Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:27
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Ďalší
 Cez Jeepku, Pája späť k najobľúbenejšej Toyke (LC 95 3.4 V6) 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Milanko Vacsinou co sme debatovali par ludi co malo 3,5 alebo viac takychto kusov a tyka sa to aj 3l tak tie ojnicne loziska asi maju u tychto japoncov neaku zivotnost a priblizne okolo 500000km su v haji a ,,zoberu,, so sebou aj kluku. A potom je tu este aj druha verzia,ze ked to este neodijde na tych loziskach tak sa zvykne vymackat skoro na kazdom benzinovom 6valci u toho dvojkoveho pajera ta spodna remenica a za nou je este kolecko rozvodove a samozrejme ,ze ked ma niekto stastie tak len vymeni kolecko a remenicu-sak aj ja som potom to predaval z inych agregatov co som mal na diely a bol po tom dopyt co som sa pytal no a ked sa to poserinka poriadne tak ti vdaka tomu vymlatenemu kolecku za remenicou sa stretnu rozvody a pride totalna destrukcia . Mne po tejto destrukcii sa nedalo po rozobrati ani pretocit motorom s utahovakom :-D A ked sme pri rozoberani uz rozobrali aj spodok tak uz aj loziska boli chytene + kluka ako vajce . Ze bud jedno alebo druhe . A ked som predaval aj agregat z 3litra + aj 3,5 ale z novsej tak vela ludi chcelo spodok motora a po diskusiach rovnaka pricina . Ze tak ako niektory agregat odide na makovici tak tento na spodku. Skoro ako novodobe kurvitka len toto priblizne pri tych 400 az 600000km. Ze ked som videl stare mercedesy tak tie dizlove taky km najazd davali s prehladom a aj na starej octavke 1,9td ked som drzal kluky alebo vackovky od poliaka s 500000km najazdom tak skoro ako nove po zmerani.No a na pajere uz kluka bola ako vajce :-D Aj som myslel,ze ci neodchadzaju tie loziska preto,ze moze olejove cerpadlo odchadzat po urcitych kilometroch a nemaze ale jeden pan co mal asi 3alebo 4take kusy s nimi uz laboroval aj daval merat tlaky olejoveho cerpadla a bolo dobre :smt139 . Ze proste asi ,,vyrobna optimalizacia,, uz v tych rokoch alebo ako to nazvat :smt017 :-D Ale vacsinou silnejsie 6 a 8 valce co som daval robit odchadzali na hlavach po pretazovani ked mozem porovnat .


Uto, 22.12.2020, 1:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
na pajere uz kluka bola ako vajce .

Tak z niektorymi vecami nedokazes spravit nic.Ale zaujimave ze po tolkych km to tak vyzera.Ze by rychlost vo vyvoji ???

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 22.12.2020, 11:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
V piatok nasadené nové RT (niečo medzi AT a MT) gumky a hneď sme išli aj vyskúšať na Budinú.
https://www.autovia.sk/foto/pneu-disk/31x10-50-r15-kenda-klever-r-t-kr601/22907595/#foto-1
Pomerne strmý úsek náročný hlavne na kríženie, cca 10 cm na povrchu jemne primrznutého, vnútri sypkého sneho, som vyšiel s malým zaváhaním bez zadnej uzávierky. Na ceste hlučné asi ako bežné zimáky. Podstatne menej ako BF Goodrich AT alebo Cooper STT pro.

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Ned, 10.01.2021, 20:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
aký to máš vlastne ročník a model motora?

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 10.01.2021, 21:37
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
Je to ročník 1998 6G74, ale ten "slabší" 194PS/5000 a 313Nm/3500.

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Pon, 11.01.2021, 21:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
V20 auto, motor model 6G74, "malé" hlavy SOHC ... nem reálne slabší, lebo rýchlejší :wink: ale papierovo áno
Vďaka za info

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 12.01.2021, 17:00
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
Doteraz som sa nevedel dopátrať info, či je to DOHC alebo SOHC. Takže srdečná vďaka za doplnenie mojich znalostí. :smt156
Dnes sme vymenili olej v motore, takisto olejový a vzduchový filter. Všetky čapy, kĺby, silentbloky,... sme prekontrolovali a jediná vôľa, ktorú sme našli je na hruške zadného diffu, ale podľa mechanika je to hlboko v tolerancii. Teraz začnem šetriť na veľký servis pri 180tkm, ktorý ma čaká niekedy v lete.

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Uto, 12.01.2021, 20:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Štefan - Čo obnáša ten veľký servis pri 180.000.-km ? To je podľa sevisnej príručky ?


Uto, 12.01.2021, 20:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Jenky a to mas odkial,ze novsi agregat s zmensenym vykonom bol aj rychlejsi ? Ja ked som par skusal+ aj anglicke na diely v pojazdnom stave potom aj rozobral tak pri porovnani bol starsi zivsi a napriklad ja som mal starsieho co mal aj iny pomer v diferaku -co bolo na skodu lebo mal zbytocne vyssie otacky pri cestovani 130kilometrovou rychlostou ale na rozjazd bol uz duplom zivsi od spodnych otacok :-D Ale porovnavam manual s manualom a automat s automatom lebo manual bol vzdy zivsi ako automat aby to zase bolo objektivnejsie . A ked porovnavam tak ta stara 3,5 isla lepsie aj ako 3,5gdi v uz 3kovom pajeru . A zase ked som skusal 3,8 v 4pajeru tak ta isla najlepsie .No ale zase je aj na moj vkus hlucnejsia a aj pomalsia od konkurencie 4litra v toyote . Ked uz porovnavam hoci som zabrdol do konkurencie ale je to rovnaky segment 6valcov v podobnych autach :-D


Uto, 12.01.2021, 22:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Štefan - Čo obnáša ten veľký servis pri 180.000.-km ? To je podľa sevisnej príručky ?


Ano, podľa servisnej príručky ma čaká toto:

x 1000 km 180
K - Kontrola
M - Mazanie
V - Výmena

Ozubený remeň motora (vymeňte každých 6 rokov / 90 000 km). V
Zapaľovacie sviečky (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V
Platinové zapaľovacie sviečky (výmena každých 6 rokov / 90 000 km). V
Chladiaca kvapalina motora (výmena každé 4 roky / 60 000 km). V
Vložka vzduchového filtra. V
Brzdová kvapalina. V
Palivový filter (iba vozidlá s karburátorom FBC) V
(výmena každé 3 roky / 45 000 km).
Objímky riadidiel, riadenie, kardanové hriadele s maznicami. M
Motorový olej. Benzín: API-SG. V
Filter motorového oleja. V
Olej v mech. a redukčnej prevodovke (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V
Olej v diferenciáli s uzávierkou (výmena každé 3 roky / 45 000 km). V
Olej v diferenciáli (výmena každých 6 rokov / 90 000 km). V

Nechal som tam len úkony, ktoré vyžadujú výmenu a premazanie. Predpísané kontrolné úkony som tam nedával, lebo to sú veci, ktoré sa kontrolujú priebežne.

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Str, 13.01.2021, 20:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Ďakujem. Už len za to, že si bol ochotný toľko ďobkať do klávesnice.
No je tam toho dosť...človek by ani nepovedal, ale nazberká sa.


Str, 13.01.2021, 23:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Radsej si skontroluj ci nebudes mat vyosenu hlavnu remenicu na kluke-ci nehadze ,potom ci nie je na tej remmenici vola-zvnutra zvikne byt po case ,ci nie su prasknute vyfukove zvody-vacsinou su a hlavne daj olejovu vanu dole -vycisti a skontroluj spodok motora lebo odchadza na loziskach a kluka s nimi


Štv, 14.01.2021, 0:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Jenky a to mas odkial,ze novsi agregat s zmensenym vykonom bol aj rychlejsi ? Ja ked som par skusal+ aj anglicke na diely v pojazdnom stave potom aj rozobral tak pri porovnani bol starsi zivsi a napriklad ja som mal starsieho co mal aj iny pomer v diferaku -co bolo na skodu lebo mal zbytocne vyssie otacky pri cestovani 130kilometrovou rychlostou ale na rozjazd bol uz duplom zivsi od spodnych otacok :-D Ale porovnavam manual s manualom a automat s automatom lebo manual bol vzdy zivsi ako automat aby to zase bolo objektivnejsie . A ked porovnavam tak ta stara 3,5 isla lepsie aj ako 3,5gdi v uz 3kovom pajeru . A zase ked som skusal 3,8 v 4pajeru tak ta isla najlepsie .No ale zase je aj na moj vkus hlucnejsia a aj pomalsia od konkurencie 4litra v toyote . Ked uz porovnavam hoci som zabrdol do konkurencie ale je to rovnaky segment 6valcov v podobnych autach :-D

No ... mne nie je celkom jasnéčo a ako si skúšal a čím si to meral, je to hodnotenie motora vyplývajúce/stojace na vyhodnotení zníženia hmotnosti (ergo zotrvačnosti) pohyblivých častí pri motore SOHC. Dáva mi to logiku, odborne ma to nenapadlo spochybňovať ani merať, len som akceptoval, že akcelerácia toho motora bola vynikajúca - teda zrejeme merateľne lepšia ako v prípade DOHC. Teda význam slova rýchlosť vo vzťahu k motoru - o tom som písal, nie vo vzťahu k autu. O tom je vlastne celá sáda týchto motorov, ktoré sa robili v rozsahu výkonov od 139 kW/4750 a 306 Nm/3750 až do 194 kW/6000 a 324 Nm/4,500 v závislosti na kombinácii typu ventilového rozvodu DOHC, SOHC, MIVEC. O motoroch s GDI nepadlo ani ň v tomto prípade.
O vplyve anglických či iných dielov vôbec ... nemto, to s typom motora ani výkonom či parametrami nesúvisí práve tak ako diferák, či diferáky, ja som uvažoval v rovine standardného auta a nie nejakého bastlu z rôznych dielov, tam zrejme porovnávanie je v rovine túžby a reality.
A o tom bola moja poznámka.

Len pre poznámka bokom, merateľný rozdiel výkonu preneseného na kolesá bol len pri zmene benzínu Shell hocičo na Shell 100 V-Power Racing 21 koní (moje auto uvedené nižšie s ladeným nerezovým výfukovým systémom)

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 15.01.2021, 12:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
No neviem ako Ty ale ja som vyskusal tych 3,5 xy kusov kym som kupil to co mi vyhovovalo podla technickeho stavu a ked mi kamos vlacil anglicke auta na diely -vcelku prisli po svojej osy z anglicka kde sme po nich chodili tak si clovek velmi rychlo urobi obraz a porovna ktory agregat ma lepsi zatah a nemusi na to mat ani skusobnu a testy + anglicke auta -dovoz priamo z japonska boli na tom by som povedal kvalitativne lepsie ako tie z rakuska ked sa to rozobralo na diely ,ze preto som pisal o rozoberani lebo rozdiely bolo vidiet . A spominana zmena v diferakoch robi vela v pruznosti,ze preto som to spominal lebo auto zrychluje do stovky lepsie -laicky povedane . A ze som porovnal potom aj s 3,5 a 3,8 tak to len tak naokraj kedze som skusal aj novsie rocniky :-D Ze moj nazor z vyskusania xy kusov 3,5 je ze starsie s vacsim vykonom ak boli v dobrej kondicii mali lepsi zatah pri rozbiehani aj v zrychlovani vo vyssej rychlosti a novsie nesli tak dobre a na to mi netreba ziadne testovanie v skusobni a podobne :-D
A tu poznamku na konci mame chapat,ze ked si natankoval shel V power racing tak si mal motor silnejsi o 21konikov oproti klasickemu benzinu ? To mi neako nesedi kedze mal som dost 8 valcovych motorov s vykonom o ktorm sa pajerackemu motoru ani nesniva a pri natankovani drahsieho shel benzinu som neaky extra velky rozdiel nepocitil ,ze sa mi nechce verit ,ze stara sunka pajero s lepsim benzinom ma o 21koni vacsi vykon. To ti niekde porovnavali a aj merali pred s klasickym benzinom lebo toto mi pripomina scify :smt017


Pia, 15.01.2021, 16:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
:-) ešta raz. Presnejšie sa vyjadrím.
1)Rýchlosť akcelerácie motora SOHC bola z hľadiska priebehu v čase rýchlejšia. Preto ten SOHC vlastne začali montovať, napriek tomu, že mal nižší maximálny výkon, nárast výkonu bol rýchlekší a dynamika lepšia. Fakt ale je, že reálne použitie maximálneho výkonu motora v reálnej praxi je ojedinelé, takže fyzický prejav výkonu motora SOHC na jazdu bol lepší. Tento test som nerobil, len som si prečítal a akceptoval toto tvrdenie aj s technickým zdôvodnením (a dáva mi to zmysel aj teraz).
Netýkalo sa to samozrejme modelu motora DOHC MIVEC ...

2) Nameraný výkon vozidla na valcovej brzde (rozumejme, na kolesách, teda vrátane strát na prevodovom ústrojenstve a v nápravách) na pracovisku Kováčová, po inštalácii nového ladeného nerezového výfukového systému (motor 6G74, 35 V6 24v) bol 16kW (cca 218 koní) pri použití benzínu Shell 100 V-Power Racing. Rozumej protokol, priebehy záznam ... a na konci faktúra.
V čase predaja auta sa udial rovnaký proces, rovnaká brzda, rovnaké auto, rovnaké pneu, rovnaké podmienky definované skúškou, len rozdielne palivo Shell Fuelsave 95 ... a v protokole bol nameraný výkon o 21 koní nižší.

Toto testovanie som robil ja, na mojom aute model SWB s automatickou prevodovkou (ktoré aj tu mnoho ľudí pozná(lo) a zažilo v reále na spoločných akciách (vrátane informácií o fotografií na tomto fóre). Rozhodne sa o až starú šunku nejednalo takže ... takto

ČO na tom pripomína scifi ... či? :wink:

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 15.01.2021, 18:04
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 109 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: