Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 0:09
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 teplota 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.01.2007, 18:28
Príspevky: 105
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM

_________________
Jeep Wrangler Rubicon 2,8CRD


Sob, 12.05.2007, 21:30
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05
Príspevky: 1316
Bydlisko: Wychod
Odpoveď s citáciou
janoma1 píše:
NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 PRITOM ZIADNA KONTROLKA SA NEROSVIETILA. VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.VOPRED DAKUJEM

TAK NA TO SA SPYTAJ MARTINO-a :smt121 :smt126 :smt128


Sob, 12.05.2007, 22:12
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05
Príspevky: 1316
Bydlisko: Wychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To su tie Jeepky :smt023


Sob, 12.05.2007, 22:15
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05
Príspevky: 1316
Bydlisko: Wychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ...


Sob, 12.05.2007, 22:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vsak by som aj poradil,ale ked ja mam teplotu vo ,,Farenhaitoch,, tak v rychlosti sa mi nechce rozmyslat kolko to je Celziovych stupnov :wink: :lol: :lol: až ked ide dym spod kapoty tak zapinam ,,kalkulacku,, :shock: :lol:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Sob, 12.05.2007, 22:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
cico píše:
Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ...


Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť. :-D

Neviem či Martino má skúsenosť zrovna s VM2.5TD. :wink:

Janoma, nepíš plz velkými písmenami, zle sa to číta a má to svoj iný význam, ktorý ty asi nechceš použiť. Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. :?

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 12.05.2007, 22:55
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
cico píše:
Nic v zlom!!! nie ze sa zas niekto urazi jak ...


Majitelia bežných ázijských offroadov nás nemôžu uraziť. :-D


Vdaka bogu,že sme neni odkázaný len na rumunské a US offiny.

Tie večné rozborky a .... :roll:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Sob, 12.05.2007, 23:21
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
janoma1 píše:
NEVIETE MI PORADIT IšIL SOM DOLE KOPCOM A ZRAZU MI TEPLOTA MOTORA IšLA Až NA 110 ............


....a..... mal si dole tým kopcom zaradenô, alebo vyradenô.....???

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 13.05.2007, 14:38
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
110 stupnov ci farenhaitov ?
110 farenhaitov je asi 43 stupnov, 110 stupnov 230 farenhatiov ...

V autoskole nas ucili ze:
--
2) CHLADIACA SÚSTAVA:
Kvapalina, ktorá sa v plášti ohrieva, prúdi do chladiča, kde sa ochladzuje prúdiacim náporom vzduchu. Ochladená sa potom vráti späť do motora a tento dej sa neprestajne opakuje.
Kontroluje sa množstvo chladiacej kvapaliny vo vyrovnávacej nádržke medzi ryskami.
Vodné čerpadlo je poháňané klinovým remeňom, dbať na to, aby bol správne napnutý .
V chladiacej sústave na výstupe z motora je zabudovaný termostat, ktorý automaticky zaisťuje rýchlejšie zohriatie motora na prevádzkovú teplotu 80-90 stupňov.
Ako chladiaca zmes sa používa destilovaná voda a nemrznúca kvapalina (Fridex...). Ideálny pomer 1:1.
Keď auto stojí, dôjde k prehriatiu chladiacej kvapaliny, nakoľko nie je nápor vzduchu do chladiča. Preto pri teplote 95-97 stupňov termospínač zapne ventilátor chladiča, ktorý ochladí chladiacu zmes v chladiči. Výmena chladiacej zmesi raz za tri roky.
Najčastejšie závady v chladiacej sústave: hreje sa chladiaca kvapalina – skontrolujem množstvo chladiacej kvapaliny, skontrolujem napnutie klinového remeňa, skontroluje hadicu za termostatom, ak je studená - tzn., že je zaseknutý alebo vadný termostat, ak je teplá – možné upchatie alebo zamrznutie tesnenia pod hlavou.
Chladiaca kvapalina, chladič, ventilátor, temostat, vodné črpadlo
---
Takze treba doma skontrolovat to, co si clovek trufne ... Ostatne k automechanikovi ...

diesel píše:
Inak neviem prečo zrovna pri ceste dole kopcom sa mala teplota zdvihnúť. Skôr mi to pripadá ako vada čidla teploty alebo kontaktov konektorov. Alebo nedostatok chladiacej kvapaliny ale to by asi blikla kontrolka. Alebo vadná viskospojka na vrtuli motora. Nemal som ešte podobné problémy tak len tak tipujem. :?

Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela, a to aj pri nizkej rychlosti. (prakticka skusenost Tisovec :-D ).
Pri vyradenom stupni by klesnut mala tiez, uz len naporom vzduchu, aj ked mozno nie na 1/4, teoreticky by sa mohla pohybovat mierne pod polovicou. V zasade neprevadzkujem - vyssia spotreba, opotrebovanie a zbytocne zahrievanie brzd = mozne riziko pri dlhotrvajucom brzdeni z kopca ....

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 13.05.2007, 16:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
.......Neviem ako diesle, ale normalne benzinove Icko dolu kopcom pri zaradenom stupni zatvori privod paliva, a brzdi, a teplota ide dost razantne dolu, cca na 1/4 ukazovatela.......


jak ze tie benzinaky vypnu privod paliva pri brzdenim motorom?? :smt017 viem ze to tak je :-D pocitac na bruchoplazke mi hlasi okamzitu spotrebu 0.0 pri brzdeni motorom-ale toto som nikdy nepochopil :? to akoze motor neodpaluje? ide naprazdno? ako sa vypina ten privod benzinu? pocitac vyhodnoti a da rozkaz?
vopred dakujem za vysvetlenie :wink:

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Ned, 13.05.2007, 17:18
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nejaka spotreba tam asi je, inac by to nemohlo pracovat, ale zrejme tam ide len take mnozstvo paliva, aby sa to udrzalo pri zivote, a toto mnozstvo je asi mensie ako volobezne otacky, nakolko tlak (ci skor kompresiu) robi auto vlastnou energiou, staci tam minimum paliva, na to aby to zilo vlastnym zivotom .. Len spekulujem, neviem presne ako to funguje ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 13.05.2007, 17:35
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vrátim sa k pôvodnej téme tohoto vlákna: :-D

Citácia:
VYPOL SOM MOTOR A ZA CHVILU NAšTARTOVAL A TEPLOTA UKAZOVALA NORMALNE 90C.


ad 1.
90° je síce normálne, ale 100 (teda presný stred budíka ) je úplne v pohode. Kritické by to bolo od 125, vtedy sa má rozsvietiť kontrolka "CHECK GAUGES"


Citácia:
PRI TOM SOM ZISTIL ZE SA MI VRTULA OD MOTORA NETOčILA A VETRAKY IšLI NA PLNO.


Tomuto dosť dobre nerozumiem, aké vetráky?
Pokiaľ viem, tak VM-ko má iba viskospojku a prípadne 1 elektrický vetrák pred ňou. (ale ten majú iba niektoré modely a iba od roku 99 hore)

Takže by som povedal, že treba vyskúšať to visko (pri zohriatom motore skús s ním pohnúť, malo by ísť ztuha. Ak ide ľahko, tak je v pr...)
A ak je v pr.. tak potom sa mi ozvi :wink:

A tiež by som pozrel či je dobre odvzdušnená sústava a prípadne termostat.
Ešte je možnosť vodná pumpa. To je taký celkom kazový diel na VM-kách

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 14.05.2007, 8:26
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.01.2007, 18:28
Príspevky: 105
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
vrtula sa toči lahko,motot zohriaty na 90c. ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora.

_________________
Jeep Wrangler Rubicon 2,8CRD


Pon, 14.05.2007, 17:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
janoma1 píše:
ked natočim motor tak najprv zapne vetrak.vetrak vypne a potom sa začne točit vrtula od motora.


To je normalne nato tam je viskospojka ked je teplota motora nízka vrtula sa pomaly točí a čím vyššia teplota ide do otáčok. Skus zohriať motor a potom vypnúť a skúsiť ako s ati točí vrtula, ked kladie odpor viskospojka je ešte OK ak lahko pretočíš je kaputo treba vymeniť :wink:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 14.05.2007, 19:55
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
píšem to aj sem, máš to aj v SS, a máš asi po smrti viskospojku

ešte raz :

pri studenom motore by sa mala vrtuľa na motore dať ľahko pretočiť rukou

(platí teraz, nie keď je vonku mínus 20 :-D :lol: )

pri dosť zohriatom motore (teplota cez 100) by sa vrtuľa mala dať rukou pohnúť len veeeeľmi ťažko a ztuha

Ak to tak nie je, tak je viskospojka po smrti a treba ju vymeniť.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 15.05.2007, 8:47
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 20 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: