Dnes je piatok 11. júla 2025, meniny má Milota a zajtra Nina
Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ...
Autor |
Správa |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

enduro píše: cisto teoreticka otazka:
je mozna vymena VM 2,5TD v jeepe (rok 96, typ 425 OHV, 85kW, 300Nm) za v podstate ten isty (?) motor z AlfaRomeo 155 (rok 94, typ??, 92kW, 294Nm)
resp. cim sa dosiahlo tych 7kW navyse? Ine cerpadlo? Iny tvar vacky? Ma to zas 6Nm menej, ale tento udaj sa lisi podla zdroja (wikipedia), stranka VM Motori hovori o 300 Nm.
možné to je
ale z niektorými ale....
ono tie motory nie sú úplne zhodné, líšia sa v detailoch a agregátoch navešaných okolo
napríklad alfa nemá čidlo otáčiek motora a teda má iný zotrvačník
Aj vaňa je iná. A ešte kopa drobností. Ale dá sa urobiť 2v1 (či 1 z dvoch ?  ) Takže možné to je.
otázka je , načo?
tá Alfa z roku 94 má asi mechanické čerpadlo. 96 bol prelomový rok pre VM. Vtedy zaviedli elektronické čerpadlo. A tiež v tom roku laborovali s reťazovým rozvodom namiesto ozubených kolies. Naštastie po necelom roku sa vrátili ku kolesám. Ale reťazový rozvod je skôr bolesť Voyagerov.
Takisto boli nejaké zmeny okolo chladenia a tiež menili výrobný postup pri výrobe hláv.
Inak z elektronicky riadeného VM-ka sa dá dostať cez 100kW a cez 300 Nm
Takže wo co go?
|
Str, 26.03.2008, 18:01 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
palo-cherokee píše: Inak z elektronicky riadeného VM-ka sa dá dostať cez 100kW a cez 300 Nm Takže wo co go?
Presne tak. Keby som ja mal TD tak je do mesiaca načipované a krtúťak by bol aspoň +30% s priebehom.
Ale som rád že mám V8, predsa len tie VM 2,5TD nevyšli 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 26.03.2008, 20:44 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Presne tak. Keby som ja mal TD tak je do mesiaca načipované a krtúťak by bol aspoň +30% s priebehom.
Ale som rád že mám V8, predsa len tie VM 2,5TD nevyšli  [/quote]
...to by ale musel byt TD s priamym vstrekom a nie komorkovy diesel ako ma vacsina nasich starsich offov 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 26.03.2008, 21:08 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
romo11 píše: ...to by ale musel byt TD s priamym vstrekom a nie komorkovy diesel ako ma vacsina nasich starsich offov 
Škoda, aj ten posledný dôvod na jeho kúpu pominul ... 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Str, 26.03.2008, 21:10 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|

palo-cherokee píše: otázka je , načo? tá Alfa z roku 94 má asi mechanické čerpadlo. 96 bol prelomový rok pre VM. Vtedy zaviedli elektronické čerpadlo. A tiež v tom roku laborovali s reťazovým rozvodom namiesto ozubených kolies. Naštastie po necelom roku sa vrátili ku kolesám. Ale reťazový rozvod je skôr bolesť Voyagerov. Takisto boli nejaké zmeny okolo chladenia a tiež menili výrobný postup pri výrobe hláv. Inak z elektronicky riadeného VM-ka sa dá dostať cez 100kW a cez 300 Nm Takže wo co go?
96 bol sice prelomovy rok, ale v tom mojom je este cista mechanika a klasika lanko az ku cerpadlu, tudiz nijaka elektronika, ani podzubana vaha vzduchu ani riadiaca jednotka,,, preto nehrozi ziaden "chip tuning" a preto som sa pytal, cim sa v Alfe ziskalo tych 7 konikov navyse...
samozrejme, nemam pomatenie mysle a nehodlam sa vrtat v niecom, co bezchybe (zatial) funguje, mam ale moznost kupit Alfu 155 2,5TD za smiesny peniaz, tak ma to tak napadlo, ze urobit si jeden motor "pre istotu"...
ale predsa len otazocka, ak sa vymeni bezny filter za povedzme K&N, je potrebne upravit bohatost zmesi (mnozstvo vstrekovaneho paliva)?
BTW, uz sme to tu rozoberali, retaze sa udajne v jeepoch nikdy ani neskusali, laborovalo sa s tym vraj len vo Voyageroch...
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 27.03.2008, 1:02 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Je tu niekto, kto ma na ZJ obute 31x10,5-15 a ma ich aj zapisane v TP???
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 03.04.2008, 14:12 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
enduro píše: Je tu niekto, kto ma na ZJ obute 31x10,5-15 a ma ich aj zapisane v TP???
Nafťák alias Ropák alias Diesel alias Andrej 
|
Štv, 03.04.2008, 14:49 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
tak Diesel ci Andrej?
ok, vdaka za tip, pisem PM
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Štv, 03.04.2008, 15:11 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
...alias Viktor 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 03.04.2008, 15:43 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
diesel píše: ...alias Viktor 
... der Putzmeister 
|
Pia, 04.04.2008, 8:58 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Enduro,ja som dávalna môjho Jeepa tento týždeň Sprint Filter a nič som neupravoval - myslím otáčky a bohatosť - to ani neviem ako sa robí...iba ak na čerpadle...
|
Pia, 04.04.2008, 21:52 |
|
 |
enduro
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.11.2006, 22:58 Príspevky: 597 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
Jacko píše: Enduro,ja som dávalna môjho Jeepa tento týždeň Sprint Filter a nič som neupravoval - myslím otáčky a bohatosť - to ani neviem ako sa robí...iba ak na čerpadle...
ved iste, na cerpadle si aj ja myslim... ide o to, ci sa neochudobni zmes, ked sa tam dostane viac vzduchu...
_________________ Dodge Durango 3.6 FlexFuel Limited 2015 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 2,5 TD 2" spacers, Rancho 5000 Ex: Jeep GrandCherokee Limited 5,9 LX V8 SelecTrac, Flowmaster, K&N Ex: Jeep GrandCherokee Overland 4.7 H.O. Rancho 5000 1,5"
|
Str, 09.04.2008, 10:23 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Neviem sa rozhodnut, tak ktore ?
ET : z ET - 12 vyzeraju na ZJ krajsie ako z ET + 5
Ale zase stoji to za ten rozdiel v cene ?
Sirka 8" vs. 7 " max pneu pojdu 31x10,5 R15.
4 kusy Modular chrom 15x8 ET-12 5x114,3 12.600,-sk s DPH
4 kusy Modular chrom 15x7 ET-12 5x114,3 11.600,-sk s DPH
4 kusy Dotz Dakar chrom 15x7 ET +5 5x114,3 8.712,-sk s DPH
Doadane az do domu.
S tymito AR bude asi problem .
4 ks American Racing 15x8 ET-12 5x114,3 cena ????? odhadujem na 16 000 Sk
Tak by ma zaujimali vase nazory, pre a proti.
|
Pia, 18.04.2008, 13:09 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
ja neviem objektivne posudit kvalitu ostatnych diskov, ale viem, ze Dotz Dakar su strasne smejdy, hned ako mi prisli(nove) tak so 4ks jeden hadzal a po troch mesiacoch jazdenia je ten "chrom" suci na prestriekanie niecim kvalitnejsim. Rovnako cierna farba z vnutornej strany. Pomaly mam pocit ze to bolo myslene ako prepravny nastrek... 
|
Pia, 18.04.2008, 13:27 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Na 10.50 sirky by som dal 7'' rafik - budu menej nachylne na vyzuvanie sa pri podhusteni.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 18.04.2008, 13:43 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|