| 4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
| amc 258 (4.2l) http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=17830 |
Stránka 1 z 1 |
| Autor: | rustycj [ Pon, 09.09.2013, 9:10 ] |
| Predmet príspevku: | amc 258 (4.2l) |
Ako sa da z tohto motora vymacknut viac koni? Viete niekto znaly poradit? Podla specs ma napr. 4.0 pri nizsej kompresii a stroku pomaly o polovicu viac koni (115 vs. 185 hp). Cim to dosiahli? Ciste len vec vstrekovania a restriktivneho karburatoru alebo aj podstatne ostrejsia vacka u 4.0? Alebo cca kolko koni ma 4.0 pri cca 3200 ot/min? (krivky priebehu hp sa mi nepodarilo najst) |
|
| Autor: | romo11 [ Pon, 09.09.2013, 11:01 ] |
| Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
určite tam bude mať vplyv aj pomer vŕtanie/zdvih piestov. Kluka a ojnice z 4,2 sa používahú na stavbu strockera kedy sa montujú do bloku 4,0 a s najväčším výbrusom sa dosiahne objem okolo 4,7 litra takaže tá 4,2 musí mať podstatne väčší zdvih. Ďalšia vec kompresia aká je u 4,2 a 4,0? |
|
| Autor: | palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 13:06 ] |
| Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
No 258 je taky trochu "nestastny" motor uz len tym ze sa objavil v tej deobe kedy sa objavil. Nie je to sice ziaden zazrak a s relativne malou kompresiou je postaveny na podradne benziny, ale jeho prapovodna karburatorova verzia mala viac ako 115 koni. Lenze potom prisla doba emisna a s nou slavny "riadeny" karburator Carter BBD s hromadou podtlakov a inych nezmyslov, k tomu Pulse Air emisny system...... Ak chces zachovat povodny motor v celku, tak vymena karburatora za iny (alebo degradacia cartera na klasiku (inak aj "Je treba zabit Cartera" )Alebo po malych upravach hlava zo 4.0 (AMC242) aj so vstrekovanim Alebo urobit 2v1 (242+258)=stroker |
|
| Autor: | rustycj [ Pon, 09.09.2013, 14:37 ] |
| Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely? |
|
| Autor: | palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 16:36 ] |
| Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
rustycj píše: podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely? kompresia 258 sa postupne menila od 8,8 po skoro 9,2 242 ma inu hlavu (ine kanaly aj komora) inu vacku (profil) silnesi blok.... v priebehu vyvoja su 4 druhy hlavy na 242 kompresia od 8,35 az po 8,8 |
|
| Autor: | ORC [ Pon, 09.09.2013, 18:04 ] |
| Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
Minuly tyzden sme sa zabavali s jednou 258ckou v YJ. Vyhodili sme Carter karburator aj s jeho hadickami a kablikmi, vyhodili sme cely Pulse air emisny system aj s vyfukom. Namontovali sme obycajny Weber 34/34 DGEV + upraveny Borla vyfuk zo 4-litra (na seriove zvody). Pri nastavovani a merani sa nam vykon hybal od 130 do 150 HP. Nakoniec pri pretryskovani a nastaveni optimalnej zmesi sme sa ustalili na 139HP a 310Nm. Priznam sa ze sme cakali trochu lepsie hodnoty ale vzhladom na vek a stav konkretneho motoru je to celkom ok. A hlavne to funguje, startuje a ide aj s 35" kolesami. |
|
| Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|