Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Jeep Cherokee XJ - home made uprava
Autor |
Správa |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Medzikus hotovy: cez vikend zaberiem
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 10.01.2014, 14:14 |
|
|
Mayko
Učeň
Registrovaný: Pon, 07.01.2013, 22:59 Príspevky: 40 Bydlisko: Kožany 33
|
No zaber zaber,, už chem počuť zvuk ...
_________________ Jeep cherokee xj 4L , 31" T3 , 6 lift ..
Naposledy upravil Mayko dňa Pia, 14.03.2014, 0:08, celkovo upravené 1
|
Sob, 11.01.2014, 20:03 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
mnoo som strasne zvedavy na ten motor a velmi rad by som pocul ten krasny fiatacky zvuk motora ako si pradie pod kapotou a v pohode nesie tu jeepacku kasnu,,v podstate je to dobry motor a vykonny,, a tusim je aj silnejsi ako pajerko,,ten mal tusim 75Kw..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Sob, 11.01.2014, 20:50 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Nuz nebolo casu ako som predpokladal, ale aspon nieco. S velkou karboskou som odpilil zo starej priruby obruc na motor, aby som mohol vyrobit novu, ktora bude pasovat na terajsiu prevodovku. zapotil som sa s velkou karboskou aj pri obrusovani poprimeriaval som uz spomenuty medzikus
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Str, 15.01.2014, 15:05 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Str, 15.01.2014, 19:30 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
Vyzerá to pekne. Ja osobne nemám dobré skúsenosti s talianmi . Mal som v XJ-čku VM motor. Vždy som musel dávať pozor, aby som to neprehnal a neprehrial ho alebo aby my nevyskočili zdvíhacie tyčky. Ak by som ešte niekedy kupoval Jeep, tak už iba s americkým požieračom pohonných hmot . Držím palce aby ti ten fiat išiel dobre. Ak to bude stíhať dobre chladiť motor v teréne, tak to bude dobré.
_________________ Y 61
|
Str, 15.01.2014, 19:36 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
efendi píše: :smt139 jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,, Efendi, totok som potreboval vediet tak cca pred 2 rokmi, ked som prisposoboval prvu prirubu s prevodovkou z pajera, to sa mi podarilo az na 5 krat, vzdy to prebehlo tak ze som vsetko ponavaral, nahodil motor s prevodovkou do jeepa, ponapustal naplne a nikdy mi nefungovala spojka, kedze som nemal prevodovku v osi s klukou takze zas rozbrat a prisposobovat dalej. Riesil som to vtedy este tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=77&t=46740Ono som vsetko urobil spravne no pri zvarani nastala taka deformacia materialu, ze som musel vyrovnavat obe platne na prirube aj prevarit diery a na novo vyvrtat ale ja som tvrda palica, nevzdal som to. Po prvej prerabke som povodne planoval Jeepa len odskusat niekde na luke a nakoniec som sa vyvazal zo pol roka bez zavad, vsetko to bolo len tak pobodovane a odflaknute, no teraz k tomu pristupujem uplne inac. Mam uz dalsi pokrok no nemam ziadne fotky takze zajtra na tom zapracujem a pichnem vsetko sem. No tento krat budem prirubu zvarat pomaly a postupne aby ju tak nezdeformovalo ako naposledy, bude to sice casovo narocne ale snad to prinesie dobry vysledok. Momentalne davam prevodovku tak do osi, ze som zvaril lozisko aby tam nebola vola a oska sa pretacala v lozisku (akoby klzne lozisko) no a v polohe kde sa bude hriadel krutit "najlachsie" tak tak to pozvaram dokopy - platnu na prevodovke s platnou na motore. Samozrejme ked to bude hotove, lozisko zamenim za nove
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Str, 15.01.2014, 23:20 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
duskon píše: Vyzerá to pekne. Ja osobne nemám dobré skúsenosti s talianmi . Mal som v XJ-čku VM motor. Vždy som musel dávať pozor, aby som to neprehnal a neprehrial ho alebo aby my nevyskočili zdvíhacie tyčky. Ak by som ešte niekedy kupoval Jeep, tak už iba s americkým požieračom pohonných hmot . Držím palce aby ti ten fiat išiel dobre. Ak to bude stíhať dobre chladiť motor v teréne, tak to bude dobré. motor z cromy som si vybral pre jeho dobru cenovu dostupnost a dobry krutiaci moment. Stari fachmani hovoria, ze stare fiatacke motory su sice hrkotaky, ale vydrzia nemozne a to mozem potvrdit. Co je pre mna u tohoto motora obrovske plus je to ze nema takmer ziadnu elektriku, to bolo pre mna smerodatne a pod 2,5 objem som ist nechcel, samozrejme s turbom. tento motor bol pre mna najlespou volbou, aj ked jeho stavbou sa moc do jeepa nehodi, je tam strasne vela prerabaciek, ale to bolo pre mna zaroven vyzva, lebo cim komplikovanejsie, tym vacsia vyzva
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Str, 15.01.2014, 23:29 |
|
|
blahos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 02.02.2009, 18:20 Príspevky: 800 Bydlisko: Lednicke Rovne
|
Jojdo píše: efendi píše: :smt139 jedna dobra rada,, ak mozem,, daj si velky pozor, aby spojkovu hriadel si nemal vyosenuu.. ta musi byt zarovna zo stredom klukovky, a jak len trosku bude bokom, kolmo atd,, bude ti nicit spojku a lozisko na predlhovej hriadele.. ja ked som daval do jeepky pajero motor, tak najprv som spravil modlu zo starej prevodovkyy, a taktiež aj pripravky, s ktoryma som vymeriaval stred a vymeriaval dierky na prirube,, vyziadalo si to cca mesiac tvrdej a poctivej prace,, a stalo to zato,, so spojkou dodnes nema ziaden problem,, Efendi, totok som potreboval vediet tak cca pred 2 rokmi, ked som prisposoboval prvu prirubu s prevodovkou z pajera, to sa mi podarilo az na 5 krat, vzdy to prebehlo tak ze som vsetko ponavaral, nahodil motor s prevodovkou do jeepa, ponapustal naplne a nikdy mi nefungovala spojka, kedze som nemal prevodovku v osi s klukou takze zas rozbrat a prisposobovat dalej. Riesil som to vtedy este tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=77&t=46740Ono som vsetko urobil spravne no pri zvarani nastala taka deformacia materialu, ze som musel vyrovnavat obe platne na prirube aj prevarit diery a na novo vyvrtat ale ja som tvrda palica, nevzdal som to. Po prvej prerabke som povodne planoval Jeepa len odskusat niekde na luke a nakoniec som sa vyvazal zo pol roka bez zavad, vsetko to bolo len tak pobodovane a odflaknute, no teraz k tomu pristupujem uplne inac. Mam uz dalsi pokrok no nemam ziadne fotky takze zajtra na tom zapracujem a pichnem vsetko sem. No tento krat budem prirubu zvarat pomaly a postupne aby ju tak nezdeformovalo ako naposledy, bude to sice casovo narocne ale snad to prinesie dobry vysledok. Momentalne davam prevodovku tak do osi, ze som zvaril lozisko aby tam nebola vola a oska sa pretacala v lozisku (akoby klzne lozisko) no a v polohe kde sa bude hriadel krutit "najlachsie" tak tak to pozvaram dokopy - platnu na prevodovke s platnou na motore. Samozrejme ked to bude hotove, lozisko zamenim za nove kde su tie slubovane fotky??,sme zvedaví
_________________ ARO M 461 2,3TD 2xprevodovka,
ARO M 461 2,3D VALNIK 2xprevodovka, prototyp,navijak,
AROMOG 461-3,0Diesel 3stran.sklapač,2xprevodovka,kabina BARKAS,radlica-Vo Vystavbe
|
Štv, 16.01.2014, 20:16 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Jojdo píše: motor z cromy som si vybral pre jeho dobru cenovu dostupnost a dobry krutiaci moment. Stari fachmani hovoria, ze stare fiatacke motory su sice hrkotaky, ale vydrzia nemozne a to mozem potvrdit. Co je pre mna u tohoto motora obrovske plus je to ze nema takmer ziadnu elektriku, to bolo pre mna smerodatne a pod 2,5 objem som ist nechcel, samozrejme s turbom. tento motor bol pre mna najlespou volbou, aj ked jeho stavbou sa moc do jeepa nehodi, je tam strasne vela prerabaciek, ale to bolo pre mna zaroven vyzva, lebo cim komplikovanejsie, tym vacsia vyzva ň ono priznavam sa ze ked som zacal uvazovat o vymene motora v mrdke, isty cas som aj ja chcel tam picnut motor z Cromy, bo cenovo bol najpristupnejsi, a aj vykonovo super, ale dako mi to nevyslo,, bo dotycny panko co to predaval,to predal, kym som zohnal peniaze na motor,,,,tie motory su fakt klepátka,, su hlasne, klepuu ale su to z druhej stranky nezmar,, je to motor nieco ako v IFE,, alebo v RTOĆKE kym je v tom voda a olej, motor neznicis ,, a neni predimenzovany elektrikou, cos je v nasom fachu vytane,, bo nema sa co potentokovat ono ked som robil tu operaciuu, som mal totis aj dalsi motor z pajerkaa, presnejsie len polomotor teda blok s klukovkou, zapozicany od kamarata Josa z Gbeliec, a ktory som postavil vertikalne cize prednou castou motora k zemi a spojkovou castou k plafonu, a potom nato som polozil prirubu-platnu uz hrubo obrezanuu a dosadaciu plochu uz opracovanu - 28mm hrubu platnu ...potom som nato pustil z hora prevodovku///co som mal v rezerve apouzival som ju ako modlu/// z jeepky a vykreslil potrebny okraj na spojenie prevodovky s motorom a samozrejme ze som vyznacil uz s vopred urobenym pripravkom aj diery potrebne pre sroby,,, , pricom spojkovy domec z boku bol otvoreny, teda urobil som otvor v kupole, aby som videl co a ako zo spojkou..potom na zotrvacnik z pajera som usadil vytlacny tanier z jeepky ako aj lamelu a vsetko sadlo jak zadok na šerbeľ, samozrejma vec ze na zotrvacnik tanier pekne vsadol, nakolko bolo z dosadacej plochy vysustružene cca 3mm, bolo potrebne a tym padom si tam tanier z jeepky vsadol presne a vymerali sa aj diery na uchytenie tanieru 8smickami srobama,, isteze bolo okolo toho vela polemizacie, ale dal som na rady a aj mal som vlastne predstavenie a vyslo mi to a co mudrovali potom len cumeli,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Štv, 16.01.2014, 21:41 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
blahos píše: kde su tie slubovane fotky??,sme zvedaví sorry za omeskanie... efendi píše: isty cas som aj ja chcel tam picnut motor z Cromy, bo cenovo bol najpristupnejsi, a aj vykonovo super, ale dako mi to nevyslo,, bo dotycny panko co to predaval,to predal, kym som zohnal peniaze na motor dufam ze som ti ten motor nevyfukol ja Novy pomocnik do garaze (na nahrievanie a vodotesne zvary): Takze tu je slubena fotka, prirubu som zatial spojil na 3 miestach, samozrejme, ze tam toho pribudne este o mnoho viac, toto je len aby mi to uz nelietalo, vsetko je to len bodnute, ako som uz pisal, zvarat to budem pomaly a postupne:
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 17.01.2014, 12:43 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7908 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Jojdo ono nebolo by od veciii, keby si to tak napasovával, ze mas namontovbany pritlacny tanier aj s lamelou,,, a potom si to mozes aj skontrolovat, ci ti to po zvarovanii, nebude tahat do boku,,budes to vidiet pekne ako dosada plochou na tanier vytlacne lozisko..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 17.01.2014, 18:32 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Aj to je riesenie, no ja som si spravil presne puzdro (namiesto loziska), ktore bolo osadene v kluke. To mi zabezpecilo presnu suosovost prevodovky s motorom, vstupna hriadel prevodovky sa pri akomkolvek vychyleni od osi zasekla a nesla otacat, takto som to dal do osi velmi presne. pocas celeho bodovania som si os kontroloval krutenim hriadele. Takto to bolo pobodovane: Ked som to mal pobodovane, prirubu som zhodil a platne postupne zvaral tak, ze som kazdu prisrovboval a stiahol "sravcinglami" o hrubu dosku, ktora mi zabezpecila aby material nezdeformovalo. Vsetko som to dal dole az po poriadnom obvareni a vychladnuti: Vcera som to zhodil z dosky a skusal som ako to sedi a ci sa to nepohlo, no a vysledok je taky ze vsetko pekne sedi a hriadel sa toci v presnom puzdre zlahka. Nahodil som tam uz aj lamelu a pritlacak a chcem skusit funkcnost spojky, takze idem urobit provizorny spojkovy pedal a takto ked je to este odkritovane chcem skusit ako bude valec vytlacat spojku. Ak to bude pekne fungovat, okrytujem moju "prirubu" 2mm plechom. Nieco k zvaraniu: vsetko som zvaral usmernenym trafakom a elektordami. Kedze pasoviny mali hrubku 10mm, tak som pred zvaranim konce zabrusil do V-cka. Bodoval som 2mm rutilkami, pretoze chytaju pekne obluk. Trusku som zlahka oklepal, aby som niektore zvary neotrhol, alebo inak neposkodil. Potom som prirubu zhodil z motoru aj z prevodovky a zvarane platne som primontoval na Velku hrubu dosku (vid obrazky hore) Vsetko som z oboch stran pasovin poobvaral 2,5 bazickymi (EB-121) po celej sirke pasoviny, hned po obvareni som oklepal strusku a obrusil kefou v karbobruske. Vsetko som to nasledne podovaral 3,2mm bazickymi (EB-121). Tie krasne prevarali material a zalievali medzery vo V-cu. EDIT:Takze vyrobil som ten provizorny pedal na spojku vyzera to smiesne : Ale funguje to perfektne, vytlaca to tak ako ma, po vytlaceni ide lachko pretocit hriadelou aj s lamelou. Takto to vyzera cele Fotka ak je to po zlozeni aj vytlacnym loziskom a tanierom: EDIT2:Takze tymto by som temu priruba ukoncil. vyvaranie 2mm plechom: dovarena a jemne poobrusovana: Hotova a natreta: Nasleduje vyroba olejovej vane, jednu uz mam hotovu, no je to zvarane tarafkom a COckou, chcem ju vyrobit nanovo, zvarit autogenom. Obavam sa tesnosti uz vyrobenej, tak to nebudem riskovat.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 20.01.2014, 15:21 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
No jeepku som fukol do garaze a idem popracovat na uchytoch motora a prevodovky. Zistil som, ze silenblok na prevodovku co mam je z automatu, takze musim vyrobit nejaky medzikus aby to pasovalo. Motor som naplnil olejom a na moje prekvapenie nikde netiekol, dokonca aj mnou obgrcana olejova vana zatial drzi, uvidim co to spravi ked sa olej zohreje takto nejak to vyzeralo este vonku: priblizne prirovnanie motora, musi ist este von, dorobit drobne karosarske upravy a pomaly ponavarat drziaky na silenbloky na motor: Na ceste su oleje do difov, prevodovky a rozvodky. Z jeeparts som objednal aditivum do difu so samosvorom, touto cestou sa im chcem podakovat za vela rad ako overit funkcnost samosvoru. Chcem sa spytat este taku vec, neviete mi poradit ako postupovat pri prvom starte motora? motor je komplet pretesneny, vycisteny a toho sa obavam, nikde nieje olej v potrubi, nezadrie sa motor pri prvom starte? alebo mam pred startom tocit starterom bez zapojeneho vstrekovacieho cerpadla? Niesu tieto otacky nizke na to aby sa olej dostal do potrubia?
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Uto, 04.02.2014, 15:12 |
|
|
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1037 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
ja som este pred nastavenim casovania dal do utahovacky kluc a otacal olejovym cerpadlom az pokial nesiel olej z hlavy a tak som to zlozil a netrvalo to dlksie ako 10 sekund a to som mal prazdny aj filter a vsetko ostatne takze z toho strach mat nemusis ze daco zadres ved motor plnis z vrchu a to pretecie kam treba
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Str, 14.05.2014, 22:49 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|