Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Pozdĺžna a priečna uzávierka
Autor |
Správa |
nemo
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30 Príspevky: 275 Bydlisko: NM
|
Ahojte, známa robí preklady z anglických manuálov do našich SK a má tam pojem pozdĺžna a priečna uzávierka. Ja som zatial ale taký výraz nikdy nepočul, priečnu chápem ako uzávierku v diferáku,čiže rovnaké otáčanie lavej a pravej poloosy (kola),ale co je ta pozdlzna? Doslova v tom texte je to takto : Pri jazde v teréne vždy používajte pozdĺžnu uzávierku diferenciálu/pohon šiestich kolies, ak hrozí riziko preklzovania kolies.Uzávierky diferenciálu vždy zapnite skôr, než sa ktorékoľvek koleso začne pretáčať.
Na jazdu v mimoriadne ťažkých podmienkach použite kĺbové riadenie v kombinácii s priečnymi uzávierkami diferenciálu, aby sa „obnovil“ záber kolies, takzvanú „kačaciu chôdzu“.
Tu pozdlznu uzavierku chapem ako uzavierku medzinapravoveho difu,ale mozno sa mylim. Vie to niekto?
Za kazdu odpoved moc dakujem
_________________Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it. Ex Wrangler TJ 4.0 Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk Old Duty Trucks : www.odt.sk
|
Pon, 24.01.2011, 10:39 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Predpokladám že majú na mysli medzidif.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 24.01.2011, 11:08 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
No pripada mi to ako navod na nejaky stavebny stroj ked je tam to "klbove riadenie" a "kacacia chôdza", a to moze byt dost specificke. To sa potom tazko radi.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Pon, 24.01.2011, 13:09 |
|
|
Liwas
Učeň
Registrovaný: Pon, 26.07.2010, 23:23 Príspevky: 27 Bydlisko: Kvetoslavov
|
Po technickej stranke to ani nic ine nemoze byt ako pozdlzna uzavierka=medzinapravovy dif. a priecna uzavierka=napravovy dif.
_________________ Čím ďalej zájdeš v teréne, tým dlhšie pôjdeš po traktor UAZ 469 TLC BJ 42 TLC HJ 60
|
Pon, 24.01.2011, 14:45 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
zober si nejaky prospekt z caterpillara a terminy podla toho slovenske preklady vacsinou nevidu ako maju
|
Pon, 24.01.2011, 14:52 |
|
|
marek sk,lm
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 05.12.2009, 20:45 Príspevky: 137 Bydlisko: lipt.mikulas
|
HM ,nieje nic horsie ako ked navody preklada osoba neznala problematiky - co vzdy...
vzdy som zatial nasiel strasne kraviny v SK navodoch
K veci - tiez sa priklanam ku vasim nazorom na danu temu - medzidif a dif.
_________________ LR disco I 300tdi , retrowood.sk , drevotuning.sk
|
Pon, 24.01.2011, 16:16 |
|
|
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 400 Bydlisko: Bratislava
|
nebolo by od veci keby si to sem napisal ako je to v originale (anglicky)
_________________ unlimited
|
Pon, 24.01.2011, 17:03 |
|
|
lubor
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.01.2009, 11:01 Príspevky: 848 Bydlisko: Bratislava - Dubravka
|
Urcite to je medzidif a dif len v povodnom jazyku na to maju divne pomenovanie. Napr. celemu svetu staci futbal len cesi maju kopanu
_________________Navara 3,0 V6 http://www.ostrenienastrojov.sk
|
Pon, 24.01.2011, 18:33 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
ešte šťastie že bratom čechom rozumieme a ostatné nás trápiť nemusí, všetko je na webe
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 24.01.2011, 21:53 |
|
|
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
bacaono píše: No pripada mi to ako navod na nejaky stavebny stroj ked je tam to "klbove riadenie" a "kacacia chôdza", a to moze byt dost specificke. To sa potom tazko radi.
Mne to pripadá priamo ako návod k dumpru (6 kolies) - ten je lámací priamo za kabínou (kĺbové riadenie) a v ťažkom teréne si pomáha tým lámaním (kačacia chôdza) podobne ako LKT. No a tie uzávierky sú istotne medziosový dif a osové.
_________________ jaro
|
Uto, 25.01.2011, 8:51 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Ja sa tiež prikláňam k názoru, že najlepšie dať sem originálny text a potom sa vyjadriť k významu. English is easy, južuely
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 25.01.2011, 9:10 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
je to medzidif urcite, trochu moze niekoho mylit, ze u SUV a niektorych off je tato uzavierka na dife, ktory je priamo v prevodovke a u velkych viacnapravovych strojov je to dalsi klasicky dif medzi difmi mimo prevodovky (PV3S, TATRA)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Uto, 25.01.2011, 9:29 |
|
|
nemo
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 18:30 Príspevky: 275 Bydlisko: NM
|
Je to nakladac Volvo. Uz je to v podstate neatkualne, vcera vecer to odovzdala,ale napisala to ako uzavierka difu a medzi difu. Pre zaujimavost tu je originalne znenie :
The display to the left shows that longitudinal differential lock and 6x6–drive are engaged (not shown in operating display 1 when engagement is handled by the ATC-function).
However, operating display 2 shows both manually and automatically engaged differential locks.
Always use the longitudinal differential lock / 6-wheel drive for off-road operation when there is a risk of the wheels slipping.Always engage the transverse differential locks before any of the wheels begin to spin.
To operate in especially difficult conditions, use the articulated steering in combination with the transverse differential locks in order to "renew" traction for the wheels, so-called "duck walk".
Dakujem za nazory
_________________Jeep WK2 5.7 Hemi...love it or leave it. Ex Wrangler TJ 4.0 Tankove dni Laugaricio : www.tanklaugaricio.sk Old Duty Trucks : www.odt.sk
|
Uto, 25.01.2011, 11:07 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 13 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|