4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
amc 258 (4.2l) http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=17830 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | rustycj [ Pon, 09.09.2013, 9:10 ] |
Predmet príspevku: | amc 258 (4.2l) |
Ako sa da z tohto motora vymacknut viac koni? Viete niekto znaly poradit? Podla specs ma napr. 4.0 pri nizsej kompresii a stroku pomaly o polovicu viac koni (115 vs. 185 hp). Cim to dosiahli? Ciste len vec vstrekovania a restriktivneho karburatoru alebo aj podstatne ostrejsia vacka u 4.0? Alebo cca kolko koni ma 4.0 pri cca 3200 ot/min? (krivky priebehu hp sa mi nepodarilo najst) |
Autor: | romo11 [ Pon, 09.09.2013, 11:01 ] |
Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
určite tam bude mať vplyv aj pomer vŕtanie/zdvih piestov. Kluka a ojnice z 4,2 sa používahú na stavbu strockera kedy sa montujú do bloku 4,0 a s najväčším výbrusom sa dosiahne objem okolo 4,7 litra takaže tá 4,2 musí mať podstatne väčší zdvih. Ďalšia vec kompresia aká je u 4,2 a 4,0? |
Autor: | palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 13:06 ] |
Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
No 258 je taky trochu "nestastny" motor uz len tym ze sa objavil v tej deobe kedy sa objavil. Nie je to sice ziaden zazrak a s relativne malou kompresiou je postaveny na podradne benziny, ale jeho prapovodna karburatorova verzia mala viac ako 115 koni. Lenze potom prisla doba emisna a s nou slavny "riadeny" karburator Carter BBD s hromadou podtlakov a inych nezmyslov, k tomu Pulse Air emisny system...... Ak chces zachovat povodny motor v celku, tak vymena karburatora za iny (alebo degradacia cartera na klasiku (inak aj "Je treba zabit Cartera" ![]() Alebo po malych upravach hlava zo 4.0 (AMC242) aj so vstrekovanim Alebo urobit 2v1 (242+258)=stroker |
Autor: | rustycj [ Pon, 09.09.2013, 14:37 ] |
Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely? |
Autor: | palo-cherokee [ Pon, 09.09.2013, 16:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
rustycj píše: podla jeeptech ma 258 vyssiu kompresiu ako 4.0. cim je 4.0 hlava lepsia od 258-vej? cize vo vackach nie su podstatne rozdiely? kompresia 258 sa postupne menila od 8,8 po skoro 9,2 242 ma inu hlavu (ine kanaly aj komora) inu vacku (profil) silnesi blok.... v priebehu vyvoja su 4 druhy hlavy na 242 kompresia od 8,35 az po 8,8 |
Autor: | ORC [ Pon, 09.09.2013, 18:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: amc 258 (4.2l) |
Minuly tyzden sme sa zabavali s jednou 258ckou v YJ. Vyhodili sme Carter karburator aj s jeho hadickami a kablikmi, vyhodili sme cely Pulse air emisny system aj s vyfukom. Namontovali sme obycajny Weber 34/34 DGEV + upraveny Borla vyfuk zo 4-litra (na seriove zvody). Pri nastavovani a merani sa nam vykon hybal od 130 do 150 HP. Nakoniec pri pretryskovani a nastaveni optimalnej zmesi sme sa ustalili na 139HP a 310Nm. Priznam sa ze sme cakali trochu lepsie hodnoty ale vzhladom na vek a stav konkretneho motoru je to celkom ok. A hlavne to funguje, startuje a ide aj s 35" kolesami. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |