Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 08.07.2025, 22:25
Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 315 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Ďalší
 Jeep - stav Select Track-u 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kukni tuto len pre porovnanie kolko trčí tá hriadel: http://www.jeepinpnw.com/files/jp1987up.pdf

oni asi merajú dĺžku od roviny príruby.

Citácia:
Long vs short input shaft really depends on the engine.

V8s have a long input shaft and the I6s have a short shaft.


aj tu volačo: http://www.jeepsunlimited.com/forums/ar ... 52535.html

A tie novšie ročníky 242ky vyzerajú už aj trochu ináč...majú inú dĺžku aj výstupného hriadela dozadu:
Obrázok


A toto sa síce týka NV231 ale je tam zaujmavá tabulka dĺžok hriadelov a aj samotné varianty hriadelov: http://www.novak-adapt.com/knowledge/np231.htm

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 02.04.2007, 13:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No to sou věci!
Taky je tam tohle aby to nebylo jednoduchý:

"Funny thing is that a 97 V8 has a short shaft!!"

A nebo tohle:

"seen a long input on a 6cyl and haven't been able to find a way to read the case numbers to know which cut it is. 98 5.9 had a short input (all zj are 23 spline)"

:roll: :roll:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 02.04.2007, 14:24
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Práve v tej tabulke je uvedené, že strednú hriadel majú len modely ZJ 93-95...čo je práve tvoja náhradná 249. Na 249OD čo máš na aute budeš mať asi dlhú.

edit:
Citácia:
98 5.9 had a short input

:shock: :shock: :shock: :lol: asi sa necháme prekvapiť. Ak máš 242 s 23 drážkami, tak sa ti môže stať ze ti tam sadne jak riť na šerbel.:wink:

Ja som mal 242 r.89 s týmto hriadelom:
Obrázok

a 249OD r.98 s týmto hriadelom pre úzky variant ložiska:
Obrázok

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 02.04.2007, 14:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je to,co sem nechtěl. Rozebrat a pak zjišťovat.
Jinak už vím,že moje 249 co mám navíc je se ZJ ale s I6,né V8.

Díky Diesel za odkazy. :wink:

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Naposledy upravil Harley dňa Pon, 02.04.2007, 18:27, celkovo upravené 1



Pon, 02.04.2007, 15:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado sa stalo. :D

daj potom vedieť ako si dopadol.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 02.04.2007, 15:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hele co jsem ještě našel:

"When I converted my ZJ to a 5.9 L drive train, I wanted to retain the 242 t-case. It was behind the 42RE in the 4.0L drivetrain. I was prepared to do the t-case input swap, but did not need to. The 42RE and 46RE are the same on the back end! It was a direct bolt in."

To by se mi moc líbilo a vysvětlovalo by to,že V8 97+ má opět kratší hřídel. Rohodně je to kolem 5,9 už další taková poznámka

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 02.04.2007, 18:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no pekne, tak tú 249ku môžeš zaniesť do zberu :wink: :-D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 02.04.2007, 19:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Naopak jestli taky byla u I6 a 42RE převodovky,tak má stejnou vztupní hřídel jako je třeba u 5,9.
Podívej na tyhle fotky:

Tahle 249 je právě vyndaná s 5,9 v pozadí. Podle fotky,já mám takhle dlouhou hřídel taky(21mm).
Obrázok

Tady je zase prokazatelně delší hřídel(38mm)
Obrázok

Ta stará 242 vedle je zase viditelně nejkratší

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Pon, 02.04.2007, 19:30
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ale tá na prvej fotke (z 5.9) má očividne strednú hriadel. Tvoja 242 na druhej fotke krátku a tvoja druhá 249 na tej istej fotke zase dlhú.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pon, 02.04.2007, 19:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenomže já mám krom tý XJ 242,eště 249 se ZJ (na náhr. díly,se který si beru tu vztupní hřídel) a ta je delší než s XJ ale kratší než ta dlouhá co je na fotkách.
Proto by mě celkem zajímalo,kolik je ve zkutečnosti dýlek hřídelů. ve světě se píše o třech. Krátká a dlouhá XJ a střední ZJ. Buď ta delší na fotkách je do ZJ a novějších XJ a nebo jsou hřídele čtyři,tzn. dlouhá a krátká XJ a dvě střední ,čímž je kratší ZJ pro I6 a 97-98 V8.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 03.04.2007, 8:48
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hele podívej:

249 pro V8 dýlka 38mm:
Obrázok

249 pro V8 5,9 a I6 se 42RE převodovkou 21mm, tuhle mám na ND:
Obrázok

a tady je 242 s XJ 88,21z. dýlka 16mm,tu mám taky :
Obrázok

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 03.04.2007, 8:55
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tohle je ta "střední" 21mm dlouhá hřídel se ZJ 249

Obrázok

Tady je ta nejkratší 16mm s XJ 88rok,21z.

Obrázok

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 03.04.2007, 12:46
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Jenomže já mám krom tý XJ 242,eště 249 se ZJ (na náhr. díly,se který si beru tu vztupní hřídel) a ta je delší než s XJ ale kratší než ta dlouhá co je na fotkách.
Proto by mě celkem zajímalo,kolik je ve zkutečnosti dýlek hřídelů. ve světě se píše o třech. Krátká a dlouhá XJ a střední ZJ. Buď ta delší na fotkách je do ZJ a novějších XJ a nebo jsou hřídele čtyři,tzn. dlouhá a krátká XJ a dvě střední ,čímž je kratší ZJ pro I6 a 97-98 V8.


no ved, presne tak to myslím. Podla mna ti ta 249 zo ZJ čo máš na náhradné diely (so strednou dlžkou hriadela) bude nanič. Pretože si myslím, že na tvojom aute je buď tá dlhá hriadel alebo naopak tá najkratšia. Nemyslím, že existuje nejaká štvrtá dĺžka tie rozdiely by som pripísal rozdielnym spôsobom merania. Ale je to len moj typ...uvidíme. Kedy sa chceš do toho pustiť. Som zvedavý aká bude skutočnosť. :shock:

...a som si predtým nevšimol, že tvoja 242 má len 21 drážok. Takže akýkolvek hriadel máš na aute(dlhý alebo krátky...typujem dlhý...stredný podla mna nemáš) budeš to musieť prehadzovať po zhodení z auta. Držím ti palce aby som sa mýlil. :wink: Lebo ak sa chystáš použiť hriadel z náhradnej 249ky zo ZJ r 94 tak si to potom zopakuješ. :?

edit: je mi jasné, ty by si chcel tieto neistoty odstrániť ešte pred demontážou pomocou informácií z internetu, ale to podla mna 100% ani nejde. Vždy sa vyskytnú aj mýlne informácie a napokon aj chrysler je známy skladaním aut podla toho čo je zrovna v skladoch.(s miernou nadsázkou.)

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 03.04.2007, 13:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Já myslím,že mi nerozumíš. Když si prohlídneš pořádně ty fotky,tak je znatelně vidět rozdíly v dýlkách.
Taky většina dává do Grandů tu dlouhou hřídel.Krátká je jednoznačně jen XJ,nikdo nepoužil převodovku s XJ přímo do ZJ . Já mám hřídel,tu navíc, střední.
Ta přídavka,co leží před tím stříbrným ZJ 5,9 je vyndaná z něj je delší než ta kratší co mám doma a je stejně dlouhá jako ta,co mám s tý 249. Ale je taky viditelně kratší,než ty dlouhý.
To by odpovídalo tomu,že 97-98 ZJ mají opět kratší hřídel,jako I-6, než předchozí V8 . Takže v ZJ je buď dlouhá a nebo střední hřídel.

Nemůžu,ikdybych chtěl použít vztupní hřídel se svý,až jí sundám,neboť 242 je 88rok a moje auto je 98. Takže rozdíl v zubech. Sice bych mohl použít celou přední půlku i se skříní ale to se mi nechce,neboť 242 celou nechávám pískovat a pak půjde do laku,nerezový šrouby a tak.Takže buď bych měl půlku rozdělovky starou a půlku lakovanou a nebo bych musel auto odstavit ,než to sladím.
Možná o víkendu,jestli se přemluvím,tak bych sundal přídavku a pro sichr jí přeměřil ale moc se mi nechce. Jinak do výměny se pustím,jak bude 242 po povrchovce a budu mít nový simeringy.To vidím tak na dva-tři tejdny.

Tohle je dýlka,kterou mám doma připravenou. Jednoznačně je delší než krátká XJ ale taky jednoznačně kratší než jiný ZJ. Takže střední.
Obrázok

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Uto, 03.04.2007, 14:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Myslím že si rozumieme, len každý priznávame inú váhu rovnakým informáciám.

Videl som tú fotku s 5.9 a strednou hriadelou, takisto fotky s 5.9 a dlhou hriadelou, a takisto sa niekde mihla informácia, že niektoré 5.9 majú dokonca krátku hriadel. Takže ako informácia sa našli všetky varianty. :-D Na základe početnosti výskytu jednotlivých variant a zároveň akýmsi vyhodnotením odvodených súvislostí a dôveryhodnosti som si dovolil typnúť najpravdepodobnejšiu variantu podla mna. A to je dlhá hriadel v tvojom 5.9. :wink: pretože viem že si perfekcionista nebudem ťa ani presviedčať o možnosti vhodne skombinovať NP a NV zuby redukcie...u mna bez problémov. :wink: Každopádne teším sa jak to rozsekneš po zhodení rozvodovky. :D

tá zmienka o krátkej hriadeli u niektorých 5.9 je ale podla mna omyl. To len niekto asi omylom považoval strednú hriadel za krátku.
Čiže:
70% máš dlhú hriadel
30% máš strednú hriadel
00% máš krátku hriadel

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Uto, 03.04.2007, 14:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 315 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: