4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

amc 258 (4.2l)
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=17830
Stránka 1 z 1

Autor:  rustycj [ Pon, 09.09.2013, 9:10 ]
Predmet príspevku:  amc 258 (4.2l)

Ako sa da z tohto motora vymacknut viac koni? Viete niekto znaly poradit?

Podla specs ma napr. 4.0 pri nizsej kompresii a stroku pomaly o polovicu viac koni (115 vs. 185 hp).

Cim to dosiahli? Ciste len vec vstrekovania a restriktivneho karburatoru alebo aj podstatne ostrejsia vacka u 4.0?

Alebo cca kolko koni ma 4.0 pri cca 3200 ot/min? (krivky priebehu hp sa mi nepodarilo najst)

Autor:  romo11 [ Pon, 09.09.2013, 11:01 ]
Predmet príspevku:  Re: amc 258 (4.2l)

určite tam bude mať vplyv aj pomer vŕtanie/zdvih piestov. Kluka a ojnice z 4,2 sa používahú na stavbu strockera kedy sa montujú do bloku 4,0 a s najväčším výbrusom sa dosiahne objem okolo 4,7 litra takaže tá 4,2 musí mať podstatne väčší zdvih.
Ďalšia vec kompresia aká je u 4,2 a 4,0?

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 13:06 ]
Predmet príspevku:  Re: amc 258 (4.2l)

No 258 je taky trochu "nestastny" motor uz len tym ze sa objavil v tej deobe kedy sa objavil.
Nie je to sice ziaden zazrak a s relativne malou kompresiou je postaveny na podradne benziny,
ale jeho prapovodna karburatorova verzia mala viac ako 115 koni. Lenze potom prisla doba emisna a s nou slavny "riadeny" karburator Carter BBD s hromadou podtlakov a inych nezmyslov, k tomu Pulse Air emisny system......

Ak chces zachovat povodny motor v celku, tak vymena karburatora za iny (alebo degradacia cartera na klasiku (inak aj "Je treba zabit Cartera" :-) )

Alebo po malych upravach hlava zo 4.0 (AMC242) aj so vstrekovanim

Alebo urobit 2v1 (242+258)=stroker

Autor:  rustycj [ Pon, 09.09.2013, 14:37 ]
Predmet príspevku:  Re: amc 258 (4.2l)

podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0.
cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej?
cize vo vackach nie su podstatne rozdiely?

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 16:36 ]
Predmet príspevku:  Re: amc 258 (4.2l)

rustycj píše:
podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0.
cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej?
cize vo vackach nie su podstatne rozdiely?


kompresia 258 sa postupne menila od 8,8 po skoro 9,2

242 ma inu hlavu (ine kanaly aj komora) inu vacku (profil) silnesi blok....
v priebehu vyvoja su 4 druhy hlavy na 242
kompresia od 8,35 az po 8,8

Autor:  ORC [ Pon, 09.09.2013, 18:04 ]
Predmet príspevku:  Re: amc 258 (4.2l)

Minuly tyzden sme sa zabavali s jednou 258ckou v YJ.
Vyhodili sme Carter karburator aj s jeho hadickami a kablikmi, vyhodili sme cely Pulse air emisny system aj s vyfukom.
Namontovali sme obycajny Weber 34/34 DGEV + upraveny Borla vyfuk zo 4-litra (na seriove zvody).
Pri nastavovani a merani sa nam vykon hybal od 130 do 150 HP. Nakoniec pri pretryskovani a nastaveni optimalnej zmesi sme sa ustalili na 139HP a 310Nm.
Priznam sa ze sme cakali trochu lepsie hodnoty ale vzhladom na vek a stav konkretneho motoru je to celkom ok. A hlavne to funguje, startuje a ide aj s 35" kolesami.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/