Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 19:24
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 zaklon napravy 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
pani, mam nejaky dotaz ohladom zaklonov a uhlov kardanov. Pri Xj zadnej Dane a listovych perach sa doporucuje zaklon 2-3 stupne, v dosledku skrutenia pri akceleracii. Neviete ako to je pri linkovom vedeni? MOze dojst k skruteniu napravy o 2,5 stupna v gumenych puzdrach? Resp. aky uhol je doporuceny?
Dalej predna naprava, hore je sice dvojity kardanovy kriz, ale co pri diffe? Taktiez je potrebne menit zaklon? Co na to povie zmenena polohy osi otacania riadenia kolesa? dik 8)


Pia, 25.05.2007, 11:41
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
pal píše:
pani, mam nejaky dotaz ohladom zaklonov a uhlov kardanov. Pri Xj zadnej Dane a listovych perach sa doporucuje zaklon 2-3 stupne, v dosledku skrutenia pri akceleracii. Neviete ako to je pri linkovom vedeni? MOze dojst k skruteniu napravy o 2,5 stupna v gumenych puzdrach? Resp. aky uhol je doporuceny?
Dalej predna naprava, hore je sice dvojity kardanovy kriz, ale co pri diffe? Taktiez je potrebne menit zaklon? Co na to povie zmenena polohy osi otacania riadenia kolesa? dik 8)


Na predku ak dvihneš auto cca 2-3" tak daj plný záklon čo dovoluje ten exenter na náprave. V zadu moc neviem ešte to nerobil :oops: čakám až to definitívne dvihnem na 4" a potom sa všetko porobí. Vzadu potom treba spraviť horné ramená štelovacie.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Sob, 26.05.2007, 15:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej on ale má tuším XJ tam sa záklon šteluje podložkami. To čo píšeš platí pre ZJ. U XJ zhruba platí, že pri 3" treba pridať oproti originálu cca 5-6mm podložku. Ale ak to človek chce mať presne treba merať. Píšem o predku samozrejme.

ulahčiť prvému krížu predného kardanu natočením difu nieje možné, rozhasil by sa tým záklon potrebný na vedenie predných kolies. Zatial som nikde nevidel, že by to niekto riešil dvoma dvojitými krížmi. Asi s tým niesu nejaké výrazné problémy. Jedine snáď spustením prídavnej prevodovky, čo tiež nieje bohvieaké riešenie.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 26.05.2007, 15:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09
Príspevky: 646
Bydlisko: Praha
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dvojitej kříž právě umožňuje nesouosost . Nemusí bejt místo každýho jednoduchýho kříže ale stačí jeden na hřídeli.
Proto se při předělávce zadního výstupu na SYE používá. Takže vždy na jednom kárdanu,jsou vlastně tři kříže.Jeden dvojitej a jeden jednoduchej.

V origo manuálu je napsáno,že geometrie kardanů je nadřazená geometrii nápravy.

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz


Sob, 26.05.2007, 16:17
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Harley píše:
Dvojitej kříž právě umožňuje nesouosost . Nemusí bejt místo každýho jednoduchýho kříže ale stačí jeden na hřídeli.


Geometria predného kardanu je taká, že tam kde je ten dvojitý kríž je zlom kardan/unášač rozvodovky večší a v predu kde je kríž jednoduchý je zlom kardan/unášač difu minimálny. To sa pri velkom lifte môže narušiť. Ale nevšimol som si že by sa to nejak moc riešilo. To skôr ten zadný kardan...tam robia tú prerábku, čo spomínaš Harley. Vtedy by sa asi malo pootočením zadného difu dosiahnuť rovnakej geometrie ako je na prednom.

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Sob, 26.05.2007, 18:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok, takze predny zaklon necham aky je, nemienim koli tomu rezat napravu. Inak je to XJ a liftovat sa bude cca 6´´. Vsetki vedenia budu typu long-arm. Cize podkladanie povodnych ramien je mimo hru.
A o tom zadnom si co myslite? Neviem ci sa mi podari zohnat nejaky dvojity kriz - najlepsie by bolo pouzit povodny kardan. S rozvodovkou bolo hybane, mala by byt o nieco vyssie voci serii. Tak potom ten zaklod zadneho diffu = +2-3° voči hodnote vystupu?

_________________
zelena mrdka


Sob, 26.05.2007, 22:00
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
,,Proto se při předělávce zadního výstupu na SYE používá. Takže vždy na jednom kárdanu,jsou vlastně tři kříže.Jeden dvojitej a jeden jednoduchej.,,

nieco som studoval, premyslal... Ten dvojity kriz je vlastne zmenseny kardan, ktoreho uhly vstupu a vystupu su zhodne. Potom uhlova rychlost na vstupe = uhlovej na vystupe. Avšak ten treti kriz pri diffe uz nema par, potom pri vacsom lifte(zmena uhla vstupu do diffu - nieje cca 180°), dochadza vplyvom konstrukcie kriza ku nekonstantnej uhlovej rychlosti v diffe - trhanie, vybracie... Preto by pri lifte bolo vhodne aby kardan vchadzal do diffu temer priamo.(plati pri pouziti dvojiteho kriza)
Dvojity je vpredu vjacmenej preto, lebo pri vyrazne naklonenj rozvodovke vzadu smerom dole, by pri pravidle zhodneho zaklonu musela byt aj os diffu naklonena dole - zranitelne, velky sklon kardanu.
opravte ak sa mylim (bo idem ztoho predmetu este na opravak :) )

_________________
zelena mrdka


Uto, 05.06.2007, 23:53
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: