4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=23481
Stránka 1 z 2

Autor:  Termi [ Štv, 14.02.2019, 12:50 ]
Predmet príspevku:  Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Ahojte,

chcel by som rozvodovku, prevod môže byť 1:1 alebo 1:2, to je jedno. Podstatné je, aby bola malá a ľahká.
Odolnosť - bude ťahať naftových 120kw a 37mičky gumy s uzávierkami, takže žiadna reťaz na predok nieje prípustná.
Rozmýšľal som nad Roburom, ale... to je riadny lunt železa, asi to bude zbytočná váha.
Vopred ďakujem za rady ;)

Autor:  indian [ Štv, 14.02.2019, 15:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

niva ma tiez relativne malu pridavku bez retaze

ale ci mala a lahka pridavka zvladne 37 pneu, som si nie celkom isty

Autor:  MARF [ Štv, 14.02.2019, 19:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

na prevodovku je skôr podstatná hodnota Nm a nie kW :smt151 a tiež pochybujem že prevodovka typu niva alebo iný prcek potiahne 37čky gumy nejako trvalejšie

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 14.02.2019, 21:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

uzávierky a 37" pneu skôr vyžadujú správny rozmer nápravy a vhodný stály prevod v diferáku
Ak je toto ok, tak potom je to tej prídavke vcelku jedno :-D

Autor:  Termi [ Pia, 15.02.2019, 7:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

predok Y61+longfield+ARB (4,625), zadok Pajero 3.5(4,636) O nápravy sa teda nebojím.
Motor by mal mať okolo 360Nm, sprevodovanie OK.
Tu viac-menej len kopírujem overený setup.

ide len o rozhodenie výkonu rozvodovkou, ktorá sa nerozsype a ktorú autá vo vyššej kategórií nepotrebujú, nakoľko vedia poslať prednú nápravu dopredu a je miesto na predný kardán priamo.

Rozvodovky:
Vitarácka, ktorú mám a má reťaz dokáže fungovať tak s 33jkami spoľahlivo, vyššie už bude problém reťaz.
Samík je tiež slabý... na toto zverstvo.

Autor:  GaboSB [ Sob, 16.02.2019, 10:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Tento problem som nedavno riešil presne kvôli tej reťazi na mojej vitare. Rozhodnutie potom padlo take, ze som tam šupol komplet prevodovku z toyoty 70. Vahovo je to trocha viac ako vitaracka komplet, ale jej vyhoda ozubenych kolies je jasná voľba. G.

Autor:  Termi [ Pon, 18.02.2019, 20:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

LC70 je hovado a bude to drahe.. Ale predsa, kolko ta to stalo (ak mozes) a aky je prevod v rozvodovke ?
Mozno by som to tam prcol rovno aj s prevodovkou a hotovka
ako ti vychadza prevod ? ake gumy to vladze z miesta do kopceka na akom prevode ?
rozmyslal som este, GAZ alebo UAZ alebo ARO ? su to relativne tazke auta a lacne diely.. .len ci to daco vydrzi

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 18.02.2019, 21:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Termi píše:
predok Y61+longfield+ARB (4,625), zadok Pajero 3.5(4,636) O nápravy sa teda nebojím.
Motor by mal mať okolo 360Nm, sprevodovanie OK.
Tu viac-menej len kopírujem overený setup.


No pri týchto parametroch ti stačí aj reťazová NP231 z nejakého Jeepa XJ/TJ/ZJ.... :lol: 120kW a 360Nm nie nijak závratné číslo. Sériová 231 je tuším počítaná na max 2450Nm. Dá sa upraviť až na 3900Nm. A pomerne ľahko sa to zháňa. Redukcia 1:2,72

Ak by si chcel kolesovú tak stará Dana300, Dana20 alebo Dana18. Len to sa blbo zháňa a má vývod na predok vpravo.

Autor:  Termi [ Uto, 19.02.2019, 8:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Palo, celkom si mi zdvihol naladu, to by sa malo lahko zohnat. Ale predsa len.. 120kw a 360Nm je na vstupe do prevodovky.
Na 1tke je prevod 3,8 a diferak mi spravi este raz 3,3-3,8 (podla toho, ci dam diesel alebo benzin)
tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)
- ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať :)

Vyvod potrebujem vpravo - spolujazdcova strana.
Obrázok 

(Aby to davalo zmysel, ostava mi na motore vw prevodovka s tym, ze zavarim diferak a motor otocim - to mi dava prevod v diferaku 3,3 alebo 3,8 a preto pôjde slušné porcia Nm už na vstupe do rozvodovky a nepotrebujem redukciu - aj keď, mať v konečnom dôsledku 1:6,6 alebo 1:7,6 neurazí :) -)

Autor:  indian [ Uto, 19.02.2019, 8:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

jazdim 231 s ovela silnejsim motorom a podobnymi prevodmi a drzi zatial v pohode. Pricom este stale sa da upgradnut na sirsiu retaz (1"vs 1.5"). Jedine co som na nej vylepsil oproti serii je pevnejsia hlavna hriadel SYE kitu a viacplanetova redukcia. (6 miesto seriovych 3)

na spolujazdcovu stranu existuje tiez vela pridaviek, napr. 241C,D,HD, ktora je silnejsia ako 231. alebo potom spominane koleckove dana 300, 18....

PS: cim vacsi (numericky) pomer v diferaku, tym mensia zataz na pridavku

Autor:  local.sk [ Uto, 19.02.2019, 11:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Termi píše:
tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)
- ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať :)

pocuj, ta matika je nejaka blba, ved diferak mas az za rozvodovkou, nie?

Autor:  MARF [ Uto, 19.02.2019, 11:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Termi píše:
su to relativne tazke auta a lacne diely.. .len ci to daco vydrzi

toto je vtip? :D veď všetko sú to dosť ľahučké autá, napr. ARO prázdne váži nejakých 1550kg, toto považovať za relatívne ťažké auto medzi offroadmi a ešte offroadmi čo majú rám je celkom srandovné

Autor:  MARF [ Uto, 19.02.2019, 11:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

local.sk píše:
Termi píše:
tj 360Nm x 3,8x3,3 = 4514Nm na vstupe (resp 360x3,8x3,8=5198Nm)
- ak niečo uvažujem zle, treba mi povedať :)

pocuj, ta matika je nejaka blba, ved diferak mas az za rozvodovkou, nie?

on to asi myslí tak že necháva prevodovku z predokolky, zavarí diff a jeden vývod kde bola pôvodne poloos použije ako vstup do prídavky ak som to správne pochopil

Autor:  Termi [ Uto, 19.02.2019, 11:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

MARF píše:
on to asi myslí tak že necháva prevodovku z predokolky, zavarí diff a jeden vývod kde bola pôvodne poloos použije ako vstup do prídavky ak som to správne pochopil

preesne taak :) preto mi staci rozvodovka 1:1
Ak budem mat slabu chvilku, este na "predny vyvod" z prveho diferaka dam hydraulicke cerpadlo na navijak.. ale to asi nie v tomto roku :)
Ak by som motor vedel dat viac dozadu, tak ani to neriesim.. ale zial, musim.. nevychadza mi predny kardan

Autor:  Marek461mf [ Ned, 03.03.2019, 23:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Rozvodovka 1:1 - Vitara špeciál

Nazdar .. ja mam to roburacku pridavnu uz v 2 autach m461 jedej co teraz skladam .. prevod to ma 1:1 a 1:1.8 redukcia je to ako aj chces mala pridavna vahu cosi ano ale mas malu pridavnu a v tej vytare ju neznicis ani ked tam obujes co len chces vssk to auto malo nad 3t takze a suce napravy nieco ako ifa...
Ak by si mal o nu zaujem tak tie pridavne predavam mojimi rukami ich uz preslo vek ks ci uz z vyvodom na navijak aj bez takze ak mas zaujem tak mam taku pridavnu ... oproti gazackej 69 ma raz take siroke zuby ak chces poslem foto kde su porovnane ci uz velkostov aj rozdiel zubov .... nic pevnejsie tam nedas este mozno z gaza 66 ale ta neni taka pevna ako roburacka ..

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/