4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Pri brzdení zablokuje zadné kolesa !!??
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=6495
Stránka 2 z 2

Autor:  palo-cherokee [ Str, 24.12.2008, 18:29 ]
Predmet príspevku: 

Milos píše:
teraz si opisal brzdenie nasho trola. po par zabrzdeniach ide normalne. kedze ja som bez cisel tak neriesim, atial. ale ako som hore napisal, ale to mi poradil palo-ch.


Miloš nepleť to!
ja som nepovedal ohnutý, ale veľký (opotrebovaný) !

pri bubnových brzdách, keď je veľký (moc opotrebovaný) bubon , tak nepomôže ani nové obloženie. Lebo polomer zakrivenia bubna je iný ako polomer zakrivenia obloženia a potom to robí bordel.
A nie je na tom nič divné. Uvedomte si, že poniektoré vaše autá majú 15 a viac rokov, a na väčšine z nich nikto bubny nemenil veeeľmii dávno.
Takže tak

2Gadzo:
taký ten "valček" dole , to je samostav. Vymedzuje vôľu medzi pakňami a bubnom. Pomocou takého lankového prevodu, páky a ozubenej rohatky.
A funguje pri CÚVANÍ !!!
teda aby bolo jasné, pri pohybe vozidla dozadu a následnom brzdení
A mal by sa hýbať ľahko.

A keď sa mení obloženie, tak je dobre meniť aj tie strunky, lanká a drobotinu okolo

Autor:  Milos [ Str, 24.12.2008, 21:57 ]
Predmet príspevku: 

sorry zel som sa vyjadril.

Autor:  gadzo [ Str, 24.12.2008, 22:49 ]
Predmet príspevku: 

Takže problém bude tam. Mne sa ten valček ani nepohne - je to jeden skorodovaný kus. Aj niektorá strunka bola od hrdze rozpadnutá, tak som to zložil bez nej, aj bez lanka..., čo nebolo aj tak funkčné. Je to tam totálne na hlavu vymyslené. Na starých škodovkách sa to tiež štelovalo samo a úplne jednoduchým primitívnym spôsobom. Tu by som ocenil, keby to bolo aspoň ako na škodoviciach pred 30-tymi rokmi a aby sa dali doštelovať pakne výstredníkmi. :(
Keď som kupoval tie pakne tak zmrdi v servise ten bordel okolo nich (strunky,lanko...) vôbec akože nevedeli objednať, lebo je to pre nich zrejme nezaujímavá položka.

Autor:  Igor_SB [ Str, 24.12.2008, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

gadzo píše:
Nechápem, ako môže byť bubon ohnutý. :shock: Medzi sviatkami to pozriem a dám vedieť.
Veselé vianoce !!!!


Nie ohnutý, je oválny. Netvorí kružnicu ale elipsu. Samozrejme to nemusíš vidiet voľným okom. Daj do sústruhu a uvidíš. :!:

Autor:  gadzo [ Štv, 25.12.2008, 15:33 ]
Predmet príspevku: 

To by som ale cítil pri brzdení na pedáli nie? Ešte niečo som si všimol, že keď stojím na brzde, tak ide pomaly dole. Nie úplne po pár cm ztvrdne úplne, ale tak to brzdiť určite nemôže. Únik kvapaliny som ale nikde nespozoroval. :( :smt130 :smt089

Autor:  palo-cherokee [ Ned, 28.12.2008, 17:41 ]
Predmet príspevku: 

1. tie strunky a drobny bordel stoja dokopy asi 800 az 1000 na obidve strany
2. bubon nemusi byt ani krivy ani ovalny, staci ye je velky (opotrebeny)
potom je polomer zakrivenia oblozenia iny ako je polomer zakrivenia bubna a brzdi to biedne a seka, lebo oblozenie zabera iba na hranach

Autor:  Richard B [ Ned, 28.12.2008, 17:46 ]
Predmet príspevku: 

gadzo píše:
To by som ale cítil pri brzdení na pedáli nie? Ešte niečo som si všimol, že keď stojím na brzde, tak ide pomaly dole. Nie úplne po pár cm ztvrdne úplne, ale tak to brzdiť určite nemôže. Únik kvapaliny som ale nikde nespozoroval. :( :smt130 :smt089


To vyzerá na hlavný brzdový válec, prepúšťa medzi gumičkami

Autor:  dado [ Pon, 29.12.2008, 7:34 ]
Predmet príspevku: 

Brzdy som riesil tento rok. Tiez som ksusal najprve vymenit len oblozenie, pakne a pod.
Treba vymenit vsetko ! Bubny, kotuce strunky drobotinu .... A aj tak to nebude brzdit dobre. Ak su love treba kupit dodzadu kit na kotucove brzdy. Mylsim ze Palo -Cherokee ma v ponuke.

Autor:  janoP [ Uto, 09.02.2010, 1:37 ]
Predmet príspevku:  predné kotúče na ZJ

pasujú predné kotúče s XJr.v. 88 s vnútorným chladením na ZJ 95 ?

alebo či vôbec pasujú s XJ na ZJ ?
dík

Autor:  Andrej [ Uto, 09.02.2010, 11:10 ]
Predmet príspevku:  Re: predné kotúče na ZJ

Tak toto nejde dohromady. Na starých autách je jednak iný náboj, iný brzdič a celé je to inakšejšie poriešené. Takže kotuče nesedia na novšie modely.

Mali sme na dielni experta ktorý takto skombinoval starú nápravu z novými otočmi a navyše do nových otočov použil starý rozoberatelný náboj. Sice použil nové brzdiče ale dosledok tohoto experimentu bol že stred otoča bol v inej výške ako os nohavice nápravy a následne poloosy vyhlo a su pernamentne ohnuté v jednom smere. Dôsledky si viete predstaviť.

Takže hladáme novú nápravu.

A.

Autor:  janoP [ Uto, 09.02.2010, 15:10 ]
Predmet príspevku:  kotúče

no škoda, lebo kamarát predáva nové na XJ za 30 EUR kus :(

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/