diery na uchytenie tanieru 8smickami srobama,, isteze bolo okolo toho vela polemizacie, ale dal som na rady a aj mal som vlastne predstavenie a vyslo mi to a co mudrovali potom len cumeli,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Štv, 16.01.2014, 21:41
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
blahos píše:
kde su tie slubovane fotky??,sme zvedaví

sorry za omeskanie... :wink:

efendi píše:
isty cas som aj ja chcel tam picnut motor z Cromy, bo cenovo bol najpristupnejsi, a aj vykonovo super, ale dako mi to nevyslo,, bo dotycny panko co to predaval,to predal, kym som zohnal peniaze na motor

dufam ze som ti ten motor nevyfukol ja :oops:

Novy pomocnik do garaze (na nahrievanie a vodotesne zvary):
Obrázok 

Takze tu je slubena fotka, prirubu som zatial spojil na 3 miestach, samozrejme, ze tam toho pribudne este o mnoho viac, toto je len aby mi to uz nelietalo, vsetko je to len bodnute, ako som uz pisal, zvarat to budem pomaly a postupne:
Obrázok

 

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 17.01.2014, 12:43
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7908
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Jojdo ono nebolo by od veciii, :smt139 keby si to tak napasovával, ze mas namontovbany pritlacny tanier aj s lamelou,,, a potom si to mozes aj skontrolovat, ci ti to po zvarovanii, nebude tahat do boku,,budes to vidiet pekne ako dosada plochou na tanier vytlacne lozisko..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Pia, 17.01.2014, 18:32
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Aj to je riesenie, no ja som si spravil presne puzdro (namiesto loziska), ktore bolo osadene v kluke. To mi zabezpecilo presnu suosovost prevodovky s motorom, vstupna hriadel prevodovky sa pri akomkolvek vychyleni od osi zasekla a nesla otacat, takto som to dal do osi velmi presne. pocas celeho bodovania som si os kontroloval krutenim hriadele.
Takto to bolo pobodovane:
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 

Ked som to mal pobodovane, prirubu som zhodil a platne postupne zvaral tak, ze som kazdu prisrovboval a stiahol "sravcinglami" o hrubu dosku, ktora mi zabezpecila aby material nezdeformovalo. Vsetko som to dal dole az po poriadnom obvareni a vychladnuti:
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 

Vcera som to zhodil z dosky a skusal som ako to sedi a ci sa to nepohlo, no a vysledok je taky ze vsetko pekne sedi a hriadel sa toci v presnom puzdre zlahka. Nahodil som tam uz aj lamelu a pritlacak a chcem skusit funkcnost spojky, takze idem urobit provizorny spojkovy pedal a takto ked je to este odkritovane chcem skusit ako bude valec vytlacat spojku. Ak to bude pekne fungovat, okrytujem moju "prirubu" 2mm plechom.

Nieco k zvaraniu: vsetko som zvaral usmernenym trafakom a elektordami. Kedze pasoviny mali hrubku 10mm, tak som pred zvaranim konce zabrusil do V-cka. Bodoval som 2mm rutilkami, pretoze chytaju pekne obluk. Trusku som zlahka oklepal, aby som niektore zvary neotrhol, alebo inak neposkodil. Potom som prirubu zhodil z motoru aj z prevodovky a zvarane platne som primontoval na Velku hrubu dosku (vid obrazky hore) Vsetko som z oboch stran pasovin poobvaral 2,5 bazickymi (EB-121) po celej sirke pasoviny, hned po obvareni som oklepal strusku a obrusil kefou v karbobruske. Vsetko som to nasledne podovaral 3,2mm bazickymi (EB-121). Tie krasne prevarali material a zalievali medzery vo V-cu.

EDIT:
Takze vyrobil som ten provizorny pedal na spojku vyzera to smiesne :lol: :
Obrázok 

Ale funguje to perfektne, vytlaca to tak ako ma, po vytlaceni ide lachko pretocit hriadelou aj s lamelou.
Takto to vyzera cele :smt006
Obrázok 

Fotka ak je to po zlozeni aj vytlacnym loziskom a tanierom:
Obrázok 

EDIT2:
Takze tymto by som temu priruba ukoncil.
vyvaranie 2mm plechom:
Obrázok 

dovarena a jemne poobrusovana:
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 

Hotova a natreta:
Obrázok 
Obrázok 

Nasleduje vyroba olejovej vane, jednu uz mam hotovu, no je to zvarane tarafkom a COckou, chcem ju vyrobit nanovo, zvarit autogenom. Obavam sa tesnosti uz vyrobenej, tak to nebudem riskovat.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pon, 20.01.2014, 15:21
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
No jeepku som fukol do garaze a idem popracovat na uchytoch motora a prevodovky. Zistil som, ze silenblok na prevodovku co mam je z automatu, takze musim vyrobit nejaky medzikus aby to pasovalo. Motor som naplnil olejom a na moje prekvapenie nikde netiekol, dokonca aj mnou obgrcana olejova vana zatial drzi, uvidim co to spravi ked sa olej zohreje :smt132

takto nejak to vyzeralo este vonku:
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 

priblizne prirovnanie motora, musi ist este von, dorobit drobne karosarske upravy a pomaly ponavarat drziaky na silenbloky na motor:
Obrázok 

Na ceste su oleje do difov, prevodovky a rozvodky. Z jeeparts som objednal aditivum do difu so samosvorom, touto cestou sa im chcem podakovat za vela rad ako overit funkcnost samosvoru.

Chcem sa spytat este taku vec, neviete mi poradit ako postupovat pri prvom starte motora? motor je komplet pretesneny, vycisteny a toho sa obavam, nikde nieje olej v potrubi, nezadrie sa motor pri prvom starte? alebo mam pred startom tocit starterom bez zapojeneho vstrekovacieho cerpadla? Niesu tieto otacky nizke na to aby sa olej dostal do potrubia?

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Uto, 04.02.2014, 15:12
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1037
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
ja som este pred nastavenim casovania dal do utahovacky kluc a otacal olejovym cerpadlom az pokial nesiel olej z hlavy a tak som to zlozil a netrvalo to dlksie ako 10 sekund a to som mal prazdny aj filter a vsetko ostatne takze z toho strach mat nemusis ze daco zadres ved motor plnis z vrchu a to pretecie kam treba :smt162

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Str, 14.05.2014, 22:49
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 129 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: