4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

BBMiso Nissan Patrol Y61 2,8
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=4&t=4497
Stránka 1 z 2

Autor:  BBMiso [ Str, 30.04.2008, 19:16 ]
Predmet príspevku:  BBMiso Nissan Patrol Y61 2,8

Tak uz som sa odvazil aj do lesa a na luky ked je konecne sucho. Do tazsieho terenu kam sa este bojim, mam vzadu MTB. Teraz ma napadlo ako dole kopcom ak sa spusti v lete burka. Bude to na AT Geolandar rychla neriadena sankovacka???
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor:  Martin 4 [ Str, 30.04.2008, 20:12 ]
Predmet príspevku: 

na jazdu dole klzkým kopcom sú osvedčené postupy a vhodný hardvér.

Inak pekný Patrol :wink:

Autor:  Panda4x4 [ Str, 30.04.2008, 20:39 ]
Predmet príspevku: 

nesmies sa bat :wink: :!: aky to je rocnik? lebo je celkom zachovali :D

Autor:  PeterPO [ Str, 30.04.2008, 20:39 ]
Predmet príspevku:  Re: MOJ Nissan Patrol ako NEW

[quote="BBMiso"]Tak uz som sa odvazil aj do lesa a na luky ked je konecne sucho. Do tazsieho terenu kam sa este bojim, mam vzadu MTB. Teraz ma napadlo ako dole kopcom ak sa spusti v lete burka.

Patrol pekný,ale tie kolieska mu vôbec nepasujú-teda aspoň pneu,ak už to jazdí aj do lesa.

Autor:  Karlito [ Str, 30.04.2008, 20:42 ]
Predmet príspevku: 

Offroad a jazda v teréne... h... to je ako s lietadlom :wink: Vzlietnuť môže, ale pristáť musí :-D

-ka-

PS: Patrol pekný :wink:

Autor:  PeterPO [ Str, 30.04.2008, 20:55 ]
Predmet príspevku:  Re: MOJ Nissan Patrol ako NEW

Ešte som zabudol:
Všeobecne platí pre jazdu dole kopcom:

Aký rýchlostný stupeň by si mal zaradený pri stúpaní hore/predmetným kopcom/,tak taký istý máš mať zaradený aj pri klesaní-šetrí to aj brzdy,ale hlavne je to bezpečné-uznávam-chce to aj trošku odhad,ak nejdeš po tej istej trase hore aj dole,ale dá sa to rýchlo dostať do krvi-teda ak nie si úplný autoantitalent,ale to isto nie si,ak si si kúpil takéto auto.
Ak sa mýlim,tak ma opravte.

Autor:  Martin 4 [ Str, 30.04.2008, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

ak to dole kopcom fakt nejde (resp ide moc rýchlo a neriadene) tak sa auto zlaní. Treba na to vhodný strom a dlhú gurtňu. Podrobnosti ti vysvetlí Miňo BB. On vie ako na to. Už zlanil vela áut a všetky prežili.

Autor:  BBMiso [ Štv, 01.05.2008, 6:31 ]
Predmet príspevku: 

[quote="Karlito"]Offroad a jazda v teréne... h... to je ako s lietadlom :wink: Vzlietnuť môže, ale pristáť musí :-D

V tom je ten problem. Uz som to zazil sam na vlastnej kozi. Vzlietnutie a let prekrasny bez problemov. Pristatie - neodhadol som spravne teren a potom zlomene tri stavce a devat tyzdnov vypolohovany na lozku v nemocnici. Skusenosti boli a stacil len jeden nespravny odhad. Vtedy som mal na chrbte len paraglidingove kridlo ale teraz mam okolo seba aj 2,5t zeleza.

Rocnik 11/1999 km 130tis, kolesa - neviem sa rozhodnut. Auto som kupil na firmu vozim tam kable a naradie na montaz strukt. kabelaze. Domace pouzitie chata, skialp, horske bike asi aj ten OFF cca 5% z jazdenia. Ake pneu??? AT - mam. Zimne - urcite. MT - ????. Co dat na disky, na ake???

Autor:  MilanBB [ Štv, 01.05.2008, 11:28 ]
Predmet príspevku: 

Zdravím kolegovia :-) Na dlhý Y61 a na sériove disky so seriovým podvozkom sú montovateľné maximálne pneumatiky rozmeru 295/75R16 a to bežné typy, ako napr. BFGoodrich AT, alebo MT, či bežné ATčka, alebo MTčka od dunlopu, yokohamy a pod. Pokiaľ sa ide do extremu, odskušané su pneumatiky napríklad Fedima Sirocco rozmeru 285/75R16 (allmetal.sk ), resp. podobné je v ponuke aj od firmy Tagom Tires ( neviem či som to napísal správne, každopádne predáva to offroadmaterial.sk ). Toto je pokiaľ viem limit, kedy ani pri krížení a ešte raz podotýkam - na sériovom podvozku a sériových diskoch, nikde nič nechytá, nešúcha, ani nerobí problémy. Pri zdvihnutí podvozku cez XT, IM, OME, .... sa dá namontovať napríklad na 15" disky 8x15 ET-20 kľudne aj pneumatika 35x12,5R15 trebárs BFG MT. Len pri motore RD28T s elektronickým čerpadlom by som túto variantu nevolil, pretože už nevládze...., takže ak 15" disky, potom na toto auto max. 33x12,5R15, alebno ako som písal rozmery na 16" disky. Môžme podebatiť aj osobne pri káve, moje číslo je v anjeloch.... MBB

Autor:  Milos [ Štv, 01.05.2008, 15:11 ]
Predmet príspevku: 

a dole klzkym kopcom sa treba hlavne snazit aby kolesa nestratili prilnavost lebo potom je to uz v prdeli :roll:

Autor:  Peter BR [ Štv, 01.05.2008, 15:21 ]
Predmet príspevku: 

Hm dole klzkym kopcom je to aspon sranda, hned mam lepsi krvny obeh. Tiez este len zbieram skusenosti ale aj v zime a sa smykalo sa mi hlavne osvedcilo nebrzdit fakt si radsej daku rozumnu redukovany dam a pomaly gulajuc sa volako dodrmam az dole. Ja som sa zas furt isiel pooo :smt135 modlit od strachu v zime ze ma chyti daky betar lad schovany pod snehom. Ale mozem povedat ze offroad je volaky prudkonavikovy.

Tak drzim palce s aftom nech sluzi ked to taky pracant a ako ti isto ostatni odporucia :wink: hore snim. Vela stastnych kilometrov. A ja ticho zavidim bo som aj ja chcel patrol ale koli praci som si navaru.

Autor:  BBMiso [ Štv, 01.05.2008, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

Dole kopcom po snehu a lade na velkonocny pondelok cez sedlo Prosecne ( asi sa to tak vola - medzi LM a Zuberec ) na mojich AT som uz isiel. Hore kopcon dvojka 2H iba zadok dost lietal. Dole kopcon 2H trosku na brzdach, so strachom, ale v pohode. Len ma stale okukovali predbiehajuce osobaky BA. Teraz mam dojem ze som mal dat pred kopcom volnobezky do LOCK a ked to smyka dat 4H. Je to spravne?

Ohladom toho hore s nim.
Mam tam take zlte struny a dostal som od majitela aj povodne cierne. Tlmice su asi orig. Tak neviem je to hore alebo treba aj new tlmice.
Da sa to dako zmerat?
Obrázok

Autor:  Peter BR [ Štv, 01.05.2008, 20:39 ]
Predmet príspevku: 

No ja som to stou jazdou po snehu myslel offroad to sa mi dako tohto roku nestavalo ze by ma dakto prebiehal na horskom prechode a hlavne hore kopcom ee ale to mam riadne zimne gumi.

To tie zlte struny budu ironman si myslim ale aj tlmice by asi bolo lepcie dlhcie. Ci su ironman take iste dlhe ako normalne? asi ee tak myslim ze by pomohlo. no a zmerat sa asi bude dat pokukaj na fore nejedno auto tu chalani merali po zdvihnuti tak uvidis ci to mas vyzsie ako origo.....

Autor:  Martin 4 [ Štv, 01.05.2008, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

vymeň aj tlmiče. tuningové tlmiče sú dlhšie a účinnejšie. a pomôžu aj v teréne.

aj keď máš zdvihnuté auto (dľa vzdialenosti dorazov od nápravy) ale nemáš kaster kit (excentrické púzdra v ramenách prednej nápravy) to môže byť nedobré pre geometriu riadenia a pre kríže predného kardanu.

volnobežky dávaj do polohy LOCK podla možností vždy ak chceš použiť 4x4. možžžno ak je situácia veľmi jednoduchá a nenáročná, je možné sa spoľahnúť na automatickú funkciu. automaty sa totiž lahko poškodia a nivé sú strašne drahé.

Autor:  Karlito [ Štv, 01.05.2008, 22:13 ]
Predmet príspevku: 

V prúserovom zjazde asi platí - kolesá nesmú zastaviť!!! To znamená (aj na snehu a aj na klzkom blate, či prudkom klesaní) ak chceš aspon v rámci možností ovládať smer vozidla (smer ktorý si si pred zjazdom v duchu vytýčil) nesmieš sa spoľahnúť na brzdy a ani na ABS (v tvojom prípade). Dáš tam rýchlosť kľudne aj o stupeň menšiu a motor má tak plynulý brzdiaci účinok, ža aj keď sa bude auto akoby šmýkať, tak sa kolesá budú relatívne spoľahlivo odvaľovať po povrchu (hlavne predok potrebuješ) a budeš schopný trošku aj zatočiť.... v šmyku to nie je možné :wink: :-D

-ka-

PS: napríklad som si dovolil video H-J :-D
http://www.zkouknito.cz/video-dolu-to-j ... 81565c49d0

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/