Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 18.05.2024, 6:16
Dnes je sobota 18. mája 2024, meniny má Viola a zajtra Gertrúda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 ide urvat kolesá 
Autor Správa
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak toto som este nepocul ze tieto 3 roviny musia byt rovnobezne ako si nakreslil.cize by som nehladal pricinu trasenia kolies v tomto smere. tiez mam stym problem na GRku,ale to je gulakom


Pon, 29.11.2010, 21:31
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, Dado to mysli dobre, len tam dal o jednu ciaru navyse, to u väcsiny aut nie je podstatne , podstatne su tie dve krajne (horna a spodna)

... ale jasne som vyzsie napisal, ze toto je sice dolezite, ale nie je to dovodom trasenia kolies...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 29.11.2010, 21:50
Profil ICQ WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To nie su 3 roviny. Cervena ciara ukazuje nove uchytenie panhardky, prva zlta nad cervenou ukazuje povodne uchytenie a aj rovnobezne.

Uz som to pisal vyssie minimalne musis mat rozhodene 2 veci inak death woble nedostanes. Takze ak sa aj na rovnobeznost vykasles musis hladat inde. Aky mas zaklon napravy ?

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 29.11.2010, 22:50
Profil WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7923
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja tvrdím, ze chybu treba hladat v capoch riadenia, alebo panhardky,a jeho upevneniaaa,,, to ze v akom uhlu je riadiaca tyc a panhardkaaaa, to stymto problemom co kolega pise,teda autor témy, nema nic spolocneho!!! bo ked capy, a oka su v poriadkuu tak nedovolia aby sa panhardka hybala, nech uz je ako ulozena ci pripevnená alebo riadiaca tyc,,to je jedna zo zakladnych veci,,je pravda ze chyba moze byt aj v krivom disku alebo vymlatenom lozisku na prednomm naboji,,vylucujem moznost vadneho tlmica riadenia,,,ten az taku funkciu tam neodohraaa, aj ked je tam nie pre srandu dany,, ja som na svojom dlchsiu dobu nemal, a nelomcovalo mi to napravou,ani riadenim,, islo pekne hladko,,,samozrejma vec ze to hra svoju ulohuu, ale take lomcovanie napravou-vozidlom to nikdy nesposobuje.....tudis Lukas4X4 piseee, ze ked ide viac ako 20km rychlostoou, tak mu lomcuju kolesa dolava - doprava, a s tohotok musime vychadzat,,, mal som raz obdony probleeem a tam bol uvolneny drziak,, na ktory sa pripaja gulovy cap panhardky, ten drziak je zas upevneny k nosniku karoserii, a tu bola chyba, islo to rozhegat vozidlo uz pri rychlosti ako uvadza aj autor prispevku..taktiez by som este skontroloval gumene silenbloky v ramenach spodnych aj hornych!!!

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 30.11.2010, 8:39
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dado OK- uz chapem...

Efendi - mylis sa, tlmic ma obrovsky vplyv, ale viem, preco si to takto napisal, pretoze si jazdil bez tlmica a v pohode - a prave tu je pes zakopany, ja som narazal naopak na to, ze ak ma kvalitny silny tlmic a aj tak to robi, potom je ostatne uplne v riti, ale ak ma biedny tlmic tak ta chyba nemusi byt az taka markantna

vysvetlim na priklade :

1) kupil som trola jazdil v pohode, tda malinko zatriaslo, ale nezväcsovalo sa

2) dal som nejake starsie disky s malym ET a velkymi pneu - brutalne DW, podobne ako pise, az som musel zastavit ked to zacalo, lebo by som sa vybural

3) tipoval som to na kolesa, hoci som vedel, ze podvozok nie je TIP TOP, ale predsa predtym to nerobilo

4) kedze som vtedy ine po ruke nemal, dal som IM tlmic riadenia novy a zlepsienie o 70% !!


...samozrejme boli krive disky, hoci to nebol cely problem, len iniciator DW...


tym celym chcem povedat, ze ako som vyzsie uviedol, vsetko som vsetkym suvisy, len sa snazim odhanut mieru toho zleho

...kazdopadne ak mam povedat svoj nazor, nech prehodi nejake urcite dobre kolesa a som presvedceny, ze to minimalne o polovicu ustane, samozrejme to neznamena, ze netreba dat do poriadku vsetko ostatne, len treba rozlisovat, medzi iniciatorom DW a nasledne dalsimi faktormi, ktore dovolia aby DW pokracovalo, nebodaj sa exponencialne zvysovalo


...mimochodom, ked sa to uz stane pomocka je prudko pridat (ak motor stiha) alebo prudko zabrzdit, ale viac sa mi osvedcilo pridat, samozrejme toto nie je riesenie, len aby niekoho nesundal z cesty, kym to odstrani

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 30.11.2010, 9:18
Profil ICQ WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7923
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hm, no neviem,, Radko, hadat sa nestem, ale uváž-roby mu to uz aj pri 20 km rychlosti-predpokladam ze na rovine, teda tam ked je naprava OK tak tlmic riadenia nehra rolu pri takej rychlosti,,to ze mu kmita aj pri takej rychlosti a ked berieme ohlad k prikladuu na spatnu pneumatikuu, tak v nej musi mat 88smicku a musi to vidiet ocividne aby mu nieze triasloo ale hegalo z lava do prava pri takej nizkej rychlosti,, kazdy mame svoju teoriu a skusenost a vychadzame z toho..nic v zlom, beriem aj to co si pisal,, clovek sa stale uci kym zije...

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 30.11.2010, 10:00
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Efendi :

Jeep ma Y - novu sustavu riadenia, tzn. nerovnobeznost hlavnej riadiacej tyce s panhardskou ma na to urcite vlip. ( pri prepruzeni sa ti naprava posuva do prava - spolujazdcova strana. A ked nie su tie dve roviny, kotre tu spominame, rovnobezne tak dostavas kopance do volantu pretoze hlavna riadiaca tyc sa pohybuje po inej drahe ako panhardka, stacia na to malicke preliaciny na asfalte )
Je to presne to iste ako ked mas na panhardke vybiti cap. Panhardka sa posunie len o par mm dole a ak mas k tomu napr. zly zaklon tak DW je na svete.

Tlmic riadenia : ked vylucime vsetky racionalne vysvetlenia, tak len pohlad do katalogov firiem predavajucich doplnky na offroady ta presvedci ze tlmic riadenia je dolezity. Na mojom ZJ 3,5" lift a 31" pneu si to doslova pyta druhy tlmic riadenia, zatial mam len HD a je to dost vyrazna zmena. Je normalne ze niektory maju aj 4x tlmic riadenia.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Uto, 30.11.2010, 10:29
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
add ) tlmic riadenia = uz som to tu raz napisal = idete na to od zadu , lebo tlmic kolko tolko pohlti dosledok ale pramalo odstarni pricinu

DW je zapeklita vec, lebo ju ovplivni cely rad veci a ja by som siel po takejto postupnosti :
1) KOLESA = to ze si niekto mysli po navrate z "nejakeho" pneuservisu , ze ma vyvazene 35ky na 15" diskoch moze byt iba iluzia = ten co to vyvazuje musi naozaj dobre cvediet co robi
- overil by som to vyzutim gumy a prevazenim disku samotneho = ak je ten OK , tak nahodit gumu a DOKONALE vyvazit
2) Hlavne lozisko na naprave = rozobrat volnobezku a ceknut ci je spravne dotiahnute
3) vsetky capy = zvislaky , riadenie , panhardka, ramena (pekne rad za radom ... metoda pokus omyl - a koniec koncov aj ako prevencia to neublizi)
4) geometria = aj ked u tuhej toto nehra taku rolu je vhodne mat malicko nastavenu zbiehavost , lebo ak su kolesa nastavene uplne na nulu tiez maju tendenciu kolo tej nuly kmitat
5) zaklon napravy

a az na koniec

6) rovnobeznost napravy, panhardky a tyce riadenia - ja jazdim na hodne nerovnobeznej sustave uz 100tis km a ked nieco kmitalo , tak to boli hore uvedene veci

no a az teraz - ked mam vyvazenu sustavu rieste tlmic riadenia ( a mimochodom = vobec si nemyslim , ze pri rychlostiach kolo 20km/h nehra rolu :-) ... lebo prave tu = v terene je jeho hlavna uloha = aby mi volant nedolamal ruky )

_________________
OFF the ROAD


Uto, 30.11.2010, 11:02
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4311
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
všetko sa to tu pekne popísalo, ale jedna vec nie je jasná.
Auto je séria alebo zdvihnuté? Ak zdvihnuté, tak o koľko a akým spôsobom?
Ako je na tom potom záklon zvislých čapov? Silentbloky v ramenách?
Zvislé čapy? Čapy riadenia? Uloženie panhardky?

Ako Dado správne napísal, XJ (ZJ, TJ...) má Y-riadenie (ako Avia :-) ) takže pri každom prepružení sa kvázi mení geometria. Preto je VEĽMI dôležitá rovnobežnosť panhardky a štuchačky a aj postup nastavovania geometrie je svojský - napríklad sa pri nastavovaní vôbec nerieši poloha a aretácia volantu a primárne sa rieši zbiehavosť. (akurát niektoré servisy to zaboha nechcú pochopiť)

Tlmič riadenia je síce vec dôležitá a veľa vecí dokáže zakryť a zachrániť, ale na rovnej ceste musí to auto byť normálne ovládateľné aj bez neho.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 30.11.2010, 12:02
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v prvom rade nech napíše v akom stave je podvozok, či upravovaný a ked hej do akej miery a akým sposobom.
Po druhe, máš pritiahnuté všetky kolesá? Prostý dovod ale aj to je velký faktor

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Uto, 30.11.2010, 12:36
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja myslim, ze som to popisal dost polopatisticky, tak neviem, co tu riesite tlmic riadenia, niekolkokrat som podrobne popisal ako to myslim, pomoze mi to v analyze skratka, netvrdim ze tam ma dat 4xIRONMAN aby to zakryl...

logiku ma to co pise IVo (v podstate tvrdim to iste) aj ostatni maju kus pravdy, len niektorymi detailami ho mozete pomylit

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 30.11.2010, 13:11
Profil ICQ WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4311
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado kĺúúúd :-)

tlmič riadenia je určite dôležitá vec, ale ak je podvozok v poriadku, správna geometria, vyvážené gumy.... tak pri jazde po rovnej ceste to musí fungovať aj bez neho. Eto vsjo.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 30.11.2010, 14:32
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jezis co si pako ? snad aspon ty chapes, ako som to myslel, kurwa ,ked napise aky ma, navedie ma to ako velmi je ta chyba zavazna, neviem uz ako to mam napisat, je to pomocka len !!

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 01.12.2010, 10:16
Profil ICQ WWW
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7923
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Palko asik bude treba zvolat konzílium nie?? :-D

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Str, 01.12.2010, 17:51
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DW sa vysveluje nafigu nazivo, nie to este v "pisomnom styku". :-D

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Str, 01.12.2010, 17:58
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: