Dnes je pondelok 16. júna 2025, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Jeep - stav Select Track-u
Autor |
Správa |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
palo-cherokee píše: je možné, že u ZJ je to nejako spojené s PCM od automatu, ale nie som istý 
Nevím jak u XJ s automatem ale rozhodně u ZJ to má vliv na režim řazení automatu. Pro redukovanej převod je jinej program převodovky a ten se změní podle tohohle čidla.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.04.2007, 8:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: palo-cherokee píše: je možné, že u ZJ je to nejako spojené s PCM od automatu, ale nie som istý  Nevím jak u XJ s automatem ale rozhodně u ZJ to má vliv na režim řazení automatu. Pro redukovanej převod je jinej program převodovky a ten se změní podle tohohle čidla.
 no zatial to mám odpojené, je síce pravda, že som na redukcii ešte nešiel, však vyskúšam a v sobotu rpi ladení nejako to napichneme aj na ten šteker ukazatela režimu jazdy.
Harley nezávisí to skor od snímača otáčok?? v rozvodovke??
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 27.04.2007, 9:11 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Od něj taky ale ten je použit pro porovnání rychlosti s výztupním čidlem otáček převodovky.Slouží jako zpětná kontrola.
Regulátor tlaku oleje(trochu zjednodušeno) v převodovce má čtyři různý křivky
První je,když teplota oleje na a nebo pod 1°C,
druhá, když je teplota oleje na a nebo nad 10°C a během normální městský a nebo dálniční jízdy
třetí, během akcelerace na plný plyn
a čtvrtá,když je v přídavný převodovce zařazená redukce.
Toto je dle origo manuálu.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.04.2007, 10:27 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Od něj taky ale ten je použit pro porovnání rychlosti s výztupním čidlem otáček převodovky.Slouží jako zpětná kontrola.
Regulátor tlaku oleje(trochu zjednodušeno) v převodovce má čtyři různý křivky První je,když teplota oleje na a nebo pod 1°C,
druhá, když je teplota oleje na a nebo nad 10°C a během normální městský a nebo dálniční jízdy
třetí, během akcelerace na plný plyn
a čtvrtá,když je v přídavný převodovce zařazená redukce.
Toto je dle origo manuálu.
Aha zaujímavé zistenie že to je prepojené, takže budeme hladať riešenie ako to prepojiť aby to zase dostalo vazbu spatnu a uvidíme čo sa stane na radení prevodovky
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 27.04.2007, 10:34 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Harley píše: Nevím jak u XJ s automatem ale rozhodně u ZJ to má vliv na režim řazení automatu. Pro redukovanej převod je jinej program převodovky a ten se změní podle tohohle čidla.
Máš pravdu.  Som zabudol že ZJ má 42RE (44RE, 46RE) prevodovku a XJ má AW4.
42RE je oproti AW4 oveľa zložitejšia a sofistikovanejšia a má sólo program pre "Low range"
|
Pia, 27.04.2007, 13:40 |
|
 |
Marty
Učeň
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 15:38 Príspevky: 57
|
asi mně čeká na jednom XJ přehození 231 za 242, jsou to stejný typy hřídelí takže to neřešim, spíš mně zajímá řeišil jste někdo rozsvěcení full time kontrolky? Teda v autě který mělo předtim part time?
|
Pia, 27.04.2007, 14:00 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Mělo by stačit,dát pod symbol "full time"akorát žárovku.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.04.2007, 14:05 |
|
 |
Marty
Učeň
Registrovaný: Štv, 14.12.2006, 15:38 Príspevky: 57
|
a konektory sou tam?
|
Pia, 27.04.2007, 14:34 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Do palubky jde jen jeden velkej společnej konektor ,né pro každej přístroj a žárovku sólo,takže v něm bude i vedení pro Selec Trac. Elektroinstalace bude jedna pro všechny modely.
Může bejt maximálně rozdíl v čidle na přídavce.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.04.2007, 14:41 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Andrej lenže selectrac tvojho ročníka nemá kontakt, ktorý by dal vedieť riadiacej jednotke, že je zaradená redukcia. Má len dva kontakty na kostru, ktoré sú len na signalizáciu otvoreného a uzavretého medzinápravového diferáku. Novšie selectraky majú štyri kontakty kde je aj redukcia. Na laborovanie s tými dvoma kontaktami a tvojím "computerom" nebudeme mať u mna dosť času.
Kolko kontaktov má tvoj šteker z pôvodného quadratracu. Bude treba zistiť(metódou pokus - omyl) ktoré dva sú na fulltime a parttime. Teoreticky, ak si ten signál redukcie fakt pre automat potrebný, by sa dalo vyviesť ten kontakt na spínač a ten obládať manuálne alebo ho nejak pribastiť k páke režimov aby sa zopínal v jej krajnej(redukčnej) polohe.
Ale podla mna tvoj ročník automatu ešte zaradenie redukcie nezisťuje.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 27.04.2007, 16:12 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Diesel,říkáš to dobře ale 42,44 a 46RE to maj všechny ročníky. Pouze ZJ s AW4 to nemělo.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pia, 27.04.2007, 18:45 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Harley píše: Diesel,říkáš to dobře ale 42,44 a 46RE to maj všechny ročníky. Pouze ZJ s AW4 to nemělo.
Neviem, v automatoch sa nevyznám...vychádzam len z toho, že keĎ teraz nemá pripojený konektor, nevyhodí mu to žiaden error. Je to len taký typ na základe predpokladu, že keď elektronika niečo potrebuje tak si to aj kontroluje...ale nemusí to tak byť. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 27.04.2007, 19:30 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Nejsem si jistej,jestli je tohle diagnostikovaná věc. Převodovka taky nebude neřadit nebo dělat brikule,neboť dostává signál,že je vše v režimu "Full time" akorát nepřejde do programu pro 4x4Low,kdy zákonitě musí řadit jinak. Vyšší otáčky motoru/převodovky ale menší rychlost vozidla.
Navíc,Andrej ještě na redukci nejel.Přesto,jestli tam má nějakej spínač a je zapojenej,tak by se nic rozsvítit nemělo,neboť okruh je uzavřenej.
XJ nemělo řídící jednotku převodovky propojenou se spínačem 4x4 a taky to na redukci pěkně blbě a nesmyslně pro provoz řadilo.Hlavně na polohu "1-2".
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Sob, 28.04.2007, 8:47 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Navíc,Andrej ještě na redukci nejel.Přesto,jestli tam má nějakej spínač a je zapojenej,tak by se nic rozsvítit nemělo,neboť okruh je uzavřenej.
No dnes sme to trochen skušali ale len trochen  a v podstate ja som predlžil káble a zapijil konektor, akurat že ty hošani mi tam premontovali aj čidlo z 249 tak sice 4 konektor ale ukazuje nezmysli. Normalne ukazuje ful 4x4 aj ked idem 2WD a pre preradení ma elektronika hokej a vyhlási service 4x4 alebo nieoč podobné, skusim opíšem a nápíšem nabuduce.
Subjektívne to zatial radí normálne.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Ned, 29.04.2007, 15:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Konektory a čidlá režimu NP231 a 242 sú rôzne. (Teda aspoň u mňa)
Diesel má pravdu v tom, že staré 231 rozvodovky mali iba 2 drôty a spínali kostru. 242 má 3 drôty proti kostre, novšie mali 4.
Harley: V palubovke žiarovka je od výroby (teda aspoň u modelov 97+)
Ja som to riešil a musel som vymeniť spínač na rozvodovke a prepojiť nejaké káble pod palubovkou (niečo rozpojiť a niečo spojiť.)
Nebolo to úplne jednoduché, ale FSM pomohol
A to mám manuálnu prevodovku. Ale teraz to funguje tak ako má, teda zaradím 4x4 Part - rozsvieti sa žltá kontrolka. Preradím na 4x4Full a žltá zhasne a rozsvieti sa zelená (nie hneď, ale až po skutočnom rozpojení medzidifu). Preradím na 4x4Low a zasa svieti žltá.
inak, je to popísané aj u "rusov":
http://www.jeep.avtograd.ru/xfer/xfer_switch.htm
|
Ned, 29.04.2007, 17:31 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|